Kuulumisia nopasta
Tuossa kun etu jarru satulaa vaihdoin , pisti silmään vetareiden tunnelit , ne oli hiekkaa täynnä vetoakselit pyöri hiekan seassa, putsasin kaikki pois ja tietysti tuli hitsattavaa kuskin puolelle, onneksi on pojalla vielä koulua ,vie nopan ensi viikolla koululle ja vetarin tunneli hitsataan kuntoon.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Sitte kun on kunnossa, niin kannattaa aina auton pesun yhteydessä putsata ne kotelot ja myös takaiskarin yläpään kiinnike moskasta...Reetu kirjoitti:Tuossa kun etu jarru satulaa vaihdoin , pisti silmään vetareiden tunnelit , ne oli hiekkaa täynnä vetoakselit pyöri hiekan seassa, putsasin kaikki pois ja tietysti tuli hitsattavaa kuskin puolelle, onneksi on pojalla vielä koulua ,vie nopan ensi viikolla koululle ja vetarin tunneli hitsataan kuntoon.
tai jos pesee harvemmin niin putsaa niitä säännöllisesti...
Ei pääse roust -monsteri kiinni niin helposti...
; hmmmm... mitähän tököttiä sinne koteloihin kannattaisi laittaa ??? kotelosuojaa vai massaa vai mitä ???
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Pikku vinkkinä:saabracing kirjoitti: ; hmmmm... mitähän tököttiä sinne koteloihin kannattaisi laittaa ??? kotelosuojaa vai massaa vai mitä ???
Ostin Jämsänkosken Ekokemin toimipaisteestä suojaöljyä, joka siis on sellaista juoksevaa öljyä, jossa on lisättynä ruostesuoja-aineita. 10 litran pytty maksoi 14 euroa. Kokeneemmat kehuvat hyväksi aineeksi.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Minä olen vetäissyt tuohon omaan 99-projektiini ensin kolmeen kertaan (puhtaalle pellille) sinkkimaalia ja sitten vielä jotain bilteman ruosteenestomaalia, en tiedä onko oikeaoppinen tai järkeväkään tapa, noita tököttejä kun sattui hyllystä löytymään
Varmin tapa on hioa/puhaltaa/hapottaa niin hyvin että kaikki ruoste on pois, ja olihan niitä jotain maaleja joita pysty vetäisemään päälle vaikka hieman ruostettakin oli jäänyt, esim. koloihin. Viisaammat kertokoon lisää.
Varmin tapa on hioa/puhaltaa/hapottaa niin hyvin että kaikki ruoste on pois, ja olihan niitä jotain maaleja joita pysty vetäisemään päälle vaikka hieman ruostettakin oli jäänyt, esim. koloihin. Viisaammat kertokoon lisää.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kylläpäs säikäytti noppa , kun olin parkissa hetken ja kone käynnissä rupesi kone huoneesta kuuluun kauhea mökä , ei muuta kun pelti auki ja singahdin kattoon , et mikä perkules nyt on vialla , flekti pyöri ja laakeri huusi kuivuuttaan tosi ilkeesti ,no ei muuta kun flekti vaihtoon onneksi löytyy varastosta jopa 3kpl.
Eipäs ole noppaan tullut kilometrejä meillä kun 1400km , tosin 2kk tuli vasta täyteen , mut nyt noppakin saa jalotella kun työ matkaa on 50km , huolettomia on ollut nuot 1400km jotka ollaan ajettu ei ole tarvinnut remppaa suuremmasti tehdä , ja vaimo pitää nopasta kovasti.
Terveisiä vaan Fundamentallille noppa voi hyvin.
Eipäs ole noppaan tullut kilometrejä meillä kun 1400km , tosin 2kk tuli vasta täyteen , mut nyt noppakin saa jalotella kun työ matkaa on 50km , huolettomia on ollut nuot 1400km jotka ollaan ajettu ei ole tarvinnut remppaa suuremmasti tehdä , ja vaimo pitää nopasta kovasti.
Terveisiä vaan Fundamentallille noppa voi hyvin.
jos on paljasta peltiä kannattaa hakea automaalikaupasta korroosiohappoa. tai mikä sen oikea nimi nyt onkaan, ei nyt tuu mieleen..Reetu kirjoitti:Noppa odotellut hitsaukseen pääsyä pari viikkoa , vetarin tunnelin vieressä pikku reikä , täytyy itse ruveta hitsaan kun ei pääse muualle.
Hiukan muutama ruoste pilkku ruvennu kukkiin uudestaan , eli on otettava auki, mitä pohja maalia tms. käytätte hionnan jälkeen?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80