Tilasin jo jonkin aikaan sitten Saabiin uudet rekisterikilvet. Autossa oli FIN-tunnuksilla olevat kilvet ja sellaiset siihen eivät alunperin kuulu. Olivathan nuo FIN-kilvet jo muutenkin aika huonossa kunnossa. Nyt on kuitekin paikallaan aikakaudelle oikeat kilvet.
Helatorstaina tuli käytyä Hyvinkäällä WSR/CSM tapahtumassa. Oli kyllä mahtava sää ja uskomattoman paljon SAABEJA
Pari kuvaa otin omastakin räppänästä
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Voi Persus, missasin sun pirssin jostain syystä tuolla Hyvinkäällä . Olis ollu kiva katella tuota tarkemmin kun näitä sun projekteja tulee ilomielin seurattua. Hyvän näköinen se on kuvissa!
tturku kirjoitti:Voi Persus, missasin sun pirssin jostain syystä tuolla Hyvinkäällä . Olis ollu kiva katella tuota tarkemmin kun näitä sun projekteja tulee ilomielin seurattua. Hyvän näköinen se on kuvissa!
Siellä se oli jemmassa muiden satkujen seassa selkee maastonakki
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Tänään työmatkalla alkoi satku vähä epäröidä kiihtytyksissä, sellaista pientä nykimistä kun kuormittaa kiihdyttäessä. Samalla lakkasi radio toimimasta, ensin alkoi kanavat rätisemään sitten hävisi ääni kokonaan.
Akku on ollut autossa huono jo pari viikkoa, on temppuillut ja olen viimeyön pitänyt sitä latauksessa. Voisiko nämä jotenkin liittyä toisiinsa??
No toivottavasti pääsen kahdelle seuraavalle näytölle niin sitten olisi aikaa tutkia
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Eipä Saabi jaksanut kotiin asti. Otti ja sammui Kehä 3:lle.
Virtaa ei ole käytännössä ollenkaan. Taitaa olla akku tai laturi kaputt. Laturin valo ei kuitenkaan ole välähtänyt kertaakaan missään vaiheessa...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Juu, näin oli. Reipas kävely läheiseen Motonettiin (1,5 km) uusi akku ja 10 mm lenkki kainaloon ja takas autolle. Kaikki oireet katosi. Nyt toimii taas kun enkeli
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Mittaa kuitenki se laturikin, varmuuden vuoksi suoraan lähöstä ja paljonko tulee akulle. Jossakin noista itsellä olleista oli johdotukset siinä kunnossa että suoraan laturilta tuli ilosesti 14V mutta matkalla akulle oli hävinnyt reilu voltti. Ratkaisin sen tilanteen autosähköliikkeen asentajan vinkistä vetämällä johdon laturilta suoraan akulle. Toki siinä vaiheessa oli jo uus akku ja laturi laitettuna .
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Henri S kirjoitti:Mittaa kuitenki se laturikin, varmuuden vuoksi suoraan lähöstä ja paljonko tulee akulle. Jossakin noista itsellä olleista oli johdotukset siinä kunnossa että suoraan laturilta tuli ilosesti 14V mutta matkalla akulle oli hävinnyt reilu voltti. Ratkaisin sen tilanteen autosähköliikkeen asentajan vinkistä vetämällä johdon laturilta suoraan akulle. Toki siinä vaiheessa oli jo uus akku ja laturi laitettuna .
Pitää tosiaa mittailla latausvirrat
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Liekö 16-tappisessa vastaava laturi kuin vanhemmassa teekasissa? Finkku meinaan ei ladannut eikä sytyttänyt latausvaloa, kun jännitteensäätimen toinen ruuvi oli löysällä. Siinä säädin maadoittaa itsensä tuon ruuvin kautta ja sähkö ei päässyt perille.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
aero kirjoitti:Liekö 16-tappisessa vastaava laturi kuin vanhemmassa teekasissa? Finkku meinaan ei ladannut eikä sytyttänyt latausvaloa, kun jännitteensäätimen toinen ruuvi oli löysällä. Siinä säädin maadoittaa itsensä tuon ruuvin kautta ja sähkö ei päässyt perille.
En tiedä minäkään onko sama, mutta lienee syytä tarkistaa nuo liitokset myös. Ei siitä haittaa voi olla.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
No, tänään se kyykkäsi uudestaan. Tällä kertaa Töölönkadulle Hinurilla duunin pihalle ja tutkimaan. Olihan siellä laturin ja startin välinen johto poikki!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.