Sivu 20/109

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Elo 24, 2018 10:31
Kirjoittaja tetammi
Kaamee kulutus...
Kuva

Edit. Samungin A5:sen kamera ei oo häävi...

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Elo 24, 2018 18:42
Kirjoittaja tetammi
Ylempänä ei siis todellakaan ole normikulutus vaan just sellane maantiellä nollattu ja tasavauhtii körötelty mitä ny moni ilmoittaa ku joku erehtyy kulutusta kysyy. :mrgreen:

Oikeesti toi pyörii hieman alle kymppii mutten oo oikeeta laskenu ku harrastepeli kumminki kysees.. :roll:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Elo 24, 2018 21:07
Kirjoittaja Cona
Oliko sulla Cabbessa bensasofta?! Joskus oon tainnu päästä omalla alle 10l/100km maantieajossa SIDin mukaan ja ei se heitä ainakaan alaspäin, kun laskee tankkauksen mukaan.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: La Elo 25, 2018 07:41
Kirjoittaja tetammi
Joo bensaa syö. Ei oo tainnu -96 Hirchillä olla hajuakaan vielä etanolista :mrgreen:
Kuva 222hp 300Nm


Oon mä joskus kattonut et aika lähelle sidi arpoo todellista.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ma Syys 10, 2018 19:11
Kirjoittaja tetammi
Kovakattosella ny ajellu jonkin aikaa, siinä tuli neljännesmiljoona täyteen. :lol:

Melko samaa työreittii sillä tahkonu mitä avollaki niin sidi näyttää reiluu litraa vähemmän. Toki kaupunkilla pyöriminen on ollu vähäisempää mutta nyt on joutunut enempi seisoo ruuhkissa.

Yhdellä tankillisella tsekattuna näyttää aika oikein, tripissä 600kilsaa ja tankkiin meni 48,xx l ja sidi näyttää 8.2.

Hmmm.. ohuesti taas kuuppakuume nostaa päätään jos sellaisella ens kesä. On vaan huono aika myydä avoo mut kattoo jos ees vaihtoilmoituksen jaksais tehä..

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: To Syys 27, 2018 10:38
Kirjoittaja tetammi
En oo mitää kerinny tekee.. :oops:
Väliputki piti vaihtaa enne syyskokousta mutta mondeo makas pukilla ilman laturii niin jäi sekin vaihtamatta.

Ahvenistolla tuli muutama kierros ajettuu, tosiynnärin videolta napattu kuva
Kuva

On vaan noin kimuraisella radalla vakioalusta vaan vähä kökkö. Pitoo kyl oli hyvin mutta on se puskeva...
Ihan toista ku og satkulla joskus ku sai mennä joka kurvis kahva edellä. :mrgreen:

Itse asiassa aikanaan V6:nen ja myös og 9-3 TiDi tarjos perää huomattavasti paremmin, lienevätkö just sen verran keulapainoisempia...

Jos sais sen väliputken nyt vaihdettuu ja vähän käppärii säädettyy niin vois mustan käyttää leimal, pitäis ainaki olla jarrut vetreät ja karstat pois. Ja muutenki kivempi ulkotallis rassata nyt kuin tammikuussa.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: To Syys 27, 2018 12:25
Kirjoittaja AZP
Keulapainoinenhan tuppaa puskemaan rnemmän. Mitä nyt Alastarolla kävin tuon moskan painojakauman omaavan loppuunajetun ahdinta aikanaan hajottamassa, niin kyllä puski aika karmeesti joka kurvissa. Toki kiinni myös siitä mikä alusta ja mitkä renkaat alla.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: To Syys 27, 2018 13:38
Kirjoittaja tetammi
En tiiä mut kutoskone ja dieseli ovat selvästi keulapainoisempia ja selvästi hauskempii talvella ajaa...

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: To Syys 27, 2018 19:42
Kirjoittaja Cona
Eikös näissä takavakaajalla ole suuri vaikutus käytökseen? Toki muu alusta pitää myös olla päivitetty.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Syys 28, 2018 08:09
Kirjoittaja tetammi
Niin kai juu. Diisselissä ei ainakaa ollu paksuu takavakaajaa, V6:sta en muista kattoneeni.

Sen verran oon mukavuuden haluinen etten tuota jaksa madaltaa. Normiajossa ei puskeminen haittaa ja viimeeks on radalla käynyt tavallisen monta vuotta sitten..
Edit. Aika ohkane näyttäis olevan kutosenki takavakaaja
https://1drv.ms/i/s!Aj3BQWixNOGFg8ALcU_Z6egmIn0KdA

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Syys 28, 2018 11:09
Kirjoittaja Cona
Ohkainen on vakaaja V6:sessakin. Tuohon takavakaajaan pitäisi perehtyä cabbessa, kun saa ensin muut tärkeämmät asiat alta pois eli takajarrut kuntoon ja leima ennen talvea.

Tuolla jossain aiemmassa viestissä valittelin ja aprikoin kattokotelon moottorin sopivuutta kolkin vastaavan kanssa ristiin. No asia selviää varmasti lopullisesti ensi keväänä, kun rupean vaihtamaan kolkin hiluja NG900:n osien tilalle. Tuossa NG900 Cabin upgrade-satsissa tuli mukana moottori, lukot avaustankoineen sekä läppien avausvaijerit. Hinta taisi olla 50€ + rahdit, joten en viitsinyt enää jatkaa leikkimistä NG900 p*skan kattokotelon moottorin kanssa. Kolkin moottorin kiskot on paljon jämäkämmät ja siirtotangot reilusti paksummat, kuin nuo NG900 vastaavat.

Oletko muuten huomannut ikinä näissä sun omistamissa välystä ratissa/ohjausakselissa? Taitaa olla kohtuullisen yleinen vaiva, mutta en tiedä mistä johtuu, pitäis ehkä tutkia?! :roll:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Syys 28, 2018 12:52
Kirjoittaja tetammi
Mistä tuon upgraden tilasit?
Muista ottaa kuvii kun rupeet vaihtohommiin.

Mustassa on pieni pitkittäine välys, en oo tutkinu.
Tosin aattelin kolkista purkaa tuon, siihen sopeis useammat ratitki, tosin pitänee tsekata miten airbag sopii...

Helpoin modi vakaajaan on kai laittaa toine vakio päälle.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Syys 28, 2018 13:01
Kirjoittaja tetammi
Kuva

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Syys 28, 2018 13:02
Kirjoittaja tetammi
Laakeri numero 14 on varmaan syylline, ehkä..
http://www.skandix.de/en/spare-parts/su ... n/1031057/

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ti Marras 06, 2018 22:14
Kirjoittaja tetammi
Enpä oo taaskaa oikein mitää tehnyt, mustaan on tullu melkein viis tuhat kilsaa...
Kitkat rupee olee siloset ja öljytki pitäis vaihtaa..

Laivaa vaan joutuu rakentaa melkein yötä päivää niin harrastamiset ollu vähis..

Avo oli pari päivää ajossa, +9C ja 14kilsaa
Kuva
Reilu sata kilsaa tuli muuten ajettuu. On se vikuri mustaan verrattuna, no on tietty kumit iha loppu mutta silti.
Alatukivarsissa on uretaania, tosin en tiiä kuinka tiukkaa skruvatin versiot on.
Pitkittäisvarsien rungonpuoliset ois varmaan seuraavana vaihtolistalla.

Paljon piti rempatakki enne talvilevol vientii mut arvaatte varmaan.. :oops: