9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Ei tästä tule taas lasta eikä p****a. Rojekti seissyt työkiireiden takia ja sitten kaveri tilasi väärän kansipahvin, joka tulee maanantaina Belgiasta. DB on ollut hitsattava jo pari viikkoa ja ei näy eikä kuulu missä vaiheessa se on.

Kaiken kukkuraksi kaveri onnistui rikkomaan öljyntäyttöputken. Nyt pitäs jostai kehitellä uusi tilalle. Tossa pohdittiin, että ei kait sen väliä vaikka se olis jotai muuta putkea kuin alkuperäinen. Vai onko jollain asiasta tarkempaa tietoa?

Kaavailtiin, että josko siihen vaikka laittas teräspunosletkua. Itellä on 88 turbosta ko putki, mutta mahtaneeko tuo olla samoissa mitoissa ollenkaan. En oo päässy vielä Hämeenlinnaan sitä mitoittamaan.

Noh kait se ens viikolla taas edistyy, kun se kansipahvi tulee.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Peinun kanssa joskus oli juttua siitä öljyntäyttöputkesta kun molemmilla meni se rikki konetta irrotettaessa. Mr.P oli hankkinut vissiinkin jostain rautakaupasta mustaa vesijohtoputkea, tai näin muistaisin.
Hain itse Etolasta sekä akryyli- että olikohan pvc-putkea. Akryyliputken pitäisi kestää korkeampaa lämpötilaa (taisi olla 110 asteta), mutta se taas murtuu helposti. Varmaankin sellainen harmaa pvc-putki olisi ihan hyvä, minulla onkin se hankkimani pätkä tallesa jos joku tarvitsisi, tosin kaupastahan noita löytyy.

Pitiköhän putken sisähalkaisijan olla 21mm, ja lämmittämällä paikoilleen.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Oli puhetta, että josko töistä "lainais" pätkän hydrauliikkaletkua. Se kestäis kuitenkin lämpöä ja painetta eikä kärsi öljystä.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

manneri kirjoitti:Oli puhetta, että josko töistä "lainais" pätkän hydrauliikkaletkua. Se kestäis kuitenkin lämpöä ja painetta eikä kärsi öljystä.
Eikait sillä kovin tarkkaa mitä materiaalia se on, eikä se kamalammin sielä koneen takana kuumenekaan. Muoviputkeahan se on alunperin mutta eikait ole väliä vaikka olisi letkuakin, öljyntäyttöosa kuitenkin kiinnitetään yläpäästään niin tulee varmaankin tikkukin näyttämään oikein.

Tuppaa menemään aikaa noiden konerojektien kanssa, omaanikin oli vaikeuksia löytää oikeanlaisia osia.
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Marras 26, 2006 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

No onhan tässä 4kk kuukautta vierähtäny. Mutta kait se siittä. Huomenna tosiaan tulee kansipahvi ja sen jälkee kone onkin jo kasassa.

Ensi viikon alussa on suunnitelmissa penkitys. Samalla koitetaa, että päästöt ym on kohdillaan ja että kaikki toimii, sitte vaa konttorille kilpiä kerjäämään.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

manneri kirjoitti:No onhan tässä 4kk kuukautta vierähtäny. Mutta kait se siittä. Huomenna tosiaan tulee kansipahvi ja sen jälkee kone onkin jo kasassa.
Eli homma on mennyt varsinaisena pikaprojektina, olikohan vuosi sitten maaliskuussa kun huomasin että edelliseni tontun kone oli huono, ja taisin sen viime jouluun mennessä saada kuntoon. Samoin BMW on maannut jo toukokuun alusta pajalla kun eivät tajunneet mitä sille piti tehdä. Eli viemällä pajalle ei saa autoa kuntoon yhtään sen nopeammin :lol:

No hienoa kun homma on jo noin hanskassa.
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Per*****n p******* kun eivät osaa tilata kansipahvia oikeeta sitten ollenkaan. Kaksi kertaa tilattu ja molemmilla kerroilla väärä pahvi tullu. Joku vika niitten järjestelmässä, koska oikeella numerolla koittaa tilata niin niitten järjestelmä jotenkin heittää sen väärälle tilausnumerolle. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoo taikka sitte pitää vaihtaa lafkaa.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Loppujen lopuks kannentiiviste oliki oikea, koska tilattiin B234R-koneen tiiviste. Mutta ei käynyt tohon niin marssittiin Saabin myymälään, että mikä v**** on kun ei käy. Noh kone onkin B235R. Jakopään kopassa jotain pieniä eroja. Ruottista löytyi jostain lafkasta tiiviste ja nyt pitäs sitte ens viikolla tulla oikee tiiviste.

Koneen piti olla -97 mallin 9000 aerosta, mutta eikös B235R kone ole 9-3:sesta ja vasta vuodesta -00 eteenpäin?

Jos sitä olis ite ollu skarppina ja säilyttänyt sen vanhan tiivisteen niin ehkä olis "säästänyt" kolme viikkoa mikä tän tiiviste pelleilyn kanssa meni.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

manneri kirjoitti:Loppujen lopuks kannentiiviste oliki oikea, koska tilattiin B234R-koneen tiiviste. Mutta ei käynyt tohon niin marssittiin Saabin myymälään, että mikä v**** on kun ei käy. Noh kone onkin B235R. Jakopään kopassa jotain pieniä eroja. Ruottista löytyi jostain lafkasta tiiviste ja nyt pitäs sitte ens viikolla tulla oikee tiiviste.

Koneen piti olla -97 mallin 9000 aerosta, mutta eikös B235R kone ole 9-3:sesta ja vasta vuodesta -00 eteenpäin?

Jos sitä olis ite ollu skarppina ja säilyttänyt sen vanhan tiivisteen niin ehkä olis "säästänyt" kolme viikkoa mikä tän tiiviste pelleilyn kanssa meni.
235-kone on 9-5:sta eli -98->, ja jos R niin Aerosta. (235 myös Viggenissä tietysti..)
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Nonii tänään on nykästy kone paikoilleen. Kiire saattaa tulla, koska keskiviikko aamulla pitäis viedä Vääksyyn Esalle penkkiin. Penkissä tarkastetaan vaan että päästöt ja ahdot ja pensanpaineet on kohdallaan.

Sen jälkeen pitäis kiikuttaa se konttorille vihdoin ja viimein.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Minkäslaisella kiinnityssysteemillä tuo 9-5:n kone on tontun pellin alle väsätty? Eihän tuossa viipan koneessa ole tontun momenttitukea...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

No tässä on heräilly ton koneen tyypistä aikalailla kysymysmerkkejä, etten ole kyllä sitte yhtää varma kummasta tuo kone on. Merkkiliikkeestä tilattiin kansipahvi mallia 9-3 viggen. Se oli ainut mikä kuvien puolesta osu kohdalleen. Entiselle omistajalle pistin sähköpostia ja hän vannoi, että se on 9000 aeron eli B234R kone.

Minua lakkas konemalli kiinnostamasta siinä vaiheessa, kun se saatiin kasaan ja paikoilleen. :lol:
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mikä noissa tiivisteissä oli erona? Noin äkkiseltään kun katsoin 234 (lyhyt) ja 235 koppia niin en huomannut mitään eroja?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kait siitä koneen kyljestä joku numero löytyy?
#1730
500whp.net member
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Erona on jakopäänkopan ruuvien paikat. Toisessa ne on jotenkin niinkuin sisäpuolella ja toisessa ei.

Ja siinä oli pitkä litania numeroita ei nyt muista mihin sen lapun laitoin missä se on.

Esatechille ei pääsekkään keskiviikkona, eli siirtyy ensi viikolle. Hohhoijjaaaaaa......... Montakohan kertaa tässä on jonkun asian takia menty eteenpäin syklillä, että "ei kerkee vasta kuin ensi viikolla". Koneistamo, varaosien tilaus ym.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Vastaa Viestiin