Sivu 17/26

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Ti Loka 27, 2015 22:30
Kirjoittaja Rumpsis 99/90
Ei näy kuvat (ainakaan mulle).

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Ti Loka 27, 2015 23:04
Kirjoittaja pullasorsa
Nyt pitäs näkyä. Mikä lie ollu kun puhelimella katoin, niin ei tosiaan nuo kuvat näkyny, mutta tietokoneen käynnistin, että rupeen nuo kuvien osotteet korjaamaan, niin koneella nuo kuitenkin sit näky? 8O Vaan nyt näky puhelimellakin toimivan nuo kuvat :)

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Ke Loka 28, 2015 23:39
Kirjoittaja pullasorsa
Tuli vaihteeksi ihmeteltyä nuita johtosarjoja. Hieman yrittänyt tuohon trionic5 moottorinohjaukseenkin perehtyä, joten kysellään nyt viisaammilta neuvoja :) Mitä nyt nettiä selannu niin nuita t5 bokseja vissiin kahta sorttia eli t5.2 ja t5.5? Onkos näillä nyt käytännössä mitä eroa? Muistin määrässä vissiin eroa, mutta onko esim johdoissa ym vermeissä ja jos on niin mistä nuo boksit ja johtosarjat sitten erottaa toisistaan?

Lisäksi kiinnostaisi tietää miten tuo trionicin softien luku ja muokkaaminen käytännössä tapahtuu. Eli mitä kaikkea tarvitsee hommata ja mitä pitää tietää, että alottelija pääsee alkuun? :)

Re: Vs: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: La Loka 31, 2015 00:01
Kirjoittaja Tobbana
T5.2 olisi helpompi istuttaa satkuun, mutta kätevänä kaverina onnistut kyllä 5.5:n istuttamisessakin. Triggerilevyssä ja anturin asettelussa enemmän kikkailua. Sähköisen nopeustiedon taisi vaatia molemmat. Muuten ei pitäisi olla paha rasti.

Ohjelmointiroippeita voit käydä vakoilemassa minulta. ;)

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: La Loka 31, 2015 13:39
Kirjoittaja pullasorsa
Okei eli mulla kummatkin setit on t5.5, koska nuissa nuo triggeripyörät. Kaksi sarjaa siksi, että tarkotus nuo trionic vermeet pistää myös tonnariin. Ja tonnariin minä alkujaan tuon yhen setin ostinkin ja työkaveriltä kun sai tuon yhen varaosa cs tontun edullisesti ja siinäkin kerta oli trionic vermeet niin sama pistää sit satkuun ja tonnariin tuo trionic :)

Mutta pitääpäs käydä vakoilemassa jossain välissä nuita ohjelmointi vermeitä :)

Vaan tänään olis ollu meininki nostaa tuo kone tuosta tekniikanluovuttajasta ja koska auto on pihalla eikä ole nosturia, niin oli tarkoitus muutaman kaverin kanssa tuo kone nostaa talliin ja tallin katossa on sitten kisko ja talja jolla sen saisi helposti asenneltua tähän toiseen autoon. Nyt vaan kaikki nostoon kaveriks kysymäni henkilöt sitten keksineet tälle päivälle muita suunnitelmia, joille ei nyt valitettavasti voi mitään. Eipä tuolla nyt onneksi kiire ole, mutta kiva olisi saada nuo tarvittavat osat pois tuosta pihalta ennen lumien tuloa. Lumihangesta tympee rueta kaivelemaan :)

Re: Vs: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: La Loka 31, 2015 16:08
Kirjoittaja Tobbana
Niin siis t5.2:ssa on triggeröinti hihnapyörällä. T5.5:ssä kampiakselilla. Siksi t5.5:n istuttaminen on b202:n kaveriksi haastavampaa, koska joutuu sen triggeröinnin rakentamaan hihnapyörälle. Tai no miksei vaikka vauhtipyörällekin.

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: La Loka 31, 2015 19:07
Kirjoittaja pullasorsa
Aaa niissä sellanen ero tuon triggeripyörän asennuksessa :) Eli mulla kummatkin nuista t5.5 kun triggeripyörät olleet kampiakselissa alkujaan kiinni. Mutta eipä tuo nyt mittään haittaa, jos vähän enempi työtä tulee kun kumminkin tuo vaatii hieman askartelua ja pähkäilyä :)

Mutta kiitoksia kovasti "Tobbanalle" neuvoista! :) Joudun kyllä melko varmasti kyselemään sinulta neuvoja tuon trionicin kanssa jatkossa, mutta hyvä homma, että kuitenkin samalta kylältä löytyy näitä viisaampia henkilöitä!

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Pe Marras 06, 2015 21:44
Kirjoittaja pullasorsa
Kirjuutellaanpas vähän tämän viikon tapahtumista. Alotetaan nyt sillä, että pohjoismaiden Ferrari eli Sonetti lähti ulkoruokintaan ressujen alle ja tilalle talliin pääsi tämä punanen elinten luovuttaja. Siinä kuva kaveruksista, kun pääsivät tutustumaan toisiinsa :D

Kuva

Sitten alkuviikosta rupesin purkamaan tuota keulaa ja ekana irrottelin nuo renkaat ja sitämyöten jouset ja pyörien napa/vetonivel systeemit koko pakettina pois. Sitten kone ilmaan ja tuon kaasarivehkeen vastaavat navat tilalle, että saa sit jotenkin tuossa lähi aikoina vetästyä takas pihalle tuon. Sitten irrottelin tuosta nuo ohjaustehostimen vermeet ja kallistuksenvakaajan tangon.

Kuva

Eilen alottelin sitten tuon takapään purkamisen ja polttoainetankki ja taka-akseli kaikkine kilkkeineen näky samalla tipahtavan lattialle :D Tänään homma ei sitten edennyt yhtään, kun piti olla kaverin auton laitossa kaverina, mutta huomenna olisi kajaani reissun jälkeen tarkoitus laittaa tuo kaasarivehkeen taka-akseli tähän punaseen kiinni ja passittaa takas ulos, että Sonetti pääsee takas talliin :)

Tänään sitten tuli postissa kauan odottamani valot. Tai no oikeastaan valojen kuoret. Umpiothan nuihin täytyy vielä hommata jostakin :)

Kuva

Pitihän sitä sitten kokeilla mallailla tuohon "josipanilta" aikoinaan ostamaani vanhemman mallisen satkun maskiin. Hieman tulee keulan ilme muuttumaan. Saas nähdä minkä näkönen on sitten kun nämä ovat paikallaan, että menikö rahat "hukkaan". Mutta ainakin luulisi olevan täällä päin hieman eksoottisemman näkönen satku :lol: Ei ole ainakaan itselle tullut täällä suomessa vastaavia valoja vastaan :D

Kuva

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: La Marras 07, 2015 08:14
Kirjoittaja Vesa Pohjalainen
Hieno tulee
Vastaavat valot ovat Lehtosen Juhan cabbessa, joka on ns. esisarjan käsntehtyjä yksilöitä. Museoidaan tammikuussa, koska on valmistunt lopuvuodesta -85

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Su Marras 08, 2015 12:47
Kirjoittaja pullasorsa
No tuommonen yksilö kyllä kannattaakin museoida. Tätä on turha edes yrittää :lol: Mitähän nuo katsurit mahtaa nuista valoista sanoa? Pitääkö niissä umpioissa olla mitä kaikkia merkintöjä? Vissiin e hyväksyntä riittää? Jenkeistä näkys saavan vaikka minkälaista umpiota, mutta niissä ei mahda mitään hyväksyntöjä olla? :(

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Su Marras 08, 2015 16:54
Kirjoittaja Vesa Pohjalainen
Minusta siihen menee aikoinaan normilamppuna ollut mm. Chevy vaneissa yms.
Kuva

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Su Marras 08, 2015 16:56
Kirjoittaja Vesa Pohjalainen
Ei meilläkään nuoremman pojan pappamobiilia koskaan museoida, kun on myös kaasarikarvalakki muutettu T16 koneiseksi ja verrokkina alusta yms. osalta on vastaavan ikäinen aero ( 1988 )

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Su Marras 08, 2015 17:12
Kirjoittaja TommiA
Noihin valoraameihinhan käy vakio 5" x 7" vakioumpio. Ei ole hinnankiroissa yleismallina, saattaa maksaa jopa kympin kappale. Niitä voi kysellä vaikka Toyota Hiaceen tai Hiluxiin, jos merkillä tai mallilla pitää etsiä.

Tuliko kehysten mukana umpioiden taustat ja kromiset kiinnityskehykset?

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Su Marras 08, 2015 18:27
Kirjoittaja pullasorsa
Kiitoksia kaikille vastauksista! Itekkin olen miettiny, että meneekö nuihin kehyksiin nuo chevy vanin valot ja samaten, että saatta jotku mazda 323f mallinkin valot mennä. Pitäis melkei käydä mittailemassa :) Mutta lähinnä nuissa kiinnostaa, että vaaditaanko niissä jotain hyväksyntä merkintöjä?
TommiA kirjoitti:Noihin valoraameihinhan käy vakio 5" x 7" vakioumpio. Ei ole hinnankiroissa yleismallina, saattaa maksaa jopa kympin kappale. Niitä voi kysellä vaikka Toyota Hiaceen tai Hiluxiin, jos merkillä tai mallilla pitää etsiä.

Tuliko kehysten mukana umpioiden taustat ja kromiset kiinnityskehykset?
Joo tuo umpion koko on ollut kyllä tiedossa ja hyvä tietää nuita eri autoja missä tuon koko luokan valoja on esiintynyt, niin hyvä vertailla sit umpioiden hintoja :)

Ei tullu mukana muuta kuin nuo kehykset ja polttimonpitimet nuihin kehyksissä olleisiin valoihin. Eli kaikki kiinnike sydeemit täytyy tehdä itse tai koittaa ettiä valmiit jostain.

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Su Marras 08, 2015 18:32
Kirjoittaja TommiA
Kyllä niissä vaaditaan merkinnät. Jos umpiot ovat tieliikennekäyttöön sopivat, niin niissä on silloin E-merkinnät valmiina. Jopa intialaisessa AutoPal-merkkisessä :D

Kun umpiot ovat standardiroskaa, niin varmaan muidenkin merkkien kiinnikkeitä voinee soveltaa.

Noihin raameihin sisällytettyjen huomiovalojen kytkennästä ja hyväksynnästä voi joutua keskustelemaan katsurin kanssa. Helpompi siis jättää ne kytkemättä leimalle. Periaatteessa ne ovat oikealla kohdalla, max 40 senttiä kyljestä, mutta niissä on pelkkä DOT-merkintä, joka sekin saattaa olla hankalaa leimalla. Kaikilla katsureilla aina vain ei ole ihan eksaktia tietoa. Alkuperäisten nurkkavalojen kanssa ne eivät kuitenkaan saa palaa yhtäaikaa.