9K 2.3 Turbo CSE -94
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Edellis ehtoona lähti puskuri, ja tänään aloin väkertämään 450x300x76 cooleria keulille, ahtoputkiin tehdään tarvittavat muutokset ens alkuun.
Viikonloppuna koitettaan saada uusi pakoputki paikoilleen.
Powerflexit tilattu..niitä odotellaan ja kaiuttimetkin saapuvat ensi viikolla. Mistä takapään puslat??? googlea olen käyttänyt, mutta puslia en ole löytänyt.
Tuota iskari hommaa olen mietiskellyt..GTS iskareita suositeltiin samalla kun nuo puslat tilasin..kokemuksia??
Viikonloppuna koitettaan saada uusi pakoputki paikoilleen.
Powerflexit tilattu..niitä odotellaan ja kaiuttimetkin saapuvat ensi viikolla. Mistä takapään puslat??? googlea olen käyttänyt, mutta puslia en ole löytänyt.
Tuota iskari hommaa olen mietiskellyt..GTS iskareita suositeltiin samalla kun nuo puslat tilasin..kokemuksia??
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94 *COOLERI KEULILLA*
http://kuvablogi.com/blog/21870/10/
cooleri meni suht helposti paikoilleen..eihän tuo asennus siisteimmästä päästä ole mutta eipä tuolla näyttelyyn olla menossakaan. Seuraavana puskurin leikkaaminen/sovitus ja joku lippa tuohon olis hyvä saada, onko kukaan sovitellut esim. 9-5 puskinta tollaseen..tai siis tarkemmin ottaen puskurin alaosaa??
Tuo putken laitan heti kun kaverin työpaikalla on nosturi vapaa..tarkoitus oli tänään asennella ränniä mutta kaikki kolme nosturia varattu.
cooleri meni suht helposti paikoilleen..eihän tuo asennus siisteimmästä päästä ole mutta eipä tuolla näyttelyyn olla menossakaan. Seuraavana puskurin leikkaaminen/sovitus ja joku lippa tuohon olis hyvä saada, onko kukaan sovitellut esim. 9-5 puskinta tollaseen..tai siis tarkemmin ottaen puskurin alaosaa??
Tuo putken laitan heti kun kaverin työpaikalla on nosturi vapaa..tarkoitus oli tänään asennella ränniä mutta kaikki kolme nosturia varattu.

Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24614
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
kuin tuos on musta kasetti 

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
ei mitään käsitystä...mikä ero punaisella ja mustalla on??? muuta kun värinalleolut kirjoitti:kuin tuos on musta kasetti

Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24614
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
viisaammat kertokoon... mitä eroa.. mulla samanlainen ja punainen kasetti.......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Vanhoista viesteistä kaivettu vastaus, joka löytyi hakusanoilla kasetti + erot.
Asiaan:
Saab ilmoittaa seuraavasti:
Technical service bulletin 248-2502 (nov-2004):
Market: ALL
Oikean sytytyskasetin valinta
Kyseeseen tulevat autot: Kaikki SAAB mallit, joissa on moottorinohjausjärjestelmä Trionic T5 ja T7.
Taustaa:
On erittäin tärkeää, että Saab korjaamolla olevien sytytyskasettien eri versioita käytetään oikeassa moottorityypissä. Kasetteja ei saa käyttää väärin edes lyhytaikaisessa kokeilussa, koska ne voivat tuhota komponentteja sekä moottorinohjausyksikössä että sytytyskasetissa. Sekaantumisen aihuttaman vian ei välttämättä tarvitse näyttäytyä heti, vaan se voi ilmetä paljon myöhemmin.
Trionic T5: kasetin väri punainen, koekasetti sininen
Trionic T7: kasetin väri musta, koekasetti vihreä
Punaisen (T5) ja mustan (T7) kasetin erot ovat:
- sytytyspuolissa (eri induktanssi ja jännitetyyppi)
- liipaisusignaaleissa (erilainen herkkyys ulkoisille häiriöille)
- nakutussignaalissa (signaalin erilainen vahvistus)
- latauspiirissä ja purkauspiirissä (erilainen tekninen menetelmä)
Matti
Asiaan:
Saab ilmoittaa seuraavasti:
Technical service bulletin 248-2502 (nov-2004):
Market: ALL
Oikean sytytyskasetin valinta
Kyseeseen tulevat autot: Kaikki SAAB mallit, joissa on moottorinohjausjärjestelmä Trionic T5 ja T7.
Taustaa:
On erittäin tärkeää, että Saab korjaamolla olevien sytytyskasettien eri versioita käytetään oikeassa moottorityypissä. Kasetteja ei saa käyttää väärin edes lyhytaikaisessa kokeilussa, koska ne voivat tuhota komponentteja sekä moottorinohjausyksikössä että sytytyskasetissa. Sekaantumisen aihuttaman vian ei välttämättä tarvitse näyttäytyä heti, vaan se voi ilmetä paljon myöhemmin.
Trionic T5: kasetin väri punainen, koekasetti sininen
Trionic T7: kasetin väri musta, koekasetti vihreä
Punaisen (T5) ja mustan (T7) kasetin erot ovat:
- sytytyspuolissa (eri induktanssi ja jännitetyyppi)
- liipaisusignaaleissa (erilainen herkkyys ulkoisille häiriöille)
- nakutussignaalissa (signaalin erilainen vahvistus)
- latauspiirissä ja purkauspiirissä (erilainen tekninen menetelmä)
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
G-mies ehti näköjään ensin, mutta sanottakoon että tonnarissa ei ole Trionic 7.
Voihan se olla että tuo on maalattu mustaksi, mutta suosittelisin tsekkaamaan mikä on totuus.
Voihan se olla että tuo on maalattu mustaksi, mutta suosittelisin tsekkaamaan mikä on totuus.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24614
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
no niin ei mun ihmettely ihan turhaa ollu juu...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
todella paljon kiitoksia, tarkistan heti huomenna tuon kasetin alkuperäisen värin, ennenkuin suurempaa tuhoa tulee.
Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Onko tuo T7 musta kasetti nyt oikeasti hajottanut T5 autossa jotain? Tuntuu kuitenkin porukka niitä jonkin verran käyttävän ja ihan hyvin tuntuu ainakin kulkuakin löytyvän...
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
j0ne kirjoitti:Onko tuo T7 musta kasetti nyt oikeasti hajottanut T5 autossa jotain? Tuntuu kuitenkin porukka niitä jonkin verran käyttävän ja ihan hyvin tuntuu ainakin kulkuakin löytyvän...
On erittäin tärkeää, että Saab korjaamolla olevien sytytyskasettien eri versioita käytetään oikeassa moottorityypissä. Kasetteja ei saa käyttää väärin edes lyhytaikaisessa kokeilussa, koska ne voivat tuhota komponentteja sekä moottorinohjausyksikössä että sytytyskasetissa. Sekaantumisen aihuttaman vian ei välttämättä tarvitse näyttäytyä heti, vaan se voi ilmetä paljon myöhemmin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Punaisen DI:n tilalle voi laittaa Mustan DI:n mutta ei päinvastoin, vaikka mustan asennus onnistuu saattaa tulla häiriöitä varsinkin vikakoodeissa. En ole täällä ruotsin puolella kuullut mistään muista haavereista kuin juuri virheellisistä koodeista, mutta saabin oma suositus on punainen/punainen ja musta/musta.
Mutta missään tapauksessa, huom! jos saatte käsiinne punaisen DI:n sinisellä merkinnällä tai mustan DI:n vihreällä merkinnällä, älkää asentako niitä autoonne.
Tässä alla hiukan kasettien merkinnöistä:
TK 3.2, PUNAINEN KASETTI, sopii kaikkiin joissa pitää olla punainen.
TK 3.4, MUSTA KASETTI, sopii T7 MY -99 asti.
TK 3.4D, MUSTA KASETTI, tuli MY 2000 sopii kaikkiin T7.
TK 3.6, MUSTA KASETTI, sopii kaikkiin T7
TK 3.7, MUSTA KASETTI, sopii kaikkiin T7
Yrittäkää välttää kasettia TK 3.4D tämä on se heikoin ja vikaalttiimpi malli.
Mutta missään tapauksessa, huom! jos saatte käsiinne punaisen DI:n sinisellä merkinnällä tai mustan DI:n vihreällä merkinnällä, älkää asentako niitä autoonne.
Tässä alla hiukan kasettien merkinnöistä:
TK 3.2, PUNAINEN KASETTI, sopii kaikkiin joissa pitää olla punainen.
TK 3.4, MUSTA KASETTI, sopii T7 MY -99 asti.
TK 3.4D, MUSTA KASETTI, tuli MY 2000 sopii kaikkiin T7.
TK 3.6, MUSTA KASETTI, sopii kaikkiin T7
TK 3.7, MUSTA KASETTI, sopii kaikkiin T7
Yrittäkää välttää kasettia TK 3.4D tämä on se heikoin ja vikaalttiimpi malli.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Ja sitten tuleekin perustelujen vuoro. Miksei saisi testikasettia käyttää autossa?core2 kirjoitti:Mutta missään tapauksessa, huom! jos saatte käsiinne punaisen DI:n sinisellä merkinnällä tai mustan DI:n vihreällä merkinnällä, älkää asentako niitä autoonne.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Yksinkertaisesti siksi, että kun testikasetti on asennettu autoon niin sitä ohjataan testilaitteella. Ei ole sanottu, että auto edes käynnistyy kunnolla ilman testeriä.Jope kirjoitti:Ja sitten tuleekin perustelujen vuoro. Miksei saisi testikasettia käyttää autossa?core2 kirjoitti:Mutta missään tapauksessa, huom! jos saatte käsiinne punaisen DI:n sinisellä merkinnällä tai mustan DI:n vihreällä merkinnällä, älkää asentako niitä autoonne.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.