Sivu 20/26
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: Ma Huhti 11, 2016 15:03
Kirjoittaja pullasorsa
Tuli taas viikonloppuna käytyä tallilla pyörähtämässä ja Saabia moikkaamassa. Kuljettajan puolen takanurkan hitsailin siinä umpeen. Ei olisi enää mahdottomia hitsuita jäljellä. Tavote olisi saada ensi kuussa jo maalia pintaan, vaan saas nähdä onnistuuko?
Ja pahoittelut huono laatuisista kuvista. Alkaa näköjään taas naarmuuntua ja samentua tuo puhelimen kameran linssi, kun pyörii aina taskussa, lattialla ja ties missä kaikkiallan
Samalla kun vauhtiin kerta pääsin, niin hitsasin pelkääjän puolelle tuon yhden palkin takasin paikoilleen.
Vahvistimille täytyy vielä pieni syvennys peräkontin pohjaan tekasta. Tarkoitus siis kaksi kappaletta tuollaisia laittaa tuonne suunnilleen tuohon asentoon vierekkäin.
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: Ti Huhti 12, 2016 18:24
Kirjoittaja pullasorsa
Eipä tarvitse tällä viikolla sitten enempää tätä rakennellakkaan. Tuli sitten vetästyä peukalo mattoveitellä halki
Kolme tikkiä ja viikko pitäs olla pois tallista... No toivottavasti töissä pystyisi edes käymään.
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: Ma Huhti 18, 2016 21:33
Kirjoittaja pullasorsa
Huomenna lähtis sitten tikit sormesta poikkeen, joten loppu viikosta toivottavasti pääsee kunnolla taas tallissa touhuamaan
Kahtena iltana olen nyt kuitenkin kävässy kattelemassa siellä ja tekemässä sellaisia hommia mitkä eivät rasita älyttömästi tuota peukaloa ja joissa se ei altistuisi pahemmin liallekkaan.
Takaluukkuun tuli laiteltua kuskin puolelle kaasujousi, ennen tuota sormi episodia. Apumiehen puolelle täytyy katella sitten viikonlopun paikkeilla.
Keulaan tuli mallailtua tuota jäähyttäjän kehikkoa ja siihen sitten tietysti nuita jäähyttimiä. Jottei nyt liian helpoksi alkaisi mennä, niin tulee vain kolme jäähytintä
Eli perus jäähyttimen lisäksi tulee tuo ilmastoinnin jäähdytin ja turbolle vielä välijäähytin.
Hinauslenkit sai sitten poistua, että saa ahtoputket järkevästi ja samalla mahdollisimman syvälle tuon välijäähdyttimen. Jonkin verran täytyy ahtoputkea muokata tuosta, että saa nuo ilmastoinnin letkut tuohon jäähyttimeen kiinni.
Hieman joutuu siis kaikkia jäähdyttimiä siirtämään taakse päin. Ilmastoinnin jäähdytin tulee yläreunastaan aivan lukkopellin takaosaan kiinni ja koneen jäähdyttimelle täytyy muokata nuo yläkiinnikkeet, että saa sen kiinni.
Mutta luulisi nyt tämmösellä ratkaisulla menevän nuiden puskureiden ja maskin helposti paikoilleen ilman niiden muokkaamista? Täytyy vielä niitä testata jossain välissä
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: Ti Huhti 19, 2016 17:26
Kirjoittaja Mikki2
Olikos mitkä mitat tuolla coolerilla?
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: Ti Huhti 19, 2016 20:25
Kirjoittaja pullasorsa
Mikki2 kirjoitti:Olikos mitkä mitat tuolla coolerilla?
600x350x75mm.
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: Ma Touko 02, 2016 20:13
Kirjoittaja pullasorsa
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: Pe Touko 06, 2016 19:20
Kirjoittaja pullasorsa
Nyt on peräkontin pohjan syvennys vihdoinkin hitsattu. Muutama peltilappu tuohon kyllä näky uppoovan
Eipä tuolla niin väliä, kunhan on nyt tilkitty kasaan
Pitää sitten jossain välissä rueta tekemään vahvistimille telineitä tuonne syvennykseen.
Kaasujouset laittelin myös kiinni tuohon takaluukkuun.
Keulaan tuli soviteltua tuota vanhanmallin maskia ja jenkkimallin etuvaloja. Näyttää omaan silmään melko makijalta
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: La Kesä 04, 2016 19:00
Kirjoittaja pullasorsa
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: To Kesä 30, 2016 21:13
Kirjoittaja pullasorsa
Näin se aika on taas vierähtänyt. Projektia en ole kovinkaan paljoa kerennyt tekemään. On ollut muutto hommaa sun muuta hidastetta matkassa. Mutta päivitellään nyt kuitenkin tämän edistymisistä.
Alotetaan nyt vaikka peräpäästä. Ajattelin tehdä nuo takavalojen "aluspellit" uusiksi kun tuli kummallakin puolen meisseli niistä läpi. Tällä hetkellä siis tämän näköstä siellä.
Takapyöräkoteloissa on tapahtunut sen verran, että nuo iskarin kiinnityspalkit hinkkasin pellille asti kummaltakin puolelta ja hitsailin vielä muutamat paikat niihin. Kuvassa hieman kesken eräisenä. Sitten nakkasin sinkkimaalia niiden päälle ja tein loppu sovittelut vielä ennen lopullista kiinni laittamista.
Peräkontin asennuksia olen tässä ohessa mietiskellyt ja oikeastaan kaksi vaihtoehtoa on ollut harkinnassa nuitten vahvistimien suhteen.
Ensimmäisessä vaihtoehdossa nuo vahvistimet tulisi vierekkäin. Lisäksi mietinnässä on ollut myös laittaa siihen niiden kaveriksi kondensaattori ulkonäköä tuomaan. Ei ole kuvassa.
Toisessa vaihtoehdossa olen ajatellut laittaa ne peräkkäin ja hieman vinoon. Kumpikin mielestäni ihan suht hyviä ratkaisuja, mutta sitten tuo valinta kysymys. Kumpi on hienompi?
Kertokaa toki omat mielipiteenne!
Sisustaakin olen tässä hieman myös mietiskellyt. Ahtopainemittari kun näyttää näillä näkymin tulevan siihen valokatkasijan tilalle, niin olen ajatellut siirtää sen katkasijan tuonne "polvisuojaan". Samalla se muuttuisi 9-5 Saabin katkasijaan. Pieni kehikko sille tuli jo tehtyä, tai no aloteltua sen tekoa. Tuon avulla saa nuo katkasijan symbolit näyttämään muuallekkin, kuin lattiaa kohti. Kehikko on tarkoituksella hieman leveämpi, niin saa laitettua nuo sumareiden nappulat myös siihen.
Takapahveihin tuli tekastua paikat mukitelineille.
Keulassa on tapahtunut sen verran, että maalasin nuo ylätukivarsien kiinnikeraudat punasella ja samalla vaihdoin uudet puslat. Hieno erikoistyökalukin löytyi siihen hommaan
Ahtoputkea leikkasin hieman lyhyemmäksi. Siihen hommasin sitten tuommosen 45 asteen mutkan. Nyt luulisi menevän ilmastoinnin letkujen ja ajovalon paikoilleen, kun ei ole enää putki tiellä.
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: Pe Heinä 01, 2016 09:22
Kirjoittaja Cona
Minusta vahvarit on paremman näköiset vinottain. Ikään kuin leijuvat ilmassa ja johdotuksetkin jää siististi sivulle.
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: Su Heinä 03, 2016 21:19
Kirjoittaja pullasorsa
Taitaa mennä äänet yksipuolisesti toiselle vaihtoehdolle?
Kieltämättä tuollein laitettuna ne ehkä ovat fiksummin esillä ja muutenkin näyttävämmin siellä lasin alla.
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: Ti Elo 02, 2016 21:24
Kirjoittaja pullasorsa
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: Ma Elo 08, 2016 11:03
Kirjoittaja pullasorsa
Nyt on hieman jatkettu tuota kuskin oven alahelmaakin. Tuli tehtyä tuohon oven alahelmaan yksi vedenpoistumis reitti keskelle lisää. Alunperin oli vain kummassakin päädyssä. Sinkkimaalin vetäsin vielä pintaan.
Seuraavaksi leikkasin ja taittelin uuden pellin tuohon oveen.
Kulmapalaa tuli myös hieman askarreltua. Saa luvan kelvata.
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: To Elo 18, 2016 14:17
Kirjoittaja pullasorsa
Re: Pystykeulasatkun rakentelua
Lähetetty: To Elo 18, 2016 14:38
Kirjoittaja nalleolut
spoilerista kopioita?