Tomsan kirjoitti:minulla ei ole " boostcontroll" niin että mina laitan se niin paljon kuun haluan
vimeksi oli ~1 bar @ 3000rpm ja ~2bar @ 5000rpm ja max kieroksia oli 6800rpm
Avgashuset är 14 tror jag
laitin se ninn että vajhdelatiko kestäjs
Ps. i suck att writing as you can see
Ps. Jag är usel på att stava på finska som ni kan se
Har du porttad sylinderhead?(jag kommer ihåg inte vad är det på svenska)
Har du mätat avgastryck före turbon? Jag har sett ett 2,1 liters slagvolym Volvo motor,som har hx-40 turbo,puls grenrör och 16 avgashus.Den laddar 2 bar 3800rpm.
Ungefär,hur mycket har du hästar på hjul?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
motorn är en helt orörd 2,3 LÅNGMOTOR! Inte ens bytt toppackning
har inte kolla avgasmototryck, allt är ju bara ihopslängt... har ju inte betalat mer än ca 20000skr inklusive bil.
Sen var det ju med orginal grenrör och tokläckade wg. mappad liiite fett också lambda 0,68 vid 2 bar @ 6000 rpm, haha. Sprutade in soppa för ca 600 hk
hade väl ca 350 i motorn, på hjulen vet jag inte. Jag ställde ju laddtrycket jätte sent för att spara på lådan
Tomsan kirjoitti:motorn är en helt orörd 2,3 LÅNGMOTOR! Inte ens bytt toppackning
har inte kolla avgasmototryck, allt är ju bara ihopslängt... har ju inte betalat mer än ca 20000skr inklusive bil.
Sen var det ju med orginal grenrör och tokläckade wg. mappad liiite fett också lambda 0,68 vid 2 bar @ 6000 rpm, haha. Sprutade in soppa för ca 600 hk
hade väl ca 350 i motorn, på hjulen vet jag inte. Jag ställde ju laddtrycket jätte sent för att spara på lådan
Ganska bra resultat med orörd motor,tycker jag.Lite förbättring till toppen och större turbo.Det finns tusen lådar i sverige,och den bytar man i ett par timme.
Haha,den där soppa skulle mata två motor.
Förstår du vad jag menar? Svenska var inte mitt bästa område i skolan
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.