Sivu 15/16

Re: 1990 SAAB 900 S

Lähetetty: To Maalis 12, 2015 23:46
Kirjoittaja Arski1
Päivitystä!

Kuva
Saabiin laitettu uus välipönttö + häntäputki tällä päivämäärällä, onnistuneen putkirempan jälkeen kuitenkin turkuun lähtiessä konehuoneessa alkoi kolisemaan jota ens luulin tulevan putkesta, Sieltä paljastui kuitenkin että Laturin jalka/tuki oli kokonaan irronnut moottorista, yksi pultti katkennut koloon, 2 muuta pulttia irronnut (Ollut löysällä...?)

Nyt kyselenkin vinkkejä että mites ysisatkun omistajat on saanu kiristettyä tän laturin jalan alemman ja vasemman pultin järkevästi? sinne kun ei saa kättä sitten millään että saisi kiristettyä kunnolla! :roll:

Edit: Laturi kiinnitetty onnistuneesti 2 pultilla, parin tunnin prosessi... 8) Seuraavaksi varmaankin ens viikolla koittamaan katsastusta...

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: Su Maalis 15, 2015 15:10
Kirjoittaja Arski1
Saabista antautui Vesipumpun tiiviste, jättää lammikon alleen kun ajaa parkkiin, Ensi viikon projekti...

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: Ma Maalis 16, 2015 15:26
Kirjoittaja tetammi
Ettei vaan pumppu? Siellähän on pieni reikä mistä rupee vuotaan kun pumppu on väljä?
Remmi meni varmaan tiukempaan laturia ihmetelles niin saatto olla kuolonisku.
Toiha on suht edukas niin vaihtaisin kyl pumpunkin.

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: Ti Maalis 17, 2015 17:33
Kirjoittaja Arski1
Joo meinasinkin vaihtaa koko setin samalla, täl hetkel näyttäis et motonetis ei olis varastos niitä mut täytyy käydä viel kyselee paikan pääl.

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: Ti Maalis 17, 2015 18:02
Kirjoittaja tetammi
Eihän siinä mitään lähtöjä oo niin eiks tämäki käy 30-9071

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: Ke Maalis 18, 2015 12:36
Kirjoittaja Arski1
Näyttäis aika tutulta, Täytyy marssia motonettiin

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: Ma Maalis 23, 2015 16:34
Kirjoittaja Arski1
Suabiin vaihdettu vesipumppu Torstaina, viimeinen kpl motonetin hyllyltä ja oli sopiva. Samalla vaihdoin Jäähdytysnesteet kokonaan, 50% seos. Tällä viikolla mahdollisesti katsastusyritys ja kevään aikana Kytkimen vaihto.

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: Ma Maalis 23, 2015 16:50
Kirjoittaja ristos
Katselin tuolta projektisi sivulta 13 noita autosi kuvia! Mielestäni tosi ryhdikäs auto ja kun mittariin on saavutettu noin komeat lukemat, niin täytyy vain ihastella.
Jos mietitään autoa, jolla on tuollainen matka takanaan, niin niitä on vain harvoja merkkejä jotka esiintyvät yhtä tyylikkäänä kuin tämä OG 900 Saab! Hienoa, että niitä pidetään kunnossa ja liikkeellä! :D

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: Ke Maalis 25, 2015 15:19
Kirjoittaja Arski1
ristos kirjoitti:Katselin tuolta projektisi sivulta 13 noita autosi kuvia! Mielestäni tosi ryhdikäs auto ja kun mittariin on saavutettu noin komeat lukemat, niin täytyy vain ihastella.
Jos mietitään autoa, jolla on tuollainen matka takanaan, niin niitä on vain harvoja merkkejä jotka esiintyvät yhtä tyylikkäänä kuin tämä OG 900 Saab! Hienoa, että niitä pidetään kunnossa ja liikkeellä! :D
Kiitos kommentista! piristi päivää kummasti :D

Saabia koitettu katsastaa Liedon WP-Katsastuksessa, Hylättiin oikean etu alatukivarren pallonivelen väljyydestä ja jarruissa 50% heitto takana (Käyttöjarru) 1Kn / 2Kn

Osat kävin jo hakemassa motonetistä.

edit: Täs muutama kuva miltä näytti kun auto löytys ihalanjoen varrelta:
http://imgur.com/5m1n5iX
http://i.imgur.com/2JAsbOK.jpg

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: Su Huhti 12, 2015 16:30
Kirjoittaja Arski1
Saabia remppailtu leimaa varten eilen:

Kuskin puolen jarrusatula vaihdettu, Jarrupalat taakse, Oikeelta edestä vaihdettu alapallonivel.

Ensi viikolla koittaa taas leimaa. :saab:

ps. oli muuten kallis satula, lähemmäs 100 €.

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: Ke Huhti 15, 2015 21:42
Kirjoittaja Arski1
Uusintakatsastuksessa käytetty ja hienosti meni läpi jarrut.

Tilasin tossa uudet kesänakit saabiin, Dunlopin Bluresponset 195/65R15 hintaan 257€ / 4kpl.

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: La Huhti 25, 2015 18:39
Kirjoittaja Arski1
Saabiin vaihdettu tällä päivämäärällä Öljyt+suodatin sekä Aktiivihiilisuodatin.

Moottorin huohotinletkuja kattellessa huomasin että yksi letku oli irronnut venttiilikopasta tullessa, Kahden letkun välissä oli jonkinnäkönen "Takaiskuventtiili" jossa luki Pierburg ja oli poikki, Löytyykö tälläsiä mistään motonetistä enää? kannattaako vetää vain suora piuha kopalta imusarjalle?

e: Niin ja Polttoainesuodatinkin tuli ostettua, asennusta vailla.

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: La Huhti 25, 2015 21:11
Kirjoittaja tetammi
Sama vika tuos ng:ssa. Tulppaa molemmat päät ja tilaa marmorilta uus, ei pitäis olla kallis.

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: Su Huhti 26, 2015 13:42
Kirjoittaja Arski1
tetammi kirjoitti:Sama vika tuos ng:ssa. Tulppaa molemmat päät ja tilaa marmorilta uus, ei pitäis olla kallis.
Meinaat siis ulkomailta?, kattelin tossa eBay hintoja... Pyörii jossain 15€ + pk (about 10-20€), ei oo suomen varaosadiilereilta ainakaan vielä tullut vastaan...

Kurkkasin tänään tota saabin polttoainesuodatinta, ja samal huomasin et uuden suodattimen (Kallein Bosch-malli) mukana ei tullut mitään uusia tiivisteitä, vanha suodatin aivan yltäpäältä ruosteessa ja samoin näyttäis olevan letkut. Mistä tiivisteet? ei nopeella haulla löydy motonetin katalogista ainakaan. Enkä tietenkään tajunnut kysyä paikan päällä kun tuon hain. :|

Joka tapauksessa ensi viikonlopun projekti, ei uskalla ottaa nyt riskiä että alkais vuotaa kun töihin pitää heti maanantaina päästä.

Re: 1990 SAAB 900 S LPT-IC

Lähetetty: Su Huhti 26, 2015 14:08
Kirjoittaja tetammi
Marmori = merkkiliike
Orkkiksena siel on usit-tiiviste http://www.hydrauliikkakauppa.fi/usitti ... -1235.html
Normaalit kuparitiivisteetkin toimii. Yleensä on kyl tullu suodattimen mukana.