Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Trionicin kartat on helpompi säätää jos bensamäärä lisääntyy kohtuu ennustettavasti eli ihan puhtaasti ohjauspulssinleveyden pohjalta. Kertovat bensaregut on antiikkia, tarkoitettu mekaanisimmille järjestelmille.
Jos suuttimet on riittävän isot niin bensa riittää ja määrät saa sopivaksi ihan softan karttoihin kirjoittelemalla.
On helpompi osua liikkuvan maaliin paikaltaan seisten kun hevosen selästä.
Jos suuttimet on riittävän isot niin bensa riittää ja määrät saa sopivaksi ihan softan karttoihin kirjoittelemalla.
On helpompi osua liikkuvan maaliin paikaltaan seisten kun hevosen selästä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Ei ton nyt mikään antiikkinen paineen säädin pitäisi olla. http://www.hestec.fi/store/index.php?ma ... ts_id=9747
Toi tuli tilattua. Männät, veivit, suuttimet, ja toi säädin tuli tuolta. Ainut firma mikä otti asiosta selvää ja palveli hyvin.
Toi tuli tilattua. Männät, veivit, suuttimet, ja toi säädin tuli tuolta. Ainut firma mikä otti asiosta selvää ja palveli hyvin.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Mihin sä tarvit ahtopaineen mukaan bensapainetta säätävän regun ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Siis ihan oikeasti, oot rehellisesti pistäny ihan hukkaan rahaa, ei trionicci mitään kertovia säätimiä tartte. Hankaloitat vaan säätäjän hommaa. Trionicissa on aivan riittävät kartat polttoaineen saantia varten joka tasolla. Helpompi olis ymmärtää, että heität alkuperäisen säätimen kuikkaan ja pistät säädettävän tilalle, ei kertovaa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Minkäkokoiset suuttimet tilasit, niistäkin riippuu tarvitko edes ollenkaan nostaa vakiosta bensapaineita. Helpottaa pumpun työtä jos ei tarvi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Hestec ja antiikki sopii kyllä hyvin samaan lauseeseen. 
80-90's purkkavirityksiä on kertovat paineensäätimet, niillä ei tee mitään säädettävissä olevan moottorinohjauksen yhteydessä. Ainostaan haittaa hankalamman säätämisen takia (palaa enemmän aikaa ja sitä kautta rahaa eikä tule ainakaan parempi), sekä pumppu loppuu nopeammin kun sitä kuormitetaan turhaan korkeammalla paineella.
Kunhan suuttimet on riittävän isot niin deltapaineen voi pitää ihan siinä vakiossa 3 bar mikä on paras pumppujenkin kannalta.
Ei ole järkevää tehdä epälineaarisuutta polttoainejärjestelmään tarpeettomasti.

80-90's purkkavirityksiä on kertovat paineensäätimet, niillä ei tee mitään säädettävissä olevan moottorinohjauksen yhteydessä. Ainostaan haittaa hankalamman säätämisen takia (palaa enemmän aikaa ja sitä kautta rahaa eikä tule ainakaan parempi), sekä pumppu loppuu nopeammin kun sitä kuormitetaan turhaan korkeammalla paineella.
Kunhan suuttimet on riittävän isot niin deltapaineen voi pitää ihan siinä vakiossa 3 bar mikä on paras pumppujenkin kannalta.
Ei ole järkevää tehdä epälineaarisuutta polttoainejärjestelmään tarpeettomasti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Kyllä kannattaa kuunnella kokeneempia, noita säätimiä voi vielä vanhan ajan tonnareihin ja og satkuihin viritellä mutta en ymmärrä miksi tunkea tuollaista säädintä trioniciin..
Orggis säädin on muutenkin fiksusti integroitu siihen bensatukin päähän
Orggis säädin on muutenkin fiksusti integroitu siihen bensatukin päähän

Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
OT: Koskeeko tää hestec ja antiikki myös tätä uutta purkkia?
- 32bit 50MHz ARM prosessori
- pienikokoinen 108x84x30mm
- valmistettu Suomessa
- Can väylä
- Sisäinen tiedonkeruu
- Online säätö reaaliajassa
- Joutokäynnin säätö (16bit PWM) ja ahtopaineen säätö (16bit PWM, 3d)
- Lambda säätö kapea- tai laajakaista lambdalla (3d)
- Antureiden valinta ohjelmasta ja ohjelmoitavat triggeri tulot, tason säätö portaaton. Sopii suoraan monille alkuperäisille antureille!
- Monipuoliset säätökartastot
- 32bit 50MHz ARM prosessori
- pienikokoinen 108x84x30mm
- valmistettu Suomessa
- Can väylä
- Sisäinen tiedonkeruu
- Online säätö reaaliajassa
- Joutokäynnin säätö (16bit PWM) ja ahtopaineen säätö (16bit PWM, 3d)
- Lambda säätö kapea- tai laajakaista lambdalla (3d)
- Antureiden valinta ohjelmasta ja ohjelmoitavat triggeri tulot, tason säätö portaaton. Sopii suoraan monille alkuperäisille antureille!
- Monipuoliset säätökartastot
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Vaikea sanoa vielä kun ei ole tullut nähtyä ja koettua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Mä en tiedä mistä ootte saanu päähänne että tämä olisi kertova malli. 1:1. Vakio säätimen kanssa mennään ainakin sisään ajon ajan. Saan laittaa rahani mihin itte haluan. Olisi ollu paljon järkevämpää ostaa tonnilla corolla ja ajella tyytyväisenä. Männät ja veivit oli kans turha ostos monen mielestä. Olisi ollut järkevää laittaa 4-500tkm ajettuun mäntään uudet renkaat ja hoonata ja sylinterit ja laittaa uudet laakerit ja unohtaa poraus ja tasapainoitukset. Holsetti vaan kiinni ja odottaa täys tuhoa.Tottahan se kestää, mutta aikansa. Kytkinki on ihan paska specci.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Älä ny hermostu suotta. Jos projektithreadia kirjoittelee niin tottakai sinne kommentoi jokainen oman mielipiteensä, ei niistä kannata suuttua. Aina saa rakentaa niinkuin haluaa mutta kritiikki pitää silloin kestää jos projektin julkiseksi tuo. 
Tuosta:

Tuosta:
Vaan sai käsityksen että kyseessä olisi ns. kertova säädin eli ei deltapaineen vakiona pitävä normaalisäädin jollainen alkuperäinenkin on. Jos ei ole kertova niin hyvä juttu, säädettävyyden olisi kylläkin saanut selvästi edullisemminkin esim. AMW:n säätökannella orkkissäätimeen.ahtopaineen mukaan säätyvä bensapaineensäädin
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Jotenki vaan jää sellainen olo että teki miten tahansa tai osti mitä tahansa niin aina on tehny väärin. Asioita oletetaa ja pidetään omaa oletusta totena, kysymättä kuinka asia todellisuudessa on. Ei ole vaikea asia kysyä.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Sun edeltäjät on tehneet kaiken väärin, joten se on oletusarvo.
Ei muuta ku eteenpäin projektin kanssa, internetiä ei kannata ottaa liian vakavasti. :-)
Ei muuta ku eteenpäin projektin kanssa, internetiä ei kannata ottaa liian vakavasti. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Säätimen osaltahan olisit voinut virhekäsityksen oikaista heti.nipponkippo kirjoitti:Asioita oletetaa ja pidetään omaa oletusta totena, kysymättä kuinka asia todellisuudessa on. Ei ole vaikea asia kysyä.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Mitä teherä? Paaliin vai maaliin.
Vähä kattot ketjua ylöspäin niin siellä on linkki säätimeen.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing