"Taas" saatiin projektia eteenpäin. Parin viikon päästä on taas tallin vaihto edessä, mutta sen ei pitäisi pahasti aikataulua sekoittaa, päin vastoin. Maalausolosuhteet saadaan paljon paremmiksi, eikä naapurit valita pölystä. Päästään privaattitalliin.
Tässä ensimmäisessä kuvassa on uusi pakoputki tai uusi alkupää sekä vanha takapää. Peltisarjan sovittaminen ei sitten ollutkaan ihan pikkujuttu. Piti vähän modifioida sieltä ja täältä. Pohjapanssarinkaan väliin ei ihan hirvittävää ilmatilaa jää.
http://i8.photobucket.com/albums/a45/Te ... 020664.jpg
Maalausta varten piti ensin tehdä pikkuisen peltitöitä. Tuo kohta lienee Saabissa yleinen vauriokohta, voisin arvata? Ei saatu ihan yhdestä palasesta taivutettua sopivaa, mutta kahdesta tuli ihan ok. Tässä kuvassa on vasta "ensimmäinen" kerros kittiä. No ei sitä onneksi paljon tarvinnut laittaa.
http://i8.photobucket.com/albums/a45/Te ... 020663.jpg
Kuskin etulokari oli varmaan ottanut jossakin vaiheessa pienen osuman, koska siihen oli tullut pientä pintavauriota ja sitten todennäköisesti siitä syöpynyt puhki. Pikku paikka tilalle. Tarkkasilmäiset huomaavat, että kaari ei ylhäältä ole aivan symmetrinen, mutta se jää joka tapauksessa hyllyssä jo olevien levikkeiden alle. Pyrittiin tekemään paikoista kuitenkin mahdollisimman hyvät, ettei itseä harmita.
http://i8.photobucket.com/albums/a45/Te ... 020661.jpg
Seuraavaksi onkin sitten se maalaushommien pohjatöiden aloitus. Harjotellaan ensin takaluukulla, että näkee miten tuo pohjamaali ja raskaskonemaali käyttäytyy. Toivottavasti eivät reagoi vanhan maalin kanssa. Kaverin mustangissa kävi niin, että kun ei hionut pellille niin uusi maali alkoi kiehua. Se meni silloin aivan uusiksi. Tästäkin syystä harjoitellaan pikku palaan ensin.
Kiristän tästä vielä vähän...