Nyt vanteiden maali on saanut kuivua tasan kaksi viikkoa ja maali oli kovettunut riittävästi että renkaat sai asennettua vanteille. Ennen kun aloitin pesin auton huolellisesti, myös nuo vanhat vanteet jotka menevät nyt varastoon.
Samalla kun auto oli tallissa oli mainio tilaisuus tehdä RVS:n toinen käsittely moottorille. Nyt huollot ja RVS käsittelyt on kaikki tehty. Täytyy sanoa että nuo sini-turkoosit vanteet sopvat autoon todella hyvin, nyt auto näyttää valmiilta uudelle vuosikymmelle.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Pitäisköhän nyt todeta ihan nuorisokielellä, että ”törkeän hieno”! Kyllä sinulla Toni on avara tyylisilmä, tämä tulos jälleen kerran osoittaa sen. Kun rohkeasti poikkeaa normista, niin lopputulos hivelee silmää! Upea!
Pitäisköhän nyt todeta ihan nuorisokielellä, että ”törkeän hieno”! Kyllä sinulla Toni on avara tyylisilmä, tämä tulos jälleen kerran osoittaa sen. Kun rohkeasti poikkeaa normista, niin lopputulos hivelee silmää! Upea!
Kyllä siinä on vaimoa kiittäminen hänellä on tyylisilmää, minä olen melkein värisokea
Mutta väri pari osuu yhteen kyllä hyvin, mistä se vaimo tiesi sen etukäteen
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Niinan Saabin katsastus ajankohdan lähestyessä piti vielä uusia taakse jarrulevyt ja palat , ne olivat jo niin loppu että rahisivat jarrutuksissa. Nyt nuo jarrut kelpaavat taas monta vuotta. Samalla käytin tilaisuuden hyväksi ja pesin auton.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Koska myin viime syksynä oman farkkuni pois ja samoihin aikoihin og900:sta ajettiin perään olemme olleet koko talven ja kevään vailla autoa jossa olisi vetokoukku. Nyt sain sitten käsiini Saabin alkuperäisen irroittettavan vetokoukun, johtosarjan, trailer modulen ja Aeron takaduiffuusorin Niinan farkkuun. Koukun asennus oli aika yksinkertaista, puskuri pois edestä ja kooukku pultataan neljällä pultilla kiinni puskurin runkoon ja kahdella auton pohjaan. Kaikki kiinnityspisteet olivat valmiina ja homma oli todellakin bolt-on.
Takapuskurin diffuusorin asennus oli kohtalaisen helppoa, leikkasin pakoputkien aukkojen kohdalta isot palat pois puskurista ja tein diffuusorin yläreunan linjaa kolot kiinnikkeille.
Kun aukot ja kiinnikkeiden kolot oli valmiit ujutin diffuusorin pakoilleen ja kiinnitin muutamilla ruuveilla sen puskuriin. Sitten puskurin takaisin paikalleen autoon, pientä hienosäätöä ja homma olisi valmis. Koukku tuli todellakin tarpeeseen ja tuo diffuusori tuo kyllä kivasti lisää ulkonäköä takapuskuriin. Vielä tarvitsee hankkia sitten tuplaputkisto täyttämää nuo diffuusorin aukot....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Minulla pitäisi myös laittaa tuo diffuusori, kun Mohikaanin takapuskimessa on kolo juuri siinä kohtaa, mikä leikattaisiin pois pakoputken aukon tieltä. Tuntuisi helpommalta ratkaisulta kuin alkaa silottamaan ja maalaamaan koko puskuri.
Minulla pitäisi myös laittaa tuo diffuusori, kun Mohikaanin takapuskimessa on kolo juuri siinä kohtaa, mikä leikattaisiin pois pakoputken aukon tieltä. Tuntuisi helpommalta ratkaisulta kuin alkaa silottamaan ja maalaamaan koko puskuri.
Se asennus on yllättävän helppo. Tuplaputket on eri juttu ne on hintavammat
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.