99gls -> 99 Turbo 4d vm-80
laitoin turbo-koneen malliksi jo paikoilleenkin, mutta on otettava vielä pois. kun on se hihnapyörä vaihdettava. nykysen hihnapyörän ja tulipellin välissä kun on n.3mm väliä.
toisella hihnapyörällä tuota rakoa olisi n.15mm.
kokeilin vanhasta koneesta irti tuota pyörää, mutta ei tunnu aukeavan vaikka koko painollani väänsin n.1metrin mittaisella jatkoputkella.
onko siinä joku niksi? vai soitanko kaverin avuksi vääntämään
toisella hihnapyörällä tuota rakoa olisi n.15mm.
kokeilin vanhasta koneesta irti tuota pyörää, mutta ei tunnu aukeavan vaikka koko painollani väänsin n.1metrin mittaisella jatkoputkella.
onko siinä joku niksi? vai soitanko kaverin avuksi vääntämään

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Osaa se olla joskus tiukassa. Suosittelisin ISOA paineilmatoimista pulttipyssyä.axtec kirjoitti:lkokeilin vanhasta koneesta irti tuota pyörää, mutta ei tunnu aukeavan vaikka koko painollani väänsin n.1metrin mittaisella jatkoputkella.
onko siinä joku niksi? vai soitanko kaverin avuksi vääntämään
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Kyllä isompikin pulttipyssy toimii pienellä (n. 2 hv ja 25 litraa) kompressorilla. Säiliö tyhjenee tosin nopeammin ja sen täyttymistä täytyy odotella puoli minuuttia pidempään. Mutta kun säiliössä on painetta 8 baaria, niin iskun voimakkuus riippuu enää mutterinvääntimestä. Suosittelen kokemuksesta.axtec kirjoitti:ei ole kuin pienehkö kompressori jossa ei riitä potku.
Toinen mitä voisi kokeilla on sähköinen auton renkaan pulttien väännin. Ei ole omaa kokemusta, mutta
tästä linkistä löytyvä keskustelu vakuutti minut niiden toimivuudesta.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
ensi viikolla pitäisi hakea vuoden -90 kaasari satku, joka luovuttaa jarrunsa ja taka-akselinsa ysiysiin ja tietysti muitakin osia jos tulee tarvista.
ja varsinainen kysymys: miten vm-82 k-jet reagoi dump-valveen?
meneekö aina dumpatessa liian rikkaalle?
kun kuulemma jotkut saabit toimivat dumpin kanssa ja jotkut eivät?
ja varsinainen kysymys: miten vm-82 k-jet reagoi dump-valveen?
meneekö aina dumpatessa liian rikkaalle?
kun kuulemma jotkut saabit toimivat dumpin kanssa ja jotkut eivät?
Enkä ymmärrä miksi tarvitsisi laittaa sitä dumppia, kun pärjää varmasti ihan hyvin bypassilla ja ei varmasti ainakaan haittaa toimintaa. Tosin ison turbon kanssa saabin orggis bypass ei riitä ja ahdin tahtoo sakata.axtec kirjoitti:mites muuten on tuon dumpin kanssa? kannattaako edes haaveilla saavansa toimimaan?
Joo kaikkeahan sitä askartelee,mutta harvemmin mikään noista toimii.axtec kirjoitti:ajattelin että tuossa kun ei taida olla kumpaakaan vakiona, niin samalla vaivalla askartelee dumpinkin kuin bypassinkin.
ja oishan se mukava saada aivastelemaan.
Bypass vaan.Ne tuhahdukset on aika yliarvostettuja!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.