99T Museopeli

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

3M sprayliimaa olen kuullut, että käyttävät jopa verhoomoissa. Isommat osat taitavat liimata jollain liimaruiskulla, oliskohan niissä sitten Bostikkia.

Mutta kaiken kaikkiaan hieno auto.

P.S. Ei muuta ku alkuperäislisävarusteet hakuun...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

dimebak kirjoitti:3M sprayliimaa olen kuullut, että käyttävät jopa verhoomoissa. Isommat osat taitavat liimata jollain liimaruiskulla, oliskohan niissä sitten Bostikkia.

Mutta kaiken kaikkiaan hieno auto.

P.S. Ei muuta ku alkuperäislisävarusteet hakuun...
Tuolla "irtoliima" linjalle en lähtenyt, koska pelotti, että ohuesta kankaasta tulee läpi. Pieniä kokeita tein ja heti tuli tollaset irtoliimat läpi.

Ehkä taika on, että tosi vähän vain suihkautetaan tuota spreiliimaa.
99T-museopeli
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

En muista yhtään mistä isä osti juuri noihin takapaloihin kankaan mutta niistä ei tullut läpi. Se oli samannäköistä kuin alkuperäinen ja taustapuolella taisi olla jotain fylliä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Wow, oikea kulttuuriteko tuomoinen klassikoiden pelastaminen.
Ja eihän tuomoista autoa raaski käyttää käyttöpelinä, eli mun mielestä ihan turhaa tämä joidenkin "ois pitäny tehdä tällee"-kommentit..

Thumbs up & ten points 8)



pistetään vielä:wink:, ettei kukaan ala huutamaan
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Nyt on projekti ansaitsemallaan talvilomalla, eli 99T on siirretty talvehtimaan lämpimään talliin.

Seuraava askel projektissa onkin sitten museotarkastajan kutsuminen kylään. Informoimme kyllä raatia tarkastajan tuomiosta.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

onkos nuo tuplavalo umpiot alkuperäiset?
jos on niin onko niitä ollut muissakin kuin turboissa?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tuplavalot ovat jenkkimallin valot. Ovat ihan Saabin omat ja alkuperäiset, mutta harvemmin niitä näkee vanhalla mantereella.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

G-mies kirjoitti:Tuplavalot ovat jenkkimallin valot. Ovat ihan Saabin omat ja alkuperäiset, mutta harvemmin niitä näkee vanhalla mantereella.

Matti
Melkein koko opiskeluajan oli yhden omakotitalon pihassa projektin näköinen 99 jossa oli jenkkivalot. Opiskelun jälkeen mietin, että käyn kysymässä myykö ne valot. No nyt ei ole sitä taloa siinä vaan kerrostalo ja 99:stä ei tietoakaan minne on mennyt. Prkl :evil:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Pientä edistystä jälleen. Saatiin vanteet lasikuulapuhalluksesta ja pulverimaalauksesta. Vielä pitäisi pyöräyttää kumit vanteille, liimata saab-merkki takaloosteriin ja sitten voisikin jo kutsua museotarkastajaa kylään.

Ohessa kuvia vanteesta. Ehkä noi kelpaa ruuvata auton alle:

http://www.elisanet.fi/~d616898/99turbo ... index.html

Hienoinen vihertävä sävy johtuu tonnarin kontin verhoilujen heijastuksista.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

tulipa hienot noista vanteista!

tuo tuplavalomaski on kyllä harvinaista herkkua..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Noniin, kävi museotarkastaja kylässä ja totesi että ei sitä uudelleen kannata tulla käymään. Valokuvia en vielä ollut saanut tarkastajan käynnin yhteyteen mutta tuli jo nekin tilattua. Eli museorekisteri on aivan nurkan takana. :)
99T-museopeli
Kukko-99
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 18:13
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kukko-99 »

Onnittelut jo etukäteen :) . Tuo auto on niin aarre.
SamiJoel
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 10:33
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja SamiJoel »

Tätä tulikin jo kuolattua Hyvinkään Rautatiemuseolla. On kyllä todella hieno laitos.
#2257
Svenska Aeroplan AktieBolaget 9-5 Wagon Aero -04
Asuntobussi "SisuPussi"-73 + kaksi vanhaa Ooppelia.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

SamiJoel kirjoitti:Tätä tulikin jo kuolattua Hyvinkään Rautatiemuseolla. On kyllä todella hieno laitos.

Ihmettelin että ainoat wanhat turbot olivat signaturessa mainitut. Pojat pitävät turpojaan naftaliinissa tai sitten ne olivat niin sleeper. :)
99T-museopeli
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Starttimoottorin peijooni rupesi lakkoilemaan. Kerran joutui tekemään mäkilähdön, oi sitä nostalgiaa.

Vaihdoimme starttimoottorin motonetin kunnostettuun. Autosta joutui irroittamaan ahtimen tukiraudan ja öljyn paluuletkun toisesta päästä. Lisäksi piti raottaa kytkinkoppaa.

Melko joogaamistahan se oli siinä auton vierellä ettei selkä katkennut, mutta melko kivuttomasti sai vaihdettua, kun purki sopivasti roippeita.

Samalla tuli kokeiltua kylmän koneen puristukset:
8,5 8,5 9 8,5 - kelpaa.
99T-museopeli
Vastaa Viestiin