
Super tuli haettua pika-aikataululla vara-autoksi, kun Nintendo petti hetkellisesti pakkasilla. Se oli aika turha nouto, koska ajot jäivät sillä siirtoajoon ja Leaf tuli nopeasti takaisin pihaan ja on palvellut normaalisti. Noh niih. Superia tuli pidettyä hollilla ja lähtövalmiina, josko tulisi hyvä hetki siirtyä sillä. Piheyksissäni olen kuitenkin mieluummin ajanut sähköllä ja koska Superissakaan ei ole suksiluukkua, niin ei siitäkään saanut perustelua.
Tuli kuitenkin työreissu eteen ja keli näytti kuivaa pikkupakkasta, joten minäpä päätin lähteä ajoon Superilla. Koska sitä ei voi tankata kotona, niin otin sitten asiointiretken juniorin kanssa sillä kylille ja tuikkasin neljänneksessä olleen tankin täyteen, ettei tarvitse työpäivän päätteeksi mennä mittarille palelemaan. 98E 55 litraa. Luottoyhtiö ja valtion öljy-yhtiö kiittelivät panoksesta.
Paluumatkalla kotiin Superi päätti lakata lataamasta. Kotona kevyttä diagnoosia ja joo, ei latausefektiä eli ihan oikea vikavalo. Eli jumppaa on edessä, onneksi on mahdollisimman hankalaan paikkaan tuo laturi tässä mallissa laitettu. Varmaankin ensin yritetään ottaa lataussäädin hiilineen irti ja tsekkailla se tilanne. Jos näyttää siltä, ettei se auta niin pakko lienee ottaa koko laturi irti ja entistää/uusia sitten se. Tiettävästi toimivia purkuosiakin olisi hyllyssä, mutta ehkä sinne kannattaa vaihtotilanteessa se oikeasti läpikäyty hoidella paikalleen

Superi pääsi siis jälleen huoltolevolle ja pois liikenteestä. Eipä näillä kevään vesikeleillä olisi huvittanutkaan ryvettää..