Projekti Masturbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Tulikin mutkia matkaan. Satkun downpipessä oleva reikä ei ollutkaan lambdan kierteellä vaan huomattavasti pienemmällä. Tässä joutuukin nyt repimään tuon dp:n irti ja hitsaamaan siihen tuon lambdan mukana tulleen kierreholkin.

Toinen juttu on sitten noiden johdotusten veto. Kuinkahan paljon kojelautaa joutuu purkamaan että saa johtojen läpituonnin konehuoneesta näkyviin? Vai olisiko joku muu helpompi paikka mistä tuoda johdot lävitse?

Tuossa samalla tuli aloitettua radion siirto alempaan din paikkaan. mistäköhän kohdasta radion johdot olisi helpoin viedä alas?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Ei kai siinä auta kuin ruveta kopeloimaan.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Frostwind kirjoitti:Tulikin mutkia matkaan. Satkun downpipessä oleva reikä ei ollutkaan lambdan kierteellä vaan huomattavasti pienemmällä. Tässä joutuukin nyt repimään tuon dp:n irti ja hitsaamaan siihen tuon lambdan mukana tulleen kierreholkin.
Tarkoitatko sitä valumutkassa olevaa lambdan paikkaa?

Eikö oo helpompi asentaa toi laajakaistalambda siihen pakoputken alkuun?
Alkuperäinen kun täytyy kumminkin jonnekin asentaa niin rupee tuossa ryssänmutkassa oleen ahdasta jos sen siihen toisel puolel laittaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

tetammi kirjoitti: Tarkoitatko sitä valumutkassa olevaa lambdan paikkaa?

Eikö oo helpompi asentaa toi laajakaistalambda siihen pakoputken alkuun?
Alkuperäinen kun täytyy kumminkin jonnekin asentaa niin rupee tuossa ryssänmutkassa oleen ahdasta jos sen siihen toisel puolel laittaa.
Alkuperäinen saa olla siinä omalla paikallaan ryssänmutkassa. Ainakaan tuossa omassa ryssänmutkassa ei ole kuin yksi paikka lambdalle.

Aioin asentaa lambda-anturin tuon ryssänmutkan ja dp:n liitoksen jälkeen olevaan reikään, mutta siinä olikin vain n. 10mm reikä. Mikähän sen tarkoitus edes on? Täytynee rälläköidä se pois siitä ja hitsata tilalle tuo lampdan holkki, tai sitten vain porata viereen uusi reikä ja hitsata se holkki siihen.

Kuva

EDIT: Mistäköhän löydän tuon linja 54:sen? :oops:
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Tuli tuossa tilattua pro-carserviceltä se radion paikalle tuleva kolmen mittarin DIN-teline, raitisilmasuodatin ja imuilmansuodatin.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

asensin samanlaisen masterin omaan 9satkuun. ei vaan kerro vielä mitään ahtamisen merkkejä 2000rpm kohdilla. 3000rpm:n tietämillä ahtomittari näyttää että nyt lähetään ahtamaan, mutta sitten alkaa hillitön sutiminen. tietysti alla on soratie, jolla ei saa pitoa tarpeeks. tutkii mitä tapahtuu kunhan saa kilvet pirssiin ja pääsee asfaltille.. :?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

S1mppa_ kirjoitti:ei vaan kerro vielä mitään ahtamisen merkkejä 2000rpm kohdilla. 3000rpm:n tietämillä ahtomittari näyttää että nyt lähetään ahtamaan, mutta sitten alkaa hillitön sutiminen.:?
Minkä vuosimallin satku kyseessä? Mulla spoolaa 2000rpm paikkeilla ja 0,7bar@3000rpm
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Noniin, LC-1 asennettu. Seokset pysyvät hyvin kohdillaan 0,7 bar ahdoilla ja 0,9 bar ahdoilla menee vielä jotenkuten näin äkkiseltään testattuna.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Btw. Otitko mistä tuon virran tuolle LC-1:lle, itselläni olisi samanlainen tuolla asennusta odottamassa...?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

lordofgreed kirjoitti:Btw. Otitko mistä tuon virran tuolle LC-1:lle, itselläni olisi samanlainen tuolla asennusta odottamassa...?
sulakerasialta, ilmastoinnin linjasta
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Masterpowerin asennusta satkuun (LC-1 asennettu)

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Joo pientä päivitystä tilanteeseen.
Innovate toimii muuten hyvin mutta vaatii uudelleenkalibroinnin 1-3 viikon välein. Kolmisen kertaa olen nyt joutunut sen kalibroimaan. Ei mikään paha homma kunhan on läppäri ja LogWorks2 käytössä. Tuossa äsken kalibroin ja päivitin samalla LC-1:sen firwaren 1.10 versioon. Saa nähdä auttaisiko tuohon kalibrointiongelmaan.

Jotenkin alkaa tuntua, että ei satku kulje enää mihinkään... Täytyy tuossa talven aikana ratustella cooleria keulalle ja vaihtaa ryssänmutkan tilalle 3" dp.
Sittemmin voisi vähän nostella noita ahtoja sen mitä tuo lucas antaa myöden, pitänee ehkä kehitellä jtn lisärikastusta.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re:

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

vuosimalliltaan -84, säätämisestä varmaankin kiinni..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Masterpowerin asennusta satkuun (LC-1 asennettu)

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mimmoisia käyttökokemuksia tuosta Masterpowerista on kertynyt? Suositteletko tuota ahdinta?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Masterpowerin asennusta satkuun (LC-1 asennettu)

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Asiansahan tuo on ajanut. Kilometrejä on kertynyt noin 4000 ja ainakaan vielä ei hajoamisen merkkejä ole havaittavissa. Imusarjan paine nousee positiiviseksi n. 2500rpm kohdalla ja 0,7 bar on 3000rpm kohdalla, tosin 4000rpm kohdalla paine laskee n. 0,1-0,2 bar
Melkein kyllä saisi olla se 0.63 a/r pakopesä, leikatuista siivistä huolimatta tuo tuntuu hieman tukkoiselta yläkierroksilla. Tässä jossakin vaiheessa käyn tuon kanssa penkissä niin sitten on helpompi analysoida tuota ahdinta vääntö- ja tehokäyrien valossa.
Nyt tuntuu siltä, että vääntökäyrä nousee tasaisemmin kuin orkkis ahtimella ja on korkeampi, mutta laskee kuitenkin tuossa 3500rpm jälkeen.
Ilma kuitenkin liikkuu tuolla ihan riittävästi jo noilla 0,7 bar paineilla. 0,9 bar paineilla menee jo laihalle, afr yli 13.
0,7 paineilla afr pysyttelee 12-12.5 tuntumassa.
Jotenkin kuitenkin on sellainen tunne, että voimaa ei ole niin paljon kuin noin isolla ahtimella pitäisi olla. Johtuneekohan sitten tuosta pakopesästä.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Vastaa Viestiin