Sivu 14/22
Re: Das Båten -75
Lähetetty: Su Marras 30, 2014 13:27
Kirjoittaja Mikko_H
Omaan kuuppaan kun halusin "vanhaa" näköä, niin en silloin sopivampaa löytänyt kuin Motonetin Kölnin V6:n piuhat. Ylimääräistähän niissä on, mutta kun ovat mustat ja jakajan puolen liittimissä oikeat 90° kulmat, niin saivat kelvata. Kipinän tuotossa ei ainakaan ole ollut ongelmia.
Re: Das Båten -75
Lähetetty: La Joulu 20, 2014 23:33
Kirjoittaja sabatti 96
Kauheen monta kuvaa tollasesta hommasta
Kaasaria putsailtu ja korjaus-sarja asennettu.
Kaasuttimen kiihdytyspumpun kanavan kuula ja paino oli hävinny ajan saatossa.
Siihen ihmemies laitto pappa-tunsan ohjauslaakerin kuulan. Ja painoksi laitettiin pätkä 3.5mm poranterän varresta, kai se toimii
Mikko_H kirjoitti:Omaan kuuppaan kun halusin "vanhaa" näköä, niin en silloin sopivampaa löytänyt kuin Motonetin Kölnin V6:n piuhat. Ylimääräistähän niissä on, mutta kun ovat mustat ja jakajan puolen liittimissä oikeat 90° kulmat, niin saivat kelvata. Kipinän tuotossa ei ainakaan ole ollut ongelmia.
Ok, ei tullunna kauheeta vastaus ryntäystä
mutta pidetään tämä mielessä. kiitos!
Re: Das Båten -75
Lähetetty: Su Joulu 21, 2014 18:11
Kirjoittaja vkutvonen
Oliko takalokareissa tosiaan noin paljon mittavirhettä, vai oliko tossa repsikan puoleisessa vaan tila pakoputkee varten. Taitaa jäädä puskurit pois?
Eikös tossa toimi kaikki vanhempien ford konsernin v-koneitten sytkäjohdot vakio puolalla, paitsi että puolan johdon pituus ei yleensä riitä. Omassa on jotkut hyper super hitec silikoni piuhat jenkki tarvike liikkeestä hankittuna, eikä aiheuta ratioon mitään häiriöö, jakajana toimii uudempi kärjetön. Noita piuhoja sai ainakin siihen aikaan ihan mitan mukaan valittuna. Noh siitäkin on kohta 20 vuotta aikaa!
Re: Das Båten -75
Lähetetty: Su Joulu 21, 2014 20:04
Kirjoittaja sabatti 96
Ok,ok. Netistä löyty... Olikohan mister-auto vai mikäseoli myi kuuppeliin ngk:n sytytys johdosarjaa. Pitää varmaan laittaa tilaukseen.
Joo se kolo on tosiaan sille pakoputkelle... Mielessä on pyöriny jotku kylkiputket.... Tai sitte putket suoraan taakse. Ei tiiä vielä
Ajatus olisi kyllä laittaa puskimet. Taakse pitäisi ostaa parempi kuntoinen.
Re: Das Båten -75
Lähetetty: Ma Joulu 29, 2014 19:07
Kirjoittaja sabatti 96
Re: Das Båten -75
Lähetetty: La Tammi 17, 2015 16:46
Kirjoittaja sabatti 96
Re: Das Båten -75
Lähetetty: La Tammi 24, 2015 22:29
Kirjoittaja sabatti 96
Re: Das Båten -75
Lähetetty: La Tammi 31, 2015 17:18
Kirjoittaja sabatti 96
Re: Das Båten -75
Lähetetty: Ti Helmi 24, 2015 18:14
Kirjoittaja sabatti 96
Jorina jatkukoon... Listareijät tinasin umpeen... Aikas hyvässä kunnossa oli noi alaosat mielestäni... pientä pintaruostetta oli mitkä lähti sit hiomalla pois.
Alavesiletkuun tuli anturille paikka. Huomaa pieni pingotus
Noi käkkärin läpivientikumit korjasin jollain kumisaapasliimalla.
Pissapoika sai uuden paikan.
Akunkin virittelin tuohon niin pääsin vähän testailemaan sähköjä.
Pyyhkijät sain pelaamaan pienen ihmettelyn + paksumman prikan asennuksen jälkeen.
Vähän tuntu se moottori tehottomalta? Sillon kun tämän auton sain, niin nuo pyyhkijät oli hirttäytyny täysin jumiin... oiskohan sillä jotain osuutta asiaan?
Re: Das Båten -75
Lähetetty: Ti Helmi 24, 2015 20:08
Kirjoittaja Saabinsti
Lämpökytkimen paikan siirtäisin ylävesiletkuun. Toimii kuupan ylävesiletkussa todella loogisesti, voi jopa olla, että kytkimen ollessa alavesiletkussa lämmöt pääsevät nousemaan turhan korkealle?
Hihnaksi passaa mainiosti saabisteille tuttu 975mm(satkun kiilahihna).
Re: Das Båten -75
Lähetetty: Ti Helmi 24, 2015 20:57
Kirjoittaja sabatti 96
hmmmm. jos muistan oikein, niin luin jostain tähän neuvoja: vesi kiertää yläletkun kautta syylarin läpi alaletkuun jossa anturi sijaitsee. näin ollen kun lämmöt nousee niin puhallin alkaa puhaltamaan jäähdytintä. ja anturi siinä samalla haistelee lämpöjä.
sitte kun on jäähdytetty tarpeeksi niin anturi katkaisee puhaltimelta virrat.
mulla on tossa 92° anturi...
kuullostiko sepustukseni loogiselta? vai olenko käsittänyt tämän ihan väärin?
Re: Das Båten -75
Lähetetty: Ti Helmi 24, 2015 22:05
Kirjoittaja Saabinsti
Mä en tiedä mitä olet lukenut, mutta omassa kuupassa toimii todella loogisesti ylävesiletkussa
Sijaintihan vaihtelee autoissa ihan järjestelmästä riippuen, miten auton suunnittelijat parhaaksi nähneet.
Foorumin syövereistä vinkin ylävesiletkuun kytkimen asentamisesta lueskelin aikoinaan.
Itsellä juurikin muistaakseni 92c kytkin(900 turbosta) ja mietiskelin vain miten lähellä keittämistä käy, jos on alavesiletkussa, koska lämpömittarin mukaan flekti kytkeytyy jonkun verran yli puolenvälin jälkeen. Veikkaan, että alavesiletkussa on tuolloin paljon vähemmän asteita.
Arvailen vain, testaamallahan se selviää.
EDIT voithan sinne vaihtaa sitten pienemmän lämpötilan omaavan kytkimen, jos lämmöt tuolla nousevat liian suureksi, sen ollessa alavesiletkussa.
Re: Das Båten -75
Lähetetty: Ke Helmi 25, 2015 00:11
Kirjoittaja mestari
esim katsomalla tee se itse vihosta veden kiertosuunnan sekä sisäpiirin tiedon että lämpö nousee aina ylöspäin voi päätellä erinäisiä asioita tämän anturin paikan tienoilta
Re: Das Båten -75
Lähetetty: Ke Helmi 25, 2015 03:36
Kirjoittaja ari_viitanen
lähelle termarikoteloa jos mahdolista
Re: Das Båten -75
Lähetetty: Ke Helmi 25, 2015 09:44
Kirjoittaja sabatti 96
Ok, mutta jääränä meinasin tuota kyllä kokeilla alaletkussa
Hyvä pointti oli tuo matalempi asteinen anturi! Taidampa sellaisen hommata het ensimmäisenä. Mielessä on myös pyörinyt erillinen mittari lämmöille -> yläletkuun. Miltä kuullostaa?