Project: Finlandia

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Jope kirjoitti: Olikos porukalla noista Moton pumpuista valittamista? Tuntuu oudolta, kun periaatteessa uusi pumppu pyörii tosi nihkeän oloisesti.
Pari moton pumppua asenteneena niin melko nihkeestihän noi pyörii.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Aloin purkamaan takapään akselistoa hiekkapuhallusta varten.

Jakopäätä myös mallailtu kasaan, nyt vain ihmetyttää, että mikä jakopään pulteista kuuluu mihinkäkin. :-)

Tuntuu siltä, että aina jää yksi pultti, joka ottaa vain 2mm kierrettä. Onkos jossain kaaviota noista jakopään kannen pulttien pituuksista?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

No, pistin sitten "sopivat" pultit toisesta jakopäästä, joka mulla oli purettuna.. Nyt en saakaan sitten ihan heti toisesta lohkosta tehtyä moottoria. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kansi koneen päällä, mutta vain yhdellä pultilla että pysyy paikoillaan .. pitänee hakea kaupasta uudet, en ala kokoamaan noilla kuusiokantaisilla, mitä pitää jälkikiristellä.

Taka-akseli irti, kädet kipeinä. Pitää purkaa vielä loppuun, että pääsee viemään hiekkapuhallettavaksi ja maalattavaksi.

Puslia pitää myös uusia paljon.. :-o
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Torxipultit löytyi kanteen tallilta just sieltä mihin olin ne laittanutkin, mutta koska kirjanpitoni on mallia röykkiö1, röykkiö2, niin ei löytynyt viimeksi. :-)

Taka-akseliston osatkin tuli haettua maalaamosta, seuraavaksi takase iskarit + jouset ja uudet puslat.. Tankki ylös ja kontin verhoilu + takamatkustamon verhoilu paikalleen..

Sitten pitääkin muuttaa projekti keskeneräisenä uuteen talliin. Onneksi matkaa on vain noin 5km.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Tervetuloa Jope tosimiesten talliin.. Meistä tulee sitten naapurit :lol:
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kiitos! :-)

En tiiä kuinka päin olisi, kun on tallilla valot, lämpöä, juoksevaa vettä, jne.. :-o

Taakse jarruputket + letkut ostettu, sachs advantaget ja combin takajouset.. Metro-autoon on kuulemma saapuneet tilaamani takapään puslat, tiistaina lunastamaan ne.

Ensi viikolla olisi tavoitteena sitten saada tuo takapää kokoon ja tankki ylös. Saas nähdä. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

No, kasaantuihan se peräpää. Pusliakin ostin, mutta ainuttakaan en saanut vielä paikalleen.. Päätin siis olla kiristämättä muttereita loppuun.

Pitää ottaa kakki uudessa tallissa taas auki, vaihtaa puslat ja samalla myös uusia paljon pultteja..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Moottori naitettu lootaan, kansi vedetty momenttiin, lootan kupit vaihdettu viime viikonloppuna..

Paljon meni aikaa tavaroiden järjestelemiseen uudella tallilla, mutta nyt pääsee taas hyödyntämään talliajan projektin hyväksi. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tällä välin tapahtunutta:
Moottorin apulaitteita ruvettu asentelemaan, takavakaajan puslat vedetty paikalleen.

Hitaasti, mutta hitaasti..

Ensi vuodesta päätin aikatauluttaa tallikäyntejä, esim kolme päivää kahden viikon välein. Edistyypähän projektikin sitten vähän paremmin.. Nyt viimeaikoina olen käynyt vaan silloin tällöin jos on ollut töitä Turun suunnalla. Ei auta enää, pakko alkaa käymään "omalla rahalla".

Edelleen tavoite, että tänä kesänä ajetaan!
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jotain pällisteltävääkin.

http://jope.fi/saab/finkku/wip/taka-akseli.jpg
http://jope.fi/saab/finkku/wip/moottoria.jpg
http://jope.fi/saab/finkku/wip/poloinen.jpg

Jarruputket on hienot ja suorat, ei saa valittaa ku ei oo ammattimiäs tehny! :-)

Meenpä takas ropaamaan.

Edit: 23:52 .. huh! Reaktiotankojen isommat puslat vokoteltu perille. Vanhat olikin jo ihan huonot..

Pienempiä puslia ei saanut Saabilta, mutta voi olla että varaosaröykkiössä on motonetin scantechiläiset. Kehtaiskohan vaihtaa, vai saakohan sitä sitten olla vaihtamassa vuosittain.. Kesäajoonhan tämä on tulossa, että sen puolesta voisivat kestääkin..

Taka-akselikuvassa ei näy vakaajaa, sekin on hiekkapuh+maalattu. Eipä silti, kyllä te tiedätte, minkä näköinen satkun vakaaja on. :-)

Edit: 1:09 AARGH, rupesin sitten puristamaan niitä scantechin puslia ja eka meni siivosti, toisesta kuoriutui sisään menevä reuna.

Eiköhän ole aika mennä maate.
Viimeksi muokannut Jope, Ke Maalis 07, 2007 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Oho!

Pääsipä taas ropaamaan, nyt taka-akseli on paikallaan ja hohtaa hienona.

f-19 oli mukana säätämässä.

http://jope.fi/saab/finkku/wip/akselia_paikalleen.jpg
http://jope.fi/saab/finkku/wip/jope_akseli.jpg (hullunkiilto silmissä :-D)
http://jope.fi/saab/finkku/wip/atte_akseli.jpg
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Sinnekkö Attella eilen oli niin pirullinen kiire 8O
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mua sä et huomannut lainkaan.. Racetettiin siinä peräkanaa 110-tietä ja herätettiin pahennusta. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Jope kirjoitti:Mua sä et huomannut lainkaan.. Racetettiin siinä peräkanaa 110-tietä ja herätettiin pahennusta. :-)
Juu en.Attekin ajoi kun pulloperse sika,vastuuttomia ohituksia!

Noh,aiheeseen.Onko ajatuksena maalata koko vempele,vai ihan paikkaväriä?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin