Sivu 16/22

Re: Das Båten -75

Lähetetty: La Elo 08, 2015 16:20
Kirjoittaja sabatti 96
Kuva

Kuva

Kuva

Pitkästä aikaa voisi tänne vähäsen päivitellä.

Koneen säädin korvakuulolla. Strobo-lampun kanssa säädettynä käynti muuttui paljon huonommaksi.
Onkohan mulla siellä väärä hihnapörä? Niissä kuulemma olis eroja?
Kesän aikana käytiin hakemassa tähän siirtolaput, 7 päivää oli maksimi aika jonka sai hakea.
Vajaa 500km sain sillä ajettua. Kulki oikein hyvin. Mitä nyt välillä kaasuvivusto vähän takerteli? Onkohan tää sitte sisään ajettu? Vai pitääkö ajaa vielä enempi? Meinasin vaan jos vaihtaisin koneeseen moottoriöljyt.

Toi lämppärin hana vuoti vettä pihalle, niin tein tollasen tarvikenippuside-patentin, hyvin toimii :D
Tossa "siirtoajossa" tuli huomattua että tosta orkkis ratista saa mielestäni huonohkon otteen.
Ruoriksi vaihtui tuollainen luisin tarvike. No sitte tuli huomattua jotain välystä ohjauksessa. ainoastaan kun käännän oikealle. Mikäköhän ihme siellä kummittelee? raidetangon sisäpää?

Tässä vaiheessa pitää kiittää kaikkia jotka on ollu tässä henkisesti messissä.
Esim. mestari patisti minut tarkastamaan koneen perusteellisesti. + Paljon nippelitietoa.
Tästä on kiva jatkaa. Ehkä jo ensi kesällä hakemaan kilpiä? :D

Re: Das Båten -75

Lähetetty: La Elo 08, 2015 18:03
Kirjoittaja mestari
Onkohan mulla siellä väärä hihnapörä? Niissä kuulemma olis eroja?

mistä moisen huhun olet kuullut?
en vielä ole moiseen törmännyt vakiokoneissa
oliko k käret hyvälaatuiset esim rompetorilta ostetut vanhan liiton käret jotka maksaa vitosen
mittasitko tulpanjohdot ja eliminoit huonot pois
riippuen vm ja kaasarista oliko strobomittaus oikein suoritettu

Re: Das Båten -75

Lähetetty: La Elo 08, 2015 19:57
Kirjoittaja sabatti 96
Täältä foorumilta etsi toiminnolla etsin vikaa pätkimiseen... Löytyi semmoinen huhu että hihnapyöriä olisi kahden laisia.
Mulla on asennettu kärjetön setti... Voikohan se vaikuttaa asiaan? Tai sitte mulla on tasapainoakseli pykälän pielessä? :D

Re: Das Båten -75

Lähetetty: Su Elo 09, 2015 12:12
Kirjoittaja mestari
taitaa olla vain huhua ja kuka sen siivapyörän kiilauran olisi muuttanut mutta jos epäilet niin nyppää kätevällä ranneliikkeellä siiva pois ja jos okulääriin piirtyy fokusoinnista huolimatta 2 kiilauraa ja olet selvinpäin vielä, on ehkä syytä olettaa huhu todeksi.
muussa tapauksessa ei aiheuta toimenpiteitä vaan palaa lähtöruutuun strobo/alip letku linjalle, riippuen siis käytössä olevasta kaasuttimesta

tottahan muutes se jako on oikeassa jakopäässä? täristääkö yhtään tyhjkäynnillä?
voit todeta sen nyppäämällä 1 pytyn tulpan irti ja tarkaamalla tuleeko mäntä ykk kun siiväpyörän tdc tulee kohdalleen.
jos ei tule niin jako tulisi palauttaa kohdalleen kuten pokasahassa toiminnan varmistamiseksi. :D

Re: Das Båten -75

Lähetetty: Su Elo 09, 2015 17:25
Kirjoittaja sabatti 96
mestari kirjoitti:mistä moisen huhun olet kuullut?
tuolla oli puhetta siitä:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... it=sytytys
mestari kirjoitti:fokusoinnista huolimatta 2 kiilauraa ja olet selvinpäin vielä, on ehkä syytä olettaa huhu todeksi
:D

ruuvasin aikani kuluksi tulpat irti ja laitoin pykälän sisään. Keinuttelin sabaa edes takas moneen kertaan tarkastin.
niin kyllä siinä näyttäisi olevan jako ihan oikein.

Elikkä sitte pitäis kokeilla säätää sytytys uudestaan.
Ite olen sitä säätäny niin että irroitan alip.letkun alipainesäätimestä ja tulppaan letkun.
laskenu tyhjäkäynti kierroksia ja kattonu strobolla... kaasutin oli fomoco.

ainiin tulpanjohtoja mulla on uusia ja vanhoja. mitään eroa en niissä huomannu... mittauslaitteitakaan ei löydy....

Re: Das Båten -75

Lähetetty: Su Elo 09, 2015 18:39
Kirjoittaja mestari
aika epätarkaa tuo keinuttelu
oikeesti käännät siiväpyörästä käsin pyörimissuuntaan ja vaikka ruuvari 1 pytyn reiässä ja tdc tullessa ruuvarin ei pitäisi enää nousta ja tietysti pitää katsoa ettei se laskekkaan ennen tdc

paljonkos niitä ennakoita srobolla panit ja onhan tyhjäkäynti tarpeeksi pienellä

Re: Das Båten -75

Lähetetty: Su Elo 09, 2015 20:16
Kirjoittaja sabatti 96
ai niin, en ole havainnu tärinää joutokäynnillä.
voishan ton ykk vielä kertaalleen tsekata.
6astetta sillon strobolla säädin.
voi myös olla että tyhjäkäynti ei kuitenkaan ollut tarpeeksi matalalla.

Re: Das Båten -75

Lähetetty: Ma Elo 10, 2015 18:44
Kirjoittaja sabatti 96
heh, olen pöljä. Mullahan on kuvakin tosta jakopäästä s.12 :D

Re: Das Båten -75

Lähetetty: Ma Elo 10, 2015 20:39
Kirjoittaja Mikko_H
Ootko kokeillu koestuskynällä mitä ennakko näyttää koneen seistessä? Itse strobolla veenelkkua säätäessä ainakin jäi vähän epävarma olo lopputuloksesta.
Onko lämppärin hana mistä? On sopivan siron ja pienen näköinen ja Viippa olis hanaa vailla.

Re: Das Båten -75

Lähetetty: Ma Elo 10, 2015 21:04
Kirjoittaja sabatti 96
Jos käyttää tuollaista kynää niin pitääkö olla kärjet? En oikeen tiedä miten tuo homma pelaa...

Hana on motonetistä. Klassikkoautojen varaosat valikosta löytyy.
Kuulaventtiili. Avautuu&sulkeutuu hyvin jouhevasti.

Re: Das Båten -75

Lähetetty: Ma Elo 31, 2015 17:10
Kirjoittaja sabatti 96
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sainpahan säädetttä sytytyksen. Tarpeeksi alas kun laski tyhjäkäynnin.
Aika lähelle olin korvakuulolla sen saanu, vähän oli ennakkoa liikaa :D
Ohjauksen oudon välyksenkin sain korjattua. Piti kiristää yhtä pulttia sieltä ohjausvaihteesta.
Kaasu välillä takerteli... ja nytten on sitten kiihdytyspumpun pikkuruinen tanko irronnu/rikki...
Semmosta... vanhan maskin vilkut ja takalyhdyt sai pientä ehostusta.

Re: Das Båten -75

Lähetetty: To Syys 24, 2015 15:56
Kirjoittaja sabatti 96
Kuva

Kuva

Pieniä juttuja saatu tehtyä.
Sain tollasen tarvike polttoaineanturin pelittämään. Aika helposti onnistu. Anturi piti kääntää toisin päin. Ja sitten se piti purkaa ja vääntää vähän rautalankaa, ja niin tankin mittari oli kalibroitu :D

Kiihdytyspumpun vivuston sain korjattua rautanaulalla. :D Jep, kuvia ei siitä tullu otettua mutta ihan siisti siitä tuli. Pääasia että toimii. Sitten laitoin kaasariin isomman pääsuuttimen.
Purkukuupasta ostin ehjemmän hattuhyllyn, hansikaslokeron luukun ilman sitä radion reikää ja vivun jolla saadaan kytkettyä vapaakytkin päälle&pois. Sitä asennellessa ihmettelin kun siinä oli joku letkun pätkä.... No sittenhän mä tajusin että se on ollu varmaan sellanen vapaakytkimen kytkemis esto ettei sitä saa kykettyä päälle.

Re: Das Båten -75

Lähetetty: To Syys 24, 2015 16:35
Kirjoittaja marper
Näyttää hienolta. Minkä valmistajan / merkkinen anturi on kyseessä?

Re: Das Båten -75

Lähetetty: To Syys 24, 2015 16:44
Kirjoittaja ristos
Näissä 96:ssa on ollu aikojen kuluessa kaikenlaisia viritelmiä, mm. tuossa vapaakytkimen vaihtovarressa. Monista autoista oli irronnut sellainen musta kuminen reiän läpivientirengas! Sen tarkoitus oli estää tuota vartta rämisemästä peltiin tuossa läpiviennissä.
Monet ratkaisivat tuon räminäongelman lyhyellä kumiletkun tai muoviletkun pätkällä! Kun vapaakytkimen vartta liikuteltiin niin tuo letkun pätkä kesti paremmin käyttöä kuin tuon alkuperäinen reiän läpivientirengas!

Re: Das Båten -75

Lähetetty: To Syys 24, 2015 17:49
Kirjoittaja sabatti 96
ristos kirjoitti:Näissä 96:ssa on ollu aikojen kuluessa kaikenlaisia viritelmiä, mm. tuossa vapaakytkimen vaihtovarressa. Monista autoista oli irronnut sellainen musta kuminen reiän läpivientirengas! Sen tarkoitus oli estää tuota vartta rämisemästä peltiin tuossa läpiviennissä.
Monet ratkaisivat tuon räminäongelman lyhyellä kumiletkun tai muoviletkun pätkällä! Kun vapaakytkimen vartta liikuteltiin niin tuo letkun pätkä kesti paremmin käyttöä kuin tuon alkuperäinen reiän läpivientirengas!
Jaa mun teoria tais mennä päin honkia :D
marper kirjoitti:Näyttää hienolta. Minkä valmistajan / merkkinen anturi on kyseessä?
Anturi on motonetistä. Kävin tsekkaamassa sen paketin, mutta en löytäny siitä mitään minkä merkkinen tuo olisi.
Paketissa luki ainoastaan fuel level transmitter. Joku pieni logo jossa luki taiwan no.1 väritys puna-kelta-oranssi