MY88 Saab OG900

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900 -> kytkintä

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Voi hyvää huomenta! :)

Auto käymään tallista pihalle ja annoin käydä kuumaksi niin eikös syyläri vuoda taitaa nyt kohtalo puuttua viimeinkin peliin, kun alkaa näyttää siltä että auto valmistuu.

Taitaa mennä simmotti, et ei anna kukkaro myöden nyt turbon syyläri vaan ostan uuden vaparin syylärin. Eipä taida tulla ongelmia jos ei kierrä rataa.
Tai sitten täytyy tehdä kahden flektin-taktiikka.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Koeajolenkki suoritettu taasen. Laskettiin tuossa nyt välityksiä samalla perälaskurin kanssa.

Eli kun nyt oli kierrokset 100km/h vauhdissa 2350rpm nelosella, joka on suora. Kierroksien ollessa punarajalla eli 7000rpm tulee huippunopeudeksi 283km/h.
Eli tässä oli siis 4-lovinen aski ja 7-enska eli toimii kyllä nätisti tuolla lootalla muutenki nyt. Rengaskoko oli siis 215/40 R17

Bensakarttaa käytiin samalla säätämässä, mutta tuo kytkin luistaa sen verta yli 1bar ahdoilla, etten enää viitsi ajella yli barin ahdoilla sen enempää ennenkuin uusi kytkin tulee.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tänään viety auto Salosta - Kyröön maalarille ja koeajo oli aika mielenkiintoista, kun katseita auto keräsi miltein koko ajan ja mikäs siinä, sai ainakin saabclub.fi myös mainosta jonkun verran :)

Kytkin antautuu vaan 120km/h vauhdissa nelosella miltein heti joten joutuu sen jälkeen pumppailemaan kaasun kanssa, jos haluaisi ajaa lujempaa.
Tietysti tuttua Saabbi maista ratin vääntelyä löytyy.

Puskurit olisi tarkoitus huomenna sovitella paikkaan ja viimeistellä.

Kumma ettei syyläri tänään sitten vuotanut iltapäivällä ollenkaan eli pitää tarkkailla tilannetta.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
TaHa
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 17:15

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja TaHa »

Tuohon syyläri ongelmaan saattaa olla ratkaisu täällä Salon suunnalla...muistaakseni 3 syyläriä lojuu punaisen i16 varaosiksi menevän auton takaluukussa irrallaan,ja aikaisemmin kun yksi meni kaverille projektiin,oli todella hyvä kuntoinen kuten muistaakseni nuo kolme muutakin.Jos tarvis niin tsekataan nuo ja jos löytyy loistokuntoinen,niin joutaa sun prokkikseen...eikös siinä Turbossa ole kaksirivinen tjsp.
Jollet oo jo uutta ostanut.
900 T16 Aero "replica" -87
9000 t CD -97
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

No kiitoksia, kyllä kelpaa jos löytyy hyvä kuntoinen! Ei haittaa vaikka olisi vaparistakin, kun tuo vanhakin oli.

Jos haluat tarkistaa josko sieltä joku hyvä kuntoinen löytyisi!

Tänään aloitettu etupuskurin kanssa, jouduttiin repimään rälläkällä Airflow -puskuria auki sivuilta, että saatiin tuotua ulospäin, koska kun katsottiin edestäpäin niin alhaalta näkyi puolet renkaan kulutuspinnasta ja nyt näkyy enää 1/4 osaa, jotenka muutos oli todella hyvä!

Paljon joutuu tekemään tuohon vielä pohjia, että hyväksi tulee jos tulee ees hyväksi, mut näkee sitten vasta väreissä millainen tuli.

Tänään tilasin tarvikemotista sintterilevyn, jotta saadaan kytkimen lipsuminen kuriin, joten pitääkin kaivaa varastosta vaihdelaatikot esille.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
TaHa
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 17:15

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja TaHa »

Ok...tsekkaan tilanteen huomenna,palataan :)
900 T16 Aero "replica" -87
9000 t CD -97
Nroto
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Joulu 30, 2007 20:57

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Nroto »

TaHa; joko kävit? ei siellä ollut kuin kaksi, toinen on hieman paksumpi mutta ei kaksi rivinen jos siis katsoin oikein, tämä myös näyttää hyvältä.
5240
TaHa
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 17:15

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja TaHa »

Juuh en kerinny viä...Tampereelta palattu just,pitkäks meni päivä :( Pitikin soitella,että jospa kerkiit tsekkaan tilanteen,mainiota :) Elikkäs ei kaksirivistä,mutta hyväkuntoinen vaparin...toivottavasti kelpaa Matille...menis käyttöön :)
900 T16 Aero "replica" -87
9000 t CD -97
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Ehdottomasti kelpaa! :)

Katsotaan alkuviikosta!
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tänään touhuttu reilu tunti etupuskurin kanssa ja kiitoksia pitää antaa kovasti maalarille, että jaksoi tulla riehumaan hetkeksi näin kauniina Sunnuntai-päivänä hallille.

Eli etupuskuria sovitetu lopulliseen leveyteen ja jouduttiin tosiaan tuomaan puskurin alakulmaa ulommaksi, joten rälläkälle ja lasikuidulle oli taas käyttöä!

Tässä pari kuvaa tämän päivän hieronnasta.

Uretaanille vedetty muoto perjantaina ja tänään sahattu muotoon
Kuva

Tässä näkyy idea, eli rälläkän kanssa otettu auki puskuria ja vedetty ulospäin ja sitten parilla ruuvilla sekä puupalikalla sidottu yhteen
Kuva

Oikea puoli vielä sahaamatta
Kuva

Vasen puoli sahattu ja hiottu 60-hiekkapaperilla muotoon
Kuva

Oikeassa puolessa lasikuitua niskassa
Kuva

Yleisnäkymää
Kuva

Miedosti muokattu Airflow-puskuri
Kuva
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tjooh, tänään käyty ihmettelemässä ja kuiduttelemassa toivottavasti viimeisen kerran.

Eli siis kaikista muista osista on muotti olemassa paitti tuosta nykyisestä etupuskurista, joka tullaan talven aikana tekemään ja todennäköisesti myös konepeitosta tulee muotti ja jos oikein hurjaksi äipyy niin takaluukusta myös.

Eli ongelma on etupuskureissa se, että se on vakio korkuinen koska se on airflow:sta ja on tarkoitettu airflow-helmoihin kanssa, mutta kun itselläni on "helmat" airflow helmojen alapuolella pitää siis etupuskuria muokata alemmaksi, joka ottamalla pala poois ja lisäämällä vähäsen tavaraa väliin tahi sitten splittelereillä tai joku muu vst. lippa.

Tämä on ollut koko ajan tiedossa, mutta haluttiin sopivaa ratkaisua miettiä vielä, koska kaikista isoin homma on etupuskurin sivuissa, jotka haluttiin mätsäävän kaarilevikkeiden ja korin kanssa.

Heitin maskin paikoilleen ilman ruuveja, eikä oo suorassa mutta jottai tämmöstä:
Kuva

Sivuprofiilista näkee traktori-etupuskurin:
Kuva
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Sain työkaverilta toiset iskarit eteen, jotka olisi tarkoitus koettaa sovittaa, jotta saataisiin etupään pomppiminen kuriin tai ainakin saadaan testattua onko suurta merkitystä.

Äsken tuli postissa 228mm 4-lapainen sintterilevy.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Voi hitto, kauheella vaivalla yrittänyt pilata og:ta oman näköiseks niin äsken youtubesta tuli tämmöinen korisarja vastaan.

http://www.youtube.com/watch?feature=fv ... Tt_DPvF63s

Liekö joku jenkkien markkinoilla valmiiksi myytävä sarja?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sulta puuttuu reikä lokasuojasta vielä :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Turbo16 kirjoitti:Liekö joku jenkkien markkinoilla valmiiksi myytävä sarja?
Onhan tuota ollut tarjolla jo kauan ja hintakin on kohtuullistunut.
http://www.yourhotcar.com/prod/Extreme_ ... 47/614869/

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin