Projekti tonnari(t)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Nyt sitten kyllästyin tuohon ainaiseen riesaan, öljyvuotoon nimittäin. Kokoajan on tiputtanut jostain öljyä, hetken kun tallissa ruuvaa niin on muutama läikkä lattialla ja jos yön yli antaa olla niin on vähän isompi läikkä. :evil:

Irrotin turbon tänään ja selvästi pääsyyllinen öljyvuotoon oli turbon öljynpaluuputken tiiviste (niinkuin olen jo pitemmän aikaa epäillytkin). Oli öljyinen ja revennyt. Nyt kun on kerran aloitettu jo purkaminen niin vois samalla laittaa tuon T5 kannen kiinni :P

Kuva
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Onko homma edennyt???
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Eipä ole ihmeempiä saatu aikaan, auto on kyllä tallissa konehuone aika hyvin purettuna. :D Huomenna olisi tarkoitus viedä uusi kansi jyrsittäväksi ja sen jälkeen täytyykin sitten taas kerätä rahaa, että voin viedä rempattavaksi. Eikä ole vieläkään löytynyt imusarjaa tuohon kanteen :cry:

Tässä kun ei ole ollut mitenkään liikaa rahaa niin aloin rakentamaan etuoviin kaiuttimille paikkoja. Se projekti ei ole maksanut vasta kun pakkelipurkin verran :P

Voin lisätä kuvia tänne kunhan jaksan räpsiä niitä!
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Hyvinhän se edistyy!
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Noniin, tänään on taas muutama tunti ihmetelty tallissa kaiutinprojektin parissa. Tässäpä tämän päivän tulos:

Työ aloitettiin sahaamalla mdf-levystä sopivan kokoiset palat, sitten muotoiltiin ja tehtiin kaiuttimelle reiät.
Kuva

Sitten lyhennettiin säilytyskoteloa
Kuva

Toinen puoli kotelosta liitettiin kiinni sikaflexillä ja pakkelilla
Kuva

Ovipahvi täytyi rei'ittää
Kuva

Tähän jäätiin tänään, huomenna toivottavasti jaksan jatkaa :P
Kuva




En ehtinyt vielä tänään viedä kantta jyrsittäväksi, mutta jos huomenna :wink:
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Pitää kai tätäkin taas vähän päivittää, elikkäs siis tänään sain kannen kotiin ja eipä onneksi amiksen pojat tuhonneet sitä, vaan kansi on jyrsitty oikeasta kohtaa....onneksi! :P

Kuva

Kuva


Täytyy kohta, kun jaksaa tästä koneen äärestä siirtyä tallin puolelle, käydä irrottamassa vanha kansi autosta ja ihmetellä uutta kantta hieman.

EDIT: No niin nyt on vanha kansi irti. Torstaina vien uuden kannen koneistamolle. Lisää kuvia tulee kunhan projekti etenee...
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Minkälaisia muutoksia tuohon lyhytlohkon kanteen pitää tehdä, notta sopii pitkälohkon päälle. Tuo jyrsintä jakopäähän.. kenties jotain muutakin?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Ei vaadi muita muutoksia. Jyrsintä sen vuoksi että jos kannen laittaa suoraan kiinni, jää jakopään puolelle parin sentin rako josta nokkaketju heittäisi öljyt pitkin konehuonetta. Nyt se rako peitetään pellin palalla. Pelti tulee kanteen kiinni tuohon jyrsittyyn kohtaan ja sitten sen raon päälle. Se tiivistetään sitten jollain tiivistemömmöllä.

tema tuossa syksyllä teki samanlaisen projektin satkuunsa, se osais varmaan paremmin selittää aiheesta.
Viimeksi muokannut TeePee, Ke Maalis 15, 2006 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

TeePee kirjoitti:Ei vaadi muita muutoksia. Jyrsintä sen vuoksi että jos kannen laittaa suoraan kiinni, jää jakopään puolelle parin sentin rako josta nokkaketju heittäisi öljyt pitkin konehuonetta. Nyt se rako peitetään pellin palalla. Pelti tulee kanteen kiinni tuohon jyrsittyyn kohtaan ja sitten sen raon päälle. Se tiivistetään sitten jollain tiivistemömmöllä.

TeMa tuossa syksyllä teki samanlaisen projektin satkuunsa, se osais varmaan paremmin selittää aiheesta.
Tässä selostus: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 378#279378
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Kansi on nyt viety koneistamolle. Sanottiin että vasta viikon päästä ehtii alottaa laittamaan sitä, että menee varmasti pari viikkoa ennen kuin se on valmis.

Tällä välin kun kansi on rempattavana pitäisi jostain löytää imusarja siihen. Oon nyt pari kuukautta etsiskellyt mutta ei vielä ainakaan ole sopivan hintaista tullut vastaan.

Ovikaiutinprojektiakin pitäis tässä kohta puolin jaksaa jatkaa kun se on jäänyt vähän kesken motivaation puuttumisen vuoksi... :?
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Perkule ku tulee taas kalliiksi. Tänään tuli puhelua kannesta, että kaikki pakoventtiilit pitää uusia ja ne maksaa 30€/kpl. Lisäks kaks imuventtiiliä menee uusiks mut ne on onneks halvempia.

Mutta ei se auta... maksaa mitä maksaa. :P


EDIT: Tuli uutta puhelua, tarvike imuventtiilit ei käynyt kun oli liian pienet :?: Niin pitää nekin nyt sitten tilata alkuperäisosina..... :?
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Ei ollut vika tarvikevenoissa. Kannessa olikin 33mm imuvenojen lautaset vaikka kuuluisi olla 32mm, eli joku on joskus aikasemminkin työstänyt tota kantta ja vaihtanut samalla isommat venttiilit.

Tarvikevenat jotka tilattiin oli 32,1mm eli liian pienet...varsinkin nyt kun istukoita on työstetty.

Eli nyt joudutaan tekemään kaksi uutta imuventtiiliä Nissan Micran venoista. Niihin pitää kuulemma tehdä joku ura ja ottaa lautasista 1mm pois? En tiedä ite niistä mitään, mutta näin se sielä koneistamolla meinas.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Hienoa! Kansi on nyt valmis ja hintaa tuli mukavat 640€ :evil: :lol: Mutta ompahan nyt sitten varmasti riittävän hyvä kansi. :P Laittelen tänne jossain vaiheessa kuvia projektin etenemisestä, saattaa mennä hetken kun yo-kirjotukset vie kaiken ajan.

EDIT: Noniin huomenna perjantaina on pitkän matikan kirjotukset ja maanantaina englanti, mutta siihen nyt ei tarvitse edes lukea, eli projekti käynnistyy taas pitkän tauon jälkeen huomenna :P Tilasin tuossa juuri uuden turbonkin niin pääsee vähän ihmettelemään sen kanssa sitten kun se tulee perille viikolla 14.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

T5 kansi rempattuna
Kuva

Huomaa vasemmalla nissan micran imuventtiilit :)
Kuva

Imupuoli
Kuva

Pakopuoli
Kuva

Noniin ja eikun tästä eteenpäin sitten. :P

Edit: Pakko laittaa tänne vielä kuva noista vanhoista venttiileistä millaiset ne oli ennen kun ostin kansirempan yhteydessä uudet.

Eli siis kansi myytiin mulle "toimivasta autosta" irroitettuna. Kun kansi tuli perille ajattelin että "toimivasta" ehkä mutta "TOSI huonosti toimivasta". Nyt kun näin venttiilit niin täytyy sanoa että tämä kansi EI todellakaan ole ollut kiinni TOIMIVASSA autossa... että kiitokset vain myyjälle rehellisyydestä.
Kuva
Viimeksi muokannut TeePee, Pe Huhti 21, 2006 08:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SabaT16
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 17:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

Missä firmassa kasityöt teetit?
9-5 Aero -04
9-3 NG
900T16 -85


http://www.vndyno.com
Lukittu