Re: 9-3 2.0T SC 2006 BioPower
Lähetetty: Su Huhti 01, 2018 22:53
Tehoihin liittyvä pikkupäivitys ja öljynkulutukseen liittyvä korjaus on nyt toteutettu, kun uusi (vähän entistä isompi) hyrskytin löysi paikkansa Saabin konehuoneesta.
Kesärenkaat jäi suunnitelmista poiketen vaihtamatta, koska talvi ei näytäkään väistyvän kevään tieltä. Esipesin auton kuitenkin vaahdon kanssa, jonka jälkeen ajoin reilu 100 km ja pesun hyöty oli poistunut
Hyvältä se näyttää kaukaa hieman märkänä, vaikkei kuva tarjoakaan näkymää konepellin alle
Edit. Nyt on reilu tankillinen menty uudella mitsulla ja vaihtotyön voi todeta onnistuneeksi. Jäähdytinneste haisi aluksi, mutta nyt haju on kadonnut eikä nestettä katoa. Kesti vain aikansa ennen kuin kaikki pitkin pakoputkea valuneen jämät olivat palaneet pois.
Tässä parit randomvinkit turbon vaihtoa suunnitteleville:
- WISin ohjeilla pääsee pitkälle, mutta järkeä saa käyttää ja tietyissä paikoissa oikaiseminen on suotavaa
- turbo mahtuu tulemaan pois yläkautta (WIS ohjeistaa ottamaan alakautta)
- pakoputkea ei tarvitse katkaista eikä lambda-antureita tai niiden johtoja irroittaa (tuli kokeiltua, että ainakaan ensimmäinen lambda ei irtoa
ilman väkivaltaa)
- vesipumpussa on poistotulppa, joka itsellä ei auennut suosiolla (termostaatin vaihto-ohjeissa WIS ei tätä kerro)
- pakopuolen muttereihin kannattaa suihkia etukäteen jotain irrotusöljyä. Itse suihkin sitä muutaman kerran alkaen viikkoa ennen vaihtotyötä ja kaikki kuusi aukesivat suosiolla
- pieni ja tiheähampainen räikkä ja hyvä valikoima jatkovarsia helpottaa hommaa ja säästää hermoja
- suoritin homman siten, että auton keula oli pukkien päällä. Alla mahtui touhuamaan selällään ja päällä polvillaan moottorin päällä
- aikaa meni tuumaillen ja rauhallisesti tehden aika tasan kaksi päivää. Suorittamalla vaihtuisi kyllä päivässäkin.
Kesärenkaat jäi suunnitelmista poiketen vaihtamatta, koska talvi ei näytäkään väistyvän kevään tieltä. Esipesin auton kuitenkin vaahdon kanssa, jonka jälkeen ajoin reilu 100 km ja pesun hyöty oli poistunut
Hyvältä se näyttää kaukaa hieman märkänä, vaikkei kuva tarjoakaan näkymää konepellin alle
Edit. Nyt on reilu tankillinen menty uudella mitsulla ja vaihtotyön voi todeta onnistuneeksi. Jäähdytinneste haisi aluksi, mutta nyt haju on kadonnut eikä nestettä katoa. Kesti vain aikansa ennen kuin kaikki pitkin pakoputkea valuneen jämät olivat palaneet pois.
Tässä parit randomvinkit turbon vaihtoa suunnitteleville:
- WISin ohjeilla pääsee pitkälle, mutta järkeä saa käyttää ja tietyissä paikoissa oikaiseminen on suotavaa
- turbo mahtuu tulemaan pois yläkautta (WIS ohjeistaa ottamaan alakautta)
- pakoputkea ei tarvitse katkaista eikä lambda-antureita tai niiden johtoja irroittaa (tuli kokeiltua, että ainakaan ensimmäinen lambda ei irtoa
ilman väkivaltaa)
- vesipumpussa on poistotulppa, joka itsellä ei auennut suosiolla (termostaatin vaihto-ohjeissa WIS ei tätä kerro)
- pakopuolen muttereihin kannattaa suihkia etukäteen jotain irrotusöljyä. Itse suihkin sitä muutaman kerran alkaen viikkoa ennen vaihtotyötä ja kaikki kuusi aukesivat suosiolla
- pieni ja tiheähampainen räikkä ja hyvä valikoima jatkovarsia helpottaa hommaa ja säästää hermoja
- suoritin homman siten, että auton keula oli pukkien päällä. Alla mahtui touhuamaan selällään ja päällä polvillaan moottorin päällä
- aikaa meni tuumaillen ja rauhallisesti tehden aika tasan kaksi päivää. Suorittamalla vaihtuisi kyllä päivässäkin.