Projekti TeeCeeäsS kuriin..

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Noniin, nyt on sitten viisi murheetonta päivää takana. Saa nähdä kuinka kauan tätä lystiä kestää. Viime keskiviikkona siis menimmä joensuuhun mukanamme Pro-Carin Rikun lähettämät osat. Tcs-läppäkotelo ja Ets älyboksi.

Kun saatiin isatti kiinni niin luettiin vielä varuilta vikakoodit, nollattiin ne pois ja sen jälkeen vaihdettiin tcs-läppäkotelo. Vaikkakin Tri-Lo olikin jo tän syksyn aikana tuon kotelon vaihtanut niin tultiiin siihen lopputulokseen että ei se vika enää juurikaan muualla voi olla, vikakooditkin tietysti viittasivat vahvasti siihen suuntaan.

Kun saatiin uusivanha kotelo paikoilleen niin isatti taas kiinni ja tcs:n kalibrointi. Sen jälkeen vielä varmistettiin että mitään vikakoodeja ei ole ja ei muuta kun koeajolle. Auto toimi moitteettomasti, käytös parani ja kaikki pienet nykimisetkin hävisi, joita aiemmin esiintyi enemmän ja vähemmän satunnaisesti.

Sillä samaisella koeajolla siis nytkin ollaan, en nimittäin uskalla vielä moneen viikkoon olla varma että auto tosiaan on kunnossa, niin monta kertaa oon joutunu pettymään viimestään viikon huolettoman ajon jälkeen! :x

Nyt voi vain toivoa että vika todellakin oli siinä läppäkotelossa, että voisin tämän savotan jo hyvillä mielin unohtaa. Tuo läppäkotelo mikä mulla nyt on käytössä on tosin 91-vuosmallin tonnarista, joten ei varmasti ikuinen peli sekään varsinkaan minun tuurilla. Oon tässä vakavasti miettinyt että pitänee sieltä Jenkkilästä tilata sellainen kunnostettu kotelo ja lähettää tuo vanha niille.

Jos jotakuta kiinnostaa uuden läppäkotelon tilaus niin vois varmaan yrittää väsätä vaikkapa porukkatilausta. Itse en ainakaan aio tuohon vanhaan luottaa, tuntuu olevan niin VARMA tuo tcs...
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Toivotaan parasta, eli että se tulikin kuntoon nyt talvelle sopivasti. (saisit systeemistä edes jotain hyötyä irti..) :roll: :wink:
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Älä muuta sano, ei tosiaan voi kun toivoa! :roll:

Onhan tuossa teeceeässässä näin liukkailla ehkä hyvätkin puolensa, edellyttäen että se toimii. :wink:

Pro-Carin Riku antoi minulle hyvät ohjeet miten tehdään se tcs on/off kytkin, se pitää tehdä hetimiten kunhan kerkeää. Voi olla jossain tilanteessa ihan hyväkin saada se kytketyksi pois päältä...
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Ottakaa se tcs pois kokonaan niin ei tarvi ihmetellä toimimista :D. Otettiin pois meidän tonnarista ja hyvin on pelannu...
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Laitahan Habasaab tänne oma threadi tuosta TCS:n poistosta.

Moni olisi halukas kuulemaan, että miten etenitte, vaihdoitteko johtosarjoja, käytittekö vanhoja suoraan vai muunnettuina jne.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

habasaab kirjoitti:Ottakaa se tcs pois kokonaan niin ei tarvi ihmetellä toimimista :D. Otettiin pois meidän tonnarista ja hyvin on pelannu...
Tiedän yhden ruotsissakin joka teki saman onnistuneesti. Kyseessä kuitenkin -91 Aero eli LH-auto..
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

taitaa toi habasaabinki pirssi olla LH..?!? Ite olen poistamassa systeemiä ensi keväänä vaikka itsellä ei ongelmia ole(vielä) tcs:n kanssa ollut! Suurimpana syynä poistoon on tuleva moottorinohjauksen vaihto. Jotain tuntumaa vaihdettavista osista on, mutta toivon myös että habasaab aiheesta jonkinlaisen projektikertomuksen vääntää. :wink:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Katotaan ku keretään niin tulee juttua..
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Tcs:n poisto...mielenkiintoinen ajatus. Mulle tuo tcs on aiheuttanu sellasia painajaisia että olis kyllä hienoo räjäyttää se kokonaan taivaan tuuliin. Eri juttu vaan että missä vaiheessa sellaiseen hommaan jaksaa/kerkee ryhtymään, oletan kuitenkin sen olevan melkoinen urakka.

Mutta jos siitä joku viittii tänne laittaa selontekoa niin olisi kyllä mukava lueskella.

Ainiin, aero toiminut nyt jo huikeat kaksi viikkoa ilman murheita, näinköhän ongelmat on "jo" selätetty, noh...empähän vielä ala juhlimaan!
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Nyt peräti kaksi viikkoa ja kaksi päivää takana ilman tcs murheita, tietystikkin jotain pitää aina olla ettei liiallinen hyvänolon tunne pääse syntymään. Toissapäivänä alko nimittäin ahdot seilaamaan aivan villisti, mankkuventtiili on entinen.

Nooh...eipähän jää rahaa joululahjoihin! :)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Se on sitä "tonnarismia"... :oops: :) Seuraavaksi sitten bensapumppu jne. (Ei vaan sehän taisi olla jo uusittu tuohon..! :wink: )
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Juh, on se kertaalleen uusittu mutta minun tuurilla uusitaan kohta uudestaan. Huomenna lähtee tilaukseen uusi mankkuventtiili ja dumppi samaan pakettiin. On sitten kivat pihahdukset! 8)

Tuossa alkuvuodesta jos sais tilattua tuon maptunin stage1:sen...siitä ois hyvä lähtä jatkamaan jalostusta. :roll:
jab82
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Kesä 18, 2004 10:43
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jab82 »

Temppuileeko tuo tcs joka autossa vai onko tässä ollu vain huonoa tuuria :?:
2x9000 T16
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tulee ainakin joskus "temppuilemaan" jokaisessa, eihän sen komponentit ole sen ihmeellisempiä(ikuisempia).. :roll:
jab82
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Kesä 18, 2004 10:43
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jab82 »

Aattelin vaan ku oon vähä hieronu kauppaa vm.91:stä 2.3T cd:stä ja eikö siinä oo se tcs nii rupes vähä arveluttaan ku lueskelin tuota tarinaa 8O
2x9000 T16
Vastaa Viestiin