Sivu 3/7

Lähetetty: La Loka 29, 2005 10:57
Kirjoittaja ng900aero
Voi jeesus, eihän yksikään varaosaliike tajua pitää varastossa Loctite 510 tai 518 -liimaa, tarjoavat aina jotain pilipaliliimoja, usein vielä silikonipohjaisia 8O
No kasaus siirtyy ensi viikkoon :(

Lähetetty: La Loka 29, 2005 19:24
Kirjoittaja ng900aero
Tattis Mimmi taas kerran, korkki on pois nyttemmin. Laatikon puoleinen kampiakselin stefa tuli vaihdettua, ilman syytä tosin, ostin Motonetistä Scantechin stefan, joka ei oikein vakuuttanut laadullisesti, kiristysjousi hyppäsi 3 kertaa asennusvaiheessa pois, eikä ole lopullista varmuutta onko paikallaan edelleenkään. Muutenkin alkuperäisen stefan huulirakenne on vahvempi, täytyypä laittaa sellainen tilaukseen, ei ole kovin mielekästä napata konetta pois toistamiseen vuotavan stefan vuoksi.

Lähetetty: Ke Marras 02, 2005 10:56
Kirjoittaja peinu
Meikäläisen kampiakseli todettiin kieroksi ja joutui oikaisukoneeseen. Se miten se akseli siinä koneessa oikaistaan onkin minulle mysteeri. Noh selvinnee aikanaan. Ojalalla on uuden toimitilan avajaiset huomenna, joten voipi taas siirtyä kammen ja lohkon saaminen ensi viikkoon :roll: Mitähän rassaamista sitä keksisi ensi viikon lopuksi.

Lähetetty: Ke Marras 02, 2005 11:39
Kirjoittaja dimebak
Huh huh mitä stooria pojat pistää. Mulla katos yksi kerta öljynpaineet 99:stä jota haettiin sitten kissojen ja koirien kanssa. Öljynpaineanturin vaihdoin kaksi kertaa ja lopuksi nykäisin tuosta B-koneesta öljynpumpun irti ja vika löytyi itse paineventtiilistä. Sieltä löyty helkkarin iso metallilastu joka oli sitten jumittanut venttiilin eli ei öljynpaineita alle 1500 kierroksen. Että vähällä pääsin jos vertaa peinun moottorin aukomistahtiin.

Tuo muuten peinu muistuttaa jo paljon moottorikelkkailua. Eli, jos kellotat kaikki ajot ja huollot niin hyvällä kelkalla ajetaan kolme varttia ja huolletaan vartti. Huono kelkka onkin sitten vartti ajoa ja kolme varttia huoltoa.

Ja loppuun puolityhmäkysymys: Mitä eroa on ns. pikkulohkolla ja isolohkolla, kun eikös ne kumpikin ole 2,3 litraisia?

Lähetetty: Ke Marras 02, 2005 12:21
Kirjoittaja V.J.S
dimebak kirjoitti:
Ja loppuun puolityhmäkysymys: Mitä eroa on ns. pikkulohkolla ja isolohkolla, kun eikös ne kumpikin ole 2,3 litraisia?
PITKÄlohko ja LYHYTlohko lienee oikeat termit :wink: PItkälohkoinen on, ermmm, pidempi. Lähinnä jakopään puoli lohkosta taitaa olla siis hiukan erilainen näissä kahdessa koneessa.

Lähetetty: Ke Marras 02, 2005 12:22
Kirjoittaja V-M
dimebak kirjoitti:Ja loppuun puolityhmäkysymys: Mitä eroa on ns. pikkulohkolla ja isolohkolla, kun eikös ne kumpikin ole 2,3 litraisia?
Ööö 8O missäs tommosista on ollut puhetta? Lyhyt ja pitkä lohkosista on ollut puhetta? Pikku ja isolohkoset liittynevät vain noihin V8 tarinoihin :wink: Kaikki saabin koneet on pikkulohkoisia.

V-M

Lähetetty: Ke Marras 02, 2005 12:25
Kirjoittaja V-M
peinu kirjoitti:Meikäläisen kampiakseli todettiin kieroksi ja joutui oikaisukoneeseen. Se miten se akseli siinä koneessa oikaistaan onkin minulle mysteeri. Noh selvinnee aikanaan. Ojalalla on uuden toimitilan avajaiset huomenna, joten voipi taas siirtyä kammen ja lohkon saaminen ensi viikkoon :roll: Mitähän rassaamista sitä keksisi ensi viikon lopuksi.
Pajavasaralla pajottavat siihen akselin kylkeen :wink: "oikaisukone" :lol:

V-M

Lähetetty: Ke Marras 02, 2005 12:30
Kirjoittaja dimebak
Joo, siksi oliki puolityhmäkysymys, kun mietin oliko pitkä- vai isolohko :lol: Onko niissä sitten se lohko samanlainen vai onko lohkokin erilainen ja onko se sitten lyhytlohko joka on sama kuin H-lohko?

Niin. Velipoika puhuu näistä Saabin moottoreista käyttäen termiä "vajaa-moottorinen". Varsinkin B- ja H-moottoreista, kun toinen puoli puuttuu kokonaan. Työpaikalla yksi jenkkiraseista pitävä 50's rokkari käyttää nimeä kaikista alle 5 litraisista "starttimoottori".

Lähetetty: Ma Marras 07, 2005 15:21
Kirjoittaja ng900aero
Kuinkas tuosta tonnarista katsotaan ajoitusmerkit, siis laitan lohkon paikalleen niin että öljypohja on kiinni, tuo on automaattiversio, eli sen "vauhtipyörässä" on jokin merkintäkin??
Alakerta alkais olla pian kasassa, pienen öljysuutinhaaverin jälkeen :)

Lähetetty: Ma Marras 07, 2005 15:32
Kirjoittaja jus
Kyllä minun tonnarissani ainakin on vetolevyssä ajoitusmerkit siinä missä vauhtipyörässäkin olisi.

Lähetetty: Ma Marras 07, 2005 17:31
Kirjoittaja ng900aero
jus kirjoitti:Kyllä minun tonnarissani ainakin on vetolevyssä ajoitusmerkit siinä missä vauhtipyörässäkin olisi.
Danke ;)
Vetolevy on hukassa (kuten puolet muistakin osista) joten asian todentaminen silmämääräisesti ei onnistunut :)

Lähetetty: Ma Marras 07, 2005 22:08
Kirjoittaja peinu

Lähetetty: Ma Marras 07, 2005 22:50
Kirjoittaja ng900aero
No vähän edistystä tälläkin rintamalla, kone olisi valmis paikalleennostoa varten, vetolevy ja hihnapyörä myös muistettu kiinnittää, vetolevy löytyi -mistäs muualtakaan kuin 99:n peräloosterista :)
Jätin pois tasapainoketjun ylälaahaimen koska sen toinen kiinnityskorva oli rikki, ja mitäpä sillä muutenkaan tekee ketjuttomassa versiossa.

Hieman askarruttaa tuon tasapainoketjun kiristäjän kestävyys ajan myötä, eli kun kiristin on nyt kokonaan ulkona niin täytyy toivoa ettei sen mäntä päätä jossain vaiheessa sukeltaa ulos :?

Huomenna pientä konehuoneen siivousta, eihän puhdasta konetta viitsi laittaa likaiseen tilaan, työkalujen etsimistä, remonttitilan siivousta, sitten loppuviikosta kone paikalleen ja kansi kiinni lohkon ollessa paikallaan.
Gyl se siitä :wink:

Lähetetty: Ma Marras 07, 2005 23:36
Kirjoittaja peinu
Aika hyvin yhdeltä illalta. Eli ennen tätä iltaa oli vain kampiakaseli paikallaan? Mitäs kaikkee kerkesit tekemään?

Lähetetty: Ti Marras 08, 2005 00:07
Kirjoittaja ng900aero
peinu kirjoitti:Aika hyvin yhdeltä illalta. Eli ennen tätä iltaa oli vain kampiakaseli paikallaan? Mitäs kaikkee kerkesit tekemään?
No ei tosiaan mennyt mitenkään nopeasti, suurin aika meni työkalujen etsimiseen, olivat hautautuneina tuonne varasto/verstaan romujen sekaan :? Korjaamolla tekevät täyden koneremontin samaan aikaan mitä mä tuon romun kanssa sähelsin, eihän siinä ollut kuin kampura paikalleen ja yksi mäntä, ö-pumppu paikalleen, kopat kiinni ja liimaa väliin ;)
Kampiakseli ja yksi mäntä oli irti koska halusin putsata kaikki purut kunnolla pois joita tuli siitä suuttimen irrottamisesta.
Nyt on momentinmuunnin paikallaan, vaihdoin sen stefan kanssa, varmuuden vuoksi ettei se sieltä ala ruikkimaan.
Kone olisi jo kovaa kyytiä menossa paikalleen, terveisiä vaan Juhalle ;)