Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Niin, ainahan sitä periaatteessa helpommalla pääsee, kun ruosteet eivät ole "julkisivulla".
Kyllähän tuossa omassakin Aerossa oli kiitettävästi peltihommia. Justiin perinteisiä: Vararenkaan kotelo, vetarin tunnelit, tunkkien paikat, apparin laattia yms. Mutta nuo kunnolla hitsaa ja maasat päälle. Ja nuiden muovien alle vetää sinkit, eikä välttis lainkaan omaa väriä päälle, kun muovit kuitenkin peittää.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

Kuvia en pääse ottamaan kun auto majailee vanhempieni luona Savon puolella. Kuitenkin toiveita kuvista olisi jos vaikkapa tuo isä kerkeäisi niitä viikonlopun aikaan ottamaan :) Minullakin olisi kyllä paikka rakentaa (110 neliötä lämmintä hallia sekä paljon työkaluja), mutta tämä paikkakunnan vaihtelu auton ja kodin välillä tekee vähän tiukkaa aikataulujen kanssa, ainakun pitää olla johonkin kiire... :D
Ilmaiseksi en tule tästä luopumaan, koska pystyn kuitenkin autoa pitämään säilössä ja vielä jonainpäivänä pääsen sen kimppuun täysillä. Mutta kuitenkin tarjouksia saa esittää YV:llä sekä kysellä lisää kuulumisia autosta.

Ruosteet on lähinnä kaikki piilossa, joten "helppohan" tätä olisi alkaa kunnostamaan kun ei tarvitsisi ulkopeltejä uusia ollenkaan näkyviltä osilta. Kaarien alta puuttuu kaikki, takakontin kulmat sisältä ja varapyöränkotelo ruostunut läpi. Vetaritunnelit ruosteessa sekä tunkin lätkät ja jotain puuttuu (peltiä? :lol: ) pohjastakin. :saab:
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Ei muuta kun hommiin vaan! Noin hyvät tilat ja kaikki!
Mulla on ihan sama ongelma, eli talli on maalla vanhempien luona, n. 100km päässä täältä Lahdesta. Tallille ei pääse aina silloin kuin huvittaisi, mutta eipä ole kiire autoilla valmistuakaan. Hissukseen vaan alkaa paikkoja hitsamaan, eikä pura liikaa kerralla pois, niin kyllä se siitä valmistuu.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Saab 900 "Ilmavirta" Airflow 1983

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

lucaf kirjoitti:Vau onpas näyttävä peli! :) Tosiaan alkuperäisissä istuimissa on tuon ikäisessä turbossa ollut ns. tikapuuverhoilu (http://ipocars.com/imgs/a/d/u/y/s/saab_ ... _2_lgw.jpg)
Tässäpä olisi alkuperäistä vastaava verhous edukkaasti. Lisänä auto :wink: , josta korjauspalaa?
http://www.nettiauto.com/saab/900/5173484
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Vastaa Viestiin