Projekti Masturbo
Tulikin mutkia matkaan. Satkun downpipessä oleva reikä ei ollutkaan lambdan kierteellä vaan huomattavasti pienemmällä. Tässä joutuukin nyt repimään tuon dp:n irti ja hitsaamaan siihen tuon lambdan mukana tulleen kierreholkin.
Toinen juttu on sitten noiden johdotusten veto. Kuinkahan paljon kojelautaa joutuu purkamaan että saa johtojen läpituonnin konehuoneesta näkyviin? Vai olisiko joku muu helpompi paikka mistä tuoda johdot lävitse?
Tuossa samalla tuli aloitettua radion siirto alempaan din paikkaan. mistäköhän kohdasta radion johdot olisi helpoin viedä alas?
Toinen juttu on sitten noiden johdotusten veto. Kuinkahan paljon kojelautaa joutuu purkamaan että saa johtojen läpituonnin konehuoneesta näkyviin? Vai olisiko joku muu helpompi paikka mistä tuoda johdot lävitse?
Tuossa samalla tuli aloitettua radion siirto alempaan din paikkaan. mistäköhän kohdasta radion johdot olisi helpoin viedä alas?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Tarkoitatko sitä valumutkassa olevaa lambdan paikkaa?Frostwind kirjoitti:Tulikin mutkia matkaan. Satkun downpipessä oleva reikä ei ollutkaan lambdan kierteellä vaan huomattavasti pienemmällä. Tässä joutuukin nyt repimään tuon dp:n irti ja hitsaamaan siihen tuon lambdan mukana tulleen kierreholkin.
Eikö oo helpompi asentaa toi laajakaistalambda siihen pakoputken alkuun?
Alkuperäinen kun täytyy kumminkin jonnekin asentaa niin rupee tuossa ryssänmutkassa oleen ahdasta jos sen siihen toisel puolel laittaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Alkuperäinen saa olla siinä omalla paikallaan ryssänmutkassa. Ainakaan tuossa omassa ryssänmutkassa ei ole kuin yksi paikka lambdalle.tetammi kirjoitti: Tarkoitatko sitä valumutkassa olevaa lambdan paikkaa?
Eikö oo helpompi asentaa toi laajakaistalambda siihen pakoputken alkuun?
Alkuperäinen kun täytyy kumminkin jonnekin asentaa niin rupee tuossa ryssänmutkassa oleen ahdasta jos sen siihen toisel puolel laittaa.
Aioin asentaa lambda-anturin tuon ryssänmutkan ja dp:n liitoksen jälkeen olevaan reikään, mutta siinä olikin vain n. 10mm reikä. Mikähän sen tarkoitus edes on? Täytynee rälläköidä se pois siitä ja hitsata tilalle tuo lampdan holkki, tai sitten vain porata viereen uusi reikä ja hitsata se holkki siihen.

EDIT: Mistäköhän löydän tuon linja 54:sen?

Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
asensin samanlaisen masterin omaan 9satkuun. ei vaan kerro vielä mitään ahtamisen merkkejä 2000rpm kohdilla. 3000rpm:n tietämillä ahtomittari näyttää että nyt lähetään ahtamaan, mutta sitten alkaa hillitön sutiminen. tietysti alla on soratie, jolla ei saa pitoa tarpeeks. tutkii mitä tapahtuu kunhan saa kilvet pirssiin ja pääsee asfaltille.. 

saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Minkä vuosimallin satku kyseessä? Mulla spoolaa 2000rpm paikkeilla ja 0,7bar@3000rpmS1mppa_ kirjoitti:ei vaan kerro vielä mitään ahtamisen merkkejä 2000rpm kohdilla. 3000rpm:n tietämillä ahtomittari näyttää että nyt lähetään ahtamaan, mutta sitten alkaa hillitön sutiminen.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Masterpowerin asennusta satkuun (LC-1 asennettu)
Joo pientä päivitystä tilanteeseen.
Innovate toimii muuten hyvin mutta vaatii uudelleenkalibroinnin 1-3 viikon välein. Kolmisen kertaa olen nyt joutunut sen kalibroimaan. Ei mikään paha homma kunhan on läppäri ja LogWorks2 käytössä. Tuossa äsken kalibroin ja päivitin samalla LC-1:sen firwaren 1.10 versioon. Saa nähdä auttaisiko tuohon kalibrointiongelmaan.
Jotenkin alkaa tuntua, että ei satku kulje enää mihinkään... Täytyy tuossa talven aikana ratustella cooleria keulalle ja vaihtaa ryssänmutkan tilalle 3" dp.
Sittemmin voisi vähän nostella noita ahtoja sen mitä tuo lucas antaa myöden, pitänee ehkä kehitellä jtn lisärikastusta.
Innovate toimii muuten hyvin mutta vaatii uudelleenkalibroinnin 1-3 viikon välein. Kolmisen kertaa olen nyt joutunut sen kalibroimaan. Ei mikään paha homma kunhan on läppäri ja LogWorks2 käytössä. Tuossa äsken kalibroin ja päivitin samalla LC-1:sen firwaren 1.10 versioon. Saa nähdä auttaisiko tuohon kalibrointiongelmaan.
Jotenkin alkaa tuntua, että ei satku kulje enää mihinkään... Täytyy tuossa talven aikana ratustella cooleria keulalle ja vaihtaa ryssänmutkan tilalle 3" dp.
Sittemmin voisi vähän nostella noita ahtoja sen mitä tuo lucas antaa myöden, pitänee ehkä kehitellä jtn lisärikastusta.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Masterpowerin asennusta satkuun (LC-1 asennettu)
Mimmoisia käyttökokemuksia tuosta Masterpowerista on kertynyt? Suositteletko tuota ahdinta?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Masterpowerin asennusta satkuun (LC-1 asennettu)
Asiansahan tuo on ajanut. Kilometrejä on kertynyt noin 4000 ja ainakaan vielä ei hajoamisen merkkejä ole havaittavissa. Imusarjan paine nousee positiiviseksi n. 2500rpm kohdalla ja 0,7 bar on 3000rpm kohdalla, tosin 4000rpm kohdalla paine laskee n. 0,1-0,2 bar
Melkein kyllä saisi olla se 0.63 a/r pakopesä, leikatuista siivistä huolimatta tuo tuntuu hieman tukkoiselta yläkierroksilla. Tässä jossakin vaiheessa käyn tuon kanssa penkissä niin sitten on helpompi analysoida tuota ahdinta vääntö- ja tehokäyrien valossa.
Nyt tuntuu siltä, että vääntökäyrä nousee tasaisemmin kuin orkkis ahtimella ja on korkeampi, mutta laskee kuitenkin tuossa 3500rpm jälkeen.
Ilma kuitenkin liikkuu tuolla ihan riittävästi jo noilla 0,7 bar paineilla. 0,9 bar paineilla menee jo laihalle, afr yli 13.
0,7 paineilla afr pysyttelee 12-12.5 tuntumassa.
Jotenkin kuitenkin on sellainen tunne, että voimaa ei ole niin paljon kuin noin isolla ahtimella pitäisi olla. Johtuneekohan sitten tuosta pakopesästä.
Melkein kyllä saisi olla se 0.63 a/r pakopesä, leikatuista siivistä huolimatta tuo tuntuu hieman tukkoiselta yläkierroksilla. Tässä jossakin vaiheessa käyn tuon kanssa penkissä niin sitten on helpompi analysoida tuota ahdinta vääntö- ja tehokäyrien valossa.
Nyt tuntuu siltä, että vääntökäyrä nousee tasaisemmin kuin orkkis ahtimella ja on korkeampi, mutta laskee kuitenkin tuossa 3500rpm jälkeen.
Ilma kuitenkin liikkuu tuolla ihan riittävästi jo noilla 0,7 bar paineilla. 0,9 bar paineilla menee jo laihalle, afr yli 13.
0,7 paineilla afr pysyttelee 12-12.5 tuntumassa.
Jotenkin kuitenkin on sellainen tunne, että voimaa ei ole niin paljon kuin noin isolla ahtimella pitäisi olla. Johtuneekohan sitten tuosta pakopesästä.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit