Saab 9000 2,0T Airflow
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Jep, toi olis tietysti yks vaihtoehto, mutta luulenpa että se menee hyvin näin. Ainaki teoriassa pitäis kaasuvaijerinki riittää tohon ja imuputki sopii suoraan paikoilleen. Eikä se ilmanpoistoaukon tekeminen peltiin oo mikään ongelma tässä projektissa. Katotaan nyt sit jos joskus innostuis tota modailemaan... Nälkähän tunnetusti kasvaa syödessä eli luultavasti jotain modauksia tohon härveliin tullaan jokatapauksessa joskus tekemään. Sais nyt vaan ekaks ton tollasena ajokuntoon.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
18" vanteet lähti uuden omistajan matkaan sunnuntaina. Eilen kävin hakemassa 17" TSW Volcanot ja nyt mahtuu pyörimään
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Pienellä ET:llä, ja mahtuu pyöriin?
Mun vanhat vanteet siirty Holmesin cd:en, ja siinä ei vissiin liiemmin ongelmia. Ilmeisesti noi Aeron kaarilevikkeet ulottuu sen verran sisemmäksi.
Mun vanhat vanteet siirty Holmesin cd:en, ja siinä ei vissiin liiemmin ongelmia. Ilmeisesti noi Aeron kaarilevikkeet ulottuu sen verran sisemmäksi.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Olisko ollu ET25. Nyt jäi hyvin tilaa puolien ja satulan väliin. Vanteen sisäkehän ja satulan väliin jäi n.2mm rako. Koskahan sitä taas motivoituis sen verran, että lähtis ropaamaan tallille... Ehkä tänään jos pääsis töistä lähtemään vähä aikasemmin.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Jokohan olis tarpeeksi viikkoja kulunu?TeePee joskus kauan sitten kirjoitti:auton ruuvauksesta tulee väkisin pidettyä taukoa ainaki muutama viikko.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Tp kuluttaa viikkoja kun ei pääse renkaita kuluttamaan...
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
Porsche Cayman
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Viikot kuluu nopeemmin ku renkaat. Ei tässä kesällä mitään autoa ehdi ruuvaan ku töitä pitää tehä ja treenit vie lopun ajan. Syksymmällä sitte ku koulut taas alkaa nii luulis riittävän aikaa tälleki projektille...
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Pientä edistystä tapahtunu tänään projektin kanssa. Kaikkea pientä näpertelyä + vuorasin lattian äänieristematolla ja sit laitettiin ovet paikoilleen, niitä pitää tosin säätää ja vääntää vielä että istuis kunnolla. Valot ja vilkut ym ei oo muutaku lätkästy paikoilleen eli niitäki pitää vielä säätää jokukerta. Keskiviikkona vien auton yhelle jampalle joka tekee sähköt siihen.
Täs pari kuvaa. En tiedä mitä on mulla päässä liikkunu joskus ku piti leikata nuo reiät konepeltiin...? No ehkä ne menettelee jos siihen lykkää verkkoa päälle tai jotain...
http://kuvablogi.com/nayta/3177653/
http://kuvablogi.com/nayta/3177654/
http://kuvablogi.com/nayta/3177655/
http://kuvablogi.com/nayta/3177656/
Täs pari kuvaa. En tiedä mitä on mulla päässä liikkunu joskus ku piti leikata nuo reiät konepeltiin...? No ehkä ne menettelee jos siihen lykkää verkkoa päälle tai jotain...
http://kuvablogi.com/nayta/3177653/
http://kuvablogi.com/nayta/3177654/
http://kuvablogi.com/nayta/3177655/
http://kuvablogi.com/nayta/3177656/
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Aukkoihin plexiä tai verkkoa, siniset kylmäkatodit konehuoneeseen.
Ois aika komea show efekti, kun auto on muutenkin noin näyttelykelpoinen.
Odotan pussihousujen mouhoomistatästä ideasta.
Ois aika komea show efekti, kun auto on muutenkin noin näyttelykelpoinen.
Odotan pussihousujen mouhoomistatästä ideasta.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Hanki toinen konepeitto tilalle ja nosta konepeiton takareunaa ylöspäin (esim. lattarautaa saranoiden alle) niin kuuma ilma pää pois.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Juu pitää kattella ton konepellin kans mitä tekee.. Tänää kävin lätkäsees takaiskareiden puslat paikoilleen, säädin käsijarrun kuntoon ja laitoin imusarjan kiinni. Kaasuvaijerille joutuu tehä uuden pidikkeen, mutta muuten näyttäis pärjäävän orkkis vaijerilla.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Pussihousu ei ole synonyymi tyylitajuiselle.DIggItaLLr kirjoitti:Aukkoihin plexiä tai verkkoa, siniset kylmäkatodit konehuoneeseen.
Ois aika komea show efekti, kun auto on muutenkin noin näyttelykelpoinen.
Odotan pussihousujen mouhoomistatästä ideasta.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Eilen tuli muutama tunti vielä ropattua kaikenlaista pientä. Laitoin valot ja maskin kunnolla kiinni, tein kaasuvaijerille pidikkeen, ruuvasin bensanpaineensäätimen kiinni, peilit tuli laitettua kiinni, ostin pari neliötä mustaa 3mm muovia josta pitää jossain vaiheessa tehdä suojalevy moottorin alle ettei kaikki kura ja paska lennä sinne ja sotke paikkoja. Lisäksi YRITIN käydä teettämässä kytkinletkun, mutta eihän tuolta paikallisesta hydrauliliikkeestä löytyny edes tarvittavia osia. 12mm kierre 1mm nousulla tuntu olevan liian harvinainen. Täytyy koittaa onnea tänään toisessa liikkeessä.
Nii joo ja tulipa todettua seki nyt sitte ettei mahdu etupyörät kääntymään kunnolla ilman että raapii lokareita aika huolella. On sen verran pienempi ET nyt. Täytyy vissiin vaan kylmästi jotain rälläkän tapasta näyttää niihin kohtiin mistä hälppii...
Illalla sitte vietiin auto sähkärille laitettavaks. Kaverin autotrailerin vinssiä ei oltu taidettu käyttää pitkään aikaan ja sen kelaaminen auki kesti varmaan vartin ku oli niin jumissa. Sitte hokattiin että hinauskoukku on puskurin takana piilossa eikä siihen voinu kiinnittää mitään. Lopuks laitoin sitte vaijerin etukelkan poikkipalkin ympärille ja lähettiin siitä kiskomaan. Eipä saatu hinattua ku etupyörät kärryn reunalle nii meni vaijeri poikki... Lopuks sitte vaan työnnettiin auto kyytiin ja päästiin matkaan.
Nii joo ja tulipa todettua seki nyt sitte ettei mahdu etupyörät kääntymään kunnolla ilman että raapii lokareita aika huolella. On sen verran pienempi ET nyt. Täytyy vissiin vaan kylmästi jotain rälläkän tapasta näyttää niihin kohtiin mistä hälppii...
Illalla sitte vietiin auto sähkärille laitettavaks. Kaverin autotrailerin vinssiä ei oltu taidettu käyttää pitkään aikaan ja sen kelaaminen auki kesti varmaan vartin ku oli niin jumissa. Sitte hokattiin että hinauskoukku on puskurin takana piilossa eikä siihen voinu kiinnittää mitään. Lopuks laitoin sitte vaijerin etukelkan poikkipalkin ympärille ja lähettiin siitä kiskomaan. Eipä saatu hinattua ku etupyörät kärryn reunalle nii meni vaijeri poikki... Lopuks sitte vaan työnnettiin auto kyytiin ja päästiin matkaan.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Tuo takareunan nostaminen mulla on ollut muutenkin mielessä, koska läppäkotelo ei aivan mahdu olemaan pellin alla kun sen laittaa kiinni... tai kotelo kyllä mahtuu mutta pelti painaa läppää auki. Se on just siinä vahvikkeen kohdalla eli riittäis jo pelkästään se ku veistäis siitä kohdasta tavaraa pois. Tarvis ehkä 10mm enemmän tilaa niin mahtuis olemaan. Mutta tuo takareunan nostaminen on ehkä se helpompi tapa ja pääseepähän kuuma ilma paremmin poisTurbo16 kirjoitti:Hanki toinen konepeitto tilalle ja nosta konepeiton takareunaa ylöspäin (esim. lattarautaa saranoiden alle) niin kuuma ilma pää pois.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Kävin ostamassa tiivistettä jota meinaan illemmalla kokeilla josko se soveltuis ovien tiivisteeksi. Sain myös korjautettua haljenneen moottorin ylätuen, joka hajos ku kiristin sen liian kovaa kiinni puristimeen irrottaessani vakiopuslaa. Nyt se kuitenki on taas ehjä ja uus uretaanipusla paikoillaan.