99gls -> 99 Turbo 4d vm-80

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

juu nyt onnistu helposti kun painoin tunkilla asetelman kasaan ja laitoin hihnan sinne väliin.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juuri näin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

laitoin turbo-koneen malliksi jo paikoilleenkin, mutta on otettava vielä pois. kun on se hihnapyörä vaihdettava. nykysen hihnapyörän ja tulipellin välissä kun on n.3mm väliä.
toisella hihnapyörällä tuota rakoa olisi n.15mm.

kokeilin vanhasta koneesta irti tuota pyörää, mutta ei tunnu aukeavan vaikka koko painollani väänsin n.1metrin mittaisella jatkoputkella.
onko siinä joku niksi? vai soitanko kaverin avuksi vääntämään :?
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Kannattaa ottaa kaveri avuksi. Laittaa akselin niin kiinni ettei pääse pyörähtämään avattaessa. Toinen kun hyppää painollansa avaimen päälle ja toine antaa lekalla avaimen päähän iskuja niin pitäis lähteä irti.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

täytyy kokeilla tuota hienosäätölekaa.....
en vain vielä uskaltanut kun sillä saa yleensä vain tuhoa aikaan.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

axtec kirjoitti:lkokeilin vanhasta koneesta irti tuota pyörää, mutta ei tunnu aukeavan vaikka koko painollani väänsin n.1metrin mittaisella jatkoputkella.
onko siinä joku niksi? vai soitanko kaverin avuksi vääntämään :?
Osaa se olla joskus tiukassa. Suosittelisin ISOA paineilmatoimista pulttipyssyä.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

olisi aika kätevä varmasti, mutta tuskin pyörisi puhaltamalla?
ei ole kuin pienehkö kompressori jossa ei riitä potku.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

axtec kirjoitti:ei ole kuin pienehkö kompressori jossa ei riitä potku.
Kyllä isompikin pulttipyssy toimii pienellä (n. 2 hv ja 25 litraa) kompressorilla. Säiliö tyhjenee tosin nopeammin ja sen täyttymistä täytyy odotella puoli minuuttia pidempään. Mutta kun säiliössä on painetta 8 baaria, niin iskun voimakkuus riippuu enää mutterinvääntimestä. Suosittelen kokemuksesta.

Toinen mitä voisi kokeilla on sähköinen auton renkaan pulttien väännin. Ei ole omaa kokemusta, mutta
tästä linkistä löytyvä keskustelu vakuutti minut niiden toimivuudesta.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

minulla on yksi tommonen sähkönen muka tehokas väännin, mutta ei sillä tee yhtään mitään.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

ensi viikolla pitäisi hakea vuoden -90 kaasari satku, joka luovuttaa jarrunsa ja taka-akselinsa ysiysiin ja tietysti muitakin osia jos tulee tarvista.
ja varsinainen kysymys: miten vm-82 k-jet reagoi dump-valveen?
meneekö aina dumpatessa liian rikkaalle?
kun kuulemma jotkut saabit toimivat dumpin kanssa ja jotkut eivät?
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

mites muuten on tuon dumpin kanssa? kannattaako edes haaveilla saavansa toimimaan?
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

axtec kirjoitti:mites muuten on tuon dumpin kanssa? kannattaako edes haaveilla saavansa toimimaan?
Ei.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

axtec kirjoitti:mites muuten on tuon dumpin kanssa? kannattaako edes haaveilla saavansa toimimaan?
Enkä ymmärrä miksi tarvitsisi laittaa sitä dumppia, kun pärjää varmasti ihan hyvin bypassilla ja ei varmasti ainakaan haittaa toimintaa. Tosin ison turbon kanssa saabin orggis bypass ei riitä ja ahdin tahtoo sakata.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

ajattelin että tuossa kun ei taida olla kumpaakaan vakiona, niin samalla vaivalla askartelee dumpinkin kuin bypassinkin.
ja oishan se mukava saada aivastelemaan.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

axtec kirjoitti:ajattelin että tuossa kun ei taida olla kumpaakaan vakiona, niin samalla vaivalla askartelee dumpinkin kuin bypassinkin.
ja oishan se mukava saada aivastelemaan.
Joo kaikkeahan sitä askartelee,mutta harvemmin mikään noista toimii.

Bypass vaan.Ne tuhahdukset on aika yliarvostettuja!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin