Sivu 3/18
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: La Tammi 23, 2016 18:45
Kirjoittaja massse.
Osatkin tuli alle viikossa , kiitokset taas
ProCarServicelle
Tiistaina alotellaa sovittelemaan osaa paikalleen , kun sattuu olemaan taas ainoa vapaapäivä pariin viikkoon
Havainnolistamiskuviahan täytyi ottaa, jospa nuo varretkin kestäisi edes kesän.
Tuli myös testattu kestääkö Viggeniä pestä "pesulassa" vaikka yleensä kartan näitä..
Vaihtoehdot vaan loppu näin talvella ja auto suolassa Varkauden reissun takia
Kaikki ehjänä , antennin vain nyppäsin irti ja tietysti ilman harjoja pesu.
Tässä vielä todisteita , lämmöt pysyy puolessa välin nyt vaikka pakkastakin
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: Pe Tammi 29, 2016 14:57
Kirjoittaja massse.
Viggeni huollettu
Ongelmitta ei menny huolto.
-Uudet vesipumpun putkien o-renkaat eivät pitäneet ollenkaan -> täytyi hommata paremmat.
-Imusarjan paineanturi (osa.nro.9171497) antoi häiriötä kun piuhassa käytti, liitin osaa rupesimme käyttämään auki = jäi käteen koko liitin
Pikaisen soiton jälkeen ProCarServicelle selvisi , ettei kyseistä osaa tule saamaan heidän kautta lähiakoina / tiesmilloin..
nooo.. ratkaisu piti tehdä:
Kävin hakemassa
MY98 9-5 B235e koneella varaosautoksi
anturi siitä ja kaikki toimii
Kuvaan ehdin jo pyöräyttää tusina 16" alut alle.
Katsellaan mitä loppu autolle tekee.
Toiseen 9-5:een menee auton mukana tulleet ALU28 vanteet & sytkäkasetti.
Eli nyt 1 Hopea vielä näiden lisäksi
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: Pe Tammi 29, 2016 16:33
Kirjoittaja 99GLS
Sinullahan on sitten kampparin hihnapyörän ja nokkien hammaspyörien momentit tuoreessa muistissa?
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: La Tammi 30, 2016 21:05
Kirjoittaja massse.
99GLS Niinhän sitä vois luulla
Koitan huomenna kattoa läppäriltä Autodatasta sulle momentit
Plusalle meni kelit joten:
-Viggenille käsipesu
-9-5:lle käsipesu
-Varaosa 9-5:lle käsipesu
Varaosa 9-5:sta bongasin alumiinisen Välijäähy -> Kaasuläppä välisen putken.
Mietin jotta liekkö sopiva Viggeniin = Bolt-On , eli Viggenin muoviputki korvattu alumiinisella
Konetila kaipaisi puunausta taas.. Putkella varmaan kiillotus.
Myös Alu28 vanteet pesty ja nosteltu ullakolle kevättä odottelemaan. Nämä menee 9-5:een.
Tämmöiset kanssa haalittu varastoon , saa nähdä mitä näille.
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: Ti Helmi 02, 2016 22:38
Kirjoittaja massse.
Noo...
Vikoja ilmeni Viggeniin ihan urakalla.
-Jarrua polkiessa kevyesti = Suhinaa (Liekkö tehostin antautumassa)
-Kytkin poljin meni jäykäksi , ei toimi.
Liekkö kytkimen pääsylinterissä häikkää
?
Volvo tuppasi olemaan samanlainen kun työsylinterin mäntä lähti paikaltaan
& Toisen kerran myös kun asetelmalle kävi näin.
Nimittäi
125tkm kohdalla uusittu:
-Kytkinpaketti
-Työsylinteri
-Pääsylinterin putki
(+Vaihteisto öljyt , vetarin stefa ja vaihteensiirtäjän stefa)
En jaksaisi uskoa , että kytkin olisi vielä särki.. Mutta ideoita ja visioita otetaan vastaan
Jarrutehostimesta
Liekkö 9-5:n tehostin käypänen Viggeniin?
(MY98 9-5 , Viggen MY99) Sylinterissä selvä ero ainakin.
Kaikki Saabi tiedot läppärillä.. Läppäri "raadon luona"
99GLS saa kyllä momenttinsa
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: Ti Helmi 02, 2016 23:50
Kirjoittaja 99GLS
Auto on kunnossa ja ajossa
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: To Helmi 11, 2016 20:40
Kirjoittaja massse.
Noo..
Vika melko varmasti selvillä.
-Pääsylinteri OK (Liikkuvat osat liikkuu , neste kiertää , ei vuoda)
-Työsylinteri OK (Liikkuu , ei vuoda)
Eipä tässä jää jäljelle kuin tuo levy / asetelma.. Kestihän ne sen 25tkm
Tilaus tehty ja osatkin tuli tänään:
-Kytkinpaketti Viggen
-Vetoakselin tiivisteet x2
-Vaihteisto öljy 2L
Ja kyllä en tilannut työsylinteriä, toivon ja uskon ettei 25tkm jälkeen ole siihen vielä kilometrit tulleet täyteen.. Mikäli on niin tilataan.
Oletus kova , että tuo vakio paketti pelittää vielä hyvin näillä tehoilla.
Mahtanut tuo nykyinen vaan särkyä muutoin , veikkaus on jousi / jousen kannakkeet levystä asetelman välissä.
Myös tutkittu tuo jarrutehostin homma.
Viggeniin käypäiset tehostimet: Viggenin oma tai RHD 9-5:sta
Mikäli näitä lojuu nurkissa jollain niin ostan mielelläni pois
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: Pe Helmi 19, 2016 12:47
Kirjoittaja massse.
Viggeni taas liikkuu uuden kytkinpaketin voimin
Samalla tosiaan vaihtui vetarin stefat & lootaöljyt vielä kertaalleen.
Jospa tää tästä taas hetkeksi
Syyllinenkin löytyi ja tässä hänestä kuva
Tutkia viikonloppuna mistä peräisin kyseisen pala , äkkiseltää näytti kovin ehjältä kytkinlevykin.
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: Pe Helmi 19, 2016 20:36
Kirjoittaja Mertmi
Muutes, kääntäisin ton bypassin toisinpäin.
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: Ti Maalis 01, 2016 14:05
Kirjoittaja massse.
Metrmi ei huono idea ja on käännetty , tuntuihan tuo noinkin toimivan
Kysymys olisi
T7koneiden kansista, mitä eroa B235E ja B235R kansissa?
Olisi tuossa raadossa ehjä kansi , minkä ajattelin laitella koneistettavaksi.
Idea oli: Plaanaus , R-seetit , Nokkalinjat kahtoa & T5? nokat + tietty pesut & puhallutukset ja jäykemmät jouset mikäli löytyy sopivat.
Niin millähän ET:llä ihmisillä on näissä OG93:ssa ollut leveämpiä vanteita esim. 8.5-9.5"
Kahden vaihella joko mennään Orkkis vanteilla tai leveämmät 17-18" ehtiä alle kesäksi.
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: Ti Maalis 01, 2016 14:13
Kirjoittaja jcarlson
T7 kannet on kaikki samoja, alkupään E-moottoreissa 98-00 oli eri pakovenat. B235R eri pakonokka.
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: Ti Maalis 01, 2016 14:17
Kirjoittaja massse.
Olenko hakuteillä jos veikkaan natriumtäyte venttiilit R-koneessa?
Vai onko pakovenoissa ihan kokoeroja?
Tosiaan MY98 T7 koneesta ko.ylimääräinen kansi.
Kiitän
jcarlson
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: Ti Maalis 01, 2016 15:11
Kirjoittaja jcarlson
Ei ole natriumtäytettä venoissa. B235R on alusta asti Nimonic-pakoventtiilit, alkupään matalapaineissa tavalliset stelliittipinnoitteiset, joita ei kannata mihinkään virikoneeseen laittaa. Kokoeroa ei ole, pakovenan lautasessa oli muistaakseni hieman erinäköinen kolo josta erottaa nopeasti kumpi vena.
Saattoi olla myös MY02 milloin tuli kaikkiin Nimonic-venat, EPC:stä tuon voi varmistaa.
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: Ti Maalis 01, 2016 18:12
Kirjoittaja massse.
Hyyvä , kiitän taas
Eli periaattessa viskata vesilintua pakovenoilla & tilata B235R pakovenat ja mieluiset nokat niin saan tuosta vielä itselleni järkevän kannen
Läppäri meni pimeäksi niin ei pääse EPC:n käsiksi , mutta näillä tiedoilla taas pärjää
Re: massen. Viggeni
Lähetetty: Ti Maalis 01, 2016 19:55
Kirjoittaja jcarlson
Jeps, ne Nimonic pakovenat maksaa vaan mansikoita Saabilla (tai ainakin maksoi 6 vuotta sitten) ja tarvikkeena saa vain niitä tavallisia kuraventtiileitä.