j0ne kirjoitti:Ko. femmaan oli edellisen omistajan aikaan vaihdettu merkkiliikkeessä jakopäänketju. Nokkien merkit oli vanhoilla jakopään kamoilla laitettu ihan kohdillee (ei mene millilleen kuluneilla kamoilla jos nokkapyörät linjassa) -> tässä oli 14 niittiä nokkien merkkien välissä ja nokkapyörät merkkien mukaan "auraa". Tyhjis olikin matala ja humppaava.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 93#p930393
Löysin tämmösen kohdan tuolta foorumia selaillessa. Itselläni on 14 niittiä juurikin merkkien välissä ja merkit laitettu niin tarkasti oikein kun oli vain mahdollista saada, pieni heittoha siihe jäi juuri mutta sitä tuli veivattua nii monee kertaan että päädyin siihen lopputulokseen asentaessa että sen tarkemmin ei edes kuulukkaan saada. Mutta syy taisi tullakkin nytten esille että senverran kuluneet jakopään romppeet ettei tarkemmin saa ja tyhjis jäi tuommoseks oudoksi
Nyt ollaan saatu remontijäljiltä auto käymään kunnolla ja jakopääki saatu vaikeuksien kautta kohilleen!
Facebookiin jo kirjottelinki, aattelin vähäse vuorostaan rueta ulkonäköä rueta laitteleen ja olisi tälläinen lippa idea mielessä. Onkohan mitenkä isoja eroja 9-5 ja 9-3 puskurin alareunan kaarevuudessa ja kiinnikkeissä. Tosin jossei suoraan mene niin se pistetään menemään pienellä työstöllä!
Kenelläkään myytävänä 9-5 sportti lippaa ?
#6620 Vilho Trygg SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
vanteiden kiillottelua kesäksi ja alkaa se pikkuhiljaa peilaamaan.
1200 nytten vesihiottu. Olisko mitään hyviä kiillotusaine suosituksia millä kiillottaa 2000 vesihionnan jälkeen?:)
#6620 Vilho Trygg SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex