Saab 9000 2,0T Airflow

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Jep, toi olis tietysti yks vaihtoehto, mutta luulenpa että se menee hyvin näin. Ainaki teoriassa pitäis kaasuvaijerinki riittää tohon ja imuputki sopii suoraan paikoilleen. Eikä se ilmanpoistoaukon tekeminen peltiin oo mikään ongelma tässä projektissa. Katotaan nyt sit jos joskus innostuis tota modailemaan... Nälkähän tunnetusti kasvaa syödessä eli luultavasti jotain modauksia tohon härveliin tullaan jokatapauksessa joskus tekemään. Sais nyt vaan ekaks ton tollasena ajokuntoon.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

18" vanteet lähti uuden omistajan matkaan sunnuntaina. Eilen kävin hakemassa 17" TSW Volcanot ja nyt mahtuu pyörimään :)
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Pienellä ET:llä, ja mahtuu pyöriin?
Mun vanhat vanteet siirty Holmesin cd:en, ja siinä ei vissiin liiemmin ongelmia. Ilmeisesti noi Aeron kaarilevikkeet ulottuu sen verran sisemmäksi.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Olisko ollu ET25. Nyt jäi hyvin tilaa puolien ja satulan väliin. Vanteen sisäkehän ja satulan väliin jäi n.2mm rako. Koskahan sitä taas motivoituis sen verran, että lähtis ropaamaan tallille... Ehkä tänään jos pääsis töistä lähtemään vähä aikasemmin.
K-lax
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 15:01
Paikkakunta: Tre

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja K-lax »

TeePee joskus kauan sitten kirjoitti:auton ruuvauksesta tulee väkisin pidettyä taukoa ainaki muutama viikko.
Jokohan olis tarpeeksi viikkoja kulunu? :mrgreen:
TuPe
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 12:51
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TuPe »

Tp kuluttaa viikkoja kun ei pääse renkaita kuluttamaan... :)
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Viikot kuluu nopeemmin ku renkaat. Ei tässä kesällä mitään autoa ehdi ruuvaan ku töitä pitää tehä ja treenit vie lopun ajan. Syksymmällä sitte ku koulut taas alkaa nii luulis riittävän aikaa tälleki projektille...
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Pientä edistystä tapahtunu tänään projektin kanssa. Kaikkea pientä näpertelyä + vuorasin lattian äänieristematolla ja sit laitettiin ovet paikoilleen, niitä pitää tosin säätää ja vääntää vielä että istuis kunnolla. Valot ja vilkut ym ei oo muutaku lätkästy paikoilleen eli niitäki pitää vielä säätää jokukerta. Keskiviikkona vien auton yhelle jampalle joka tekee sähköt siihen.

Täs pari kuvaa. En tiedä mitä on mulla päässä liikkunu joskus ku piti leikata nuo reiät konepeltiin...? No ehkä ne menettelee jos siihen lykkää verkkoa päälle tai jotain...

http://kuvablogi.com/nayta/3177653/
http://kuvablogi.com/nayta/3177654/
http://kuvablogi.com/nayta/3177655/
http://kuvablogi.com/nayta/3177656/
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Aukkoihin plexiä tai verkkoa, siniset kylmäkatodit konehuoneeseen.

Ois aika komea show efekti, kun auto on muutenkin noin näyttelykelpoinen.

Odotan pussihousujen mouhoomistatästä ideasta.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Hanki toinen konepeitto tilalle ja nosta konepeiton takareunaa ylöspäin (esim. lattarautaa saranoiden alle) niin kuuma ilma pää pois.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Juu pitää kattella ton konepellin kans mitä tekee.. Tänää kävin lätkäsees takaiskareiden puslat paikoilleen, säädin käsijarrun kuntoon ja laitoin imusarjan kiinni. Kaasuvaijerille joutuu tehä uuden pidikkeen, mutta muuten näyttäis pärjäävän orkkis vaijerilla.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

DIggItaLLr kirjoitti:Aukkoihin plexiä tai verkkoa, siniset kylmäkatodit konehuoneeseen.

Ois aika komea show efekti, kun auto on muutenkin noin näyttelykelpoinen.

Odotan pussihousujen mouhoomistatästä ideasta.
Pussihousu ei ole synonyymi tyylitajuiselle. :P
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Eilen tuli muutama tunti vielä ropattua kaikenlaista pientä. Laitoin valot ja maskin kunnolla kiinni, tein kaasuvaijerille pidikkeen, ruuvasin bensanpaineensäätimen kiinni, peilit tuli laitettua kiinni, ostin pari neliötä mustaa 3mm muovia josta pitää jossain vaiheessa tehdä suojalevy moottorin alle ettei kaikki kura ja paska lennä sinne ja sotke paikkoja. Lisäksi YRITIN käydä teettämässä kytkinletkun, mutta eihän tuolta paikallisesta hydrauliliikkeestä löytyny edes tarvittavia osia. 12mm kierre 1mm nousulla tuntu olevan liian harvinainen. Täytyy koittaa onnea tänään toisessa liikkeessä.

Nii joo ja tulipa todettua seki nyt sitte ettei mahdu etupyörät kääntymään kunnolla ilman että raapii lokareita aika huolella. On sen verran pienempi ET nyt. Täytyy vissiin vaan kylmästi jotain rälläkän tapasta näyttää niihin kohtiin mistä hälppii...

Illalla sitte vietiin auto sähkärille laitettavaks. Kaverin autotrailerin vinssiä ei oltu taidettu käyttää pitkään aikaan ja sen kelaaminen auki kesti varmaan vartin ku oli niin jumissa. Sitte hokattiin että hinauskoukku on puskurin takana piilossa eikä siihen voinu kiinnittää mitään. Lopuks laitoin sitte vaijerin etukelkan poikkipalkin ympärille ja lähettiin siitä kiskomaan. Eipä saatu hinattua ku etupyörät kärryn reunalle nii meni vaijeri poikki... Lopuks sitte vaan työnnettiin auto kyytiin ja päästiin matkaan.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Turbo16 kirjoitti:Hanki toinen konepeitto tilalle ja nosta konepeiton takareunaa ylöspäin (esim. lattarautaa saranoiden alle) niin kuuma ilma pää pois.
Tuo takareunan nostaminen mulla on ollut muutenkin mielessä, koska läppäkotelo ei aivan mahdu olemaan pellin alla kun sen laittaa kiinni... tai kotelo kyllä mahtuu mutta pelti painaa läppää auki. Se on just siinä vahvikkeen kohdalla eli riittäis jo pelkästään se ku veistäis siitä kohdasta tavaraa pois. Tarvis ehkä 10mm enemmän tilaa niin mahtuis olemaan. Mutta tuo takareunan nostaminen on ehkä se helpompi tapa ja pääseepähän kuuma ilma paremmin pois :)
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Kävin ostamassa tiivistettä jota meinaan illemmalla kokeilla josko se soveltuis ovien tiivisteeksi. Sain myös korjautettua haljenneen moottorin ylätuen, joka hajos ku kiristin sen liian kovaa kiinni puristimeen irrottaessani vakiopuslaa. Nyt se kuitenki on taas ehjä ja uus uretaanipusla paikoillaan.
Vastaa Viestiin