Sivu 19/40

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Ma Touko 21, 2018 21:33
Kirjoittaja aero
Sillä voi teoriassa olla vaikutusta latausongelmaan :D

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Ti Touko 22, 2018 09:21
Kirjoittaja Saab.96
Kävin ostamassa eilen töiden jälkeen uuden kaapelin laturin ja startin välille, onni oli että varaosaliikkeestä löytyi juuri sopivan paksuinen ja pituine kaapeli. Vanhan kaapelin irroitus oli helppo homma ja sitten vain uusi tilalle. Nyt tämä onglema on toivon mukaan selätetty.

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Ti Touko 22, 2018 14:09
Kirjoittaja Saab.96
Vaan eipäs tullutkaan vielä kuntoon :evil: ajoin auton kotiin n 30 km ilman mitään ongelmia. Kotipihalla sammutin auton hetkeksi ja kun piti siirtää autoa se lähti käymään kuin kolmella pytyllä ikään eikä kestänyt kuormittaa ollenkaan eikä nostanut moottorin kierroksia ollenkaan yli tyhjäkäynnin :evil:

Mikä hitto siihe nyt iski :evil:

Nyt on akku latauksessa jos olisi virran puutetta. Jos on niin ei se vieläkään mitään lataa, eli joku vika on päällä edellen...

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Ti Touko 22, 2018 18:19
Kirjoittaja Saab.96
Nyt on huuli soikeana ihmetyksestä...

Tunnin verran kun latautui alkoi starttaamaan kunnolla mutta ei käynnistyny, sitten tuntia myöhemmin lähti käyntiin???

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Ti Touko 22, 2018 18:47
Kirjoittaja Saabisti -77
Saab.96 kirjoitti:Nyt on huuli soikeana ihmetyksestä...

Tunnin verran kun latautui alkoi starttaamaan kunnolla mutta ei käynnistyny, sitten tuntia myöhemmin lähti käyntiin???
mites bensapumppu? Ex satku teki vastaavan tempun ja lopulta jätti tielle——> bensapumppu sökö

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Ti Touko 22, 2018 19:19
Kirjoittaja Saab.96
Saabisti -77 kirjoitti:
Saab.96 kirjoitti:Nyt on huuli soikeana ihmetyksestä...

Tunnin verran kun latautui alkoi starttaamaan kunnolla mutta ei käynnistyny, sitten tuntia myöhemmin lähti käyntiin???
mites bensapumppu? Ex satku teki vastaavan tempun ja lopulta jätti tielle——> bensapumppu sökö
Pitää tarkistaa sen kunto, kampiakselin asentotunnistin on myös epäilksen kohteena....

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Ti Touko 22, 2018 19:20
Kirjoittaja Joonatan
Kuuluuko takakontista surina, kun laitat virrat päälle.
Palaako muuten latauksen merkkivalo käynnistäessä? Satkussa ei toimi laturi, jos merkkivalo ei syty käynnistäessä.
On muuten komean näköinen satku

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Ti Touko 22, 2018 20:10
Kirjoittaja Saab.96
Joonatan kirjoitti:Kuuluuko takakontista surina, kun laitat virrat päälle.
Palaako muuten latauksen merkkivalo käynnistäessä? Satkussa ei toimi laturi, jos merkkivalo ei syty käynnistäessä.
On muuten komean näköinen satku
Kiitos :lol: vielä kun se taas liikkuisi.

Pitää nuo mainitsemasi jipot tehdä huomenna töiden jälkeen.

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Ke Touko 23, 2018 09:02
Kirjoittaja Henri S
No nyt kun siellä akun maastossakin on juttuja käpistelty niin tarkista maakaapelin kiinnitys myös sieltä jäähdyttimen alta palkista, jos et sitä jo ehtiny tehdä.

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Ke Touko 23, 2018 09:09
Kirjoittaja willbst
Jännitteensäädin vaihtoon.

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Ke Touko 23, 2018 12:10
Kirjoittaja Saab.96
Henri S kirjoitti:No nyt kun siellä akun maastossakin on juttuja käpistelty niin tarkista maakaapelin kiinnitys myös sieltä jäähdyttimen alta palkista, jos et sitä jo ehtiny tehdä.
willbst kirjoitti:Jännitteensäädin vaihtoon.

Hyviä vinkkejä molemmat, otetaan huomioon, kiitos :D

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Su Elo 19, 2018 07:38
Kirjoittaja Saab.96
Satku on seissyt nyt toukokuun lopulta pihalla odottamassa vuoroaan. Eilen sain lopultakin talliin tilaa ja siirsin sen sisään. Lähti ihan suoraan avaimesta käyntiin niin kuin mitään vikaa ei olisi koskaan ollutkaan. Tämäkin ilmeisesti tukee häriötä kampiakselin asentoanturissa....

Uus anturi on jo hommattu (korjaus osa) eli nyt pitää irroittaa anturi autosta.

Olisko vinkkejä miten tossa ahtaassa kolosa sen saa pois?

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Su Elo 19, 2018 11:46
Kirjoittaja Saab.96
Ekaksi päätin kuitenkin aloittaa helpommasta ja maalata venttiilinkopan valmiiksi. Käytän uuten koppanan T7 moottorin koppaa. päätin että EcoPower tekstisä saa Eco etuliite lähteä.

Kuva

Sitten hioin koko kopan ja tasoiitn rälläkän jäljet kopasta. Kovin homma oli pesu ja rsavanpoisto, koppa oli nimittän todella likainen. Maalinä käytin alumiinille sopivaa pohjamaalia ja ns "ryppymaalia"pintaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Punaisen ryppymaalin suihkin ohuina kerroksina non 40 cm etäisyydeltä, kaikkiaan viisi kerrosta että pinnasta tuli tasainen.

Kuva

Kuva

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Ti Elo 21, 2018 13:49
Kirjoittaja Saab.96
Irroitin venttiilikopan moottorista vaihtaakseni sen tiivisteen sekä asentaakseni juuri maalaamani punaisen venttiilikopan. Tämä on ensimmäinen kerta kun pääsen kurkistamaan moottoriin sisälle. Oli positiivinen yllätys että kaikki näytti niin hyvältä. Edes nokka-akseleissa ei näy kulumaa, tämä vahvistaa edellisen omistajan kertomuksia siitä että moottoriin olisi joskus tehty kansiremontti. Sovitin uutta punaista venttiilikoppaa paikalleen ja se näyttää mahtavalta, konehuoneen ilme muuttuu heti siistimmäksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Pelastusoperaatio: Saab Og900 2.1 3D "The Rust Bucket"

Lähetetty: Ti Elo 21, 2018 21:00
Kirjoittaja Saab.96
Hommat jatkuu...
Laitoin uuden venttiilikopan tiivisteen paikoilleen ja kiristin kaikki kopan pultit huolellisesti. Sitten kaivoin esiin vaihteiston öljyt ja päätykopan uuden tiivisteen.

Kuva

Nostin auton keulan ylös pukkien päälle jotta pääsen työskentelemään auotn alla. Vaihteiston päätykoppa on kahdeksalla pultilla kiinni, niistä seitsemän on helppo saada auki. Kahdekas pultti onkin sitten hankalammassa paikassa. Kun pultit on löysytetty alkaa vaihteistön öljyt vuotamaan tiivisteen välistä ulos. Jätin öljyt valumaan astiaan yön yli, helpompi työskennellä sitten kun öljyt ei tule silmille.

Kuva

Kuva

Kuva

Siinä touhutessa hioin sytytystulppien päälle tulevan kannen. Ensin olin maalamassa sen uudelleen mustaksi kunnes muistin että minulla on Mastonin Ruoste-maalia jota olin ajatellut muutenkin kokeilla. Pohjamaalin jälkeen sumuttelinkin sitten tuon ruostemaalin suojakanteen. Tuli hauskan näköinen!

Kuva