Re: Örkin 1970 ysiysi, kohti museota?
Lähetetty: To Maalis 26, 2020 17:34
Hieno peli ja tosi hyvässä kunnossakin. Älä vaan pilaa museoinnilla tuota! Siinä taitaa olla tyhjennysproppu peltitankin alaosassa kuten oli vm. 1973 99LE:ssäni? Olisi voinut olla syytä ottaa tankki alas ja puhdistella sitä vaikka muutaman viikon löpö-huljuttelulla tms?
Kyllä tuohon pitäisi saada alkuperäisenkaltaiset tupla-äänimerkkitöötit, eikös ihan sama tööttimekanismi ole vanhemmissa kajakeissakin, vai muistanko väärin? Muistaakseni jotain vanhaa 99:in tai 96:en äänimerkkiä joskus liuottelin toimintakuntoon, ja lähti pelaamaan, en kyllä muista kuinka sen tein ja millä aineella, kuitenkin se oli siis vain hapettunut jumiin, sähköisesti oli kunnossa. Joten älä ainakaan romukuormaan laita vanhoja äämimerkkejä, niissä on hieno saundi
Edit: siis tarkoitan museoinnilla pilaamisella sitä, että tuo yksilö on "survival", oleellinen osa auton historiasta menee aina pois jos 50 vuoden aikaiset jäljet pyyhitään pois, ja autosta tehdään tehdasuuden näköinen. Tuo on mielestäni ongelmana museoajoneuvokriteereissä, tuonkin auton pitäisi omasta mielestäni kelvata tuollaisenaan museoautoksi, tai siis pikemminkin historialliseksi ajoneuvoksi. Täytyisi erottaa kaksi eri luokkaa; museokuntoiset ajoneuvot, ja historialliset ajoneuvot.
Kyllä tuohon pitäisi saada alkuperäisenkaltaiset tupla-äänimerkkitöötit, eikös ihan sama tööttimekanismi ole vanhemmissa kajakeissakin, vai muistanko väärin? Muistaakseni jotain vanhaa 99:in tai 96:en äänimerkkiä joskus liuottelin toimintakuntoon, ja lähti pelaamaan, en kyllä muista kuinka sen tein ja millä aineella, kuitenkin se oli siis vain hapettunut jumiin, sähköisesti oli kunnossa. Joten älä ainakaan romukuormaan laita vanhoja äämimerkkejä, niissä on hieno saundi
Edit: siis tarkoitan museoinnilla pilaamisella sitä, että tuo yksilö on "survival", oleellinen osa auton historiasta menee aina pois jos 50 vuoden aikaiset jäljet pyyhitään pois, ja autosta tehdään tehdasuuden näköinen. Tuo on mielestäni ongelmana museoajoneuvokriteereissä, tuonkin auton pitäisi omasta mielestäni kelvata tuollaisenaan museoautoksi, tai siis pikemminkin historialliseksi ajoneuvoksi. Täytyisi erottaa kaksi eri luokkaa; museokuntoiset ajoneuvot, ja historialliset ajoneuvot.