Nyt kun sain apua tallille niin laitettiin ovet ja takaluukku paikoilleen. Tietty tiivisteet täytyy vielä laittaa niin saa oven kohdistettua varmasti oikein.
Konepeitto on sitten vanha eikä tule enää tuon jälkeen ikinä paikoilleen
Siistiltähän se konehuone näyttää kun siellä ei ole muuta kuin moottori paikoillaan Katsotaan sitten uusiks kun löytyy myös johtosarjat ja muut.
Imusarjaa kun vähän jotenkin hinkkaat niin sopii paremmin muiden puhtaiden osien kanssa. Nyt paistaa silmään nuo homeen näköiset hapettumat Tosin helposti se kyllä hapettuu siten uusiks jos joutuu ulkona seisomaan, lakkaus tai maalaus vois estää sitä?
Tuo imusarja nyt pistin hätävaralle kun ei ollut vielä toista imusarjaa valmiina. En usko että jaksan mustaksi sitä vetää edes paukkupullolla.
Hiekkapellillä tarkoitin tuota lukkopeltiä.
Jännä juttu toi renkaat, siis ne näyttää älyttömän pieniltä kuvissa vaikka mielestäni paikallaan näyttävät aika sopivilta. Rengastus on 215/40 R17.
Tosin takapäästä on otettu painoa pois aika tavalla esim. takapenkit, jotenka takapää on noussut sen takia. Keula ei todellakaan ole painunut sitä mitä sen kuuluisi esim. uudet iskarit ja lesjöt ei tippuvat hieman kun etupää loksahtaa kunnolla paikoilleen.
Eheihän tuo mikään tuuniki ole, helmat vain tehty.
Tallilta taas tultu niputtamasta, kauheesti hommaa vielä ja pirun hidasta toi kasaaminen kun tavaroita on siellä täällä.
Säädin äsken lukon, ohjeessa luki että vetoakselin mutterista kääntämällä 14 -> 20kg olisi säätöalue ja itse pähkäilin, että paras olisi n.16kg ettei se rasita liikaa vetopyörä pareja ja samalla parkkialueella on helpompi veivata ympäri kun ei karraa niin paljon vastaa.
Digitaalinen momenttiavain pysähtyi 16.4Kg niin saapi sitten nähdä miten toimii käytännössä.
Luulisi tehon välittyvän aika paljon paremmin nyt tiehen. Ainakin vaikutti pyörää pyörittämällä aika hyvälle
Eläs nyt Atte hermoile, kyl kova yritys on ollut saada auto kuntoon. Reilu 20h kahden päivän aikana niputtanut, mutta koetin vasta perjantai-iltana tuleeko boksille yhteyttä, jotta olisin voinut testata tuleeko kierroslukutietoa.
Mutta täytyypi käydä ostamassa kunnon valo, jotta näkisi tuolla pimeässä tallissa jotain.
On kyllä tullut häikäsevän hienoksi
Vihdoin kohta valmiina rakennettu Satku joka oikeasti erottuu liikenteestä ja myös muista Satkuista. Näin siitä tehdään omalaatuinen! Asiallista!
Tsemmppiä vielä projektin viimeisiin vetoihin
Onkos sulla muuten mikä ahdin tuolla kiinni? Katselin niin ei ainakaan vakio ole
Eiks sulla raukalla ole valaistua tilaa edes? Missä auto tallissa auto nyt on?
Propsit kyllä tuosta eteenpäin tarpomisesta vaikka miten vastustaa. Samanlaista touhua kun mun inssinpapereiden saaminen, eteenpäin pikkuhiljaa, vaikka väkisin
Kiitoksia vaan positiivisesta palautteesta, sitä on mukava välillä saada.. Vaikka tätä autoa tehdään itselleen ja paljon on käytetty aikaa sen kanssa on paljon vastoinkäymisiä tullut vastaan ja niitä oikeasti jotain opittu.
Tämän auton takia sain itselle nykyisen työpaikan hankittua enkä varmasti olisi autoalalla ilman tätä autoa, joten paljon se on antanut ja varsinkin olen sen kautta oppinut. Enkä kyllä tekisi varmaan mitään toisin vaikka olisihan se mukava, että se ensimmäinen moottori olisi heti toiminut ja olisin ajanut pari vuotta jo sen kanssa, toisaalta jotain muutoksia en varmasti olisi tehnyt sinä aikana.
Tuo ahdin on vanhasta Volvon FL6:sta eli perinteinen Garretin T04, jossa oli alunperin pakopesänä A/R 1.00, jonka kiikutin Pro Turbolle, joka muokkasi ahtimen 2.0 Litraiselle moottorille sopivaksi eli pakopesä vaihtui 0.63 A/R:ksi ja pakosiipi pienini samalla 52mm:ksi, koska 7mm akseli määritteli sen tai jotain tämmöstä Lappeenrannan selitti. Ehkä olisi ollut parempi lyödä 800€ tiskiin ja ostaa uusi Holsetti, mutta koitetaan tällä nyt mitä tuleman pitää. Samalla hukkaportin kello vaihtui 1.8barin kelloksi, joka on peräisin jostakin dieselistä. Tosin kaikkihan tietävät miten tämmöinen alunperin 80-luvulla suunniteltu ahdin reagoi yli 1.3bar ahtoihin vaikka olisikin ns. hengittävä pakopesä. Ahtimen siivet kun ei ole vain tätä päivää eikä ahtimen suunnittelu ylipäätänsä vaikka siihen vaihdettaisiin uudemmasta autosta peräisin oleva pakopesä. Keskiosahan on tuossa nykyään GT04B eli varmasti olisi ahdinta vielä muokattavissa isommaksi, mutta en usko että siihen edes aletaan.
Joka tapauksessa monella on ollut B202:sen perässä Garretin T03/T04 -hybridi turbo ja olevat olleet tyytyväisiä siihen.
Atte, Tarvasjoellahan tuota teen, vanhassa kanalassa johon sain siivotuksi tilaa sen verta, että saan yhdyn oven aukeamaan kerrallaan.
Itseasiassa tänään kävin hakemassa työvalon biltemassa, kun olen kännykän valon kanssa tähän asti tehnyt kun on jotain pimeämpiä paikkoja ollut sisällä. Päivällähän onneksi näkee todella hyvin konehuonetta tehdä.
Turbo16 kirjoitti:
Atte, Tarvasjoellahan tuota teen, vanhassa kanalassa johon sain siivotuksi tilaa sen verta, että saan yhdyn oven aukeamaan kerrallaan.
Itseasiassa tänään kävin hakemassa työvalon biltemassa, kun olen kännykän valon kanssa tähän asti tehnyt kun on jotain pimeämpiä paikkoja ollut sisällä. Päivällähän onneksi näkee todella hyvin konehuonetta tehdä.