Juu, pitää katella, jos sitä vaikka ens viikolla joutas.tsaarela kirjoitti:Onneksi olkoon kuupan saamisesta liikenteeseen!
Tulehan käymään joku päivä näyttämässä, niin saat sen korjaamorompunkin.
Lasikuitupulkka
Re: Lasikuitupulkka+vuoden talviauto
Re: Lasikuitupulkka+vuoden talviauto
Eikös noi vanhat ratiot ota häiriötä laturista? Sähkömiehet varmaan kertoo miten ongelman saa ratkaistua. Joku vastus yms. sinne johkin väliin tuloo...(kaikki sähkökomponentit on mulle vastuksia.)
Re: Lasikuitupulkka+vuoden talviauto
Juu, näin se miehissä myös pääteltiin, et laturista ottaa häiriön. Nyt kun joku lyö ratkaisun tiskiin, niin olen kovin kiitollinen. Tuossa pari kuvaa kuupasta:jnousia kirjoitti:Eikös noi vanhat ratiot ota häiriötä laturista? Sähkömiehet varmaan kertoo miten ongelman saa ratkaistua. Joku vastus yms. sinne johkin väliin tuloo...(kaikki sähkökomponentit on mulle vastuksia.)
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851911.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851910.jpg
Re: Lasikuitupulkka+vuoden talviauto
Se "vastus" tunnetaan nimellä kondensaattori, laitetaan radion virtapiuhojen väliin mahdollisimman lähelle radiota. Kokoa en jaksa alkaa laskemaan, mutta heitetään lonkalta että joku 50-100uF + 1uF rinnan varmaan pääsee aika pitkälle. Jos tuo ei riitä, niin sopiva kela (ei, en jaksa laskea sitäkään) plussapiuhan väliin ennen konkkia auttaa asiaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Lasikuitupulkka+vuoden talviauto
Olihan se mahtava käydä kuupalla fiilistelemässä. Eihän tuo pakoputki tossa kaupunki pyörittelyssä kovin paha oo, mutta jos meinaa pitempää matkaa ajaa (Esim. Ii-Oulu )ni sitte vakkari vois olla mukavampi. Vielä ku saa nuo muutamat pikkufiksailut tehtyä, niin se on täydellinen raggari kosla
Re: Lasikuitupulkka+vuoden talviauto
Kiitti tiedosta! Täytyy lähtä tollasta metsästään seuraavaksi.aero kirjoitti:Se "vastus" tunnetaan nimellä kondensaattori, laitetaan radion virtapiuhojen väliin mahdollisimman lähelle radiota. Kokoa en jaksa alkaa laskemaan, mutta heitetään lonkalta että joku 50-100uF + 1uF rinnan varmaan pääsee aika pitkälle. Jos tuo ei riitä, niin sopiva kela (ei, en jaksa laskea sitäkään) plussapiuhan väliin ennen konkkia auttaa asiaan.
Re: Lasikuitupulkka+vuoden talviauto
Noin 200 kilometriä huoletonta ajoa kuupalla takana, kunnes eilen pääsi remonttihommiin. Vaihdelaatikko laski öljyä kytkinakselin stefasta. Eilen kun sain auton nosturille ja laskin loput öljyt laatikosta, niin siellä oli n. 9dl jäljellä..
Tuli sitten eilen vaihdettua vaihdelaatikko toiseen ja laatikkoon laitettua uudet öljyt. Onneksi tuo tekniikka heilahtaa ulos ja takaisinkin suhkot ripeästi kuupassa. Kiitos Juha K:lle remonttiavusta! Hiljanen laatikko tuntuu tämä tilalle mennyt olevan. Seuraa nyt, alkaako vuotaan tämäkin..
Tänään kävin ostamassa uudet ajovalopolttimot ja nuo kondensaattorit radiolle.
Tuli sitten eilen vaihdettua vaihdelaatikko toiseen ja laatikkoon laitettua uudet öljyt. Onneksi tuo tekniikka heilahtaa ulos ja takaisinkin suhkot ripeästi kuupassa. Kiitos Juha K:lle remonttiavusta! Hiljanen laatikko tuntuu tämä tilalle mennyt olevan. Seuraa nyt, alkaako vuotaan tämäkin..
Tänään kävin ostamassa uudet ajovalopolttimot ja nuo kondensaattorit radiolle.
Re: Lasikuitupulkka+vuoden talviauto
Hell's yeah! Löysinpä vanhat tunnarit
Sonettirojektia ja tätäkin tullut seurattua hyvin tiiviisti läheltä ja kaukaa alusta asti ja muutaman kerran ollut myös kädet kyynärpäitä myöten siinä itsessään näiden kanssa.
Turhia neuvoja ja hyödytöntä apua on annettu enemmän kuin tarpeeksi, mutta siitä huolimatta kuuppa liikkuu ja sonettikin jo melkein, joten ehkäpä jo ensivuonna päästään wst:hen kahdella autolla ??
Sonettirojektia ja tätäkin tullut seurattua hyvin tiiviisti läheltä ja kaukaa alusta asti ja muutaman kerran ollut myös kädet kyynärpäitä myöten siinä itsessään näiden kanssa.
Turhia neuvoja ja hyödytöntä apua on annettu enemmän kuin tarpeeksi, mutta siitä huolimatta kuuppa liikkuu ja sonettikin jo melkein, joten ehkäpä jo ensivuonna päästään wst:hen kahdella autolla ??
9-3 ss 2.0t -03
Re: Lasikuitupulkka+vuoden talviauto
Jahas, Hapa löytänyt saappifoorumille. Siitä se lähtee...
Suuri apu on Hapastakin ollut kummankin auton kohdalla.
Sehän on varma että saabilla mennään wst:hen ensivuonna, aika vaan näyttää millä...
Suuri apu on Hapastakin ollut kummankin auton kohdalla.
Sehän on varma että saabilla mennään wst:hen ensivuonna, aika vaan näyttää millä...
Re: Lasikuitupulkka+kuuppaprojekti
Sonettiprojekti sai jatkua tänään, kun pulkkaan aloiteltiin sisustan tekoa. Ensin saa penkit uuden uuden verhoilun sekä penkkien takaa nouseva takaseinä täytyy ommella kokonaan uusiksi. Sitten keväämmällä, kunhan saan tehtyä autoon uudet ovipahvit, pitää nekin verhoilla.
Tuossa kuva penkistä lähtötilanteessa:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851963.jpg
Ja purettuna:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851970.jpg
Nuo penkit, kuten koko muukin sisusta on näköjään maalattu tollasella sinisellä maalilla. Kun penkkiä alkoi purkaa, löytyi alkuperäistä ruskeaa pintaa:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851968.jpg
Sonetin sisusta tullaan verhoilemaan mustalla keinonahalla. Tuossa kuva "ristiselän tuesta", kun siitä on ensin purettu pari verhoilukerrosta:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851971.jpg
Tuollaiset nuo istuin- ja selkäosat ovat siis alunperin. Nuita ristiselän tukia lukuunottamatta nuo penkkien pehmoset osat olivat sisältä melkoisia terveysriskejä.. Eli ne täytyy tehdä uusiksi käytännössä kokonaan.
Tuosta vihreästä kuupasta sen verran, että se on jätetty talveksi säilöön parempaa motivaatiota odottelemaan. Syy tähän oli, ettei siinä enää pysyneet lämmöt kurissa sitten ollenkaan ja painettakin kerryytti paisuntasäiliöön niin, ettei siellä mikään jäähdytysneste pysynyt. Kuupasta saattaisinkin olla valmis luopumaan, mikäli sen joku innostuu ostamaan.
Tuossa kuva penkistä lähtötilanteessa:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851963.jpg
Ja purettuna:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851970.jpg
Nuo penkit, kuten koko muukin sisusta on näköjään maalattu tollasella sinisellä maalilla. Kun penkkiä alkoi purkaa, löytyi alkuperäistä ruskeaa pintaa:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851968.jpg
Sonetin sisusta tullaan verhoilemaan mustalla keinonahalla. Tuossa kuva "ristiselän tuesta", kun siitä on ensin purettu pari verhoilukerrosta:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 851971.jpg
Tuollaiset nuo istuin- ja selkäosat ovat siis alunperin. Nuita ristiselän tukia lukuunottamatta nuo penkkien pehmoset osat olivat sisältä melkoisia terveysriskejä.. Eli ne täytyy tehdä uusiksi käytännössä kokonaan.
Tuosta vihreästä kuupasta sen verran, että se on jätetty talveksi säilöön parempaa motivaatiota odottelemaan. Syy tähän oli, ettei siinä enää pysyneet lämmöt kurissa sitten ollenkaan ja painettakin kerryytti paisuntasäiliöön niin, ettei siellä mikään jäähdytysneste pysynyt. Kuupasta saattaisinkin olla valmis luopumaan, mikäli sen joku innostuu ostamaan.
Re: Lasikuitupulkka+kuuppaprojekti
Siinäpä kännykamerakuva verhoiluprojektin etenemisestä:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 011099.jpg
Elikkäs kummankin penkin selkänojat ovat nyt valmiit. Noista ristiselän tuista tuli kyllä todella hyvät ja muhkeat verrattuna vanhoihin lässyköihin.
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 011099.jpg
Elikkäs kummankin penkin selkänojat ovat nyt valmiit. Noista ristiselän tuista tuli kyllä todella hyvät ja muhkeat verrattuna vanhoihin lässyköihin.
Re: Lasikuitupulkka+kuuppaprojekti
No niin, viikonloppu meni sonetin penkkejä kasatessa:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852009.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852008.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852050.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852041.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852045.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852044.jpg
Muutama ryppy jäi (jotka vaan korostuu vielä kuvissa kivasti), liekkö johtuu siitä että tuo keinonahka oli mallia ei venyvä. Mutta oikeen tyytäväinen lopputulokseen ja ompahan varmasti lämpimät kesällä! Suurkiitokset verhoilijalle.
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852009.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852008.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852050.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852041.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852045.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852044.jpg
Muutama ryppy jäi (jotka vaan korostuu vielä kuvissa kivasti), liekkö johtuu siitä että tuo keinonahka oli mallia ei venyvä. Mutta oikeen tyytäväinen lopputulokseen ja ompahan varmasti lämpimät kesällä! Suurkiitokset verhoilijalle.
Re: Lasikuitupulkka+kuuppaprojekti
käytithän höyryä apuna?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Lasikuitupulkka+kuuppaprojekti
En käyttänyt. Oisko siitä kuinka ollut apua keinonahan kanssa?
Re: Lasikuitupulkka+kuuppaprojekti
Sonett tuli kaivettua talvisäilösta työn alle toissaviikonloppuna. Jotakin on saatu myös aikaseks:
-kuskin puolen ulompi vetarin suojakumi vaihdettu
-takalasi laitettu paikoilleen
-ovipahvit sekä takakontin pohjalevy sekä kontin peräseinä leikattu, ovet kasattu:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852059.jpg (loput verhoilut tulee kesän aikana)
-jakkaroita ja uusia turvavöitä soviteltu paikoilleen:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852057.jpg
Juu, ja tuulilasiakin koiteltiin laittaa paikoilleen kera uuden tiivisteen. Ei onnistunut. Neuvojakin kävi antamassa entinen uudenkaupungin tehtaan työntekijä. Eikä auttanut. Lopulta tultiin siihen tulokseen, että kun tuo tiiviste oli metritavaraa, olin mitoittanut tiivisteen lasin reunan mukaan enkä reiän mukaan: tiiviste n. 3 cm liian lyhyt. Seuraavaks ootellaan uutta tiivistettä.
Ja jos alkupään 99:ssä on lyhyemmän malliset ovien lukkosylinterit, kuin kuupassa, sellaistakin voi tarjota. Vaikkapa yv:llä.
-kuskin puolen ulompi vetarin suojakumi vaihdettu
-takalasi laitettu paikoilleen
-ovipahvit sekä takakontin pohjalevy sekä kontin peräseinä leikattu, ovet kasattu:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852059.jpg (loput verhoilut tulee kesän aikana)
-jakkaroita ja uusia turvavöitä soviteltu paikoilleen:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 852057.jpg
Juu, ja tuulilasiakin koiteltiin laittaa paikoilleen kera uuden tiivisteen. Ei onnistunut. Neuvojakin kävi antamassa entinen uudenkaupungin tehtaan työntekijä. Eikä auttanut. Lopulta tultiin siihen tulokseen, että kun tuo tiiviste oli metritavaraa, olin mitoittanut tiivisteen lasin reunan mukaan enkä reiän mukaan: tiiviste n. 3 cm liian lyhyt. Seuraavaks ootellaan uutta tiivistettä.
Ja jos alkupään 99:ssä on lyhyemmän malliset ovien lukkosylinterit, kuin kuupassa, sellaistakin voi tarjota. Vaikkapa yv:llä.