Tämäkin projekti varmaan kaipaisi pientä päivitystä.
Ensin noista uusista osista, Talven ja kevään aikana tuli hommattua mm. pakoputkisto, turbo (englannista), takaluukun lukko kahdella ihan uudella avaimella (australiasta
), uudet takalamppujen lasit ja kaikkea muuta mitä en nyt juuri muista. Osien hommamisesta iso kiitos "ebay-spesialisti" Matille (G-mies). Itse ei ole tullut tuota ebayta juurikaan opeteltua käytteleen.
Ja itse autoon: Tuossa heinäkuun puolivälissä alkoi projekti sillä, että tarkoituksena oli laittaa jakopää uuteen kuosiin. Hommassa tökkäsi vaan se, että koneenhan joutuu ottamaan pois että pääsee tuonne käsiksi. Siinä sitten aikamme pähkäiltyä tultiin siihen tulokseen, että laitetaan sitten motti kerralla kuntoon.
Öljypohja oli kyllä mielenkiintoisen näköinen. Pohjalla oli varmaan sentin kerros "öljytöhnää". Laatikon kanssa kävin velipojan työpaikalla pienessä pesussa ja ihan puhtaaksi se lopulta lähti. Kytkimen puolella oli ilmeisesti stefa ollut huonossa kunnossa ja sotkenut paikat ihan kunnolla. Muita moottorin osia tuli pestyä kaverin työpaikalla, missä on kunnon korjaamopesuri.
Sitten alkoi koneen kasaus. Alakertaan tuli uudet runkolaakerit, kiertokankien laakerit, männänrenkaat ja luonnollisesti kaikki tiivisteet ja stefat vaihtui. Hoonausta ei tullut suoritettua sylinterien hyvän kunnon vuoksi. Ainoastaan hiomapaperilla otettiin kevyesti enimmät kiillot pois. Jakopäähän ei tuntunut löytyvän muita osia kun kiristin, ketju ja nokkapyörä. Muut hammasrattaat hiottiin kevyesti terävistä reunoista vapaaksi. Kannesta putsailin enimmät karstat pois, mutta se vaatii vielä joskus oikeen kunnon fiksauksen
Konehuone pestiin ja osittain maalattiin tuossa samalla. Oli yllättävän siistissä kunnossa, koska sitä öljytöhnää oli moottorin allakin ihan kiitettävästi.
Kone saatiin tuossa pari viikkoa sitten takaisin paikalleen ja pikkuhiljaa on tullut kasailtua ruisku ja imusarja myös paikalleen. Pakosarjan sain hommattua klubilaisen kautta, sillä oma oli yllättäen halki. Tänään purin tuon hukkaportin ja sieltä näytti olevan kalvo rikki. Jos joltain löytyy vaikka kokonainen hukkaportti mielellään ehjällä kalvolla niin olisin todella kiinnostunut. Pelkkää kalvoakin saa tarjota tai linkkiä mistä tuollaisen löytää. Myös hukkaportin ja pakosarjan välinen putki vielä puuttuu.
Tässä tämä tältä erää. Kuvia laitan heti, kun saan ne siirrettyä kotisivuille. Pari kuvaa vielä irrallaan olevasta, kasatusta moottorista löytyy tuolta fiilistelykuvien puolelta. Myös lisäystä edelliseen juttuun on tulossa, kunhan lisää muistuu mieleen.