99 GL -83.....rakentelua (turbottaminen)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Aika tasan tuntuu mielipiteet painuvan mustan ja korin värin välille
Hopeen taidan unohtaa kun tosiaan ikkunalistat tulee mustaan teemaan. Musta ehkä pidentäs auton fiilistä mut korin väri yhtenäistäs.
Kiinnityskohdan ura on kait pistettävä hopeeks jos en löydä mustia poppareita tai alkuperäistä vastaavaa listaa...mut sekin selvii toivottavasti huomenna
edit: no niinhän siinä kävi että sitä muovi listaa ei löydy paikallisesta liikkeestä....s*?#*rin tuppukylä tääkin.....väri menee kait sit ihan kokeilulla kumpi näyttää omaan silmään paremmalta

Hopeen taidan unohtaa kun tosiaan ikkunalistat tulee mustaan teemaan. Musta ehkä pidentäs auton fiilistä mut korin väri yhtenäistäs.
Kiinnityskohdan ura on kait pistettävä hopeeks jos en löydä mustia poppareita tai alkuperäistä vastaavaa listaa...mut sekin selvii toivottavasti huomenna
edit: no niinhän siinä kävi että sitä muovi listaa ei löydy paikallisesta liikkeestä....s*?#*rin tuppukylä tääkin.....väri menee kait sit ihan kokeilulla kumpi näyttää omaan silmään paremmalta

saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: 99 GL -83.....rakentelua (turbottaminen)
Lopultakin tässä projektissa tapahtuu. Vuosi mennyt ihan hukkaan omakotitalon rakennuksella(siskon)...vieläkin on kesken mutta 99 on pakko saada kesäksi ajoon. Eli tänään saatiin etupään kallistuksen vakaaja paikalleen ja autotalli siivottua sekä auto katon alle.
Osa airflow satsista sai maalia yllensä syksyllä ja väriksihän tuli nyt korin väri kuitenkin....
mitä pitäisi tehdä: vaihtaa suojakumi ohjausvaihteeseen vasemmalle, takavillkujen kääntö(vasen vilkku vilkuttaa oikeelle ja päinvastoin, takaloksin verhoilua, sisustan fiksailua, flektin asennus, maskin laitto paikalle + kiinnikkeet, loppujen korin levikkeiden maalaus ja asennus plus paljon fiksailua eli hommaa riittää....

Osa airflow satsista sai maalia yllensä syksyllä ja väriksihän tuli nyt korin väri kuitenkin....
mitä pitäisi tehdä: vaihtaa suojakumi ohjausvaihteeseen vasemmalle, takavillkujen kääntö(vasen vilkku vilkuttaa oikeelle ja päinvastoin, takaloksin verhoilua, sisustan fiksailua, flektin asennus, maskin laitto paikalle + kiinnikkeet, loppujen korin levikkeiden maalaus ja asennus plus paljon fiksailua eli hommaa riittää....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: 99 GL -83.....rakentelua (turbottaminen)
Päivitystä tännekin...
99 rekisteröitiin kesäkuun alussa ja nyt papereissa on vaihdetut osat. Heti samana päiväna kun ensimmäinen kesäloma päivä oli lähdin n.140 km suuntaansa reissuun autolla kalastelemaan Tammisaareen.
Kaikki meni ihan hyvin meno matkalla, mitä nyt seoksia säätäessäni rikkaammalle ja kiidytyksessä kokeillessani ahtojen nousua yksi ahto putki pussahti pois paikoiltaan.
paluu matka ei sitten mennytkään ihan suunnitelmien mukaan. Tulin illalla siinä 11 aikoihin Salon ohi ja jonkin matkan ajettuani kone sammui kesken vedon. ei muuta kuin sivuun ja perus asiat tarkastukseen. Soitto systerille joka ei onneksi ollut vielä nukkumassa. Alkoi jo jonkin verran puoilen yön aikaan olemaan pimeätä ja ei muuta kuin naru kiinni. no onneksi oli etuspoileri tullut asennettua ja eihän sitä silloin meinannut että hinaus silmukkaa tarvii
Ei muuta kuin naru puskurin ympäri ujuttaen se spoilerin ja puskurin välistä, kaiukki meni hyvin pitkästä matkasta huolimatta, MUTTA 1 km ennen kotoa yhdessä risteyksessä naru poikki na tietenkin 99 etupyörän alle....ja spoileri mlkein kokonaan poikki. Jos nyt sitten tekis sen koukunkin....
Syyksi paljastui hajonnut kärjettömänsytytyksen ohjauspiiri. Tämän jälkeen on ajeltu mitään tekeämättä työmatka ajoja ja nurkka pyörityksiä sellainen 500 km. Mitä nyt taakse on sovitettu(heitetty) 17 tuumaset rinkulat alle. Edesä pyörii vielä orginaalit.
Kuvia tuule kunhan kerkiän siirtelemään + loput helmat täytyisi tai ainakin haluaisin saada maalattua ja asennettua kesäpäiville mennessä...
Hidasta on kun sisko rakentaa taloa ja sekin tarttis elokuukuussa saada valmiiks... mutta hiljaa hyvää tulee
99 rekisteröitiin kesäkuun alussa ja nyt papereissa on vaihdetut osat. Heti samana päiväna kun ensimmäinen kesäloma päivä oli lähdin n.140 km suuntaansa reissuun autolla kalastelemaan Tammisaareen.
Kaikki meni ihan hyvin meno matkalla, mitä nyt seoksia säätäessäni rikkaammalle ja kiidytyksessä kokeillessani ahtojen nousua yksi ahto putki pussahti pois paikoiltaan.
paluu matka ei sitten mennytkään ihan suunnitelmien mukaan. Tulin illalla siinä 11 aikoihin Salon ohi ja jonkin matkan ajettuani kone sammui kesken vedon. ei muuta kuin sivuun ja perus asiat tarkastukseen. Soitto systerille joka ei onneksi ollut vielä nukkumassa. Alkoi jo jonkin verran puoilen yön aikaan olemaan pimeätä ja ei muuta kuin naru kiinni. no onneksi oli etuspoileri tullut asennettua ja eihän sitä silloin meinannut että hinaus silmukkaa tarvii

Syyksi paljastui hajonnut kärjettömänsytytyksen ohjauspiiri. Tämän jälkeen on ajeltu mitään tekeämättä työmatka ajoja ja nurkka pyörityksiä sellainen 500 km. Mitä nyt taakse on sovitettu(heitetty) 17 tuumaset rinkulat alle. Edesä pyörii vielä orginaalit.
Kuvia tuule kunhan kerkiän siirtelemään + loput helmat täytyisi tai ainakin haluaisin saada maalattua ja asennettua kesäpäiville mennessä...
Hidasta on kun sisko rakentaa taloa ja sekin tarttis elokuukuussa saada valmiiks... mutta hiljaa hyvää tulee

saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: 99 GL -83.....rakentelua (turbottaminen)
Päivityksen ja etenkin kuvat on ollu nyt viime aikoina vähissä.
No auto on nähnyt nyt päivänvalon , myös tapahtumissa vaikkakin kesken eräisenä. Kyllä sydäntä lämmäitti useat kommentit ja kiinnostukset autosta. Näin sai taas lisää intoa rakenteluun ja viimeistelyyn.
Ja tulihan niitä kilometrejäkin melkein 900 joten varmuuttakin pirssiin tuli....havaittiin kyllä että pitemmät välitykset olis poikaa...
noin 2800r/min satasen vauhdista, mutta toisaalta vaste kaasuun näissäkin nopeuksissa on yllättävän hyvä....moni autoilija jopa "kärjistyi" siitä matkalla
Eikä kulutuskaan paha eli noin 8l/100km
lainaten "pohjalainen jr" kuva: (postaa jos haittaa)
http://picasaweb.google.fi/paavo.pohjal ... 4751910818
No auto on nähnyt nyt päivänvalon , myös tapahtumissa vaikkakin kesken eräisenä. Kyllä sydäntä lämmäitti useat kommentit ja kiinnostukset autosta. Näin sai taas lisää intoa rakenteluun ja viimeistelyyn.
Ja tulihan niitä kilometrejäkin melkein 900 joten varmuuttakin pirssiin tuli....havaittiin kyllä että pitemmät välitykset olis poikaa...
noin 2800r/min satasen vauhdista, mutta toisaalta vaste kaasuun näissäkin nopeuksissa on yllättävän hyvä....moni autoilija jopa "kärjistyi" siitä matkalla

Eikä kulutuskaan paha eli noin 8l/100km
lainaten "pohjalainen jr" kuva: (postaa jos haittaa)
http://picasaweb.google.fi/paavo.pohjal ... 4751910818
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: 99 GL -83.....rakentelua (turbottaminen)
Eipä haittaa mitään. Aivan vapaasti saat käyttää kuvaa.Kipe_9000 kirjoitti: lainaten "pohjalainen jr" kuva: (postaa jos haittaa)
http://picasaweb.google.fi/paavo.pohjal ... 4751910818
Komean näköisen 99:n olet rakentanut.
Re: 99 GL -83.....rakentelua (turbottaminen)
Moro vaan. Hienoltahan se näytti Kuopiossa. Kävin ihan vierestä kurkkimassa. Kyllä auto kiilsi siihen malliin, että aloin jo haaveilemaan, miltä oma 99cc näyttäisikään, jos maalipinta kiiltäisi jonain päivänä. Tsemppiä projektiin. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01