Saab 9000 tomaatti MYYTY

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

19.4.2007

Laatikolle tulee Laminova jäähdytin

http://www.autoracing.fi/tuotteet/Laminova.php
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Saab 9000 tomaatti 300Hp

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Tomi9000T kirjoitti:Juu siinä se otsikossa lukee mitä tuleman pitää olla .

Sanotaa että taival ei ole edes alkanut :D


Ideana olisi :

Suht ruosteeton auto
Aika orkkis ulkopäin
Sisältä toimiva/mukava

Moottori olisi siinä 300Hv lukemis
Vahvistettu tomattilaatikko
Paremmat jarrut
Vähän madallettu

Toimiva kestävä Tonnari joka kestää isältä tyttärtelle :D
Tuli toteutettua tuo teholukema, tosin manuaalilaatikolla. Suosittelen lämpimästi. Jostain syystä tonnarilla tulee nyt ajettua rauhallisemmin kuin muilla autoilla.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Yritetään hakea tuota 300 lukemaa, mutta tyydyn kyllä jo tuonne
280-300hv lukemiin.

Ainoa este tietty tälle unelmalle on tuo € uupuminen ja sen hankkiminen kestää, mutta laskujen mukaan , heinäkuussa pitäisi olla se T3/4 tuolla pellin alla :D

Luulisi sen kiertävän ihan hyvin :D

Mun projekti ei tietty ole sellainen "taidon näyte " kuin muiden koska, itse en mitään oikeen osaa , eikä paikkaa/aikaa laittaa itse.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Tomi9000T kirjoitti:Yritetään hakea tuota 300 lukemaa, mutta tyydyn kyllä jo tuonne
280-300hv lukemiin.
Eikös samantien kannattaisi tiputtaa tehotavoitteet 270 hevosvoimaan että pääsisi teholappujen kanssa leimastakin läpi (225*1,2=270)? Tai 200 hevosvoimaan sitten samantien, tai mitä sitä virittämään ollenkaan...
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Alkuperäinen boksi

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Jos laittaa alkuperäisen boksin kiinni niin kai tuo toimii, vaikka map-anturi ja suuttimet on vaihdettu. Boksi vaihto ei ainakaan olisi iso homma leimalle. Tuollahan se teho laskisi, ellei ole helpompiakin tapoja.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4992
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mimmi kirjoitti:Parempi on tiputtaa teholukemia tuosta 270 alaspäin 220hv:hen, jotta leimasta saa läpi. Aerossa kun on eri tyyppihyväksyntä kuin "normaalisa täyspaineisessa".
Eikös tuon 220 kaakkia saa 175 hv:n vakioturbokoneesta esim. Speedpartsin Steg 1 setillä??

Ja punainen APC boksi jos löytyy niin sitten vielä hiukan enemmän... :D
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4992
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mimmi kirjoitti:Steg 1 ja punainen APC-boxi ovat kaksi eri asiaa. Molemmilla saadaan tehoa muuttamalla APC-boxia, siihen ei tarvita ulkokuoren väriä.
Niin mutta punainen on myös Saabin oma APC boksi, joten vanhaa boksia ei tarvitsisi alkaa availemaan ja potikoita vaihtelemaan.

Eikös tuolla punaisella boksilla saa jotain 192 kaakkia 175 hv:n koneesta??
Ja Steg 1 setillä + 45 hv:tä 175 hevosvoimaan lisäksi...

Ajattelin vaan kun tuli Ruotsista aikoinaan ostettua punainen APC-boksi ja mukana seurasi kaksi Speedparts:in lastua.... :?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Eikös tuo punainen boksi anna vakiokunnossa 185hv, eli 10 lisäheppaa vakioon täyspaineiseen verrattuna?
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4992
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Sukellusvene kirjoitti:Eikös tuo punainen boksi anna vakiokunnossa 185hv, eli 10 lisäheppaa vakioon täyspaineiseen verrattuna?
Kyllä alkuperäisissä Suomenkielisissä ohjeissa lukee seuraavaa:
"Nostaa moottorin tehon arvoon 141,5 kW (192 hv) 5800 r/min pyörimisnopeudella."

Tosin tuossa täytyisi olla silloin asennettuna Saabin urheilumallinen pakokaasujärjestelmä.

Ja ilmeisesti tuo 192 hv:tä saavutetaan autoissa joissa ei katalysaattoria.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4992
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mimmi kirjoitti:
Tuha kirjoitti:Ajattelin vaan kun tuli Ruotsista aikoinaan ostettua punainen APC-boksi ja mukana seurasi kaksi Speedparts:in lastua.... :?
Olet siis ostanut muutetun APC-boxin, kuoren värillä ei ole tässä tapauksessa mitään merkitystä.
Eikun ne taitaakin olla Steg 1 satsin bensalastuja, kun tarkemmin niitä aloin katsomaan ja löytyi se asennusohjekkin niihin.. Tai ainakin toinen on sillä ne on erillään säilytyslokerossaan.

EDIT: Tässä muutama kuva noista Speedparts:in lastuista ja asennusohjeesta:
Kuva

Kuva



Vai olisiko niin että tuossa punaisessa APC-boksissa olisi sisällä jotain potikoita vaihdettu ja nuo olisivat bensalastuja.... :? :?

Mutta joka tapauksessa nyt kyllä täytyy Tomi9000T:een antaa jatkaa aloittamaansa keskustelua, eikä sotkea siihen tätä mun aihetta.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Mimmi kirjoitti:Parempi on tiputtaa teholukemia tuosta 270 alaspäin 220hv:hen, jotta leimasta saa läpi. Aerossa kun on eri tyyppihyväksyntä kuin "normaalisa täyspaineisessa".
Tiedätkö sitä jos on automaatti Aero ja siinä 200hv, niin onko siinä sama tyyppihyväksyntä kuin manuaali 225hv aerossa? Eli voiko piristää sinne 270?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Niin varmaan ne minun "viri" tehot jäänee sinne 270Hv lukemiin , kuitenkin. Kun laatikko estää liika virittämisen.

Nykyään olen mennyt katsastukseen ilman APC sulaketta. Joten lussu on auto ollut :D

Autossa on tällä hetkellä vakio boxi ja JT 3" ja muuta pikku viriä. Eipä ne mitään erikoista ole sanonnut.

Teidä sitten kun ensi vuonna menee ja on enemmän tehoa ja erilaista uutta tavaraa pellin alla :?: Hyvä puoli on ainakin se, että jos pitää sitten pakolla muutoskatsastaa, niin auto on tullut rekisteriin 1.10.1987 eli menee päästöjen suhteen ainakin.

http://www.dalhems.se

tilattu laatikonöljylle paine/lämpö mittarit
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

20.5.2007

Kohta alkaa olla kaikki palikat kasassa , sitten vain odotellaan heinäkuun tulemista että pääsee viemään Pommi Tonnin laitettavaksi.


Toivon että viritys paketti tulee olemaan hyvä, sellainen että moottori käy/vääntää hyvin.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

22.5.2007

Otin pyyhkiän varret irti ja poistin ruosteen ja maalasin ne hopeaksi
CRC GALVA BRITE maalilla
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Tomi9000T kirjoitti:22.5.2007

Otin pyyhkiän varret irti ja poistin ruosteen ja maalasin ne hopeaksi
CRC GALVA BRITE maalilla
Mukava nähdä että 300 hp -projekti etenee.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin