Foorumin hyvillä neuvoilla taas kolkki tuli (toivottavasti kuntoon) ilman, että itte tartti paljoa käyttää ajatustyötä! Kiitos siitä
Oon kolkin huoltoystävällisyyttäki paljo haukkunu (mm. polttimoiden vaihto), mutta joku on myös hyvin. Tonnariin verrattuna ovipahvit on superhelpot (kiitos karg kun kerroit niistä tallillasi joskus) ja raitisilmasuodatinki on ihan naurettava juttu verrattuna tonnariin.
Kiviäki kiinnostaa mut tolta se vanha filtteri näytti. Ei kauheen paha mun mielestä. Tai siis pahempiaki on nähty.
Suodatinkotelon tiivisteet oli kieltämättä aika loppu.
Uutta tiivistettä kun ei ollu, niin ei muuta ku vanhat jämät pois ja uutta ranettamalla tilalle. Laitoin yläosan oikeen harjakattoasentoon, jotta ehkä pitäis veden paremmin ulkopuolella.
Tiiviste oli kuitenki liian ohut, joten sen kiinnitystä piti kiristää. Homman hoittaa kakspuolisella teipillä kiristystassun taakse kiinnitetty sulake
Kargin mainitsemista klipsuistaki toinen on jo rikki, mutta eiköhän mun rane pidä vedet aika hyvin muutenki. Liian huonomuistinen, että tommosia muistaisi hommata
Ja se olis niinku siellä. Tiiviisti ja vastapestynä.
Sit vain filtteri eteen ja ajoa
Mut niin. Olikohan se kevätkokous 2006 tai 2007, joka pidettiin Nokialla. Sieltä on jäänyt muistikuva isosuisesta herrasmiehestä, jolla oli pitkä Matrix-nahkatakki. Hän kun oli saanut Speedpartsin lippiksen, ja oli siitä oikein mielissään. Röhnötti kovaan ääneen, että "nyt voi sitten sanoa, että söin ihan kirjaimellisesti hatullisen paskaa". Kaikkea mäki muistan...
Vuosien saatossa olen alkanut tajuamaan, että mitä hän tarkoitti. Ei niinkään tarinoita (joita on monia) vaan omista kokemuksista. Ja tämä nahkatakkinen herra tulee aina mieleen ihan tarkkana. Vähän kuin vanhaa videoo katsoisi mielessään.
Iki-ihana Speedparts, tunnetummin se paskatavaran toimittaja. Suodatin on pari milliä orkkista (kyljes luki GM) lyhyempi.
Lisäksi orkkikses on "takaiskuventtiileinä" lerpakkeet, jokka tiivistää suodattimen automaattisesti.
No oliko täs paskasuodattimes sitte? No ei. Eli se heiluu siä parin millin klapilla joka suuntaan. Eli se on liian pieni eikä edes tiivisty. Ei edes niitä klipsuja vaste, eli sitä voi auton suuntaisesti ees taas kans nylkyttää. Kyl se varmaa ne omasta puljusta (Speedparts) tulevat paskaklöntit suodattaa, mutta tuskin mitää pienempää, vaikkapa sitä maantie- ja siitepölyä.
No okei. Onhan kotelon reunoilla ne kohoumat, jonka ympäri tulee viimenen "taitos", mutta mahtaako se tiivistää yhtä hyvin, kuin vanha jämpti suodatin. Sen kanssa kun ne kohoumat varmisti sen, että se taitos ei pääse paine-eronta takia taittumaan sisään. Varsinkaa ku muuten koko suodatin on niin klappia täynnä. Ja siltikin puuttuu ne lerpakkeet päältä ja alta.
Ehkä se marmori ei olekkaan niin huono vaihtoehto.