9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Eihän tommoisista öljynpaineista tyhjäkäynnillä kannata huolestua..?
Itselläkin paineet ~1.0bar tyhjäkäynnillä (kone kylmänä 4.0-4.5bar) ja sitten kun vähänkin painaa kaasua niin vähintään sinne reiluun 2.0 baariin nousee. Normi ajossa 3.4-4.0bar.
Joo olkoon näin ainakin jos ei valoa polta.
Enemmän ne paineet suuremmilla kierroksilla vaikuttaa.
Niinp, ja kierroksilla tuntuu painetta olevan hyvin. Vois testata vielä laittaa sen mutterin takasin sinne jousen alle että miltä ne paineet sitten näyttäs.

DP tai joku resonoi nyt vaan prkleesti, hirmu jurina kuuluu konehuoneesta tietyillä kierroksilla. Pitää koittaa aukasta vbandit ja kiriä uudestaan.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

j0ne kirjoitti:DP tai joku resonoi nyt vaan prkleesti, hirmu jurina kuuluu konehuoneesta tietyillä kierroksilla. Pitää koittaa aukasta vbandit ja kiriä uudestaan.
Ettei olis pakoputken lämpöpellit? Siinä 1500-2000 kierrosten kohdilla..?
Itsellä menee putki hieman vinossa auton alla ja vähän liian lähellä niitä peltejä... Välillä rämisee/ resonoi jo pelkällä tyhjä käynnillä.


Ja tosiaan sitten kun öljynvalo syttyy niin taitaa olla jo peli menetetty.. Taitanee vaan silloin syttyä kun painetta on enää se...
...no silloin kun ei ole enää ollenkaan sitä painetta :D
Jos tyhjäkäynnillä se paine on lähellä baaria niin hyvä niin.
|#4178
|Saab 95L -76
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Ettei olis pakoputken lämpöpellit? Siinä 1500-2000 kierrosten kohdilla..?
Resonointi johtui vuotavasta DP:n liitoksesta.

Jotain pientä nysväilin eilen:
Kuva

Kuva

Kuva

http://picasaweb.google.fi/jouni.mietti ... 8475941826
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

j0ne kirjoitti:
Eihän tommoisista öljynpaineista tyhjäkäynnillä kannata huolestua..?
Itselläkin paineet ~1.0bar tyhjäkäynnillä (kone kylmänä 4.0-4.5bar) ja sitten kun vähänkin painaa kaasua niin vähintään sinne reiluun 2.0 baariin nousee. Normi ajossa 3.4-4.0bar.
Mulla ainakin oljynpaineet tyhjäkäynnillä 2barissa lämpimänä ja kylmänä vähän yli 5barin.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mulla ainakin oljynpaineet tyhjäkäynnillä 2barissa lämpimänä ja kylmänä vähän yli 5barin.
Samoin on kaverillakin, itellä tyhjiksellä tommoset paineet valvolinen 20w-50 ölleillä. Hyvinhän tuo eilen tuntui pelaavan monen viikon tauon jälkeen kun vein talvilevoille halliin(nyt diamondit sisässä).

Viimeiset kuvat syksyltä http://picasaweb.google.com/jouni.miett ... bSyksy2010
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kevään aikana säätöjä haettu ja perushuoltoa tehty.

Nopeusmittausta ajatellen Lappeeseen lähden testaamaan miten IAT käyttäytyy skooppi pellin kanssa.

Kuva

Kuva

Kuva
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Muutaman käytetyn uretaanipuslan sain käsiini niin piti ne vihdoinkin asennella. Eteen kallistuksen vakaajan runkopuslat ja tukivarren takapuslat.

Kuva

Tukivarren takapää irti:
Kuva

Kallistuksen vakaajan alapää ja keskiosa irti:
Kuva

Vähän vääntely ja tuskailua ja puskat vaihtaen ja kasaus (itseasissa kuvissa näkyy olevan jo urskipuslat paikoillaan). Nuo takapuslat näkyi olevan scantechiä eli joku ne joskus vaihtanut ilmeisesti...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

lähteekö alkuperäiset tukivarren takapuslat miten kivuttomasti irti.. omaani pitäisi vaihtaa.... onnistuuko parkkipaikka tunkin varassa :mrgreen:

siinä päällähän on se "tuki"levy se eka irti ja sit keskimutteri...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

lähteekö alkuperäiset tukivarren takapuslat miten kivuttomasti irti.. omaani pitäisi vaihtaa.... onnistuuko parkkipaikka tunkin varassa

siinä päällähän on se "tuki"levy se eka irti ja sit keskimutteri...
No ainakin runkoineen lähti helposti. Levy irti ja keskimutteri irti. Kallistuksenvakaajan päätä irti ja väänti sorkkaraudalla tukivartta alas ja pusla käteen.

Nuo minun urskipuslat oli valmiina rungoissaan niin ei tarvinnut entisiä tuhoja hakata puslia paikoilleen. Parissa tunnissa vaihtelin nuo tunkin varassa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Noi kallistuksen vakaajan puslat oli muuten taka-akselille, mutta älä suotta hätäänny, jos toimii hyvin edessäkin :D.

Toimiikos sun vaihteisto hyvin? ; 8)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Noi kallistuksen vakaajan puslat oli muuten taka-akselille, mutta älä suotta hätäänny, jos toimii hyvin edessäkin :D.
Haha, näkyy olevan bolt on eteenkin :D
Toimiikos sun vaihteisto hyvin? ; 8)
Kyllähän tuo ainakin toistaiseksi :twisted:
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Vaihtelin tänään eteen normi puslat ja urskipuslat takavakaajaan. Sieltähän paljastui puolitettu klemmari puslan ja kiinnikkeet välistä eli aika perus.

Piti kyllä näitten urskienkin kanssa laittaa kun muuten tuntui ettei saa tarpeek kireelle...

Kuva

Kuva
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Viperin kauko-ohjattavan keskulukko systeeminkin sain vihdoinkin asenneltua.

Kuva

Kuva

Tonnarin keskuslukkohan on (-) pulssiohjattu. Johtoja tarvis tuosta Viperistä kytkeä klukkoa varten siis aukaisu(-), lukitus(-), pari karvaa maihin (lukitustulo ja avaustulo) sekä tietysti normi maa ja jatkuva virta.

Tonnarin k-lukon boksin luokse tein tarvittavat liitokset: Jatkuva virta boksin napa 4(sininen), avauspulssi 1-napa (punainen) ja sulkupulssi 2-napa (keltainen).

Nämä navat 1 ja 2 on lukonkytkimiltä tulevat ohjaukset. Samanasian ajaisi navat 5 ja 6 boksilta jotka tulevat keskikonsolin lukituskytkimeltä.

Onhan tuossa noita ajonestoja, vilkun vilkutteluja, töötin kytkentöjä yms. mutta niitä en nyt jaksanut vielä ihmetellä.

Boksin työnsin tuonne orkkis k-lukon boksin taakse ja merkkivalon etukaiuttimen ritilään. Tuon ihme piirikortin mikälie vastaanotin onkaan työnsin myös tuonne samoille seuduille.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tulipas taas mieleen päivittää tätä kun otin talven jälkeen pommarin ajoon. Heti ekalla viikolla halkes tuulilasi, hukkiksen pidike murtui irti, vesiletku rupes vuotamaan, pakoputki rupes vuotaa jne. :D

Pitää nuo nyt korjailla ja sitten olisi tarkoitus muuttaa tuokin auto käymään E85. Pitää tuonne trionictuning puolelle laittaa softa hommat kunhan pääsen säätämään.

Toyo T1sport proxes renkaat tilasin camskillin kautta noiden sliksien H nopeusluokan renkaiden tilalle. 4kpl postikuluineen ~420€. Suomessa mitä kattelin niin sen satasen tai jopa kaks kalliimpia...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Meinasitko soppapuolelle tehdä mitään, että saa varmasti riittävästi sitä viinaa? :)
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
Vastaa Viestiin