Saab 9000 tomaatti MYYTY
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Saab 9000 tomaatti 300Hp
Tuli toteutettua tuo teholukema, tosin manuaalilaatikolla. Suosittelen lämpimästi. Jostain syystä tonnarilla tulee nyt ajettua rauhallisemmin kuin muilla autoilla.Tomi9000T kirjoitti:Juu siinä se otsikossa lukee mitä tuleman pitää olla .
Sanotaa että taival ei ole edes alkanut![]()
Ideana olisi :
Suht ruosteeton auto
Aika orkkis ulkopäin
Sisältä toimiva/mukava
Moottori olisi siinä 300Hv lukemis
Vahvistettu tomattilaatikko
Paremmat jarrut
Vähän madallettu
Toimiva kestävä Tonnari joka kestää isältä tyttärtelle
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Yritetään hakea tuota 300 lukemaa, mutta tyydyn kyllä jo tuonne
280-300hv lukemiin.
Ainoa este tietty tälle unelmalle on tuo € uupuminen ja sen hankkiminen kestää, mutta laskujen mukaan , heinäkuussa pitäisi olla se T3/4 tuolla pellin alla
Luulisi sen kiertävän ihan hyvin
Mun projekti ei tietty ole sellainen "taidon näyte " kuin muiden koska, itse en mitään oikeen osaa , eikä paikkaa/aikaa laittaa itse.
280-300hv lukemiin.
Ainoa este tietty tälle unelmalle on tuo € uupuminen ja sen hankkiminen kestää, mutta laskujen mukaan , heinäkuussa pitäisi olla se T3/4 tuolla pellin alla

Luulisi sen kiertävän ihan hyvin

Mun projekti ei tietty ole sellainen "taidon näyte " kuin muiden koska, itse en mitään oikeen osaa , eikä paikkaa/aikaa laittaa itse.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Eikös samantien kannattaisi tiputtaa tehotavoitteet 270 hevosvoimaan että pääsisi teholappujen kanssa leimastakin läpi (225*1,2=270)? Tai 200 hevosvoimaan sitten samantien, tai mitä sitä virittämään ollenkaan...Tomi9000T kirjoitti:Yritetään hakea tuota 300 lukemaa, mutta tyydyn kyllä jo tuonne
280-300hv lukemiin.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Alkuperäinen boksi
Jos laittaa alkuperäisen boksin kiinni niin kai tuo toimii, vaikka map-anturi ja suuttimet on vaihdettu. Boksi vaihto ei ainakaan olisi iso homma leimalle. Tuollahan se teho laskisi, ellei ole helpompiakin tapoja.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Eikös tuon 220 kaakkia saa 175 hv:n vakioturbokoneesta esim. Speedpartsin Steg 1 setillä??Mimmi kirjoitti:Parempi on tiputtaa teholukemia tuosta 270 alaspäin 220hv:hen, jotta leimasta saa läpi. Aerossa kun on eri tyyppihyväksyntä kuin "normaalisa täyspaineisessa".
Ja punainen APC boksi jos löytyy niin sitten vielä hiukan enemmän...

Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Niin mutta punainen on myös Saabin oma APC boksi, joten vanhaa boksia ei tarvitsisi alkaa availemaan ja potikoita vaihtelemaan.Mimmi kirjoitti:Steg 1 ja punainen APC-boxi ovat kaksi eri asiaa. Molemmilla saadaan tehoa muuttamalla APC-boxia, siihen ei tarvita ulkokuoren väriä.
Eikös tuolla punaisella boksilla saa jotain 192 kaakkia 175 hv:n koneesta??
Ja Steg 1 setillä + 45 hv:tä 175 hevosvoimaan lisäksi...
Ajattelin vaan kun tuli Ruotsista aikoinaan ostettua punainen APC-boksi ja mukana seurasi kaksi Speedparts:in lastua....

Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Kyllä alkuperäisissä Suomenkielisissä ohjeissa lukee seuraavaa:Sukellusvene kirjoitti:Eikös tuo punainen boksi anna vakiokunnossa 185hv, eli 10 lisäheppaa vakioon täyspaineiseen verrattuna?
"Nostaa moottorin tehon arvoon 141,5 kW (192 hv) 5800 r/min pyörimisnopeudella."
Tosin tuossa täytyisi olla silloin asennettuna Saabin urheilumallinen pakokaasujärjestelmä.
Ja ilmeisesti tuo 192 hv:tä saavutetaan autoissa joissa ei katalysaattoria.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Eikun ne taitaakin olla Steg 1 satsin bensalastuja, kun tarkemmin niitä aloin katsomaan ja löytyi se asennusohjekkin niihin.. Tai ainakin toinen on sillä ne on erillään säilytyslokerossaan.Mimmi kirjoitti:Olet siis ostanut muutetun APC-boxin, kuoren värillä ei ole tässä tapauksessa mitään merkitystä.Tuha kirjoitti:Ajattelin vaan kun tuli Ruotsista aikoinaan ostettua punainen APC-boksi ja mukana seurasi kaksi Speedparts:in lastua....
EDIT: Tässä muutama kuva noista Speedparts:in lastuista ja asennusohjeesta:


Vai olisiko niin että tuossa punaisessa APC-boksissa olisi sisällä jotain potikoita vaihdettu ja nuo olisivat bensalastuja....


Mutta joka tapauksessa nyt kyllä täytyy Tomi9000T:een antaa jatkaa aloittamaansa keskustelua, eikä sotkea siihen tätä mun aihetta.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Tiedätkö sitä jos on automaatti Aero ja siinä 200hv, niin onko siinä sama tyyppihyväksyntä kuin manuaali 225hv aerossa? Eli voiko piristää sinne 270?Mimmi kirjoitti:Parempi on tiputtaa teholukemia tuosta 270 alaspäin 220hv:hen, jotta leimasta saa läpi. Aerossa kun on eri tyyppihyväksyntä kuin "normaalisa täyspaineisessa".
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Niin varmaan ne minun "viri" tehot jäänee sinne 270Hv lukemiin , kuitenkin. Kun laatikko estää liika virittämisen.
Nykyään olen mennyt katsastukseen ilman APC sulaketta. Joten lussu on auto ollut
Autossa on tällä hetkellä vakio boxi ja JT 3" ja muuta pikku viriä. Eipä ne mitään erikoista ole sanonnut.
Teidä sitten kun ensi vuonna menee ja on enemmän tehoa ja erilaista uutta tavaraa pellin alla
Hyvä puoli on ainakin se, että jos pitää sitten pakolla muutoskatsastaa, niin auto on tullut rekisteriin 1.10.1987 eli menee päästöjen suhteen ainakin.
http://www.dalhems.se
tilattu laatikonöljylle paine/lämpö mittarit
Nykyään olen mennyt katsastukseen ilman APC sulaketta. Joten lussu on auto ollut

Autossa on tällä hetkellä vakio boxi ja JT 3" ja muuta pikku viriä. Eipä ne mitään erikoista ole sanonnut.
Teidä sitten kun ensi vuonna menee ja on enemmän tehoa ja erilaista uutta tavaraa pellin alla

http://www.dalhems.se
tilattu laatikonöljylle paine/lämpö mittarit
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07