Oli varmasti hieno fiilis päästä ajaan kun on kumminkin aika tiukka projekti ollut.
99 2.0L -75 kunnostus
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Hieno homma
Oli varmasti hieno fiilis päästä ajaan kun on kumminkin aika tiukka projekti ollut.
Oli varmasti hieno fiilis päästä ajaan kun on kumminkin aika tiukka projekti ollut.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Taitavilla käsillä tulee upeaa tulosta!
Siitä tuli hieno, mutta taitaa olla nyt parempi, mikä tuo oli uutena! 
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Saahan sen kesäpäivän näinkin vietettyä. Eipähän tarvitse pimeässä nyprätä.

Varapyöränsuojapussihan tuosta pitäisi syntyä, mutta saapa nähdä sopiiko paikalleen.

Janne

Varapyöränsuojapussihan tuosta pitäisi syntyä, mutta saapa nähdä sopiiko paikalleen.

Janne
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
No jotensakkin sopi varapyörän pussi paikalleen. Aavistuksen tuli liian suuri, mutta äkkiäkös tuota pienentää, jos alkaa häiritsemään.

Tuommoinenkin tuli liimattua paikalleen.

Sittenhän me voimmekin pyyhkiä pölyt pois, tehdä viimehetken viimeistelyt ja antaa Saabin MA-tarkastajan tuomaroitavaksi.
Janne

Tuommoinenkin tuli liimattua paikalleen.

Sittenhän me voimmekin pyyhkiä pölyt pois, tehdä viimehetken viimeistelyt ja antaa Saabin MA-tarkastajan tuomaroitavaksi.
Janne
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Kiitos, että olet jakanut tämän yksilön matkan meidän kanssa. On ollut ilo seurata valmistumista ja tekemistä pieteetillä. 
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Upeaa työtä! Ja mahtavaa että taas on yksi Saab pelastettu.
Itselle tulee mieleen monia hyviä muistoja lapsuudesta kun 99 Saabilla ajeltiin. Meilläkin oli aikanaan useita ysisysejä, mm. vuosimallin 1975 2.0L, mutta Combi Coupe. Harmi ettei taida yksikään olla enää hengissä.
Mutta edelleen mennään Saab(e)illa
Itselle tulee mieleen monia hyviä muistoja lapsuudesta kun 99 Saabilla ajeltiin. Meilläkin oli aikanaan useita ysisysejä, mm. vuosimallin 1975 2.0L, mutta Combi Coupe. Harmi ettei taida yksikään olla enää hengissä.
Mutta edelleen mennään Saab(e)illa
Matti
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Nyt on Saab museotarkastettu ilman suurempaa draamaa. Lausuntopapereita odotellellessa voikin varmistella, että kaikki kappaleet ovat kiinni, tehdä pientä säätöä ja sitten vaan kilpienhakureissulle.
Janne
Janne
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
ai museokatsastus ei siis vaadi että auto on katsastettu? vai oliko se?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Ei vaadi. Museoajoneuvotarkastus vaaditaan museoajoneuviksi rekisteriöinti- tai muutoskatsastuksessa. Museoajoneuvotarkastus ei ole katsastus, vaan asiantuntijan tarkastus, jonka perusteella on yli päätään mahdollista hyväksyä ajoneuvo museoajoneuvoksi varsinaisessa muutoskatsastuksessa. Siinä yhteydessä tietenkin tälle vuosikatsastus myös.
Janne
Edit:
Jos tuossa projektissa on jotain, mikä ei konttorin katsastusmiehelle kelpaa, niin kyllä se onki syytäkin laittaa kuntoon. Eli en ole huolissani siitä, kun riittävä alkuperäisenkaltaisuus on todettu.
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
No, niin. Se oli sitten sen projektin loppu se.
Viimeiset pakolliset osat tuli ruuvattua paikalleen (alkuperäisellä tunnuksella tietenkin).

Sitten vaan ajoa kohti suvi-iltoja

ja tietenkin normaalia huoltoa, sekä ylläpitoa.
Janne
Viimeiset pakolliset osat tuli ruuvattua paikalleen (alkuperäisellä tunnuksella tietenkin).

Sitten vaan ajoa kohti suvi-iltoja

ja tietenkin normaalia huoltoa, sekä ylläpitoa.
Janne
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Ratkesiko se kaasarimysteeri?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Ei ratkennut mysteeri, mutta ongelma ratkesi toisella kaasuttimella.
Tuossa paikallaan olevassa, toimivassa, kaasuttimessa on yläkautta säädettävän luisti ja alakautta säädettävän suutin, sekä pohja. Eli voi säätää neulaa ja suutinta. Alakautta säädettävään ei oikein meinaa uusia neuloja löytyä, mutta kyllä tuon "mysteerikaasuttimen" ongelma vielä ratkaistaan sitten aikanaan. Sehän on tiedossa, että nykyisille polttoaineille suuttimien kokoja, eli tässä tapauksessa neulan ja putken väliä, pitää joskus aika reilusti suurentaa, mutta ei silti uskoisi säätövarankaan loppuvan.
Janne
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Hyvä että löytyi toimiva workaroundi, saa kesän kruisailla rauhassa 
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Oliko janne tosiaan niin että tämä auto jonka teit ei ole edes sinun vaan kaverisi? Onko sulla itsellä jotain vehkeitä, onko uutta projektia tulossa? 
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24791
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99 2.0L -75 kunnostus
Mitenkä paljon mahtaa erota volvon neulat saab vastaavista.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659