Kuulumisia nopasta

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No mulla olis kyllä aikaa, tehdä tollaisia vuosihuoltoja :D
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tulipahan ke-iltana pestyä sitten sinisen ysiysin etulattiamatot ja kyllä lähti mustaa, voi jestas sentään. nyt näyttää siistiltä, tää oli erityisen hyvä vinkki.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Tänään tuli sitten vaihdettua , tosiellekkin puolen etujarrusatula jäi se klonks , pois joka kuuluui peruttaessa.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Tuossa kun etu jarru satulaa vaihdoin , pisti silmään vetareiden tunnelit , ne oli hiekkaa täynnä vetoakselit pyöri hiekan seassa, putsasin kaikki pois ja tietysti tuli hitsattavaa kuskin puolelle, onneksi on pojalla vielä koulua ,vie nopan ensi viikolla koululle ja vetarin tunneli hitsataan kuntoon.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Reetu kirjoitti:Tuossa kun etu jarru satulaa vaihdoin , pisti silmään vetareiden tunnelit , ne oli hiekkaa täynnä vetoakselit pyöri hiekan seassa, putsasin kaikki pois ja tietysti tuli hitsattavaa kuskin puolelle, onneksi on pojalla vielä koulua ,vie nopan ensi viikolla koululle ja vetarin tunneli hitsataan kuntoon.
Sitte kun on kunnossa, niin kannattaa aina auton pesun yhteydessä putsata ne kotelot ja myös takaiskarin yläpään kiinnike moskasta...

tai jos pesee harvemmin niin putsaa niitä säännöllisesti...

Ei pääse roust -monsteri kiinni niin helposti...

; hmmmm... mitähän tököttiä sinne koteloihin kannattaisi laittaa ??? kotelosuojaa vai massaa vai mitä ???
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Noin ajattelin itsekin ja tuosta satkusta olenkin pitänyt huolta , noppa saa myös jatkossa yhtä hyvän pidon.
Tuota itsekin olen miettinyt mitä kannattais laitta sinne ?
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

saabracing kirjoitti: ; hmmmm... mitähän tököttiä sinne koteloihin kannattaisi laittaa ??? kotelosuojaa vai massaa vai mitä ???
Pikku vinkkinä:
Ostin Jämsänkosken Ekokemin toimipaisteestä suojaöljyä, joka siis on sellaista juoksevaa öljyä, jossa on lisättynä ruostesuoja-aineita. 10 litran pytty maksoi 14 euroa. Kokeneemmat kehuvat hyväksi aineeksi.
# 419 Vesa Pohjalainen
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Tänään sai nopan moottori kylvyn , liuotinpesuainetta ja tiskiharjaa jonka jälkeen painepesuria ja puhdasta tuli. Sama juttu myös satkulle.
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Noppahan on kohta parempi kuin uudenkaupungin linjalta tullessaan 8)
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No ei nyt sentään uuden veroista tule , mut sellainen , että säilyy vielä vuosia ja toimii moitteettomasti.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Noppa odotellut hitsaukseen pääsyä pari viikkoa , vetarin tunnelin vieressä pikku reikä , täytyy itse ruveta hitsaan kun ei pääse muualle.
Hiukan muutama ruoste pilkku ruvennu kukkiin uudestaan , eli on otettava auki, mitä pohja maalia tms. käytätte hionnan jälkeen?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Minä olen vetäissyt tuohon omaan 99-projektiini ensin kolmeen kertaan (puhtaalle pellille) sinkkimaalia ja sitten vielä jotain bilteman ruosteenestomaalia, en tiedä onko oikeaoppinen tai järkeväkään tapa, noita tököttejä kun sattui hyllystä löytymään :D
Varmin tapa on hioa/puhaltaa/hapottaa niin hyvin että kaikki ruoste on pois, ja olihan niitä jotain maaleja joita pysty vetäisemään päälle vaikka hieman ruostettakin oli jäänyt, esim. koloihin. Viisaammat kertokoon lisää.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kiitos neuvosta :wink:
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kylläpäs säikäytti noppa , kun olin parkissa hetken ja kone käynnissä rupesi kone huoneesta kuuluun kauhea mökä , ei muuta kun pelti auki ja singahdin kattoon , et mikä perkules nyt on vialla , flekti pyöri ja laakeri huusi kuivuuttaan tosi ilkeesti ,no ei muuta kun flekti vaihtoon onneksi löytyy varastosta jopa 3kpl. :D

Eipäs ole noppaan tullut kilometrejä meillä kun 1400km , tosin 2kk tuli vasta täyteen , mut nyt noppakin saa jalotella kun työ matkaa on 50km , huolettomia on ollut nuot 1400km jotka ollaan ajettu ei ole tarvinnut remppaa suuremmasti tehdä , ja vaimo pitää nopasta kovasti.
Terveisiä vaan Fundamentallille noppa voi hyvin.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Reetu kirjoitti:Noppa odotellut hitsaukseen pääsyä pari viikkoa , vetarin tunnelin vieressä pikku reikä , täytyy itse ruveta hitsaan kun ei pääse muualle.
Hiukan muutama ruoste pilkku ruvennu kukkiin uudestaan , eli on otettava auki, mitä pohja maalia tms. käytätte hionnan jälkeen?
jos on paljasta peltiä kannattaa hakea automaalikaupasta korroosiohappoa. tai mikä sen oikea nimi nyt onkaan, ei nyt tuu mieleen.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vastaa Viestiin