Otin sitten sen B-koneen auki. Jukupätkä!
 Siellä oli smetanaa venakopassa. Öljy oli oudon harmaata. Otin sylinterikannen pois. Arvaas mitä? Yksi pakoventtiili halki kahdesta kohtaa! Venttiili olisi voinut hajota millä hetkellä hyvänsä. Otin lohkon pois laatikon päältä. Siellähän oli lisää smetanaa, eli harmaata öljyä. Ilmeisesti se vesipumpun akseli sitten on korkannut ihan vähän ennen auton laittoa seisontaan joulukuun alussa ja jäähdytinvettä on päässyt apuakselin tilaan ja sitäkautta öljykiertoon. Käytännössä moottorivaurio olisi ollut mitä todennäköisin, jos olisin jatkanut ajamista.
  Siellä oli smetanaa venakopassa. Öljy oli oudon harmaata. Otin sylinterikannen pois. Arvaas mitä? Yksi pakoventtiili halki kahdesta kohtaa! Venttiili olisi voinut hajota millä hetkellä hyvänsä. Otin lohkon pois laatikon päältä. Siellähän oli lisää smetanaa, eli harmaata öljyä. Ilmeisesti se vesipumpun akseli sitten on korkannut ihan vähän ennen auton laittoa seisontaan joulukuun alussa ja jäähdytinvettä on päässyt apuakselin tilaan ja sitäkautta öljykiertoon. Käytännössä moottorivaurio olisi ollut mitä todennäköisin, jos olisin jatkanut ajamista. Tuplakaasarit on nyt 900i:n takapaksissa ja niistä on jo kaupat sovittu. Laturin yms. osia möin myöskin. Lohkollekin on ostaja tiedossa. Eräs klubitoveri tulee huomenna katsastamaan tota lohkoa omaa entisöintiprojektiaan varten. Lohko onkin mielestäni hyväkuntoinen. Kulumaolkaa ei ole havaittavissa ylä- eikä alakuolokohdassa. Vesipumpun pahkeinenhan siitä vaan on mennyt.
Tänään hitsasin taas muutaman lapun peltiä lisää koriin. Vasemman takakaaren sisäkaari on melkein valmis. Huomenissa jatkan sitä iskari/reaktiotangon palkkia korjaamaan ja siitä varmaan jatkan varapyöräkoteloon. Siinä saattaakin lähteä ruostepeltiä rankalla kädellä.

Kamera jäi kotia, mutta eipä tuossa mitään ihmeitä ollut. Pitää koittaa huomenissa napata kuva siitä pakovenasta ainaskin.

 
 





