Sivu 14/17

Lähetetty: Su Loka 15, 2006 09:50
Kirjoittaja gls
Breadfan86 kirjoitti:
gls kirjoitti:jees vesipumpun stefa korkkasi näin heti aluksi.. :roll:
öljyt tulee ulos vesipumpun juuresta, täytyy huomenna tai alkuviikosta ottaa pumppu ylös ja laittaa uus stefa.
Tuo se on aina niin mukava yllätys b-koneissa :? Löytyykös ulosvetäjää? On menaan tiukassa tuo pumppu. Ja kannattaa sitten todella huolella ja varovasti kasata se ilman mitään väkivaltaa, mielellään kannattaa purkaa sitten koko pumppu ja kasata se sinne lohkoon eikä yrittää kokonaisena.

Nimim. Kokemusta on, liiankin kanssa :x
kyllä pelit ja vehkeet löytyy, ulosvedin sattuu vaan juuri nyt olemaan lainassa.

täytyy lähteä purkamaan tuota ja kokeilla jos se lähtis ylös ilman sitä ulosvetäjää..

Lähetetty: Su Loka 15, 2006 16:46
Kirjoittaja gls
kohta on taas kone kasassa vielä ahtoputki ja laturi kiinni ja öljyt ja vedet sisään.
isä sai vesipumpun nousemaan helposti rengasraudalla, stefassa ei kummempaa vikaa näkynyt eli se on varmaankin päässy nousemaan ylös ja sen takia vuotanut..

Lähetetty: Su Loka 15, 2006 20:43
Kirjoittaja gls
nyt toimii. ei tule öljyt enää ulos.. :D

Lähetetty: Su Loka 15, 2006 20:47
Kirjoittaja lefa42
Loistavaa. Tätä projektia olen todella pitkään seurannut, ja lopputulos miellyttää. Nyt on sitten sekä kilvet, että kova kunto autolla. Turvallisia kilometrejä.

Voiko 99:llä muuten ajaa hymyilemättä? Itse en kovinkaan usein onnistunut. 8)

Lähetetty: La Loka 28, 2006 10:20
Kirjoittaja merlin
tuossa on juuri sellaista hottentottia josta pidän 8)

Lähetetty: Ke Marras 01, 2006 20:50
Kirjoittaja gls
vaihdoin tuossa kärjettömän sytkän kärellisen tilalle.
tuolla kärjellisellä meinas välillä nykiä tasakaasulla ja välillä oli hieman käynnistysongelmia, tänään ei sitten aamulla lähtenyt millään käyntiin..

sytytys-boksilta jakajalle tuleva piuha piti kolvata kahdesta kohtaa kiinni kun oli pätkitty poikki ja tietty jakaja vaihtaa kärjettömäksi, samalla laitoin tuplakärki tulpat kiinni ja mittailin kaikki sytytysosat...nyt toimii taas.

huomenna täytyy käydä ostamassa vielä uudet tulpat ja pyörijä.

Lähetetty: Ke Joulu 06, 2006 11:12
Kirjoittaja Mertmi
Mitenkäs on 99 turbo pelannut? :wink:

Lähetetty: To Joulu 07, 2006 01:11
Kirjoittaja gls
Mertmi kirjoitti:Mitenkäs on 99 turbo pelannut? :wink:
paremmin kuin hyvin.. nyt kun nuo pikkuviat ilmeni heti aluksi ja korjattu niin voi melko huoletta ajella...
eli tähän mennessä hajonnutta:

-vesipumpun stefa
-ylävesiletku
-lämppärin kennon vesiletku
-lämppärin moottori
-läppäkotelon ahtopainemittarin liitinmötikkä.

kilometrejä on tullut reilusti, varmaan yli pari tonnia... en tiedä tarkkaa kun on trippi mittari hajalla..
ja onhan tuo kyllä tosi mukava ajettava..
:)

Lähetetty: To Joulu 07, 2006 11:01
Kirjoittaja jus
gls kirjoitti:en tiedä tarkkaa kun on trippi mittari hajalla..
Entä matkamittari?

Lähetetty: To Joulu 07, 2006 21:34
Kirjoittaja gls
jus kirjoitti:
gls kirjoitti:en tiedä tarkkaa kun on trippi mittari hajalla..
Entä matkamittari?
sekin pyörii vähän miten sattuu.. välillä pyörii oikein ja välillä taas ei ollenkaan... sama homma tripillä.

Lähetetty: Pe Joulu 08, 2006 18:27
Kirjoittaja Mertmi
Tyyppivika siis iskenyt mittariin. Miulla meni 99:stä mittari tolleen. No sitten otin varaosamittarin esille ja olin jo sitä laittamassa paikalleen, kun hoksasin, että sekin oli rikki. Löysin sitten ehjän 90:n mittarin, mutta siinä taasen viisari kanitteli. Tein ranetuksen siihen samalla kun vaihdoin liian uudenmallisen mittaritaulun ja viisarin vanhempaan. Laitoin ylä ja alaosaa yhdistävien ruuvien kohtiin prikat sinne runkojen väliin. Nyt omassa 99:ssä on siis toimiva nopeus- ja matkamittarit.

Lähetetty: To Joulu 14, 2006 23:52
Kirjoittaja gls
kun oon tätä nykyä Aineella työharjottelussa niin kävin tuossa koeajolla vuoden 2000 9-5 2,3 turbolla, oli ihan miellyttävän tuntoinen pirssi mutta...yllätys oli että 99 lähtee pers tuntumalta paljon pirteämmin 1, 2 ja kolmos vaihteilla! 8O kyllähän 9-5:essä moottori kuullosti naukaisevan mukavasti 5000 rpm:ään mutta ei siinä ole lähellekkään samanlaita ahtopainepotkua... :?: :roll:

Lähetetty: Pe Joulu 15, 2006 00:51
Kirjoittaja Jokke A
gls kirjoitti:kun oon tätä nykyä Aineella työharjottelussa niin kävin tuossa koeajolla vuoden 2000 9-5 2,3 turbolla, oli ihan miellyttävän tuntoinen pirssi mutta...yllätys oli että 99 lähtee pers tuntumalta paljon pirteämmin 1, 2 ja kolmos vaihteilla! 8O kyllähän 9-5:essä moottori kuullosti naukaisevan mukavasti 5000 rpm:ään mutta ei siinä ole lähellekkään samanlaita ahtopainepotkua... :?: :roll:
Kannattaa kellon kanssa katsoa seuraavalla kerralla koeajaessasi. Vanhan turbon potku huijaa persdynoa aika tehokkaasti.

Lähetetty: Pe Joulu 15, 2006 15:39
Kirjoittaja Pekka Valtanen
99:n noin kolmanneksen kevyempi kori ja ennen kaikkea lyhyemmät välitykset selittävät osaltaan kertomaasi pirteyseroa.