9000 CDE 2.3TA MY96

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Puolitoista kuukautta hiljaiseloa, nyt voisi aktivoitua jo pikkuisen etukäteen ennen kauden renkaanvaihtoa, pesua, vahausta, katsastusremontteja yms. yms.

Välissä ei ole tapahtunut juurikaan mitään, mitä nyt tonnari pääsi oikein lavettikyydillä korjaamolle kun öljynpainevalo ei suostunut sammumaan normaaliin tapaan starttauksen jälkeen. Venttiilikoneisto ei pitänyt ääntä ja öljyä oli riittämiin, joten epäilys kääntyi keväällä vaihdettuun öp-anturiin, joka osoittautuikin vialliseksi ja oli myös vuotanut öljyä pihalle. Samalla reissulla meni anturin lisäksi öljyt vaihtoon, suurin piirtein kilometrilukemalla 270050.

Lisäksi keskuslukituksen kaukosäädin rupesi vittuilemaan sellaisella taajuudella, että vaihdoin lopulta suosiolla vara-avaimista varakaukosäätimen käyttöön. Sille toiselle täytyy näyttää kolvia jossain vaiheessa, vaati loppuaikoina lähes päivittäistä pattereiden irrotusta ja kiinnitystä toimiakseen, lisäksi välillä piti kesken kauppareissun tutustuttaa säädintä uudestaan autoon. :D

Kellari- ja ullakkokomeroita siivotessa keskitin kaikki auton osat ja työkalut yhteen paikkaan, ja eräästä painavasta muovikassista bongasin Pioneerin autovahvistimen. Liekö tuosta olisi apua mankan aux-puolen kovin rajattuun volyymiskaalaan? Radio- ja kasettipuolella siis mökää piisaa. mutta aux-liitännän kautta volyymi saa nykymusiikillakin olla reilusti kolmenkymmenen päälle, ja vanhimmilla levyillä maksimikaan (40) ei meinaa riittää kovemmassa nopeudessa. Vanha, mahdollisesti alkuperäinen Panasonic sopii valaistusta myöden kojelautaan kuin nyrkki silmään niin ei tekisi mieli vaihtaa...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kuukaudessa on paljon tapahtunut ja vähän kirjattu ylös. Simppelinä listana:
-lohkolämmitin asennettu
-turbo vaihdettu (poikittaisvälystä oli varsin reilusti, huomattiin sattumalta lohkolämmittimen asennuksen yhteydessä)
-takaroiskeläpät asennettu
-talvirenkaat (seitsemänvuotiaat Hakkapeliitta viitoset) vaihdettu alle
-oikea käsijarrusatula vaihdettu uuteen
-takajarrupalat uusittu
-etujarrupalat ja -levyt uusittu
-takaluukun peräpeltiä puskurin takaa hitsattu (ruoste olikin vähän pidemmällä kuin päälle päin näytti :oops: )
-pakoputken keski- ja takapää vaihdettu ehjiin käytettyihin
-etualatukivarsien takapuslat vaihdettu (ohjauksesta hävisi sentti klappia :D )
-imuroitu pitkästä aikaa huolella sisältä
-vetokoukun sähköpistorasia purettu ja koottu uudestaan, kun rasian pohja hieman pyörähti ja karkasi pistoketta liittäessä :roll:
-katsastettu tunti sitten huomautuksitta. 13 kuukautta ajoaikaa.

Keskuslukituksen kaukoille pitäisi vissiin pikkuhiljaa näyttää kolvia, kun varakaukokin vittuilee välillä. Tonnarilla on muuten juhlapäivä tulossa kuukauden päästä, tehtaaltalähtöpäivä kun ei ole tiedossa niin juhlitaan ensirekisteröintipäivää, 5.1.1996. :wink:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Rattivaihde kirjoitti:
Juhlitaan ensirekisteröintipäivää, 5.1.1996. :wink:
Ja tänään 20 vuotta täynnä :saab: :saab: :saab:

Juhlan kunniaksi (heräsin tosin päivämäärään vasta äsken :D ) tonnari sai tänään tuoreen lohkolämmittimensä kaveriksi sisähaaran, joka tosin kaipaa vielä yhtä välijohtoa varaston ehdyttyä ratkaisevalla hetkellä. Samalla kojetaulun kannen avauksella otettiin sitten mittaristokin irti, kiristeltiin lämpömittarin ja muutkin ruuvit, vaihdettiin pari polttimoa sekä kokeiltiin paikalleen toista EDUa, joka ei kuitenkaan mystisesti oikein toiminut. Toivottavasti auton alkuperäinen nyt olisi kuitenkin tyytyväinen eikä enää pätkisi sähköjään. Muussa tapauksessa pitää ottaa kovat otteet käyttöön joskus tulevaisuudessa. Ainakin lämpömittari nousee vaakatasoon ensimmäistä kertaa minun omistusaikanani. :D

Auton alituiseen tyhjenevä paisuntasäiliö ja keulalla leijuva jäähdytysnesteen lemu juontanevat juurensa vuotavaan vesipumppuun, joka kuitenkin jäi odottamaan jatkotoimenpiteitä. Pumppuhan on jo kertaalleen vaihdettu, mutta kostean näköistä sen seutuvilla oli... Jostain sokeasta paikasta oli puhetta :mrgreen:

Akku kuulostaa -18 asteen kylmäkäynnistyksissä kovin ahdistuneelta lohkolämppärin avusta ja täyteenlatauksesta huolimatta. Toivottavasti jaksaa kuitenkin pakkasten yli. Hakkapeliitat yllättäen pitävät kovilla pakkasilla ja lumipinnoilla selvästi paremmin kuin pikkupakkasten mustilla jäillä. Erilaisia vanteita ja renkaitakin jo tarjottiin, enkä ole varsinaisesti rakastunut nykyisiin long spokeihin (vai mitkä olivatkaan), joten saa nähdä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Jäähdytysneste karkasi alavesiletkun löysästä kiristimestä, sen kiristämisen jälkeen on nestehukka loppunut. Öljyä katoaa kylläkin. :D Jonkin imupuolen lämpöanturin piuhat ottivat yhteen, ne eristettiin toisistaan. Termostaatti vaihdettiin, ylävesiletku lämpiää taas polttavan kuumaksi. Lämpömittari tosin nuokkuu jälleen jonkin verran jostain tuntemattomasta syystä. EDUn sähköt ovat pariin kertaan hävinneet, kai se pitää käydä kokonaan läpi tai vaihtaa toiseen, jos enemmän alkaa taas kiusaamaan.

Mutta nyt asiaan, nimittäin autoon on tullut kaikkien ominaisuuksien seuraksi oikea vika! Parin tunnin lohkolämmityksen jälkeen pyrkii sammumaan heti käynnistymisen jälkeen, jää käyntiin kun antaa sopivasti kaasua. Ja lämpimänä tyhjäkäynti on tuhannen kierroksen tuntumassa, hieman yli, normaalin reilun 800:n sijaan.

Ensimmäisenä tulisi mieleen tyhjäkäyntimoottori (mutta se on putsattu puolitoista vuotta sitten, eivätkä kierrokset humppaa tai jää leijumaan ylemmäs tms.) tai alipainevuoto. Ehdotuksia? Auttaisikohan ecun adaptaatiom nollaus? Aiemmin lohkolämmityksellä on ollut sellainen vaikutus käynnistykseen, että kone on tärähtänyt suoraan tyhjäkäynnille ilman visiittiä ylemmillä kierroksilla (ilman lämmitystä reilummassa pakkasessa pyörii etanolisoftalla käynnistyksen jälkeen hetken melkein 2000 kierroksessa).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Lisää diagnosointia eli starttauksia tehty. Tuon viestin jälkeen yksi käynnistys vielä epäonnistui kovasta apupyörityksestä huolimatta, sen jälkeen kahtena aamuna käynnistynyt niin että on jäänyt hetkeksi puolentuhannen paikkeille rötäämään ja sitten herännyt. Lämpimät käynnistykset palanneet täysin normaaleiksi, ja lämmin tyhjäkäyntikin oli tänään tippunut tonnin alle.

Auto on kulkenut nyt aikalailla yhdeksän kuukautta silkalla retanolilla (ja puolet tuosta ajasta lähinnä kaupungissa reilulla kulutuksella), joten ajattelin kokeilla seuraavan tankillisen joukkoon SI-alcoholia, joka ymmärtääkseni putsaa potentiaalisesti tukkeutuvia suuttimia samaan tapaan kuin tankillinen bensiiniä. Ilman muita oireita ja auton yleiskunnon ollessa kohtuuhyvä en oikein tuon radikaalimpiinkaan toimenpiteisiin viitsi ryhtyä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
RANTSU
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 20:37
Paikkakunta: Espoo

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja RANTSU »

En tiedä onko sama ongelma kuin minulla oli ecun kanssa,välillä valot toimi miten sattui. Vaihdoin uudet polttimot eikä ole ecu temppuilut sen jälkeen.
Mitä Saabisti ei tekisi autonsa eteen......
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Toissapäivänä rupesi sen verran häiritsemään aivan järjettömän korkea tyhjäkäynti lämpimänä (vaihde päällä ~1100rpm ja vapaalla lähes 1400rpm) että kävin ostamassa SI-Alcoholia ja heitin sen tankkiin ennen täyttämistä. Sitten ajelin kotia Kolmenkulman ABC:ltä Kalevaan, enkä huomannut vielä hirveämmin eroa, ehkä vähän matalamman tyhjäkäynnin kotipihassa sammuttaessa.

Eilen en ajanut lainkaan, ja tänään piti lähteä potkuihin, mutta ei meinannut millään jäädä käyntiin. Rupesin miettimään että nyt tässä on jotain erikoista, ja sitten muistin sen lisäaineen. Tyhjäkäynti olisi ollut 400rpm luokkaa jos kone sillä pysyisi käynnissä. Noh, pakki päälle vasemman jalan jarrutuksella, taas yksi sammutus, sitten onnistuin keplottelemaan ruudusta pihalle ja pihasta kadulle. Ensimmäisissä liikennevaloissa tyhjäkäynti oli 550rpm tienoilla vaihteen päälläolosta riippumatta, sitten pikkuhiljaa alkoi nousemaan niin että Viinikassa oli jo 700rpm ja lopulta vaihde päällä ~850 ja vapaalla ~1000. Potkuissa kaffitellessa seisoi sen pari tuntia pihassa, sen jälkeen oli taas tyhjäkäynti siellä 600:n kieppeillä mutta nousi sieltä nopeasti. Päätin käväistä ennen kotiinmenoa Nokian motarilla vähän avittamassa adaptaatiota, ja tällä reissulla totesin että
- liikennevaloissa odotteleminen on paljon kivempaa kun moottori hurisee hiljaa ja tasaisesti reilut 800rpm
- ei tarvitse "seistä" jarrulla auton pitelemiseksi paikallaan
- kaasuunvastaavuus on parantunut todella radikaalisti, tuntui taas siltä kuin juuri etanoloituna
- tietokoneen laskema keskikulutus laski nollauksen jälkeen kaksi litraa vaikka kiihdyttelin koko matkan reilusti.

Tähän mennessä siis positiiviset kokemukset, tosin jos tyhjäkäynti vielä pyörii nuon alhaalla startatessa pitänee ottaa akku hetkeksi irti jotta adaptaatio alkaa aivan alusta. Selvästi suuttimet ovat olleet todella tukossa, koska muutos oli näin radikaali. Potkuissa kuulinkin että tukin ja suuttimien irrottaminen putsattavaksi on oikein helppoa, mutta enhän mää edes osaa pyydettäessä näyttää mihnä päin konehuonetta se tukki on :mrgreen:

Välissä tuli ajeltua sattuneista syistä viikko kahdeksanvuotiaalla Citroenilla, ja kun olin selvinnyt tonnariin palattuani alkujärkytyksestä totesin että kaikki samat varusteet sadetunnistinta lukuunottamatta siitäkin löytyy, paitsi kuuluva radio. Pitää siis lopultakin nöyrtyä ostamaan kiinteä piiska, kun ei sähköantennin korjaaminen ole edennyt mihinkään puolessatoista vuodessa, varsinkin osan osista jo hukuttua muuttojen lomassa. :lol:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Radiolle piiska asennettu. Käytin akkua irti, ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin mitenkään eli kylmäkäynnistyksessä jyrryyttää siellä 500 kierroksessa, lämpimänä tuhannen kieppeillä. Luulin testaavani tyhjäkäyntimoottorin vaikutusta irrottamalla siitä tienoilta virtapistokkeen, mutta se olikin ilmeisesti asentoanturin pistoke (check engineltä viisi vilkautusta -> throttle position sensor).

Tyhjäkäyntimoottoria tekisi mieli syyttää näillä oireilla, kun kulku on iloista ja kaikki muu täysin normaalia tyhjäkäyntiä lukuunottamatta, ja sekin riippuu ainoastaan moottorin lämpötilasta. Tosin kierrokset pysyvät hieman koholla niin kauan kuin auto on liikkeellä, mutta en tiedä tekeekö Trionic sen tyhjäkäyntimoottorilla vai jollain muulla?

Hienoa näin jumalattoman hienon teknologian kanssa pelaaminen, kun itte on täysin pihalla ja opiskelijana ilman vakituista palkkatuloa. :lol: Niin, ja pakokaasu on ruvennut haisemaan etäisesti öljyiseltä ja muuttumaan sinisensävyiseksi kylmällä koneella...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jos viikonloppusin ja torstaisin ei tarvi olla elämää, niin hanki taksinkuljettajan ajolupa ja ajelet viikonloppuyöt. Opiskelijalla vuositulot on niin naurettavat, että verojen puolesta tonni kuus irtoaa melko helposti. Toki se eka tonni menee siihen ajoluvan ja työvaatteiden hankkimiseen.

Sit kun huolehtii siitä, että ei etukäteen kerro Kelalle tuloista, niin saa nostaa viä opintolainanki jokaiselle kuukaudelle ja palauttelee niitä sitte vapaaehtoisesti keväisin. Toki sen kans kannattaa sitte valmistua ajoissa, jotta sen "hupinostamisessa" on järkeä opintolainahyvityksen (tai vähennyksen) merkeissä.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Kohta alkaa taas neljän kuukauden palkallinen kesäharjoittelu, ja sen jälkeen on enää reilut puoli vuotta vakinaista koulua jäljellä. Eli lähinnä väliaikainen tilanne kyseessä, mutta paljon vähemmän tuon auton temppuilut huolettaisivat normaalisti töissä käyvänä. :D Eikä siis oikein myöskään kannata ruveta tässä vaiheessa vaihtamaan toiseen yhtä vanhaan ja halpaan ruoskaan (vaikka yksinkertaisempi tekniikka kiinnostaisikin, terveisiä Nettiautosta).

-> pitänee aamulla lähteä ettimään sen tyhjäkäyntimoottorin virtapiuhaa. :lol: Ellei jollakulla sitten ole parempia ehdotuksia mistä tuo temppuilu voisi johtua, en ainakaan vielä ole löytänyt tonnariosiosta mitään vastaavaa tapausta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Osta tästä hyvä ranskalainen ruoska http://www.nettiauto.com/renault/megane/7864788. Saat rehdin kuvauksen, niin ei tarvi ajella Kaarinaan saakka pettymään. Hinnastaki voidaan neuvotella ja voit sit dumpata vuoden päästä eteenpäin taas pitkällä leimalla :D Voin ottaa tonnarinki vaihdossa. Välirahan suunnasta ja suuruudesta tosin täytyy keskustella.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^En tykkää Renaulteista enkä manuaalilaatikoista. :mrgreen: Accordeja ja C5:sia muutaman tonnin hintaluokassa kattelin, mutta njääh. Vanha ja "halpa" auto on jo valmiiksi. :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000 CDE 2.3TA MY96

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Tyhjäkäyntimoottori todettu totaalisesti jumiutuneeksi, luisti ei ruuvimeisselillä tökkien liikkunut mihinkään. Silti vielä välillä toimii hetkellisesti sähkövoimalla, kunhan kone on lämmin. Hitaanlaisesti tosin. Vaihdetaan toiseen käytettyyn kun keritään, uusilla on sen verran hintaa.

Viikonloppuna vaihtui kesärenkaat alle ja samalla öljyt koneeseen. Mukavuus, hiljaisuus ja ajettavuus paranivat todella paljon yhdeksänvuotiaiden hakkapeliittojen vaihtuessa vuoden vanhoihin ventus prime 2:siin. Negatiivisena puolena narina oikeasta etukulmasta kuuluu nyt myös vauhdissa jos ei ole radio riittävän lujaa. :mrgreen: Vaihdetaan tk-moottorin kanssa jos keritään.

Edellisten öljyjen loppuaikoina alkoi öljynkulutus, tai siis lähinnä ulosvaluminen, olla aika dramaattista tasoa ja öljykorkin alle kertyi paksua keltaista mähnää. Kaverin isäkin antoi heti kansipahvidiagnoosin avatessaan korkin, mutta joutui peruuttamaan laskiessaan propusta täysin kirkasta, punertavaa öljyä. :D Suodatin vaihtoon (uuden Motonetin "original"-paketissa luki peräti Orio Trollhättan) ja neljä litraa GM:n etanoliluokiteltua öljyä sisään. En edelleenkään ymmärrä mistä ohjekirjan viiden litran öljytilavuus 2.3-koneille on repäisty, kun neljän litran kohdalla tulee asteikon yläraja vastaan. Nyt seurailen miten öljytaso säilyy, tähän mennessä näyttää siltä että tippuminen ja huohotus väheni radikaalisti. Henk. koht. teoria tähän liittyen on, että talvella pätkäajossa öljyn sekaan meni reilusti etanolia, jolloin laatu kärsi rankasti. Mittarilukema öljynvaihdossa noin 276450, eli 6400 km rullailtu lokakuun lopusta.

Pakoputkesta tulee edelleen sinisiä pölläyksiä jos nostaa kaasun ylös kesken kiihdytyksen, ja myös joskus liikennevaloihin pysähtyessä. Liekö turbo vaiko venttiilivarren kumit. Kulussa tai käytöksessä tyhjäkäyntiä ja narinaa (ja no, ehkä alustan/iskarien lievää pehmeyttä :mrgreen: ) lukuunottamatta ei mitään valittamista, kuin uudella autolla ajaisi. Jopa ilmastointi tuntuu pitkästä talvesta huolimatta puhaltelevan edelleen jääkylmää. Ulkonäkö sen sijaan on ihan aitoa 20v-luokkaa, josta syystä ohjelmassa on lähiaikoina jälleen pesu-kiillotus-kestovahaus. :D

To be continued ja silleen.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vastaa Viestiin