NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Ex-tonnarista maalasin koukun Hammeritella tyylillä kurat pois paperilla pyyhkäsemällä ja maalia perään. Sopivasti syksyllä viä, et pääsi heti suolakylpyyn… Puolen vuoden päästä jo tuli ruskeita täpliä läpi, vaikkakaan maali ei lohkeillut pois. Tosin maalipinnan allahan oli siten varmasti rasvaa, suolaa, humusta ja ihan kaikkea mahdollista, joka varmasti edesauttaa pilalle menemistä.
Ja samasta purkista nyt sutasin sitte siihen takaluukkuun… Pitäs viä (kunhan ruostemasennuksestani paranen) Hammeritesoida pohjasta parit vesireiät ja sit kontin pohjasta pari kohtaa…
Tosin tästä kaikesta huolimatta maalien taso on huonontunut 20v aikana. Isä aina muistaa kertoa siitä, kuinka teki 90-luvun alussa (vai olikohan peräti 80-luvun puolella) trukkipiikit itse. Ruosteista romurautaa tietenki ja katuharjalla harjas pahimmat ruosteet pois ja suoraan jotain keltasta maalia päälle. Siitä lähtien ne on ollu käytös ja seissy pihalla. Eipä maali ole lähtenyt pois muualta paitsi niistä kohdista, joihin tulee mekaanista rasitusta.
Hyvä se on, että joku myöntää opetelleensa maalaamisen itse Nössöhän maalais candyllä, niin ei tartte lakata Mut sit pitäs kyl roiskia myös kynnykset, luukkujen reunat, konehuone…
Ja samasta purkista nyt sutasin sitte siihen takaluukkuun… Pitäs viä (kunhan ruostemasennuksestani paranen) Hammeritesoida pohjasta parit vesireiät ja sit kontin pohjasta pari kohtaa…
Tosin tästä kaikesta huolimatta maalien taso on huonontunut 20v aikana. Isä aina muistaa kertoa siitä, kuinka teki 90-luvun alussa (vai olikohan peräti 80-luvun puolella) trukkipiikit itse. Ruosteista romurautaa tietenki ja katuharjalla harjas pahimmat ruosteet pois ja suoraan jotain keltasta maalia päälle. Siitä lähtien ne on ollu käytös ja seissy pihalla. Eipä maali ole lähtenyt pois muualta paitsi niistä kohdista, joihin tulee mekaanista rasitusta.
Hyvä se on, että joku myöntää opetelleensa maalaamisen itse Nössöhän maalais candyllä, niin ei tartte lakata Mut sit pitäs kyl roiskia myös kynnykset, luukkujen reunat, konehuone…
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Ruostemasennus on tuttu juttu Eipä ole pitkän aikaa kun käppärin vaijeria vaihtaissani löytyi pehmeetä peltiä pohjan puolelta. Hetken piti taas miettiä kiesin kohtaloa, mutta nyt siellä on jo tervettä peltiä tilalla. Mulla tuo on tosiaan pelkkä käyttöauto eikä ole tarkoitus siihen omaisuuksia uhrata. Tuosta johtuen maalauksetkin tuli tehtyä itse. Serkun mieheltä (ammattimaalari) sai konsultaatiota ennen puuhaan ryhtymistä, joten rohkenin yrittää. Kokemusta karttui eikä tuon jälkeen jänskätä ryhtyä maalaushommiin uudestaankaan.
Itse olen käyttänyt hätärifiksauksissa Noveroxia. Se lähtee tarvittaessa tinnerillä helposti pois.
Itse olen käyttänyt hätärifiksauksissa Noveroxia. Se lähtee tarvittaessa tinnerillä helposti pois.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Omien kokemusten perusteella Hammerite on vihoviimeistä kamaa, jota käyttää auton ruostekorjauksessa...
Jarrusatuloissa se jopa toimii...
Viimesen parin ruosteprojektin kanssa oo käyttäny por15 maalia, joka on kohtuu kallista, mutta näyttäisi olevan hintansa arvoista!
Jarrusatuloissa se jopa toimii...
Viimesen parin ruosteprojektin kanssa oo käyttäny por15 maalia, joka on kohtuu kallista, mutta näyttäisi olevan hintansa arvoista!
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Ok, kiitos ruostevinkeistä. Tietääpä sit, et kun tekee kerrasta hyvän, niin ei jälkikäteen tartte korjata uudestaan
Autohifipuolella on ollut erittäin hiljaista. Avon vesikeruukipot kuitenki tuntuu toimivan, ja molemmista (jalkatila ja takakontti) saa kerran parissa viikossa desin tai kaks lorotella pois. Eli ei niistä ainakaan haittaa ole. Muistaa vaan ennen ajoa kaadella, ettei loisku pahasti
En ole kemisti, mutta tommosta "jäätä" kerääntyy kippoihin myös. Jäätä se ei voi olla, koska lämmintä oli about +30 kuvan ottohetkellä.
Vai olisko toi sitte suolaa josain hassus harvas muodos. Käsittääkseni ne "suolapanokset" ei oo ikusia, vaan "kuluu" pois.
Tein myös uuden autohankinnan tänään.
Ja ostos oli täydellinen heräteostos. En edes tiennyt tommosia olevan olemassa. Löytyy ohjain ja auto sekä paketti. Ohjekirja tosin puuttuu Lisäksi kylkiteippaukset on revitty ja pari kolhua on. Ja paketin kruunaa 30 vuotta vanhat tupakan hajut ja värit...
Takaluukusta puuttuu palanen
Teippiraja ja kolhut. Huomaa myös tussilla sotketut helmat ja oven kahvat
Vähä vanhemman liiton elektroniikkaa kuin Align T-Rex kopterissani...
Tuokin pitäisi jollain aikataululla "entisöidä" vitriinikuntoon. Toisaalta tekisi mieli raiskata tuohon etu- ja takavalot, mut taitaa olla liian harvinainen siihen...
Järvisen Tommin sivuilta näemmä löytyy myös kuva paremmasta yksilöstä. Aika vähän tietoa Google tästä kertoo...
Niin tai näin, vähän se ohjekirjan puute harmittaa. Mitä lie arvo olisi sen kanssa... Keräilijät kun haluiais koko satsin... Ja puuttuuhan tosta ne teipikki, eli taitaa olla arvoton lelu meille päästään vinksahtaneille saabisteille. Ei siltikään ole myynnissä
Autohifipuolella on ollut erittäin hiljaista. Avon vesikeruukipot kuitenki tuntuu toimivan, ja molemmista (jalkatila ja takakontti) saa kerran parissa viikossa desin tai kaks lorotella pois. Eli ei niistä ainakaan haittaa ole. Muistaa vaan ennen ajoa kaadella, ettei loisku pahasti
En ole kemisti, mutta tommosta "jäätä" kerääntyy kippoihin myös. Jäätä se ei voi olla, koska lämmintä oli about +30 kuvan ottohetkellä.
Vai olisko toi sitte suolaa josain hassus harvas muodos. Käsittääkseni ne "suolapanokset" ei oo ikusia, vaan "kuluu" pois.
Tein myös uuden autohankinnan tänään.
Ja ostos oli täydellinen heräteostos. En edes tiennyt tommosia olevan olemassa. Löytyy ohjain ja auto sekä paketti. Ohjekirja tosin puuttuu Lisäksi kylkiteippaukset on revitty ja pari kolhua on. Ja paketin kruunaa 30 vuotta vanhat tupakan hajut ja värit...
Takaluukusta puuttuu palanen
Teippiraja ja kolhut. Huomaa myös tussilla sotketut helmat ja oven kahvat
Vähä vanhemman liiton elektroniikkaa kuin Align T-Rex kopterissani...
Tuokin pitäisi jollain aikataululla "entisöidä" vitriinikuntoon. Toisaalta tekisi mieli raiskata tuohon etu- ja takavalot, mut taitaa olla liian harvinainen siihen...
Järvisen Tommin sivuilta näemmä löytyy myös kuva paremmasta yksilöstä. Aika vähän tietoa Google tästä kertoo...
Niin tai näin, vähän se ohjekirjan puute harmittaa. Mitä lie arvo olisi sen kanssa... Keräilijät kun haluiais koko satsin... Ja puuttuuhan tosta ne teipikki, eli taitaa olla arvoton lelu meille päästään vinksahtaneille saabisteille. Ei siltikään ole myynnissä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Tupakalla pilatun rc-Saabin puhdistus alkoi jokaisesta kodista löytyvillä perustarvikkeilla
Fairy ei tehoa. 80% viina ei tehoa.
Tinnerillä lähti (tai levis) kuitenki tussilla sotketut helmat ja kahvat. Tosin kolhujen pohjat kai pitää hioa.
Lopulta pistin koko roskan Fairyveteen pariks päivää, mutta ei auta ei Pitää varmaa hioa koko koppa. En mä keltaraitasta tosta halua...
Avosta sovittiin jo kaupat, jossa mä jopa sain määritellä hinnan Tosissaan myyjä tuntu olevan ja vaikka autokauppa onkin varma vasta, kun rahat on kädes, päätin mennä itse puihin. Ja tietenki suoraselkäsesti ja miehekkäästi ilmottamalla siitä tekstarilla. Ostaja olis tullu aika kaukaa ja itellä iski rakkaus tohon autoon. Lisäksi sillä on muutakin arvoa kuin ajamisen ilo Järkisyynä tunteiden lisäksi on se, että vaikka sen olisinki myyny, niin olisin kuitenki ostanu samanlaisen tilalle ja oravanpyörä olis lähteny taas alusta.
Tän itQparQ-episodin kunniaksi päätin tehdä kaiuttimia taas eteenpäin. Tällä kertaa en kaiverra puukolla muovia, vaan ostin pelit ja vehkeet Mätänetistä. Eli reikäpora tjsp. Kuitenki...
Mut raneks se heti meni, ku tää city-kämpän porakoneen istukka on liian pieni.
Mut rane rane, eli alkureikä pienemmällä
Käsillä peräs
Sit Gorilla-liimaa aivan liikaa
Ja se onki sit kivaa, ku viä lujuuttaan kehittäes paisuu aika paljo... Mut hyvää liimaa. Avonki lukuvalo on sillä ranetettuna kestäny hyvin!
Ja tättädää miljoonalaatikosta löytyny cd-vaihtaja painoks päälle. Taaski kannattanu säästää romua vuositolkulla tätä varte
Fairy ei tehoa. 80% viina ei tehoa.
Tinnerillä lähti (tai levis) kuitenki tussilla sotketut helmat ja kahvat. Tosin kolhujen pohjat kai pitää hioa.
Lopulta pistin koko roskan Fairyveteen pariks päivää, mutta ei auta ei Pitää varmaa hioa koko koppa. En mä keltaraitasta tosta halua...
Avosta sovittiin jo kaupat, jossa mä jopa sain määritellä hinnan Tosissaan myyjä tuntu olevan ja vaikka autokauppa onkin varma vasta, kun rahat on kädes, päätin mennä itse puihin. Ja tietenki suoraselkäsesti ja miehekkäästi ilmottamalla siitä tekstarilla. Ostaja olis tullu aika kaukaa ja itellä iski rakkaus tohon autoon. Lisäksi sillä on muutakin arvoa kuin ajamisen ilo Järkisyynä tunteiden lisäksi on se, että vaikka sen olisinki myyny, niin olisin kuitenki ostanu samanlaisen tilalle ja oravanpyörä olis lähteny taas alusta.
Tän itQparQ-episodin kunniaksi päätin tehdä kaiuttimia taas eteenpäin. Tällä kertaa en kaiverra puukolla muovia, vaan ostin pelit ja vehkeet Mätänetistä. Eli reikäpora tjsp. Kuitenki...
Mut raneks se heti meni, ku tää city-kämpän porakoneen istukka on liian pieni.
Mut rane rane, eli alkureikä pienemmällä
Käsillä peräs
Sit Gorilla-liimaa aivan liikaa
Ja se onki sit kivaa, ku viä lujuuttaan kehittäes paisuu aika paljo... Mut hyvää liimaa. Avonki lukuvalo on sillä ranetettuna kestäny hyvin!
Ja tättädää miljoonalaatikosta löytyny cd-vaihtaja painoks päälle. Taaski kannattanu säästää romua vuositolkulla tätä varte
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Noita 2.2 Dieseleitä yleensä vältellään jättämästä keulivaan asentoon parkkiin, jotta sen sais viä käyntiinki. Mullaki niitä ongelmia on, mut vasta vajaan viikon seisottamisen jälkeen. Jos seisottaa vaakatasos, niin ei mitää ongelmaa...
Mut se keuliva parkki ei ole mulla pannassa dieselin takia, vaan veden. Yksi aamu kun oli satanut, oli pieni ylläripylläri odottamassa
Pitää varmaa alkaa ettimään tukosta kunhan kesä tulee... Ja kuivais maton...
Avostaki lähti väliläpät pois alta. Oon niitä retromieles siä säästelly, mut nyt oli sitte yks pultti poikki ja toinen läppä roikku melkein irti. Jotenki oudon hiljasta ajaa, ku ei raavi...
Samalla meni oikeen tuning-polttimotki vilkkuihin
Mut ollakseni rehellinen, ei niis oransseiskaa mitään vikaa ole. Melkein nätimmät. Mut olkoon nyt noi...
Vähän vahingon kautta tuli sit ostettua Coltilta kolkin maskiki. Tosin se on nyt maalattu mustaksi, ja mielestäni ei niin nätti. Jotain tummaa hopeaa tms pitäs melkein koittaa soveltaa tohon, en ihan täysin kromattuakaa välttämättä halua. Kuitenki 100x parempi toi on kuin ng900:sen. Vain turbo-teksti pitää kans ranettaa paikalleen
Suurin murheenkryyni eli käsijarru tuli sit kans ulkoistettua Coltille, ku en mä jaksa opetella sitä vieterien virittelyä parkkiksella. Vaijeri vissiin vähä heikos hapes ja jumittaa, joten pitää seki vaihtaa. Mut sekä PCS:n Riku että Coltti sano, et uusia osia saattaa joutua pianki säätään uudestaan. Jarru piti ja tuntuma kepis oli hyvä eilen remontin päätteeks. Käyttö oli kutakuinki seuraavanlainen:
Pajalla pari-kolme kertaa hyvä
Huoltoasemalla hyvä
Pari pysähdystä ok
Tänää aamulla jo oli niin, et vain vasen puoli niias, jos kävelyvauhdista nyppäs
Sit keskustaan autolla parkkiin piti juuri ja juuri
Keskustasta toimistolle ei pidä käytännös yhtään
Eli ihan perseestä. Kuulemma pitäs käyttää, jotta toimii, mut mun mielestä kyl pitää vain jatkaa sillä asenteella, et säätö ennen leimaa ja ainoastaan inssi saa koskea sen kerran vuodessa siihen. Yks olis ottaa superranetus talvella, ja soveltaa tonnarin takasatulat. Ei tarttis leikkiä noilla romuilla
Mut nii. Sitä vikalistaa en sit hakenu, ku ei tota kuitenkaa läpi sais. Toinen kerta sit.
Mut se keuliva parkki ei ole mulla pannassa dieselin takia, vaan veden. Yksi aamu kun oli satanut, oli pieni ylläripylläri odottamassa
Pitää varmaa alkaa ettimään tukosta kunhan kesä tulee... Ja kuivais maton...
Avostaki lähti väliläpät pois alta. Oon niitä retromieles siä säästelly, mut nyt oli sitte yks pultti poikki ja toinen läppä roikku melkein irti. Jotenki oudon hiljasta ajaa, ku ei raavi...
Samalla meni oikeen tuning-polttimotki vilkkuihin
Mut ollakseni rehellinen, ei niis oransseiskaa mitään vikaa ole. Melkein nätimmät. Mut olkoon nyt noi...
Vähän vahingon kautta tuli sit ostettua Coltilta kolkin maskiki. Tosin se on nyt maalattu mustaksi, ja mielestäni ei niin nätti. Jotain tummaa hopeaa tms pitäs melkein koittaa soveltaa tohon, en ihan täysin kromattuakaa välttämättä halua. Kuitenki 100x parempi toi on kuin ng900:sen. Vain turbo-teksti pitää kans ranettaa paikalleen
Suurin murheenkryyni eli käsijarru tuli sit kans ulkoistettua Coltille, ku en mä jaksa opetella sitä vieterien virittelyä parkkiksella. Vaijeri vissiin vähä heikos hapes ja jumittaa, joten pitää seki vaihtaa. Mut sekä PCS:n Riku että Coltti sano, et uusia osia saattaa joutua pianki säätään uudestaan. Jarru piti ja tuntuma kepis oli hyvä eilen remontin päätteeks. Käyttö oli kutakuinki seuraavanlainen:
Pajalla pari-kolme kertaa hyvä
Huoltoasemalla hyvä
Pari pysähdystä ok
Tänää aamulla jo oli niin, et vain vasen puoli niias, jos kävelyvauhdista nyppäs
Sit keskustaan autolla parkkiin piti juuri ja juuri
Keskustasta toimistolle ei pidä käytännös yhtään
Eli ihan perseestä. Kuulemma pitäs käyttää, jotta toimii, mut mun mielestä kyl pitää vain jatkaa sillä asenteella, et säätö ennen leimaa ja ainoastaan inssi saa koskea sen kerran vuodessa siihen. Yks olis ottaa superranetus talvella, ja soveltaa tonnarin takasatulat. Ei tarttis leikkiä noilla romuilla
Mut nii. Sitä vikalistaa en sit hakenu, ku ei tota kuitenkaa läpi sais. Toinen kerta sit.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
alkupään sport sedaneissa(ainakin pensa vehkeissä) vettä pääsee sisään raitisilmansudattimen kotelon välistä.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Ok, kiitos tiedosta! Eli sinne sit rassaan ja tiivistään...kalle kirjoitti:alkupään sport sedaneissa(ainakin pensa vehkeissä) vettä pääsee sisään raitisilmansudattimen kotelon välistä.
Coltilta saatu maskihan oli maaliltaan hyväs kunnos, mitä nyt kuolleita ötököitä pinnas.
Mut ruma mikä ruma niin palasiks se on laitettava
Karhunkielellä pinta karheeks. Muutenhan pohjat perinteisesti 80% Saaremaata paperin kans, niin lähtee rasvat ja kököt.
Vag-maalia
Ja luhtikäytävän lipan alle naapurisopua ylläpitämään
Sateinen päivä ja sit viime hetkellä tuulenpuuska heitti veset niskaan
No ei se mitää. Vesivärit suihkulla vessanpytystä alas
Tällä kertaa uus yritys eli sisälle kuivatteleen välillä ja muuten sit pihalle vaan ruiskaseen
Etenee etenee. Toisella kierroksella jätin pohjamaalia näkyviin, niin on semmonen kivempi tumma, eikä niinkään "vannehopea".
Vähä lakkaa ja valumia Aluks tein ohkasia kerroksia harsoina kaukaa, mut ku alko jo lakka loppuun otin sen perinteisen eli suutin 10cm päähän. Alko edistyyn Ja niitä valumia on sit muitaki...
Maskin sisäosa on aika haalistunu ajan saatos, eli Plasti dip -look-a-likeä päälle. Plussana viä seki, et voi sanoo kaikille ettei se ole jonneplastidip vaan ihan jotain muuta. Lopuks viä lakkasin sen, ettei sit kököt jää kii. Liukas pinta on kivempi jne.
Ennen lakkausta viä märkänä
Saabistin takapiha
Tän idea on apinoitu zuustolta. Joku kun on hukannu maskin tekstin, niin jotain tilalle...
Ja poppien kotelokki varmistin viä kiimaliimalla sisäkehältä, ettei putoa välille ajan saatos...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Oli kans ex ng:n kans samanlaista showta käppärin kans ettei pysyny säädöis ku leimakeikan ja oli kaikki uuttaa, tarviketta ensin ja sit orkkisooppelii.
Seuraaval leimalle aikani tapeltuani hitsasin lisää tavaraa siihen levityspalaan niin toimi sen vajaan vuoden mikä toi viel oli talossa.
ps. Valkone projekti on hieno, kaverilla tollane oli kans joskus ja mä olisin halunut kans vaikken sillo alakoululaisena saabeist mitään ymmärtäny. Joutusin tyytyyn 740:seen letkuohjattavaan.
Oli juttuu siitä suodattimen avaimesta, mulla tosiaan tollane siro ku 36:sta ei löytyny ku traktoriliikkeest.
http://1drv.ms/1l9pkjS
Seuraaval leimalle aikani tapeltuani hitsasin lisää tavaraa siihen levityspalaan niin toimi sen vajaan vuoden mikä toi viel oli talossa.
ps. Valkone projekti on hieno, kaverilla tollane oli kans joskus ja mä olisin halunut kans vaikken sillo alakoululaisena saabeist mitään ymmärtäny. Joutusin tyytyyn 740:seen letkuohjattavaan.
Oli juttuu siitä suodattimen avaimesta, mulla tosiaan tollane siro ku 36:sta ei löytyny ku traktoriliikkeest.
http://1drv.ms/1l9pkjS
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Sinne kässäriin laitettiin myös ihan uudet kiikut ja säätö rummuistaa eikä vaijerista.
Hieno tuli maskista
Hieno tuli maskista
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Joo on se hieno, mutta siinä(kin) korjausten laajuus yllätti. Se on kyl niin pieni, et jos jaksais kittailla ja maalata vähä pidemmän kaavan kautta... Olis sit vitriinis muutaki ku viinaatetammi kirjoitti:ps. Valkone projekti on hieno
Oli juttuu siitä suodattimen avaimesta, mulla tosiaan tollane siro ku 36:sta ei löytyny ku traktoriliikkeest.
http://1drv.ms/1l9pkjS
Kiitti tosta avaimen koosta. Pitää käydä hakemas, ku kohta seki on jo ajankohtaista.
KiitosColtti kirjoitti:Hieno tuli maskista
Sovittelin kaiutinkoteloihin verkot taakse, et pumpulit pysyy takana.
Ja kiimaliimalla kii. En noin ronskia aluks ajatellu, mut toisaalta ne sojottaa semmoseen suuntaan, et ewk. Ja tunnetustihan turbosaabbeja harvoin edestä kukaa kattoo.
Yritin olla fiksu ja kohotin ennen maalausta pohjia, et jos sais vaikka kerrasta valmiit. Huomatkaa Strike anywhere matches eli "elokuvatikut".
Tällä kertaa jaksoin panostaa suojaamiseenki
Sit vain kuivumisen odottelua, fyllit sisään, reiät ruuveille ja testaan
Vihaan pikaliimoja, koska niitten kans on aina niin hätästä. Hain siis hitaille tyypeille sopivaa hidasta liimaa.
Doih
Tää on yksi syy, miksi halusin omanki auton ranettamattomana, vaikkakin valmiiksi pilattu on yleensä halvempi. Eli ei mene edellisen tuunaajan jäljiltä maski kiinni.
Sen lisäksi, että tämä edellinen ranettaja oli katkonu klipsin takaa, on se myös tunkenu jotain kittiä tms saabbimerkin kiinnitysreikien tukkeeksi
Ja tommosen klöntin sinne pitäs mahtua...
Proxxon laulaa
Edelleen se on raollaan, vaikka tilaa on mennä kiinni saakka. Olisko taittunu vuosien saatos vähä koko maski... No ainaki sillä on nyt mahdollisuus napsahtaa pohjaan saakka.
Vanha ja uus. Täs kohtaa muistin myös, et se turbo-merkki piti siirtää Nooh ehkä pärjään ilman. Kuitenki aika työ olis nyt teippailla ja maalata oikeaan sävyyn yms... Aivan sama. Kyllähän sen turbon kuuleeki.
Kiilto on luonnos vähä parempi kuin kuvas. Eli ei oo tommonen matta.
Maalikauppias myös sano, et jos olis 2k lakkaa, olis kiilto paaaaljon parempi. Se olis ollu joku 25e/purkki kalliimpaa ja käyttöaika maks 4 päivää, joten jätin ostamatta. Nyt on kyllä semmonen fiilis, et säästin vääräs paikas On niin tekemällä tehdyn näkönen. Ja muutenki maskin tuunaus on siitä paskaa, että muu auto on kulahtanu mut maski blingbling. Mut eiköhän ajan patina senki korjaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Piti olla päivä, jona mitään ei kerkee tekeen, mut toisin kävi eli todellinen kassien neppailupäivä...
Mut joo. Kaikki lähtee pohjista, vai miten se olikaa. Ei mee hyvin ei.
Vähä puukkoa, vähä santapaperia, uutta "maalia" päälle...
Hakkon juotosasemalla semmoset liitokset, ettei merisää rätise muutamankaan vuoden päästä.
Semmoset...
Aika karseet noista tuli. Pimees menee ok, mut sit ku kattoo suoraan auringonvalos suoraan sivulta niin... Ja semmonenhan se asennus tulee olemaan. Pitäs tehä verhoilu tekonahasta tms... Mut jos ensin asentais ja kuuntelis, niin sitte voi tehdä vuonna 202X tms paremmat.
Ja nyt on semmonen ongelma, etten misää kohtaa kyl miettiny, et miten helkkaris tommoset Naminami-purkit nyt sitte saa kii siihen kojelaudalle
Mut joo. Kaikki lähtee pohjista, vai miten se olikaa. Ei mee hyvin ei.
Vähä puukkoa, vähä santapaperia, uutta "maalia" päälle...
Hakkon juotosasemalla semmoset liitokset, ettei merisää rätise muutamankaan vuoden päästä.
Semmoset...
Aika karseet noista tuli. Pimees menee ok, mut sit ku kattoo suoraan auringonvalos suoraan sivulta niin... Ja semmonenhan se asennus tulee olemaan. Pitäs tehä verhoilu tekonahasta tms... Mut jos ensin asentais ja kuuntelis, niin sitte voi tehdä vuonna 202X tms paremmat.
Ja nyt on semmonen ongelma, etten misää kohtaa kyl miettiny, et miten helkkaris tommoset Naminami-purkit nyt sitte saa kii siihen kojelaudalle
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Piti ottaa jo ilta tälle lauantaille, mutta kun virtaa piisaa, niin tehdään sit hommia kolmen postauksen edestä
Kolkkiin on ollu popit laatikoissaan jo hyvän aikaa. Eli nyt ne paikalleen. Kojelaudalle Hertz DCX 87.3 ja oviin Rainbow SL-W6...
Hommahan alkoi nyppäämällä keskikajari pois.
Orkkiskaiuttimien liittimet lähti kätevästi sivuleikkurilla.
Ja siisti ranetus paikalleen kolvin avulla.
Vähä veitteä
Ja toiselta puolelta piti ohjurimuovia veistää... Mut ihan iisisti meni.
Oviin joku oli jo kerenny Älpinet lykätä. Roskiin vaa...
Ei se ole ihme, että kuskin ovesta ei ääntä kuulunu...
Saabilla on myös tää hieno hämykytkentä ovissa. Eli kakkonen on plussa ja jostain hienosta syystä värit just normaalia standardia vastaan. Edellisen asentajan jäljiltä oli plussa ja miinus väärin päin. Ei ollu usko riittäny, vaikka sit taas tos valkoses jatkokaapelis on musta viiva miinuksessa.
Ovi kun on täynnä oravien pesiä ja vettä, niin ruuviterminaaleista huolimatta kolvasin johdot...
Vähä piti käsitellä väkivallan avulla ovea, et sopi elementti...
Ja se olis niinku hänessä.
Nyt kun kaiuttimet on paikallaan, jään innolla odottamaan, että koska jaksan vahvistimen noille asentaa. Siis sen penkin alla olevan jatkoksi... Ehkä huomenna, ehkä jouluna, ehkä ei koskaan
Kolkkiin on ollu popit laatikoissaan jo hyvän aikaa. Eli nyt ne paikalleen. Kojelaudalle Hertz DCX 87.3 ja oviin Rainbow SL-W6...
Hommahan alkoi nyppäämällä keskikajari pois.
Orkkiskaiuttimien liittimet lähti kätevästi sivuleikkurilla.
Ja siisti ranetus paikalleen kolvin avulla.
Vähä veitteä
Ja toiselta puolelta piti ohjurimuovia veistää... Mut ihan iisisti meni.
Oviin joku oli jo kerenny Älpinet lykätä. Roskiin vaa...
Ei se ole ihme, että kuskin ovesta ei ääntä kuulunu...
Saabilla on myös tää hieno hämykytkentä ovissa. Eli kakkonen on plussa ja jostain hienosta syystä värit just normaalia standardia vastaan. Edellisen asentajan jäljiltä oli plussa ja miinus väärin päin. Ei ollu usko riittäny, vaikka sit taas tos valkoses jatkokaapelis on musta viiva miinuksessa.
Ovi kun on täynnä oravien pesiä ja vettä, niin ruuviterminaaleista huolimatta kolvasin johdot...
Vähä piti käsitellä väkivallan avulla ovea, et sopi elementti...
Ja se olis niinku hänessä.
Nyt kun kaiuttimet on paikallaan, jään innolla odottamaan, että koska jaksan vahvistimen noille asentaa. Siis sen penkin alla olevan jatkoksi... Ehkä huomenna, ehkä jouluna, ehkä ei koskaan
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Joo tai jos sen kotelon edessä oleva viemäri on tukossa, ni voi kertyä lätäkköä. Lisäks kantsii pistää sen tuulilasin alareunan suojamuovin kiinnitysnastat kuntoon, niin taas vähenee veden valuminen väärään paikkaan.kalle kirjoitti:alkupään sport sedaneissa(ainakin pensa vehkeissä) vettä pääsee sisään raitisilmansudattimen kotelon välistä.
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03
Foorumin hyvillä neuvoilla taas kolkki tuli (toivottavasti kuntoon) ilman, että itte tartti paljoa käyttää ajatustyötä! Kiitos siitä
Oon kolkin huoltoystävällisyyttäki paljo haukkunu (mm. polttimoiden vaihto), mutta joku on myös hyvin. Tonnariin verrattuna ovipahvit on superhelpot (kiitos karg kun kerroit niistä tallillasi joskus) ja raitisilmasuodatinki on ihan naurettava juttu verrattuna tonnariin.
Kiviäki kiinnostaa mut tolta se vanha filtteri näytti. Ei kauheen paha mun mielestä. Tai siis pahempiaki on nähty.
Suodatinkotelon tiivisteet oli kieltämättä aika loppu.
Uutta tiivistettä kun ei ollu, niin ei muuta ku vanhat jämät pois ja uutta ranettamalla tilalle. Laitoin yläosan oikeen harjakattoasentoon, jotta ehkä pitäis veden paremmin ulkopuolella.
Tiiviste oli kuitenki liian ohut, joten sen kiinnitystä piti kiristää. Homman hoittaa kakspuolisella teipillä kiristystassun taakse kiinnitetty sulake
Kargin mainitsemista klipsuistaki toinen on jo rikki, mutta eiköhän mun rane pidä vedet aika hyvin muutenki. Liian huonomuistinen, että tommosia muistaisi hommata
Ja se olis niinku siellä. Tiiviisti ja vastapestynä.
Sit vain filtteri eteen ja ajoa
Mut niin. Olikohan se kevätkokous 2006 tai 2007, joka pidettiin Nokialla. Sieltä on jäänyt muistikuva isosuisesta herrasmiehestä, jolla oli pitkä Matrix-nahkatakki. Hän kun oli saanut Speedpartsin lippiksen, ja oli siitä oikein mielissään. Röhnötti kovaan ääneen, että "nyt voi sitten sanoa, että söin ihan kirjaimellisesti hatullisen paskaa". Kaikkea mäki muistan...
Vuosien saatossa olen alkanut tajuamaan, että mitä hän tarkoitti. Ei niinkään tarinoita (joita on monia) vaan omista kokemuksista. Ja tämä nahkatakkinen herra tulee aina mieleen ihan tarkkana. Vähän kuin vanhaa videoo katsoisi mielessään.
Iki-ihana Speedparts, tunnetummin se paskatavaran toimittaja. Suodatin on pari milliä orkkista (kyljes luki GM) lyhyempi.
Lisäksi orkkikses on "takaiskuventtiileinä" lerpakkeet, jokka tiivistää suodattimen automaattisesti.
No oliko täs paskasuodattimes sitte? No ei. Eli se heiluu siä parin millin klapilla joka suuntaan. Eli se on liian pieni eikä edes tiivisty. Ei edes niitä klipsuja vaste, eli sitä voi auton suuntaisesti ees taas kans nylkyttää. Kyl se varmaa ne omasta puljusta (Speedparts) tulevat paskaklöntit suodattaa, mutta tuskin mitää pienempää, vaikkapa sitä maantie- ja siitepölyä.
No okei. Onhan kotelon reunoilla ne kohoumat, jonka ympäri tulee viimenen "taitos", mutta mahtaako se tiivistää yhtä hyvin, kuin vanha jämpti suodatin. Sen kanssa kun ne kohoumat varmisti sen, että se taitos ei pääse paine-eronta takia taittumaan sisään. Varsinkaa ku muuten koko suodatin on niin klappia täynnä. Ja siltikin puuttuu ne lerpakkeet päältä ja alta.
Ehkä se marmori ei olekkaan niin huono vaihtoehto.
Oon kolkin huoltoystävällisyyttäki paljo haukkunu (mm. polttimoiden vaihto), mutta joku on myös hyvin. Tonnariin verrattuna ovipahvit on superhelpot (kiitos karg kun kerroit niistä tallillasi joskus) ja raitisilmasuodatinki on ihan naurettava juttu verrattuna tonnariin.
Kiviäki kiinnostaa mut tolta se vanha filtteri näytti. Ei kauheen paha mun mielestä. Tai siis pahempiaki on nähty.
Suodatinkotelon tiivisteet oli kieltämättä aika loppu.
Uutta tiivistettä kun ei ollu, niin ei muuta ku vanhat jämät pois ja uutta ranettamalla tilalle. Laitoin yläosan oikeen harjakattoasentoon, jotta ehkä pitäis veden paremmin ulkopuolella.
Tiiviste oli kuitenki liian ohut, joten sen kiinnitystä piti kiristää. Homman hoittaa kakspuolisella teipillä kiristystassun taakse kiinnitetty sulake
Kargin mainitsemista klipsuistaki toinen on jo rikki, mutta eiköhän mun rane pidä vedet aika hyvin muutenki. Liian huonomuistinen, että tommosia muistaisi hommata
Ja se olis niinku siellä. Tiiviisti ja vastapestynä.
Sit vain filtteri eteen ja ajoa
Mut niin. Olikohan se kevätkokous 2006 tai 2007, joka pidettiin Nokialla. Sieltä on jäänyt muistikuva isosuisesta herrasmiehestä, jolla oli pitkä Matrix-nahkatakki. Hän kun oli saanut Speedpartsin lippiksen, ja oli siitä oikein mielissään. Röhnötti kovaan ääneen, että "nyt voi sitten sanoa, että söin ihan kirjaimellisesti hatullisen paskaa". Kaikkea mäki muistan...
Vuosien saatossa olen alkanut tajuamaan, että mitä hän tarkoitti. Ei niinkään tarinoita (joita on monia) vaan omista kokemuksista. Ja tämä nahkatakkinen herra tulee aina mieleen ihan tarkkana. Vähän kuin vanhaa videoo katsoisi mielessään.
Iki-ihana Speedparts, tunnetummin se paskatavaran toimittaja. Suodatin on pari milliä orkkista (kyljes luki GM) lyhyempi.
Lisäksi orkkikses on "takaiskuventtiileinä" lerpakkeet, jokka tiivistää suodattimen automaattisesti.
No oliko täs paskasuodattimes sitte? No ei. Eli se heiluu siä parin millin klapilla joka suuntaan. Eli se on liian pieni eikä edes tiivisty. Ei edes niitä klipsuja vaste, eli sitä voi auton suuntaisesti ees taas kans nylkyttää. Kyl se varmaa ne omasta puljusta (Speedparts) tulevat paskaklöntit suodattaa, mutta tuskin mitää pienempää, vaikkapa sitä maantie- ja siitepölyä.
No okei. Onhan kotelon reunoilla ne kohoumat, jonka ympäri tulee viimenen "taitos", mutta mahtaako se tiivistää yhtä hyvin, kuin vanha jämpti suodatin. Sen kanssa kun ne kohoumat varmisti sen, että se taitos ei pääse paine-eronta takia taittumaan sisään. Varsinkaa ku muuten koko suodatin on niin klappia täynnä. Ja siltikin puuttuu ne lerpakkeet päältä ja alta.
Ehkä se marmori ei olekkaan niin huono vaihtoehto.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09