NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Juu olihan se. Niillä nurkilla se on öitään vietelly viime aikoina.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Samoilla nurkilla oma femmakin öitään viettelee. Olivat nuo cabben vanteet muuten livenä huomattavasti hienommat kuin kuvissa.
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Täytyy kyl itekki kaikesta kiroilusta huolimatta myöntää, että ajan kanssa olen oppinut tykkään niistä vanteista. Lisäksi olen hoksannu senki, et nehän on köyhän miehen Hirschit. Sama tyyli, mut pienemmät Tosin niistä Hirscheistä täytyy sellanenki myöntää, että mun mielestä ne on aivan saatanan rumat. Mut jos joku on laittanu 2000 e Saabin hovivirittäjän vanteisiin, niin harvoin mielipidettään kehtaa ääneen sanoa, varsinkaan Saabbipiireis...
Josain kohtaa hokasin, et kolkin cd-luukun alla olevat napit onki cd-vaihtajan valintoja Tosin mitäpä mä sillä, Raspberry kun on tulossa...
Laatumusaa kaivoin laatikon pohjalta
SID sanoo, jotta viis levyä sisällä
Ja tietenki ratissa kans napit
Mut joo... Ledit on maailmassa pahasta, varsinki halvat. Kolkin rekkariledeistä on jo molemmat pimeenä. Olisko ne peräti reilun kuukauden siä jo välkkyny... Eli ihan turha ostaa uusia tilalle. Jos ens keväänä leimalle kattelis sit normit hehkulangat.
Avon silmiä ärsyttävä ledisisävaloki lensi nyt roskiin. Erehdyksessä heitin vanhan hehkulangan pois, ennenkö tajusin muutoksen kamaluuden. Tänään jaksoin (ja muistin) ostaa sit uuden tilalle. Lukuvalot sai jäädä ledeiks, oonkohan niitä peräti kerran käyttäny. Ledien valosävy sopii joihinki sisustoihin, mut ei beigeen. Smyygin Aeron harmaa(?) sisusta oli ihan kivan näkönen ledin kanssa.
Valoja lähdin shoppaileen siksi, että luin töissä TM:sta Hiliripsin uusista tuning-polttimoista. Motonetin ohi muutenki työajoa menin, niin samahan se oli sit sieltä polttimokki hakea, varsinki ku oli melkein 100 e edestä hyvityskuitteja mukana.
Siniset on niin Jonne, vihreä on kauhee Hulk ja kusenkeltasia kalvojaki jokku laittaa lamppuihinsa (tulee ekana mieleen wanhat Talmun huomiovalot) niin mä valitsin sit tyylikkäästi violetit. Plussana viä seki, et tyttöystävä aina sanoo kolkkia setä-Saabiks, niin panostetaan sit avoon sitäki enemmän. Tosin TM:ssa luki, et polttimot olis pinkit...
Tommonenki tuli mukana. On niin hurjaa käyttää tämmösiä laillisuuden rajamailla olevia värejä
Och samma på finska. Olisko suoraan Google Translatorista tai jotain
Eikä se violetti ton kummempi ole
Polttimon vaihto oli suorastaan juhlaa verrattuna kolkkiin. Hyvin tilaa, ruuvattavat takakuvut... Ohjaustehostimen öljyt vähä teki hommasta sotkusta pelkääjän puolella, mut ei se huoltosuunnittelijainsinöörin vika ole.
Ei näy mitään violettia
Nyt näkyy vähä
Ja tuoltaki vähä
Eli lampun sävyt on yhtä huonot kuin niis paljo puhutuis Night Guideis (kolmisävyvalot, myydäänköhänkään enää). Violetti varmaa vilkahtaa, ku jotain hidastetöyssyä kiertää ja vastaantuleva näkee valot vähä joka kulmasta. Tosin rehellisyyden nimissä en tiä, odotinkokaan enempää.
Seuraavaksi listalla onki sit poppien asennus. Hifikonexista saan vihdoin huomenna ne ovien midit ja neljä laajakaistaa kojelaudalle
Josain kohtaa hokasin, et kolkin cd-luukun alla olevat napit onki cd-vaihtajan valintoja Tosin mitäpä mä sillä, Raspberry kun on tulossa...
Laatumusaa kaivoin laatikon pohjalta
SID sanoo, jotta viis levyä sisällä
Ja tietenki ratissa kans napit
Mut joo... Ledit on maailmassa pahasta, varsinki halvat. Kolkin rekkariledeistä on jo molemmat pimeenä. Olisko ne peräti reilun kuukauden siä jo välkkyny... Eli ihan turha ostaa uusia tilalle. Jos ens keväänä leimalle kattelis sit normit hehkulangat.
Avon silmiä ärsyttävä ledisisävaloki lensi nyt roskiin. Erehdyksessä heitin vanhan hehkulangan pois, ennenkö tajusin muutoksen kamaluuden. Tänään jaksoin (ja muistin) ostaa sit uuden tilalle. Lukuvalot sai jäädä ledeiks, oonkohan niitä peräti kerran käyttäny. Ledien valosävy sopii joihinki sisustoihin, mut ei beigeen. Smyygin Aeron harmaa(?) sisusta oli ihan kivan näkönen ledin kanssa.
Valoja lähdin shoppaileen siksi, että luin töissä TM:sta Hiliripsin uusista tuning-polttimoista. Motonetin ohi muutenki työajoa menin, niin samahan se oli sit sieltä polttimokki hakea, varsinki ku oli melkein 100 e edestä hyvityskuitteja mukana.
Siniset on niin Jonne, vihreä on kauhee Hulk ja kusenkeltasia kalvojaki jokku laittaa lamppuihinsa (tulee ekana mieleen wanhat Talmun huomiovalot) niin mä valitsin sit tyylikkäästi violetit. Plussana viä seki, et tyttöystävä aina sanoo kolkkia setä-Saabiks, niin panostetaan sit avoon sitäki enemmän. Tosin TM:ssa luki, et polttimot olis pinkit...
Tommonenki tuli mukana. On niin hurjaa käyttää tämmösiä laillisuuden rajamailla olevia värejä
Och samma på finska. Olisko suoraan Google Translatorista tai jotain
Eikä se violetti ton kummempi ole
Polttimon vaihto oli suorastaan juhlaa verrattuna kolkkiin. Hyvin tilaa, ruuvattavat takakuvut... Ohjaustehostimen öljyt vähä teki hommasta sotkusta pelkääjän puolella, mut ei se huoltosuunnittelijainsinöörin vika ole.
Ei näy mitään violettia
Nyt näkyy vähä
Ja tuoltaki vähä
Eli lampun sävyt on yhtä huonot kuin niis paljo puhutuis Night Guideis (kolmisävyvalot, myydäänköhänkään enää). Violetti varmaa vilkahtaa, ku jotain hidastetöyssyä kiertää ja vastaantuleva näkee valot vähä joka kulmasta. Tosin rehellisyyden nimissä en tiä, odotinkokaan enempää.
Seuraavaksi listalla onki sit poppien asennus. Hifikonexista saan vihdoin huomenna ne ovien midit ja neljä laajakaistaa kojelaudalle
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Laiska läskiperse, joka ei viittiny kävellä 50 metriä, vaan koitti et taittuu, ei taitu, taittuu, ei taitu -> räts Mut käyttöpeli, työkalu, *synonyymi tähän*
Mut pikkupojalla oli karkkipäivä keskellä viikkoa.
Ja jotain vanhaaki, eli S-4006 noita ajaan…
Sit väliaikanen ranejohto mankkaan
Sit katto viikaten pussiin ja lasit alas. Lopullinen pitkähkö testauskuuntelu päätty siihen lopputulokseen, että "naapurin kaiuttimia" katotaan kohtisuoraan sivulta. Tällöin ääntä ei tule väärästä suunnasta hirveästi, stereokuva oli kondiksessa, mutta sweetspotti jäi puuttumaan. Tosin en sitä odottanutkaan, koska se on milleistä kiinni kotiteatterinkin puolella…
Eli eiköhän ne noin asenneta. Homma toimi, kunnes lasit nosti ylös ja tuli heijastuksia lisää heti kaiuttimien välittömään läheisyyteen… Ja sit yks muuttuja on se, että midit tulee vielä oviin. Ja niiden jakotaajuus tulee 300 Hz tienoille Eli eiköhän tää mettään mene vielä. Lähtökohta kuitenki kiva, kunhan kelit on +25, jotta voi ajella sivulasit alhaalla…
Nii sit ku kaiuttimet on varovasti testattu, tarttis niille kotelon. Ikeassa tunnin kieppuminen vei tien sitten sipulimurskalle.
Tosta purkaa tappoaseet pois
Kuin tehty noille. Saa jäädä takaa auki ja sit vanua sisään. Se kai on "oikea" tapa noi koteloida. Tai voihan ne takaa tukkiakki ja tehdä umpikotelot. Tai koittaa molempia.
Ja kivan kassan kautta kotio. Sattuneista syistä en valinnut itsepalvelua
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Tulee kyl komia asennus
En jaksais uskoa että ne midit ihan tyystin tota hommaa sotkee, kuitenkin tuskin kovin suuntaavat ovat alle 400hz- taajuuksissa. Mut kylhän se prossu eduks on jos ne haluais vimosen päälle säädellä.
Itse ehkä suosisin juurikin tuota takaa avointa kotelointia tässä kohtaa, kun kerta ala-keskiääntä on tarkoitus toistaa. Tulee siihen vähän järkeä avoimen koteloinnin kautta, mutta kannattaa vaan kiinnittää huomiota gainin säätöön laajureille ettei tule xmax vastaan kun tuuttaat kuitenkin jotain edm-matskua täysiä tulemaan ennemmin sillei napsun verran vajaaks kun jättää niin ei käy hassusti.
Nuo laajurit on kyllä hyvät, itsellä vaan jäi toisesta magneetti kojelaudan sisään kun irrottelin asennuksesta Hybrid audiot oottelee hyllyssä, josko sitä syksymmällä sitten sais viimein asenneltua.. ^^
En jaksais uskoa että ne midit ihan tyystin tota hommaa sotkee, kuitenkin tuskin kovin suuntaavat ovat alle 400hz- taajuuksissa. Mut kylhän se prossu eduks on jos ne haluais vimosen päälle säädellä.
Itse ehkä suosisin juurikin tuota takaa avointa kotelointia tässä kohtaa, kun kerta ala-keskiääntä on tarkoitus toistaa. Tulee siihen vähän järkeä avoimen koteloinnin kautta, mutta kannattaa vaan kiinnittää huomiota gainin säätöön laajureille ettei tule xmax vastaan kun tuuttaat kuitenkin jotain edm-matskua täysiä tulemaan ennemmin sillei napsun verran vajaaks kun jättää niin ei käy hassusti.
Nuo laajurit on kyllä hyvät, itsellä vaan jäi toisesta magneetti kojelaudan sisään kun irrottelin asennuksesta Hybrid audiot oottelee hyllyssä, josko sitä syksymmällä sitten sais viimein asenneltua.. ^^
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Tulipa muuten mieleen, että ämyrisyöttöä voisi miettiä kytkentäiseksi. 3-asentoisella kytkimellä voisi vaihtaa 4 kaiuttimen moodista (2 naamaa, lasit alhaalla) pelkille reunaämyreille (2 naamaa, lasit ylhäällä) ja pelkille kuskin ämyreille (1 naama).JP_Vette kirjoitti:Eli eiköhän ne noin asenneta. Homma toimi, kunnes lasit nosti ylös ja tuli heijastuksia lisää heti kaiuttimien välittömään läheisyyteen… Ja sit yks muuttuja on se, että midit tulee vielä oviin. Ja niiden jakotaajuus tulee 300 Hz tienoille Eli eiköhän tää mettään mene vielä. Lähtökohta kuitenki kiva, kunhan kelit on +25, jotta voi ajella sivulasit alhaalla…
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
^Mulla kävi kans jotain tän suuntaista mielessä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Kiitos kannustuksesta ja vinkeistä Tuo kytkin oli kyl hyvä idea, jota en tullut edes ajatelleeksi!
Tommoset ne kotelot sit on
Ajattelin ensin jättää tommosen turbiinin näkösen takaosan (laiska) mut sit kuitenki ihan leikkelin ne nätimmiks
Takapihallekki oli tullu jonku lumikuorman tms mukana pala tuning-verkkoa, josta saan taakse pumpulistopparin
Ja sit päälle vedän Motonetin Motox-merkkistä kiveniskumaalia, jolla saa semmosen "nukkapinnan". Tosin ensin pitää elementtien kiinnitys väkertää.
Koko päivän laittelin kaverin offiautoon paineilmalukkojen sähköhommia, joten oli kaiutinkiintiö täynnä. Otin sitten vaihtelun vuoksi ruostehommia. Muistan, kuinka edellisissä autoissa on nähny kuinka ne kuukausi kerrallaan etenee laajemmalle alueelle, kunnes lopulta homma on ihan älytön.
Eli takaluukussahan on alkavaa kukkaa pikkusen. Helppo korjata. Ajatuksena vetää päälle mustaa Hammeritea. Vähä niinku et tyhmä ei tajua ja fiksu ymmärtää olla hiljaa. Eihän se tuolta mihkään edes näy, joten aivan se ja sama.
Hommahan on yksinkertaista. Ensin ruuvimeisselillä pahimmat pois ja sitte Proxxonilla terve pelli esiin. Homman kruunaa Hammerite. Väriksiki musta, koska se sininen olisi liian teennäinen eikä kuitenkaan lähellekkään oikeaa sävyä. Yksinkertaista ja varmistaa autoni tulevaisuuden museokilvissä.
Tässä kohtaa varmaan moni jo röhnöttää, että "niin varmaan". Pieni ruostehomma? Ei ikinä.
Takaluukun reunassa on u:lle taivutettu pelli, jonka päällä on jotain korimassaa. Kaikki läpimätää alta.
Nyt jo näytti homma etenevän ihan hyvää tahtia. Mitä nyt vähän se u-käännös ottaa päähän, koska miten sen sisältä saa ruosteet pois
Sitte hokasin tökätä ruuvarilla takavalon päällekki.
Taas siitä massasta u-käännöksen päällä kiinni ja oho.
Mitäpä sitä valehtelemaan. Tyhmäki tajuaa, että Proxxonin laikat loppu kesken eli pahimmat ruosteet pois (eli näkyvältä osin kun kontti kiinni) ja muuten Hammeriten direct to rustia suoraan ruosteen päälle. Minkäs teet. Pakko ostaa vain lisäaikaa ja kattoo toi toisella kerralla.
Pakko kai se on koko luukku repiä talvella irti ja puhaltaa ja maalata kokonaan kunnolla. Turha tommosta paskaa on enää paikkailla. Onneks ei läpi asti ole. Eli saa opetella maalaushommakki. Jos vaikka samalla sit hankkis Viggenin korisarjan, niin menee samoilla maaleilla. Oven ruosteita katon sit vaikka samalla kertaa...
Edit. Periaatteessa voisi jo henkisesti valmistautua soittamaan kaverille, joka tekee maalaushommia. Konepellillä on kiveniskuja, oves noi ruosteet, takaluukku mätä ja korisarjanki jos vaihtaa, niin aika tilkkutäkki tulee. Eli jos maalais sit kokonaan ympäri Maksaahan se älyttömästi, mut olispa samaa sävyä kaikki.
Ja ku ei se maalaus mitää rakettitiedettä voi olla (maalinhuuruisista juoppomaalareista päätellen), niin periaattees miksei itekki ottais harjottelukohdetta. Työtä se vain on, jonka ulkoistaminen lienee luokkaa 2000€ Ja kyl kai tallista saisi muovituksella ja lattian kastelulla melko pölyvapaan. Appelsiinipintaa, valumia... Mut eikai se huonommaksikaan muutu. Eihän tuo nytkään ole priima.
Tommoset ne kotelot sit on
Ajattelin ensin jättää tommosen turbiinin näkösen takaosan (laiska) mut sit kuitenki ihan leikkelin ne nätimmiks
Takapihallekki oli tullu jonku lumikuorman tms mukana pala tuning-verkkoa, josta saan taakse pumpulistopparin
Ja sit päälle vedän Motonetin Motox-merkkistä kiveniskumaalia, jolla saa semmosen "nukkapinnan". Tosin ensin pitää elementtien kiinnitys väkertää.
Koko päivän laittelin kaverin offiautoon paineilmalukkojen sähköhommia, joten oli kaiutinkiintiö täynnä. Otin sitten vaihtelun vuoksi ruostehommia. Muistan, kuinka edellisissä autoissa on nähny kuinka ne kuukausi kerrallaan etenee laajemmalle alueelle, kunnes lopulta homma on ihan älytön.
Eli takaluukussahan on alkavaa kukkaa pikkusen. Helppo korjata. Ajatuksena vetää päälle mustaa Hammeritea. Vähä niinku et tyhmä ei tajua ja fiksu ymmärtää olla hiljaa. Eihän se tuolta mihkään edes näy, joten aivan se ja sama.
Hommahan on yksinkertaista. Ensin ruuvimeisselillä pahimmat pois ja sitte Proxxonilla terve pelli esiin. Homman kruunaa Hammerite. Väriksiki musta, koska se sininen olisi liian teennäinen eikä kuitenkaan lähellekkään oikeaa sävyä. Yksinkertaista ja varmistaa autoni tulevaisuuden museokilvissä.
Tässä kohtaa varmaan moni jo röhnöttää, että "niin varmaan". Pieni ruostehomma? Ei ikinä.
Takaluukun reunassa on u:lle taivutettu pelli, jonka päällä on jotain korimassaa. Kaikki läpimätää alta.
Nyt jo näytti homma etenevän ihan hyvää tahtia. Mitä nyt vähän se u-käännös ottaa päähän, koska miten sen sisältä saa ruosteet pois
Sitte hokasin tökätä ruuvarilla takavalon päällekki.
Taas siitä massasta u-käännöksen päällä kiinni ja oho.
Mitäpä sitä valehtelemaan. Tyhmäki tajuaa, että Proxxonin laikat loppu kesken eli pahimmat ruosteet pois (eli näkyvältä osin kun kontti kiinni) ja muuten Hammeriten direct to rustia suoraan ruosteen päälle. Minkäs teet. Pakko ostaa vain lisäaikaa ja kattoo toi toisella kerralla.
Pakko kai se on koko luukku repiä talvella irti ja puhaltaa ja maalata kokonaan kunnolla. Turha tommosta paskaa on enää paikkailla. Onneks ei läpi asti ole. Eli saa opetella maalaushommakki. Jos vaikka samalla sit hankkis Viggenin korisarjan, niin menee samoilla maaleilla. Oven ruosteita katon sit vaikka samalla kertaa...
Edit. Periaatteessa voisi jo henkisesti valmistautua soittamaan kaverille, joka tekee maalaushommia. Konepellillä on kiveniskuja, oves noi ruosteet, takaluukku mätä ja korisarjanki jos vaihtaa, niin aika tilkkutäkki tulee. Eli jos maalais sit kokonaan ympäri Maksaahan se älyttömästi, mut olispa samaa sävyä kaikki.
Ja ku ei se maalaus mitää rakettitiedettä voi olla (maalinhuuruisista juoppomaalareista päätellen), niin periaattees miksei itekki ottais harjottelukohdetta. Työtä se vain on, jonka ulkoistaminen lienee luokkaa 2000€ Ja kyl kai tallista saisi muovituksella ja lattian kastelulla melko pölyvapaan. Appelsiinipintaa, valumia... Mut eikai se huonommaksikaan muutu. Eihän tuo nytkään ole priima.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Tässä ketjussa tuntuu kyllä ihan siltä kuin olisi itte paikalla. Sen verran kouriintuntuva kuvamateriaali. Toisaalta kyllä saa ollakin, sen verran tuskaa sivun avaaminen varsinkin puhelimella
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Jatkotoimenpiteitä silmällä pitäen kannattaa muistaa, että Hammerite sisältää silikonia. Kaikki Hammerite siis huolella pois, muutoin voi muiden maalien kanssa tulla haasteita.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Rattivaihteelle:
Kiitoksia Ite vihaan pelkkää tekstiä, joten siks kuvat. Ja toisaalta jos joku sitten tavalla tai toisella ottaa opiksi mun kokemuksista...
Saab-manille:
Juu tiedostinkin ton silikonin. Tosin ihmettelen syvästi, että miksi ihmeessä siinä pitää sitä olla. Tosin mä luulen, että se Hammerite siitä lähtee ihan itsestäänkin pois talveen mennessä... Eikai mikään maali ruosteen päällä pysy pitkään.
Olen sitä taivutettua pelliä öisin miettiny, ja eikai sitä saa ruostekorjattua kuin rälläköimällä se taitos pois. Turha sitä on korjata ja maalata, jos kuitenki kolon pohjalle jää ruostetta muhimaan. Sillähän vain siirtäisi ongelmaa pari vuotta eteenpäin.
Tutustuin myös automaalamisen pikaoppaisiinkin (joissa isoimpana asiana oli silikonin poisto joka vaiheessa ja silikonipaineletkujen käytön välttäminen) niin kyllä se taitaa aikusten oikeesti olla niin, että ei se auton maalaus edes ole iso homma. Tää on taas näitä, ku hyttysestä tehdään härkä. Lisäksi ei edes ole mitään nysvättävää maalaamisessa (pilarit, katto ym) ku on avomalli... Ikkunalistat lähtee nyppäämällä pois (varmaanki) ja ku virittelee tonneau coverin ylös, niin ei tule mitään rajattavaa edes "c-pilarille". Eli kerrasta kiveniskut ja kylkilommot pois eikä tule sävyvirheitä.
Mut turha sitä nyt on vannoa. Kattoo sit talvilomalla, jos vaikka olis järkevämpääki tekemistä. Ja kaiken tän kruunaa se, että ammattimies maksaa helkkaristi ja toisaalta en luota siihen, että saan sitä mitä kuvittelen. Paha se on valumista ja appelsiinista itkeä 2000e köyhempänä, ku kaikki vannoo, että laatu on sitä mitä pitikin. Ite ku tekee, niin saa ihan keskenään manailla.
Joku joskus sano, et 200 litran tynnyri on hyvä harjotuskohde maalaamiselle. Riittävästi pyöreyttä, jotta on haastava.
Kiitoksia Ite vihaan pelkkää tekstiä, joten siks kuvat. Ja toisaalta jos joku sitten tavalla tai toisella ottaa opiksi mun kokemuksista...
Saab-manille:
Juu tiedostinkin ton silikonin. Tosin ihmettelen syvästi, että miksi ihmeessä siinä pitää sitä olla. Tosin mä luulen, että se Hammerite siitä lähtee ihan itsestäänkin pois talveen mennessä... Eikai mikään maali ruosteen päällä pysy pitkään.
Olen sitä taivutettua pelliä öisin miettiny, ja eikai sitä saa ruostekorjattua kuin rälläköimällä se taitos pois. Turha sitä on korjata ja maalata, jos kuitenki kolon pohjalle jää ruostetta muhimaan. Sillähän vain siirtäisi ongelmaa pari vuotta eteenpäin.
Tutustuin myös automaalamisen pikaoppaisiinkin (joissa isoimpana asiana oli silikonin poisto joka vaiheessa ja silikonipaineletkujen käytön välttäminen) niin kyllä se taitaa aikusten oikeesti olla niin, että ei se auton maalaus edes ole iso homma. Tää on taas näitä, ku hyttysestä tehdään härkä. Lisäksi ei edes ole mitään nysvättävää maalaamisessa (pilarit, katto ym) ku on avomalli... Ikkunalistat lähtee nyppäämällä pois (varmaanki) ja ku virittelee tonneau coverin ylös, niin ei tule mitään rajattavaa edes "c-pilarille". Eli kerrasta kiveniskut ja kylkilommot pois eikä tule sävyvirheitä.
Mut turha sitä nyt on vannoa. Kattoo sit talvilomalla, jos vaikka olis järkevämpääki tekemistä. Ja kaiken tän kruunaa se, että ammattimies maksaa helkkaristi ja toisaalta en luota siihen, että saan sitä mitä kuvittelen. Paha se on valumista ja appelsiinista itkeä 2000e köyhempänä, ku kaikki vannoo, että laatu on sitä mitä pitikin. Ite ku tekee, niin saa ihan keskenään manailla.
Joku joskus sano, et 200 litran tynnyri on hyvä harjotuskohde maalaamiselle. Riittävästi pyöreyttä, jotta on haastava.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Kolkin takaluukku taitais cabbeenkin olla se oikea ratkaisu..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Musta kyl alkaa tuntumaan siltä, että oikea ratkaisu olisi joko olla välittämättä tai paalata koko paska. Vanha ruoska tuo kuitenki on. Ei siitä uutta saa rahallakaan.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Hammeritehan lupaa 8 vuoden suojan Mikä lie totuus... Itse olen ko. maalilla maalannut tähän mennessä koukun, kolkin jousijalan ja homemade huoltorampit. Kaikista oli tosin ruoste poistettu melko hyvin pois, mutta saas nähdä kauanko suolakylpyjä kestävät (koukku ja jousijalka). Silikonin varsinaisesta funkioista ei ole tietoa, mutta silikonin päällä vesi ei viihdy hyvin. Olisko hakeneet jotain sellaista...
Itse maalaaminen kannattaa, jos on vara ottaa pieniä "laaturiskejä". Omasta tontusta olen maalannut toisen etulokarin sekä kyljet ovilistasta alaspäin. Maalimassan ruiskiminen oli suorastaan helppoa, mutta lakan käyttäytyminen yllätti täysin vaikka harjoituspellille homma näytti jo välistä luonnistuvan. Valumisherkkyys on aivan eri luokkaa vesivärimassaan verrattuna. Alkoi se lakkaaminenkin luonnistua harjoittelun myötä. Lakkavalumia voi fiksailla vesihiomapaperilla ja hiomatahnalla jälkikäteenkin, mutta täydellinen hävittäminen tuotti ainakin minulle ongelmia. Valuman reunat jäävät muuta lakkapintaa matalammalle, joten pitää olla hyvä kerros lakkaa jos meinaa täydellisesti hävittää jäljet. Rohkeus ei riittänyt ja muutama alkuvaiheessa tullut valumaa peilaa sopivasta kulmasta katsottuna, mutta eipä tartte miettiä ketä niistä syyttää Viimeisenä lakatut pinnat onnistuivat sitä vastoin oikein hyvin, joten ihan hyvä fiilis hommasta jäi. Voihan olla, että joskus vielä innostun maalaamaan valumakohdat uudelleen, mutta toistaiseksi nuo ei käyttöautossa ole minua häirinneet.
Itse maalaaminen kannattaa, jos on vara ottaa pieniä "laaturiskejä". Omasta tontusta olen maalannut toisen etulokarin sekä kyljet ovilistasta alaspäin. Maalimassan ruiskiminen oli suorastaan helppoa, mutta lakan käyttäytyminen yllätti täysin vaikka harjoituspellille homma näytti jo välistä luonnistuvan. Valumisherkkyys on aivan eri luokkaa vesivärimassaan verrattuna. Alkoi se lakkaaminenkin luonnistua harjoittelun myötä. Lakkavalumia voi fiksailla vesihiomapaperilla ja hiomatahnalla jälkikäteenkin, mutta täydellinen hävittäminen tuotti ainakin minulle ongelmia. Valuman reunat jäävät muuta lakkapintaa matalammalle, joten pitää olla hyvä kerros lakkaa jos meinaa täydellisesti hävittää jäljet. Rohkeus ei riittänyt ja muutama alkuvaiheessa tullut valumaa peilaa sopivasta kulmasta katsottuna, mutta eipä tartte miettiä ketä niistä syyttää Viimeisenä lakatut pinnat onnistuivat sitä vastoin oikein hyvin, joten ihan hyvä fiilis hommasta jäi. Voihan olla, että joskus vielä innostun maalaamaan valumakohdat uudelleen, mutta toistaiseksi nuo ei käyttöautossa ole minua häirinneet.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06