9000 CDE 2.3TA MY96

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
pela
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Ti Marras 15, 2011 10:44

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja pela »

30min lämmityksellä nollan tuntumassa pitäisi olla normaalilämpöinen auto kuin suoraan ajosta.
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kuva

http://www.raini.ch/files/webasto_Therm ... ndbuch.pdf

Tosin en edelleenkään ota vastuuta, että mitä toi kuvaaja esittää :lol: Ja elän oletuksessa, että sinunkin Webasto on Thermo Top T BW50
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja jus »

Lukematta dokumenttia, pelkän kuvan perusteella näyttää siltä, että lämpötilan noustessa 78 asteeseen lämmitin kytkeytyy puoliteholle ja 85 asteessa keskeyttää lämmittämisen kokonaan. Riippuen järjestelmän lämmönvastaanottokyvystä siis lämmitin joko
-paahtaa täysteholla koko jakson, lämpötila nousee vähitellen, alin pistekatkoviivakäyrä, lämmönvastaanottokyky enemmän kuin lämmittimen täysteho
-paahtaa täysteholla 78 asteeseen saakka, sitten käyttää puoliteholla jaksoja niin, että lämpö sahaa 70 - 78, keskimmäinen katkoviiva, lämmönvastaanottokyky 50 - 100 % lämmitystehosta
-paahtaa täysteholla 78 saakka, puoli teholla käyntijaksoja niin, että lämpö sahaa 75 - 85, ylin harmaa viiva, lämmönvastaanottokyky alle puolitehon

Riippuen lähtötilanteesta lämmittämisen alussa jäähdytysnesteen siis pitäisi päätyä lähelle normaalin ajotilanteen lämpötilaa (lämmitysaika riittää, 30 min).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Pitääpä konsultoida Saab Compact Heater -manuaalia auton asiakirjakansiosta. Toisella puolen tunnin lämmityskierroksella lämpömittari nousi suunnilleen pohjan ja sinisen alalaidan puoliväliin. Poistin taas ilmaa nipasta termostaatin auettua. Täytyy seurata.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Toissapäivänä muistin vilkaista ohjekirjaa, ja siellä mainittiin että lämmitetään kunnes jäähdytysneste on 80-asteista, jonka jälkeen siirtyy puoliteholle. Sitä en muista mainittiinko vielä totaalikatkaisuhetkestä. Tehottomuus tähän mennessä liittynee karstaisuuteen ja ilmaan järjestelmässä, sillä nyt kun en ole webastoa kokeillut ei ilmaa ole myöskään ilmaantunut lisää lorisemaan. Täytyy yrittää kiusata loputkin pihalle, jonka toteuttamiseksi tuli mieleen että voisi pistää webaston päälle joksikin aikaa auton ollessa käynnissä, samalla kaasutella reilusti ja heti sen jälkeen ilmata; jos ilma tulee webaston uumenista/alaletkusta niin näin sen meikäläisen logiikalla pitäisi tehokkaimmin poistua.

Muissa uutisissa sekä auton omistaja että korjaaja unohtivat kansirempan yhteydessä tehtäväksi suunnitellun oikean takaoven etukulman hionnan ja maalauksen, joten se tehrään viikon päästä. :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Eilen jälleen lämmittelin Webastolla puoli tuntia kahren asteen pakkasessa; lopputuloksena neula sinisen alalaidassa. Mittaristo tosin pitkästä aikaa buuttaili itseään, ja lämpömittarista on ruuvit edelleen löysällä. :D Lorinaa tai ilmaa ei ole enää ilmaantunut lisää, ja Webasto käy yhtäjaksoisesti sen puolituntisensa. 8)

Tänään kävin testaamassa tonnarin ominaisuuksia hirrrrveän pahassa painajaisajokelissä (kuten Suomen media asian haluaa ilmaista), ja totesin että yhtä hauskaa ja mukavaa ei ole ajaminen ollut ihan hetkeen. Kertakaikkisen toivottomilla eturenkaillakin oli jonkinlainen pito lumisilla teillä. Samalla reissulla tarttui mukaan parin kilon säkki silikapohjaista kissanhiekkaa, josta virittelen kosteussyöpön autoon; meinaa olla lasit huurussa kun lämpötila heittelee nollan kahta puolta ja ajoa tulee kerran viikossa kaksikymmentä kilometriä.

Ajelin ny pyhäpäivän kunniaksi vähän pirempää reittiä ja pidin ilmastointia HI-asetuksella ja jaloille säädettynä, että vähän kosteus helpottaisi. Kansirempan jälkeenkään lämmityslaite ei ole tarjoillut kuin lämmintä ilmaa, verrattuna og-satkun ja luokkakaverin Celican kuumaan. Valkeakoskelta Kangasalle tullessa rupesin ihmettelemään kun kaasujalka ja sen jälkeen muukin kabiini alkoi mystisesti lämmetä, vaikka auto oli ollut käyntilämpöinen jo ties kuinka pitkään. Pikatestinä puhalluksen suuntaus sivunuoliasentoon, käsi venttiilin eteen ja heti kohta pois kun rupesi tuntumaan epämiellyttävältä. Vaihto huurteenpoistomoodiin, ja tuulilasillekin todella tuli kuumaa ilmaa. Vaihdoin sitten loppumatkaksi takaisin jalkagrilliasentoon (on kyllä aavemaista kun puhallus käy hetken naamaa kohden ja sitten siirtyy jaloille, kun on tottunut käsisäätöisiin laitteisiin :D ) ja kymmenen kilometrin päästä pihaan ajaessa oli melkein polvetkin hiessä.

Mikä lie tukos tai suuremman luokan ilmakupla sieltä on oikein lähtenyt liikkeelle. Lämpömittari on kuten sanottua melko viitteellinen (jopa normaaliin verrattuna), mutta sekin näytti viihtyvän lähempänä keskikohtaa kuin aiemmin. Odotan mielenkiinnolla mitä Webasto tekee seuraavalla kokeilukerralla.

Muutoin vikalistalle voitaneen uudestaan lisätä keskuslukon ohjausboksi. Eilen ei keskuslukko enää toiminut kauko-ohjaimesta eikä kuskin tai matkustajan oven lukkoa renklaamalla. Loppujen lopuksi rupesi toimimaan auki-suunta muttei kiinni, jolloin bensaluukun lukitus jäi auki kun laitoin ovet kiinni manuaalisesti. :D Tänään autolle tullessa rupesi taas toimimaan kokonaisuudessaan heti kun käänsi kuskin lukosta, kauko-ohjaimen painallus ei vielä riittänyt, myöhemmin riitti sekin.

Ynnäilkäämme jälleen vika/tehtävälistaa, koska se on niin hauskaa ajanvietettä:
  • -keskuslukon ohjausboksi (kunnollinen juottelu taikka korvaava yksilö)
    -kuskin ovimoottori (viimeinen alkuperäinen lajissaan, ruostesuoja-aineeseen tuhrittu)
    -oikean etu- ja vasemman takaoven johdotukset (edestä puuttuu keskuslukko ja takana pätkii kaikki paitsi keskuslukko)
    -mittariston irrotus ja EDU:n sähköliitännän ja lämpömittarin ruuvien kiristys
    -oikean takaoven etukulman ruostekorjaus/hionta (hoidetaan ensi viikon perjantaina)
    -uuden vetokoukun pistokkeen asennus
    -perusteellinen pesu, kiillotus ja vahaus keväämmällä
    -ruostesuojauksen parantelua niin ikään keväämmällä jos tarvetta on näkyvissä
    -se ***vetin sähköantenni
    -kuskin ajovalopesuri ei painu umpiota vasten
    -kaksi uutta talvirengasta (takarenkaat eteen ja taakse uudet)
    -pakoputken uusinta ennen seuraavaa katsastusta (1/2016, komiasti murisee jo ny :twisted: )
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Sain vahingossa ketjun Projektit-alueen ensimmäiseksi, niin kirjoitetaan nyt vähän päivitystä. :mrgreen: Edellisestä viestistä on aikaa suhteellisen reilusti, kun ketjun päivittäminen unohtui silloin kun viimeksi oli tänne asiaa...mutta yritetään nyt muistella päällimmäiset ja lisätä uusimmat.

Pintaruosteet takaovesta korjattiin pian edellisen viestin jälkeen, ja kesärenkaat vaihtuivat alle kohta kuukausi sitten. Kuskin puolen takaoven läpivientikumin sisältä katkenneet sähköt korjasin vähän renkaanvaihdon jälkeen, ja vuoden ensimmäinen pesukin tuli tuolloin tehtyä. Niin ikään samoihin aikoihin kannelta lämmityslaitteelle lähtevä vesiletku sanoi näyttävästi sopimuksensa irti kannen päästä, pikakorjauksena veistin letkukiristimen alla rispaantuneen osan pois ja kiristin uudestaan. Uusi PCS:ltä tilattu letku on ollut odottamassa jo pari viikkoa mutta eipä se ole itsekseen konepellin alle uinut, semminkin kun lyhennetty letku ei ole tihkunut tipan tippaa.

Tällä hetkellä päällimmäisenä agendalla on vanhoja tuttuja sekä uusia asioita (sekalaisessa järjestyksessä):
  • - takaluukun tiivisteen alta löytämieni pintaruosteiden hionta ja käsittely (mukavan piilossa oleva paikka noin työnjäljen tarkkuuden kannalta),
    - uuden vesiletkun asennus varmuuden nimissä Tehty
    - vänkärin oven lukkomoottorille kulkevan johdon korjaus
    - keskuslukon boksin kolvailu
    - kuskin oven yliaktiivisen (ala- ja yläasennostaan puoliväliin pomppaavan) nupin hallintaanotto, vanhoista ketjuista sain sellaista vihiä että tuo voisi onnistua ahdistamalla nupin kulkureittiä hienoisesti
    - öljyvuoto moottorista ( :!: :mrgreen: ) jostain etukulman kolosta, pitää kysellä vaikka potkuissa vähän asiantuntevaa tarkennusta siihen mikä on kyseessä ja milloin ryhdytään toimenpiteisiin Seurannassa
    - etanolipäivitys, työmatkaa sun muuta huviajelua alkaa kertyä siihen malliin että voisi käydä leiville
    - osittain edelliseen liittyen varovaisuuden nimissä harkitaan vaihtoa mustasta kasetista punaiseen, autossahan on nytkin bensastage (1) Hylätty toistaiseksi
    - moottorin tukikumi(t) alkavat ilmeisesti olla todella lopussa, kylmänä käy reilu resonointi koriin ja muutenkaan kaikki liikkeet eivät ole aivan hirveän pehmeitä Ei tukikumit vaan hihnapää
    - maalipinnalle olen jo suullisesti luvannut kunnollisen kiillotuksen kunhan rapakelit loppuvat. Sisäsiivous on vuorossa lähipäivinä. Sisältä siivottu ja provosoitu kaveri kiillotuskoneen ostoon :mrgreen:
Näin, seuraava päivitys melko varmasti lyhyemmällä väliajalla. :D

Edit: Vielä pikainen kysymys loppuun palkinnoksi tänne asti jaksaneelle:
http://shop.speedparts.se/en/prod/9000- ... 19848.html
http://shop.speedparts.se/en/prod/9000- ... 19855.html
Olisiko tällaiset kelpo korvaajia alkuperäisille moottorintuille? Mitä ollaan mieltä? Jos ei, niin mistä?

Edit: lihavoidut editoitu vastaamaan seuraavan viestin hetkistä tilannetta
Viimeksi muokannut Rattivaihde, Ke Huhti 15, 2015 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja haffu »

Kysäiset suoraan Rikulta PCS:ltä, joka tuon speedpartsin Suomen maahantuojana toimii. 8) Itse ostin paikallisesta varaosapuljusta ja sieltä tarjottiin Lemförderin tuotetta ja ne otin itselleni. Hintaa taisi olla suunnilleen saman verran kuin noillakin. Ja hinnan perusteella olisivat ihan lailliset hydrauliset, eivätkä mitkään kokokumiset. Niitähän ei sinne kannata laittaa. :lol:
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Tänään tehtiin taas pienimuotoinen visiitti viralliselle Hervannan Saab-pajalle. Resonoinnin syy ei sittenkään ole moottorin tuissa, jotka olikin jo aiemmin tarkistettu ja nytkin todettiin hyväkuntoisiksi. Nyt epäillään ensisijaisesti moniurahihnan väsynyttä kiristintä tai hieman nahkeasti pyörivää ilmastoinnin kompuraa/hihnapyörää.

Uusi vesiletku löysi tiensä paikalleen. Öljyvuotoa diagnosoitiin potkuissa mahdollisesti koneen vaihteiston päädyn kopan välistä tulevaksi, nyt seuraillaan auttoiko torxien kiristäminen. Auton alta tulkattuna toinen mahdollinen vuotopaikka on öljynpaineanturin luona. Muita nosturilla tehtyjä huomioita (pyysin rohkeasti yleisarviota kaikista mahdollisista kohteista):
- vasen vetarinkumi menee jossain vaiheessa vaihtoon, alkavaa pykimistä
- oikea käsijarrusatula lienee vaihdettava katsastukseen (muistaakseni ero oli jo viimeksi suurin hyväksyttävä)
- etualatukivarsien takapuslat ovat molemmin puolin paskana
- pohja on edelleen hyvässä kunnossa
- takapään kallistuksenvakaajan puslat eivät ole maagisesti tiivistyneet talven aikana :mrgreen: (eivät edelleenkään kolise).

Muuta yleistä aiemmin mainituista ja mainitsematta jääneistä (kätevästi saa kaikki tehtävät hommat kahteen peräkkäiseen viestiin ;) ):
- etuiskarit ovat elinkaarensa loppupuolella,
- pakoputken takaosan vuoto lisääntyy pikkuhiljaa,
- konepellin logo on talven aikana kuoriutunut kokonaan,
- takaluukun stopparikumit kaipaavat korvaajia,
- sisäsiivous tuli tehtyä viikonloppuna,
- vertaiskokemusten arvioinnin perusteella mustalla kasetilla jatketaan,
- kuskinpenkin reisituen säätövivun löysyyteen pitää yrittää löytää jokin ratkaisu (yksi mahdollisuus olisi tuen kanittaminen pysyvästi yläasentoon)
- uusi vetokoukun pistorasia odottaa paikalleenasennusta.

Etanolisofta pistetään uuteen ecuun jotta nykyinen bensastage1-boksi jää lähinnä talvista nurkka-ajoa ja webaston kanssa leikkimistä varten, samalla T5-mankkuvena korvautuu T7-versiolla ja molemmat ecut muunnetaan sen kanssa yhteensopiviksi. Sitten parin viinatankillisen jälkeen pistetään bensansuodatin vaihtoon ja kurkataan öljypohjaa ja imusihtiä. Kevätsiistitystä sisustasta ja takakontista laitan kuvia sitten kun auto on kunnolla pesty ja vahattu (sekä mahdollisesti myllytetty siinä välissä).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kahressa ja puolessa viikossa yllättävän paljon edistystä:
- Keskuslukon boksi käyty kolvilla läpi, minkä jälkeen on koko auto totellut kaukosäädintä ja etuovien lukkoja poikkeuksetta.
- Moottorin öljyvuoto vaihteiston päädyn kopasta loppui torxien kiristämiseen, öljynpaineanturi tihuttelee edelleen siinä määrin että menee seuraavalla korjaamoreissulla vaihtoon (tuottaa ikävää palavan öljyn käryä).
- Etanolipäivitys edennyt sen verran, että toinen ecu on odottelemassa takakontissa raudaltaan vakiolle B234L:lle sopivan ohjelman löytymistä.
- Konepellille ostettu uusi logo Norpasta, vielä asentamatta.
- Takaluukun stopparikumit vaihdettu uudenveroisiin käytettyihin.
- Kuskinpenkin reisituen löysyys loppui, kun yritin ranettaa tukea pysyvästi yläasentoon, mutta sainkin vahingossa säädön kiristettyä niin että toimii taas jämäkästi. Korjaus koostui yhdestä nippusiteestä. :mrgreen:
- Vetokoukun pistorasia vaihdettu uuteen.

Viime viikon lauantaina alkoi autonpuunausoperaatio, joka saatettiin väliin osuneiden sääongelmien ja vappu ym. kiireiden vuoksi loppuun tänään. Ohjelma lyhyesti: käsinpesu shampoolla ja sitten uudestaan vannepesuaineella, 5-sateesta laseihin, hiontavaha ja kiillotus, (tässä välissä viikon verran kurakeleissä ajamista), pesu painepesurilla, Autoglym punainen, kiillotus, Autoglym kulta ja kiillotus.

Samalla tuli vielä ovien karmit ja muut sisänurkat putsailtua kevyesti, sekä eturekkarin taustaakin suoristettua ammoisen osuman jäljiltä. Takakilven haalistunut SAAB-LÄNSIAUTO-SAAB-tausta sai nyt lähtöpassit, koska oli jo kuluttanut alareunallaan pellistä yhdestä kohdasta pintamaalin kokonaan pois; nyt luukun sulkeminen ei myöskään enää saa aikaan metallista tärähdystä. Katon takakulmien muovilistat otettiin suosiolla irti kun olivat niin hatarasti enää kiinni, laitetaan takaisin ilmeisesti alkuperäiseen tapaan kaksipuolisella teipillä kun ehditään.

Pari sisäputsikuvaa:
Kuva
Kuva
Kuva
Ulkopuolen lähtökohta perusteellisen pesun jälkeen:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Pari työvaihekuvaa:
Kuva
Kuva
Ja tältä illalta valmista pintaa (ennen kilpien takaisinasennusta), lumisade (!) pääsi yllättämään katon ja konepellin kultakäsittelyssä sen verran että ne pitänee vielä jossain vaiheessa käsitellä uuremman kerran:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Lopputulos kaiken kaikkiaan hieman toista luokkaa kuin ennen. 8) Kuvissahan toki kaikki lukemattomat naarmut ja kolhut eivät näy, mutta käyttöautostahan tässä on kyse, joten yleissiisti olemus on tärkeintä. Osittain samasta syystä en mene vaihtamaan kilpiä uusiin vaikkeivät olekaan aivan täydellisessä kunnossa (varsinkaan etu-), toinen syy on alkuperäisyyden vaaliminen. :D

Jatkoa kun töiltä ehtii.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Hyvältä näyttää! :)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mä oon tuota koneellista vahausta vierastanu pitkään, ja joskus jopa kokeillut erittäin negatiivisellä lopputuloksella. Tuo sun homma kuitenkin on näyttänyt onnistuvan, joten voisitko vääntää rautalangasta mitä teit? Eli

Hiontahnan levitys koneella vai käsin?
Sit kiillotus kai sillä koneella?
Otetaanko taas liina josain kohtaa käteen?

Sit vahan levität koneella vai käsin?
Vahan kiillotat koneella vai käsin?

Mä en tiä kuin sen, että koneella saa kamalat jäljet aikaseks. Käsin ku hinkkaa hiontatahnalla, niin joo ei tuu yhtä syvää kiiltoa päläpälä, mutta ompa tasasta jälkeä, vaikka sitten aikaa meneeki pari tuntia. Sit taas vaha on niin kevyttä työstää, että en sitä koneella oo edes järkeilly. Dodon Hybridiä tjsp viimeks levittelin.

Ja kai se Dodon hybridi käsin hinkatuilla pohjilla ihan hyvää oli, ku äitin og900:n pelleillä vesi helmeili kaks vuotta 8)
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Hyvällä koneelle ja maltilla homma toimii. Itse ostin epäkeskon ensimmäiseksi koneeksi, jolla kovat lakat saattavat tehdä tiukkaa, mutta ainakin Saabin normaaliin maaliin puri hyvin.

Itse ostin tämän setin ( http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing ... _1212.html ) viime kesälomalla ja harjoittelin myllytystä tuohon projekti-tonnariin:
Kunnon pesu + kuivaus/talliin kuivumaan
Myllytys koneella M105+M205 + pesu + kuivaus/talliin kuivumaan
Käsin Meguiars #7 + FK1000P

Lopputuloksena 17v vanha maalipinta hapettumineen ja naarmuineen elpyi oikein mainiosti jopa näin ensikertalaiseksi.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Miten viinahuuruilu on sujunu? Näytti sun auto roikkuvan Coltin nosturilla ku nilkuttelin kaasuläppävikasta femmaa hoidettavaksi :D
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Hyvin on alkoholi autolle(kin) maistunut. :D Jäi öljypohjan tarkastus viime viikolla kesken niin olen femmaillut viikonlopun yli. Oli kuulemma öljypohjakin harvinaisen puhdas. 8)

Justiin mietin että milloonkohan olen viimeksi tätä päivittänyt, pitää yrittää ehtiä ku elämä on taas voittanut lauantain jäljiltä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vastaa Viestiin