Sivu 3/9

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: Ti Heinä 30, 2013 23:23
Kirjoittaja f-19
Onko muuten mitään konkreettista tehty? :-D

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: Ti Heinä 30, 2013 23:56
Kirjoittaja Juha96
f-19 kirjoitti: Oletteko ihan varmoja että satkun koneella+lootalla painopiste on vähemmän edessä kuin vastaavalla vanhalla tonnarin koneella+lootalla? Mä melkein väitän että satkun koneella se painopiste on enemmän etuakselin etupuolella kuin tonnarin koneella. En väitä varmaksi vielä, mutta satkussa vetarit lähtee noin 1. pytyn tienoilta, sen jälkeen on vielä paljon moottoria etuakselin etupuolella. Eikös nuo uudemmat poikittaiset lyhytlohkot ole vielä pystymmässä kuin esim. B202 tonnarissa, eli painopiste on sen puolestakin vähemmän etuakselin etupuolella?

Eri asia on sitten tosiaan miten se tonnarin kone (poikittainen rivi4 ylipäätään) mahtuu kuupan konehuoneeseen.
No siis vahva oletus mulla on se, ettei kuupan pyöräkoteloiden väliin mikään rivinelonen, varsinkaan laatikkonsa kanssa, mahdu poikittain (en tosin ole mittaillut / kokeillut). Vaihtoehdot olisi siis joko kone ja laatikko pitkittäin peräkkäin kuten kuupassa vakiona (ulottuisi kyllä rivinelosen kanssa tosi pitkälle eteen) tai sitten kone ja laatikko pitkittäin päällekkäin kuten og:ssa.

(edit. tietty jos sisälokarit leikkelee rohkeasti lähes kokonaan pois, sinne saattaisi jonkun poikittaiskoneen + laatikonkin saada mahtumaan. Mutta ne on kuitenkin kuupassa sen verran kantava rakenne, että niiden laikkailu menee jo mun hahmotuskyvyn ulkopuolelle)

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: Ke Heinä 31, 2013 09:15
Kirjoittaja f-19
Näin mä näkisin kanssa. Satkun koneen sovitus on vaan tosiaan kans aika hankala kun tulee kai sen verran pitkälle ja korkealle verrattuna kuupan omaan koneeseen. V6:llakin hihnapyörä on "aika edessä" = maskia pitää loveta että mahtuu. Satkun lootan tapauksessa vielä pitäisi saada enskakin auton puskurin sisäpuolelle, ja jonkunlainen moottorinkannakekin vielä ihan etummaiseksi. Mutta onneks tais ne kuupan vetaritkin olla aika keskellä laatikkoa eli sen puolesta satkun kone+loota ei olis ihan toivoton?

Mutta tekijämiehelle nämä ei ole ongelmia :-)

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: Ke Heinä 31, 2013 09:22
Kirjoittaja f-19
Perun kaikki pahat puheeni, tänne foorumille on jo aiemmin pastettu tälläinen kuva:
http://i94.photobucket.com/albums/l116/ ... 6turbo.jpg

Harmi kun lowbudgetrides ole enää pystyssä,sielä olisi ainakin ollut enemmän tietoa. Ketju klubin foorumilla: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 1&p=435829

Sinne se mahtuu, ei muuta kuin hommiin!

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: Ke Heinä 31, 2013 12:20
Kirjoittaja Nroto
Web archive.lla irtoaa jotain tuolta, ainakin tuo ensimmäinen sivu


http://web.archive.org/web/200702081054 ... c.php?t=69

edit...

Irtoaa lisääkin
http://web.archive.org/web/200706171830 ... c&start=15

Vaihtaa vaan viimeiset numerot 15,30,45.. jne

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: Ke Elo 07, 2013 14:51
Kirjoittaja 9000_urbo
Mites homma etenee?

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: Ke Elo 07, 2013 20:07
Kirjoittaja mazeos
9000_urbo kirjoitti:Mites homma etenee?
kyllä tää tästä pikkuhiljaa... ensi viikon aikana piettäis saada rojekti tallille purkuun. Tällä hetkellä keräilen rojektia varten osia; nyt on tulossa mm. pyörännavat ja jarrut tonnarista.

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: Ke Elo 07, 2013 20:28
Kirjoittaja hewidero
Nroto kirjoitti:Web archive.lla irtoaa jotain tuolta, ainakin tuo ensimmäinen sivu


http://web.archive.org/web/200702081054 ... c.php?t=69

edit...

Irtoaa lisääkin
http://web.archive.org/web/200706171830 ... c&start=15

Vaihtaa vaan viimeiset numerot 15,30,45.. jne
Ei aiheeseen liity mitenkään, mutta onkohan sama auto kun on blocketissa myynnissä?
http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_96 ... ?ca=11&w=3

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: Ma Syys 30, 2013 22:53
Kirjoittaja mazeos
Tonnarin kone myytiin, nyt mietiskelen että turbottaisiko V4sen vai ostaisiko OG-900sen T16 koneen joka menee pitkittäin keulille...

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: Ti Loka 01, 2013 10:25
Kirjoittaja TTH
T16 ja Trionic!

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: Ti Loka 01, 2013 10:28
Kirjoittaja Rattivaihde
Museorekisteriin!

:mrgreen:

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: Ti Loka 01, 2013 11:39
Kirjoittaja mazeos
Rattivaihde kirjoitti:Museorekisteriin!

:mrgreen:
näääh... tuskinpa vaan... ei sovi mun visioihin tuo :mrgreen:

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: Ke Loka 02, 2013 21:50
Kirjoittaja Johnny V4
Tonnarin tekniikkaa, Satkun T16, Turbo V4...Ei millään pahalla eikä sillä, että tässä itse mitään rakenteluvirtuooseja oltaisi, mutta tajuatko yhtään kuinka eri luokan projekteja noi on toisiinsa nähden? Kun tuntuis vaan, että mieli vaihtuu viikottain ilman mitään rakentelusuunnitelmia. Jos sinne jotain tuoreempaa tekniikka täytyy saada, niin ehdottomasti Satkun paketti lattiakepillä. Samanlainen satkun T16 paketti oli(on?) myös Leinon sprinttikuupassa. Meidänkin tallilla on joskusmuinoin asennettu 99 tekniikka jokkisautoon ja hyvinhän se sinne vetarilinjan sekä etupään puolesta sopi. Toki onhan T16 tekniikassa paljon enemmän sälää ympärillä ja ainakin alkuperäisellä lämmityslaitteella saa heittää vesilintua. Mutta se on varmasti pienimpiä murheita projektissa. :D

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: To Loka 03, 2013 08:45
Kirjoittaja Fakiiri
Kun kerran alkaa niin rakentaa tohon V4:seen trionicin :mrgreen:

Re: 1975 Saab 96 T16

Lähetetty: To Loka 17, 2013 21:58
Kirjoittaja mazeos
olen tässä pohdinnoissani tullut siihen tulokseen, että vedän tämän rojektin kohdalla niin yli kuin vaan mahdollista on:

-Putkirunko (saumattomasta teräsputksta)
-T16 kone (OG-satkusta)
-neliveto (palikat esim Opel Caibrasta, Ford Sierrasta, Audista?)
-kevyet kuppipenkit
-reilusti kevennystä (mm. lasikuitulokasuojat ja -luukut)

alkuperäisestä 96sesta käytetään kori, osa pohjasta, tulipelti, hiekkapellit.

ja joo, rojekti lähtee ensiviikon aikana käyntiin kun vihdoinkin saan tämän vehkeen tallille.