Sivu 16/26

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: La Helmi 20, 2021 21:12
Kirjoittaja Cona
Komiaa tuloo. Kyllä tolla setupilla varmasti vedetään ton korin elinikä. 8)

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ma Helmi 22, 2021 20:35
Kirjoittaja Eski
Kuva
Do88n kuuleri tuli perille ja siinäpä se.

Kuva
Öljykuuleri ei taida mahtua tuon alle, joten pitänee virittää se tuohon yläpuolelle. Kuvassa pilipalin halapa vehje...

Kuva
Eipä noissa paljon ole kokoeroa, mutta tuo uusi mahtuu paikalleen ja vanha jää vinoon.

Kuva
Tukivarretkin alkaa olla asennusta vaille.

Eski

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ma Helmi 22, 2021 21:03
Kirjoittaja Rassyy
Eski kirjoitti:
Ma Helmi 22, 2021 20:35
Kuva
Do88n kuuleri tuli perille ja siinäpä se.
Istuuko tuo Do88:n jäähy nätisti paikalleen? Ite kanssa silmäilly tuota samaa omaan vekottimeen :lol:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ma Helmi 22, 2021 21:09
Kirjoittaja Eski
Jep, kyllä se istuu. Mukana oli myös perusteellinen kuvilla varustettu asennusohje. Do88lta saa klubialennusta koodilla saabclub.fi :twisted:

Eski

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ma Helmi 22, 2021 21:52
Kirjoittaja Cona
Jos toi IC on joku mallikohtainen niin puskurin palkki ei varmaankaan ota kiinni? Itellä on siinä hilkulla... :roll:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ma Helmi 22, 2021 22:00
Kirjoittaja Chemical man
Komee moottori & loota. Täytyy lukasta läpi koko projekti..

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Helmi 23, 2021 08:16
Kirjoittaja Eski
Jep, tällainen do88-kuuleri tuossa on ja sen pitäisi olla paras ja sopivin kuuleri tähän malliin ->
https://www.do88.fi/fi/artiklar/saab-90 ... dytin.html

Eski

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Su Helmi 28, 2021 17:48
Kirjoittaja Eski
Kuva
Nyt saatiin pari letkua ja putkea kiinni ja kone käyntiin...

Kuva
Koneeseen laitettiin tällaista rasvaa.

Kuva
Myös tukivarret saatiin paikalleen ja vetarit purettiin ja niihin vaihdettiin uudet rasvat ennen asennusta...

Eski

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ma Maalis 01, 2021 11:58
Kirjoittaja Mertmi
Miksi ihmeessä noin jäykkää öljyä? Suositushan on kuumaviskositeetti 30 tai 40.

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ma Maalis 01, 2021 15:50
Kirjoittaja Eski
Jep, eiköhän tuolla rempatun koneen sisäpesun voi tehdä ja pientä sisäänajoa.
Rykihän on kesäauto, joten kyllä tuollainen rata-ajoon sopiva rasva sopii siihen paremmin kuin joku GM:n 5W-litku :D

Eski

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Maalis 02, 2021 18:28
Kirjoittaja Cona
Kieltämättä poikkeava viskositeettivalinta. Meinaatkos suorittaa jonkinlaista sisäänajoa?!

Muistatko ulkoa, millä työkalulla veivien pultit aukee?! :roll:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Maalis 02, 2021 19:18
Kirjoittaja Eski
Jep, se taisi olla 13mm piippuhylsy, sellainen 12 kulmainen hylsy. Löytyy pilipalista.

Eiköhän tuohon eka öljynvaihto tehdä hyvin pian, ehkä noin 1000km voisi olla aika sopiva...

Kuva
Nyt saatiin kuulerit paikalleen. Öljykuuleri tuli tuohon, niin riittää tuollainen pienempi kenno :twisted:

Kuva
Tutkin hieman raikkarin/sisäilmanpuhaltimen koteloa, kun epäilen että tuolta tulee vettä hyttiin mattojen alle.

Kuva
Tämän raikkarin kehyksen tiiviste on ainakin ihan kova, joten voi hyvinkin vuotaa sieltä. Olisi helppoa vetää tuo sikamassalla kiinni, mutta sitten puhaltimen vaihto iskee varmasti heti ja tuo pitää saada irti.

Kuva
Pohjaankin tuli vedettyä massaa pintaan..

Eski

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Maalis 02, 2021 19:23
Kirjoittaja Cona
Unohdit mainita custom-malliset kennon kannakkeet. Mikäs hän on merkiltään ja paljonko kustansi?! :twisted:

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ti Maalis 02, 2021 19:31
Kirjoittaja Eski
Jep, ne on mittatilaustyönä tehty ja saan niitä tarvittaessa lisää. Hinta lienee aika edullinen :twisted:
Tuohon kennolle tarvitaan 75cm ja 100cm letkut. Pilipalin kennossa on ANL10 lähdöt...

Toisena vaihtoehtona öljycooleriksi oli do88:n slimline, ehkä 420mm kenno olisi ollut sopivin ->
https://www.do88.fi/fi/artiklar/moottor ... index.html
Tuon olisi saanut todnäk vakiocoolerin paikalle alas, kun letkulähdöt on kennon päädyissä. Pilipalin kuuleri laitettiin tuohon ylös siksi, että letkujen kanssa voisi tulla ahdasta, mutta eipä tullut sen tarkemmin tutkittua... Hintakin vaikutti, koska nuo do88;t on noin 200e ja pilipali alle 50e.

Eski

Re: OG 9-3 Nürburgring

Lähetetty: Ke Maalis 03, 2021 20:03
Kirjoittaja Mertmi
Minne tulee töötin torvet?