Sivu 3/3

Lähetetty: Ti Syys 05, 2006 17:54
Kirjoittaja Suppari
Tuo kaksi pahvia päällekkäin menetelmä ei välttämättä ole hyvä.Tai siis hyvä puristusten laskuun,mutta on aika rakennelma.
Mittatilaus Wisecoa niin ei tarvitse ainakaan kestävempiin vaihdella.
Onhan turbomoottoreita tehty korkeillakin puristuksilla,mutta näissä on vaatimuksena säädettävä moottorinohjaus sekä asiantuntemuksella tehdyt säädöt.Jossain oli se puristussuhdelaskurikin netissä,entä jos laitat t16 kannen ja alakerta vakio?

Lähetetty: Ti Syys 05, 2006 19:36
Kirjoittaja J-ani
Joo unohdin jo tuon kansipahvi rakentelun ja siirsin projektin valmistumisen kauas tulevaisuuteen. Rakennan 90:n kaasarilohkon uusiksi matalapuristeisilla männillä + muilla uusilla sisuskaluilla. Aikaahan tähän saa mennä nyt vaikka koko pimeä talvi kunhan tulee hyvä.

Saa tarjota hyvää harmaata h-koneen kaasari lohkoa mikäli sattuu tallessa olemaan. Myös 8.2/7.2 männät kiinnostavat.

Lähetetty: Ti Syys 05, 2006 20:13
Kirjoittaja alustar
J-ani kirjoitti:Joo unohdin jo tuon kansipahvi rakentelun ja siirsin projektin valmistumisen kauas tulevaisuuteen. Rakennan 90:n kaasarilohkon uusiksi matalapuristeisilla männillä + muilla uusilla sisuskaluilla. Aikaahan tähän saa mennä nyt vaikka koko pimeä talvi kunhan tulee hyvä.

Saa tarjota hyvää harmaata h-koneen kaasari lohkoa mikäli sattuu tallessa olemaan. Myös 8.2/7.2 männät kiinnostavat.
Näin sen pitikin mennä :wink: .

Lähetetty: Ti Syys 05, 2006 21:35
Kirjoittaja Suppari
J-ani kirjoitti:Joo unohdin jo tuon kansipahvi rakentelun ja siirsin projektin valmistumisen kauas tulevaisuuteen. Rakennan 90:n kaasarilohkon uusiksi matalapuristeisilla männillä + muilla uusilla sisuskaluilla. Aikaahan tähän saa mennä nyt vaikka koko pimeä talvi kunhan tulee hyvä.

Saa tarjota hyvää harmaata h-koneen kaasari lohkoa mikäli sattuu tallessa olemaan. Myös 8.2/7.2 männät kiinnostavat.
Höh kun tuli vasta nyt ilmoille tuo,parikin hyväkoneista kaasaria mennyt paaliin.Ei ruiskulohko kelpaa?
Nyt kun aloit kerran kunnolla tekemään,niin eihän autoon tule k-jettiä :?:

Lähetetty: Ke Syys 06, 2006 10:13
Kirjoittaja J-ani
Katsotaan nyt mihin tämä menee. K-jet tuntuu tutuimmalta tässä vaiheessa.

Lähetetty: La Loka 07, 2006 22:25
Kirjoittaja J-ani
Projektin noppa myynnissä alkuperäisen turbon tieltä pois. Ei aika riitä molempiin.

Lähetetty: Pe Loka 13, 2006 12:21
Kirjoittaja kromipuskuri
Muistanet ehdotukseni, että hommaa ehjäkeulaisen 99:n ja ehjä perseisen 90:n tai 900 2D sedanin, leikkaa autot poikki b-pilarin kohdalta ja hitsaa yhteen. Sitten vaan konttorille katsastamaan peräosan vaihtona. Papereissa kaara on 99 ja näyttää ulkoisesti 90:ltä. Sit vaan sitä turbomosaa keulaan... Se siun noppaan tehty luukullisen katonvaihto on jo melkeinpä suurempitöinen homma ollut, kuin kahden korin katkaisu ja kemppiliimaus yhteen. Usko pois. :D
Mitäpä jos ottas vaan 99:stä numerot 90:iin ja väittäsi kivenkovaan konttorilla, että on 99:stä ja 900:sta yhistetty :wink:

Lähetetty: Pe Loka 13, 2006 12:29
Kirjoittaja J-ani
:) pääsis varmaan tuolla tempauksella katsastusmiesten kahvitauko keskusteluihin pitkäksi aikaa.

ot. loppukuusta pitäisi lähtä käymään kierros eteläsuomessa katsomassa muutamaa autoa. Saa nähdä mikä tarttuu mukaan.

Lähetetty: Pe Loka 13, 2006 13:32
Kirjoittaja Suppari
kromipuskuri kirjoitti:
Muistanet ehdotukseni, että hommaa ehjäkeulaisen 99:n ja ehjä perseisen 90:n tai 900 2D sedanin, leikkaa autot poikki b-pilarin kohdalta ja hitsaa yhteen. Sitten vaan konttorille katsastamaan peräosan vaihtona. Papereissa kaara on 99 ja näyttää ulkoisesti 90:ltä. Sit vaan sitä turbomosaa keulaan... Se siun noppaan tehty luukullisen katonvaihto on jo melkeinpä suurempitöinen homma ollut, kuin kahden korin katkaisu ja kemppiliimaus yhteen. Usko pois. :D
Mitäpä jos ottas vaan 99:stä numerot 90:iin ja väittäsi kivenkovaan konttorilla, että on 99:stä ja 900:sta yhistetty :wink:
Ja onko järkee vai ei..

Lähetetty: Pe Loka 13, 2006 21:07
Kirjoittaja axtec
älä myy hyvää projektia!
osta minulta turbon lohko.

Lähetetty: Pe Loka 13, 2006 23:00
Kirjoittaja J-ani
Pykälien mukaan kun mennään niin turbolohkoa turbolla varustettuna nimenomaan ei saa nopan pellin alta löytyä. Vapaasti hengittävä alunperin max 118hv versio H-koneesta saa pellin alla olla turbolla höystettynä olla.

Lähetetty: La Loka 14, 2006 10:23
Kirjoittaja ng900aero
J-ani kirjoitti:Pykälien mukaan kun mennään niin turbolohkoa turbolla varustettuna nimenomaan ei saa nopan pellin alta löytyä. Vapaasti hengittävä alunperin max 118hv versio H-koneesta saa pellin alla olla turbolla höystettynä olla.
Saakos tehot laskea alkuperäisestä vai pitävätkö tietoa epäuskottavana vaikka olisikin dynokäppyrät?
Jos saisivat laskea nin sittenhän noppaan voisi laittaa vaikka T16-koneen IC:llä?
MItenkä suhtaudutaan pelkkään kannen vaihtoon, eli jos päivittää vaparin 8-venttiilisestä 16-venttiliseksi, ruiskutuslaitteiston pysyessä samana (K-jet)?

Lähetetty: La Loka 14, 2006 13:13
Kirjoittaja J-ani
Kysyin 900:n 145hv t8 koneen laitosta oululaiselta heinäpään katsastusasemalta. Näin vastasivat tuosta tehon laskemisesta kuristamalla, että sama vaikka sulla ois siellä ruohonleikkurin moottori kunhan kiinnikkeet on toimivat ja 120hv ei ylity. Kuulemma näin vanhoissa autoissa on vähän liberaalimpi linja. Jos olisi uudempi niin sitten ois eria asia. Sanoivat juurikin, että mitä järkeä rakentaa samanlainen kone ja kuristaa itse kun valmiskin ois tarjolla. Mutta tuon kun olisi saanut paperille. Minusta kuristamalla tehon lasku on kielletty. Pitäisi soittaa jollakin vaikka ake:lle asiasta.

Lähetetty: La Loka 14, 2006 20:20
Kirjoittaja dq
Hmmhmm, eikös sitä käsitellä osakokonaisuutena kun on kone, ahdin jne. Esim. juuri ahtimen vaihtamalla "konetyyppi muuttuu", tai siis tuo teholukema ei päde. Kuristat sen HX40:llä! :lol:

Lähetetty: Su Loka 15, 2006 14:45
Kirjoittaja J-ani
Projektin auto myyty. Turvallisia kilometrejä uudelle omistajalle.