Sivu 15/27

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ma Helmi 15, 2021 15:02
Kirjoittaja Eski
Jep, se GM900:n jalka on jo paikallaan ja letkut saa helposti teetettyä, mutta tuo jäähyn valinta on vähän epäselvä. Ehkä tuota pilipalin halapaa tekelettä uskaltaisi kokeilla :twisted:

Tässä olisi vielä halvempi ns. orkkis ->
https://webshop-fi.saabparts.com/9000/e ... r-aut-gear

Eski

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ma Helmi 15, 2021 18:29
Kirjoittaja Cona
"Ihanaa", että jollain samoja ongelmia. :mrgreen:

Mulla vuotaa NG900 kenno siitä jäähyn letkulähdöstä ja pakko tehdä asialle jotain. Ongelma on, että kenno on alumiinia ja letkuliitin ilmeisesti mustaa ja käytännössä mahdoton saada liitoksia irti.

Mulla olis tonnarin öljyjäähy, mutta se pitäis tietty laittaa coolerin päälle ja koodaa kiinnitys lattaraudalla tms. Samalla vaivalla menis se tarvikekennokin...

Saakohan sieltä öljynsuodattimen jalasta millään järjellisellä keinolla liitoksia auki tiputtamatta apurunkoa?! :roll:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Helmi 16, 2021 09:39
Kirjoittaja Eski
Jep, olinkin jo aikaisemmin vastannut sinun öljykuuleri-viestiketjuun. Ainakin rykin kenno on siinä kunnossa, että se olisi parempi vaihtaa uuteen, joten en ole edes tutkinut sen letkuliitosten irroittamista. Itse ainakin luulen, että ne letkut saa irti suodattimen jalasta apurunko paikallaan, mutta rykissä tietysti oli purkuvaiheessa hieman erilainen OG9-3:n jalka kuin GM900:ssa...

Eski

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Helmi 16, 2021 09:49
Kirjoittaja Cona
Kolkin lähtö on helppo irrottaa, siinähän on vaan se "Clamppi", joka pitää letkuja yhdellä hennolla pultilla. Samassa tilassa pitäis pystyä lenkin tms. kanssa availemaan NG900 letkulähdöt ja äkkiseltään tuntuu mahdottomalta rastilta. Koitin googlailla, että onko joku moista operaatiota tehnyt, mutta en löytänyt kuva/videomateriaalia.

Se on ihan totta, että ei viitsi laittaa vähänkään arveluttavia letkuja tai kennoja laittaa, kun ei tarvitse olla iso vuotokohta, kun pukkaa paineilla koko alustan öljyiseksi. Varsinkaan, kun sen tarvikekennon laittaminen ei ole edes kustannuskysymys.

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Helmi 16, 2021 10:15
Kirjoittaja Eski
Jep, siinä GM900:n suodatinjalassa voi olla hieman haastetta. Entä jos sen koko suodatinjalan ruuvaisi irti lohkosta, noihin pultteihin luulisi olevan helpompi päästä käsiksi. Samalla vaihtaa tuon 20e jalan uuteen :D ->
Kuva

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Helmi 16, 2021 10:49
Kirjoittaja Cona
Se on totta, että noin vois olla helpompi, öljyt pitäis muutenkin vaihtaa ja uus DP:kin odottais asennusta. Eli pohjamuovit veks ja keula pukeille niin vois saada kohtuudella vaihdettua.

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Helmi 16, 2021 12:38
Kirjoittaja AZP
Cona kirjoitti:
Ti Helmi 16, 2021 09:49
Se on ihan totta, että ei viitsi laittaa vähänkään arveluttavia letkuja tai kennoja laittaa, kun ei tarvitse olla iso vuotokohta, kun pukkaa paineilla koko alustan öljyiseksi.
Ei kai se alustan ruostesuojaaminen ajossa niin haittaa, mutta kesken vedätyksen koneesta kadonneista öljyistä olisin huolissani :D

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Helmi 16, 2021 13:18
Kirjoittaja Cona
AZP kirjoitti:
Ti Helmi 16, 2021 12:38
Cona kirjoitti:
Ti Helmi 16, 2021 09:49
Se on ihan totta, että ei viitsi laittaa vähänkään arveluttavia letkuja tai kennoja laittaa, kun ei tarvitse olla iso vuotokohta, kun pukkaa paineilla koko alustan öljyiseksi.
Ei kai se alustan ruostesuojaaminen ajossa niin haittaa, mutta kesken vedätyksen koneesta kadonneista öljyistä olisin huolissani :D
Ei se sinänsä haittaa, mutta vaikka on "tuttu" katsastusmies niin se ei osaa arvostaa noita öljyvuotoja ihan kauheasti.

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Helmi 16, 2021 14:20
Kirjoittaja TTH
Cona kirjoitti:
Ti Helmi 16, 2021 09:49
Kolkin lähtö on helppo irrottaa, siinähän on vaan se "Clamppi", joka pitää letkuja yhdellä hennolla pultilla. Samassa tilassa pitäis pystyä lenkin tms. kanssa availemaan NG900 letkulähdöt ja äkkiseltään tuntuu mahdottomalta rastilta. Koitin googlailla, että onko joku moista operaatiota tehnyt, mutta en löytänyt kuva/videomateriaalia.

Se on ihan totta, että ei viitsi laittaa vähänkään arveluttavia letkuja tai kennoja laittaa, kun ei tarvitse olla iso vuotokohta, kun pukkaa paineilla koko alustan öljyiseksi. Varsinkaan, kun sen tarvikekennon laittaminen ei ole edes kustannuskysymys.
Eikös ne voi vanhat letkut pistää poikki ja sopivalla hylsyllä availla pyöränkaaren kautta?

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Helmi 16, 2021 16:36
Kirjoittaja Cona
Tuo myös ihan hyvä vinkki. Hylsyllä saa ihan eri lailla voimaa.

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Helmi 16, 2021 21:06
Kirjoittaja Eski
Kuva
Nyt saatiin kone pudotettua paikalleen. Kone mahtui yläkautta sisään loota irrallaan ja se pudotettiin niin alas, että lootan sai pultattua paikalleen...

Kuva
Sitten uudet koneentuet kiinni molemmille puolille ja paketti kiinni auton runkoon.

Kuva
Siinäpä se on. Seuraavaksi olisi pari piuhaa ja letkua saatava kiinni...

Eski

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ke Helmi 17, 2021 06:43
Kirjoittaja nalleolut
kaikki muu tehty viimeisen päälle ja sit tuo venakoppa on tuossa kunnossa :mrgreen:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ke Helmi 17, 2021 06:57
Kirjoittaja Eski
Tuo on vain suojakoppa koneen asennuksessa. Tuossa näkyy toinen koppa joka on jo fiksattu valmiiksi ->
Kuva

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ke Helmi 17, 2021 07:09
Kirjoittaja nalleolut
hienoa ..tai siis mint .. :saab: :mrgreen:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: La Helmi 20, 2021 18:58
Kirjoittaja Eski
Tuassiinsa suatiin jottain aekaseks ->

Kuva
Juniori fiksasi apurungon siistiksi.

Kuva
Kallistuksenvakaajaan vaihdettiin uudet powerflexit.

Kuva
Sitten se näksäytettiin paikalleen. Aika siisti 21 vuotias 380K ajettu saapinraaato :twisted:

Kuva
Myös uusi paisari on nyt paikallaan.

Eski