900T8A vm. 1984 (upd., 21.08. 2009, ranereissing v1.x plans)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 900T8A vm. 1984 (update 27.04., ohjauspaineihmettelyä)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mortonki vaan, arvoisa Saab-yhteisö. Ankaran projektivit...harmituksen, työ- yms. kiireiden takia on hommat ollut tovin telakalla. Vaan nyt on releet jonkinmoisessa nipussa, startti & kytkinonkelmat ratkottu, mutta käyntiongelmat sen kuin vaivaa. Kertokaapa, että onko mittaustapani jotenkin väärä, vai onko tuo K-jetti vaan susi. Eli ihan sama onko kone haalea tai oikeasti lämmin (=flekti pyörinyt/sammunut kolme kertaa), niin tuo meikäläisen ohjauspainemittari tojottaa n. 2,9-3,0barin tietämillä kone sammutettuna. Kone kun on käynnissä, niin mittari näyttää 1,6-1,8bar. Mittari kytketty T-haaralla suoraan ohjauspaineventtiilin liittimeen, siis näin:
Kuva
Mikäli oikein tämän ymmärsin, niin tuollaisella kytkennällä pitäisi mittarin näyttää ohjauspaineet, jotka pitäisi oleman 3,4-3,8bar lämpimällä mosalla. Meikäläisellä jää tuohon 3,0barin tietämille.
Jos tuohon mittarin ja ohjauspainevenan väliin pistäisi hanan, niin näyttäisi hanan kiinni ollessa järjestelmäpaineet.

EGT:kin muuten toimii kuin junan vessa. On muuten pakolämmöt about 600 astetta tyhjäkäynnillä, tuntuu jotenkin korkealta?
Siinä siis anturi pakosatsissa ja rintapellin "läpivienti":
Kuva

Mittari kabiinissa:
Kuva
Eihän toi nyt tietysti ole yhtä upee ku joku 300€:n neonvaloja vilkuttava thyyningmittari, mutta eipä maksanutkaan ku vähän reilu pari kymppiä :)
Koska pirssi ei oikein ole vielä ajettavassa kondiksessa, en ole saanut kuin vähän yli 700 asteen lukemia paikallaan polkiessa, joten "kestotesti" ahdoilla poljettaessa ja 1000asteen lämpöjä lähestyttäessä on vielä tekemäti.

Vaan jos joku kehtaisi jotain kommentoida noista ohjauspaineista, niin kiitollisuudellani ei ole rajaa :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 900T8A vm. 1984 (update 30.04., kun ei käy niin ei käy)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jep, samat ryykeltämiset ahdoilla, joita max. peruspaineiden verran ja tyhjäkäyntikin hävisi n. 10 kilometrin testilenkin jälkeen eilen. Ennen lenkkiä ja lenkin aikana (pysähdyin pariin otteeseen) oli kone käynyt paikallaan hienosti, lähtenyt käyntiin normaalisti etc. jo parin päivän ajan. Sytkäennakko näytti olevan keturallaan (sain strobon lainaan), 10 asteen hujakoilla tyhjäkäynnillä ja alipainesäädin irrotettuna. Pitänee säätää tonne 17-19 asteen tienoille ja katsoa auttaako. Ostin myös lambaada-anturin, pitänee sekin viritellä viim. torstaina paikoilleen, niin näkee että onko soossit edes hehtaarilla...

Kellään mitään sanottavaa tuosta ohjauspaineesta / painemittarikäpistyksestäni? Ai ei vai? No ei se mitn, ihan hyvinhän tää rojekti etenee muutenkin. Not :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 900T8A vm. 1984 (update 01.05., sytkää sun muuta säädelty)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Sytkäennakon säätö tyhjäkäynnillä tuonne 18 asteen tienoille lopetti suurimmat rykimiset ja ahtojakin löytyi aika ajoin "koko rahalla", mutta melko usein jäi myös peruspaineille. Ajettavuus on nyt kuitenkin kunnossa koneen puolesta. Testilenksun jälkeen kävi kuumana tyhjäkäyntiäkin hieman vaan ontuen, mutta kuitenkin varmasti ainakin kymmenisen minuuttia. Sitten pata ihan avaimesta sammuksiin, ja viiden minuutin päästä kun piti pirssiä vähän peruutella, niin eipä enään ollutkaan tyhjäkäyntiä. Mihinkään en väliaikana koskenut...Mikä lie tuotakin riivaa.

Lambdamutteri tuli kemppiliimattua putkeen, anturin ja seosmittarin asennus/kytkentä jäi odottelemaan kauppojen aukeamista, että saapi passelit liittimet.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 900T8A vm. 1984 (update 03.05., se toimii sittenkin, ehkä?)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Heivasin nuo foorumillakin lyttyyn yleensä haukutut Bougicordin sytkäpiuhan korvikkeet (oisko kolme vuotta vanhat) :wink: hevon helevettiin ja korvasin ne paikallisen varaosaputkan ykkösplaadun superracinghipothyyning Carol High Temperature Silicon sytkäpiuhoilla (18€ setti). Lisäksi laitoin uuden puolan, kas kummaa, sehän rupes toimimaan 8O Eli käy lämpösenäkin tyhjää ilman hajalyöntejä, ahdotkaan ei hyytyny parin testilenksun aikana kertaakaan peruspaineille. Hienoista nykimistä saattoi olla havaittavissa pintakaasulla ja vedon-moottorijarrutuksen rajamailla, mutta pääsääntöisesti toimii niin kuin pitääkin. Järisyttävän upee fiilis.
Edit: EGT nousi noin kilometrin täyskaasuvedossa vakioahdoilla tuonne 830 asteen tienoille. Eli ainakin tuonne asti mittari toimii :D

Laittelin myös pikaisesti seosmittarin ja lambdan paikoilleen, tosin näiden asennuksen aikana nautitun asennusjuoman määrä esti testilenkin teon, mutta paikallaan polkiessa pääsin testailemaan. Tyhjäkäynnillä hävisi valot lediskaalalta, kierroksilla näytti olevan siinä optimialueen tienoilla. Justiinsa mittarin tekijälle pistin yksäriä, että häviääkö nuo ledit tyhjäkäynnillä rikkaan vai laihan suuntaan ja lieneekö "normaalia" tuo skaalalta häviäminen tommosella aataminaikasella K-jetillä...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 900T8A vm. 1984 (update 03.05., se toimii sittenkin, ehkä?)

Viesti Kirjoittaja Suppari »

600astetta EGT tyhjäkäynnillä kertoo täysin metsässä olevasta sytkäennakosta,vuotavasta pako venasta tai jostain muusta mikä päästää löpöä pakosarjaan ja siellä vasta syttyy..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 900T8A vm. 1984 (update 03.05., se toimii sittenkin, ehkä?)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Suppari kirjoitti:600astetta EGT tyhjäkäynnillä kertoo täysin metsässä olevasta sytkäennakosta,vuotavasta pako venasta tai jostain muusta mikä päästää löpöä pakosarjaan ja siellä vasta syttyy..
Mainiota, mikä lienee normaalin lukeman rajat tyhjäkäynnillä? Tais EGT pyöriä tuossa 530-550 asteen tienoilla sytkäennakon säädön jälkeen...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900T8A vm. 1984 (update 03.05., se toimii sittenkin, ehkä?)

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sytytysennakko t8:ssa säädetään 20asteeseen 2000rpm:llä ja ilman alipainekelloa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 900T8A vm. 1984 (update 03.05., se toimii sittenkin, ehkä?)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mertmi kirjoitti:Sytytysennakko t8:ssa säädetään 20asteeseen 2000rpm:llä ja ilman alipainekelloa.
Juu, tämä tarkastettiin apumiehen kanssa tyhjäkäynnillä tehdyn säädön jälkeen. Raportoin lisää havainnoista ja ongelmista kunhan kerkiän niputtaa sisustan, on vaan vähän kaikenlaista muutakin pikku puuhastelua tässä ollut...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 900T8A vm. 1984 (update 09.05., se nykii sittenkin)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jep, eilen otettu pommi pois seisonnasta ja optimistina kaavailtu pirssin käyttöönottoa työmatka-ajoon. Yritys hyvä kymmenen, mutta kyllä toi sen verran ikävästi nyki kuitenkin aamulla, että kurvasin muutaman kilsan jälkeen takasin kämpille. Ahdot tietenkin myös peruspaineilla. On kyllä mystinen kaveri, edellisellä testilenksulla siis toimi moitteetta ja sen jälkeen oon ainoastaan kasannut kojelaudan nippuun...

Edelleenkään ei nopeusmittari toiminut, eilen irrotin vaijerin lootan päästä ja laitoin uudestaan kiinni. Ei siis vaikutusta. Pitänee testailla vaijeria pyörittämällä, ettei vain ole vika mittariston päässä.

Vehje kyllä siis käynnistyy hienosti (5-10sekunnin jälkeen herää kaikki pytytkin mukaan), jonka jälkeen kehrää tyhjäkäyntiä ihan jees. Tyhjäkäynti-EGT:t pyörii 450-480 asteessa viileällä koneella, ja koneen lämmettyä 480-520. Seosmittarin mukaan osakaasulla on soossit ehkä hieman rikkaalla, eikä ainakaan aamun ainoalla poljentayrityksellä mennyt laihalle.

Ohjauspaineet ei ole muuttuneet mihinkään, eli siinä 1,5-2bar näyttää mittari koneen käydessä. Ahtorikastus ainakin toimii, pari päivää sitten testailin tuuppaamalla paineilmaa säätimen letkuun, jolloin op:t tipahti 1,8barista 1,0bariin ja kone otti lisää tyhjäkäyntikierroksia. Kun poisti paineen op-säätimen letkusta, nousi ohjauspaineet viiveettä takaisin 1,8bariin. Uskaltaiskohan tuohon mittarin näyttämään luottaa, niin voisi yrittää säätää ohajuspaineet kohdilleen?
Jollain tietoa, että kuinka tuo op-säätimen "konffaus" tehdään?
EDIT: Käytä hakua, urpo. Doh. :mrgreen: Eli löysin jotain ohjeentynkää, pitää testailla toiseen säätimeen ja katsella kuin käy.
Siltikin tuntuisi kovin oudolta, että voisi olla ohjauspaineet melkein 2bar pielessä, jolloin pitäisi olla soossin aika järjettömän rikkaalla? Kaikissa käymissäni katsastuksissa on tyhjäkäyntCO:t ainakin ollut todella laihalla (luokkaa reilusti alle 0,5%), mitä tukee myös seosmittarin näyttämä, eli tyhjäkäynnillä näyttää kovin laihaa seosta. Ellei sitten ole järjestelmäpaine totaalisen alakantissa (ei ole mittaria tuon mittaamiseen).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 900T8A vm. 1984 (update 09.05., se nykii sittenkin)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

V.J.S kirjoitti: Siltikin tuntuisi kovin oudolta, että voisi olla ohjauspaineet melkein 2bar pielessä, jolloin pitäisi olla soossin aika järjettömän rikkaalla? Kaikissa käymissäni katsastuksissa on tyhjäkäyntCO:t ainakin ollut todella laihalla (luokkaa reilusti alle 0,5%), mitä tukee myös seosmittarin näyttämä, eli tyhjäkäynnillä näyttää kovin laihaa seosta. Ellei sitten ole järjestelmäpaine totaalisen alakantissa (ei ole mittaria tuon mittaamiseen).
Ohjauspaineiden mittailuista en osaa sanoo mitään, tuolla toisessa topiikissa oli myös mittarista juttua. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2A#p518644
Saattais tuolta saada mittarinki lainaan. :roll:

Onko seoksia nyt säädetty, jossain pajalla? Ne kun sais melkein olla siellä hylkyrajalla että löytyis kunnolla vetoja.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 900T8A vm. 1984 (update 09.05., se nykii sittenkin)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tetammi kirjoitti:
Onko seoksia nyt säädetty, jossain pajalla? Ne kun sais melkein olla siellä hylkyrajalla että löytyis kunnolla vetoja.
Ostin uuden jakajan kannen ja pyörijän, ei auttanut.
Sitten Takapihan Ranettamo Oy suoritti tuossa äsken seoksen säädön seosmittarin avulla täysin lämpimäksi ajetulla koneella. Eli aiemmin hävisi ledit mittarin skaalalta laihan suuntaan kokonaan tyhjäkäynnillä. Ruuvasin niin kauan soossiruuvia rikkaallepäin, että alkoi diskovalot vilkkumaan mittarissa. Edelleen näyttää siis lambda laihaa, mutta nyt näkyy koko ajan sentään jotain elämää asteikolla. Tuloksena oli normiahdot ja suht tasanen veto kaikilla kuormitustilanteilla :D Punarajalle huudattaessa oltiin vieläkin vihreällä, eli siinä optimialueella. Vielä rikkaamalle kun yritti tyhjäkäynnillä säätää, niin alkoi kone jo tukehtumaan. Varmaan kierroksen verran käänsin rikkaamalle, eli mitä ilmeisimmin olin liian kylmällä koneella viimeksi säätänyt nuo soossit, tai jotain, joten toi kävi aivan törkeän laihalla.

Seurasin myös ohjauspainetta kerrankin "alusta loppuun", eli kyllähän niissäkin tapahtuu koneen lämmetessä selkeä muutos, vaikka mittari näyttääkin ihan omiaan speksiin verrattuna. Kylmänä näyttää mittari aika tarkkaan 0,9bar koneen käydessä, ja täysin kuumana 1,9bar.

Kun antaa koneen hyrskytellä kuumallakin koneella tarpeeksi pitkään, laskee EGT tuonne 420 asteen tienoille. Voitaneen pitää aika normaalina? Paippisten suljetun moottoriradan suoralla otti sen verta jo höökiä, että alkoi kuskiakin pelottaa :lol: Vauhteja en arvaile mittarin toimimattomuuden takia, mutta nelonen sinne päälle 5000rpm kuitenkin 8)

Nyt on taas hyvä fiilis,mutta eiköhän tuo jo seuraavalla kylmäkäynnistyksellä palaa takaisin vanhaan kunnon ryykeltämiseen :roll:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 900T8A vm. 1984 (update 09.05., se nykii sittenkin)

Viesti Kirjoittaja Suppari »

400astetta kuullostaa jo järkevämmältä..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 900T8A vm. 1984 (update 09.05., se nykii sittenkin)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

V.J.S kirjoitti: Nyt on taas hyvä fiilis,mutta eiköhän tuo jo seuraavalla kylmäkäynnistyksellä palaa takaisin vanhaan kunnon ryykeltämiseen :roll:
On se vaan hianoo olla oikeassa :evil: Rytkytirytkyti ja bensapumppu piti melkosta korinaa. Mielenkiintosta sinänsä, että bensapumpun kakoessa ohjauspaineita mittaava mittari hyppäsi ensimmäisen kerran normilukemiin, eli tuonne 3,5-3,8 barin tienoille :?: Noh, tuo siis ryykelteli jo ennen rojektia tyhjähköllä tankilla, joten purin kauluksen auki ja otin pumpun (aito Bosch) esille. Laitoin paluuletkun takaisin siihen keräyskaukaloon ja putsailin suodattimen virkaa toimittavan verkon pumpun alta. Työnsin myös pumppua ehkä vajaan sentin syvemmälle, että menee varmasti siihen altaaseen. Ei vaikutusta. Tankkasin sitten pari kanisteria bensaa (n. 11litraa) ja sain kakomisen loppumaan, joten ajelin mittarille tankkia täyttämään. Bensapumppu korahtelee vieläkin silloin tällöin, eli lienee nyt sitten tuokin valmista kauraa :roll:
Pirssi toki nyt taas toimii täydellä tankilla, mitä nyt ahdot on peruspaineilla. Soossimittari näyttää ahdoilla optimialueen ylärajalta lukemia, joten ei ainakaan bensan saannista pitäisi olla kiinni. Nylppäsin W-letkun irti ja totesin ainakin ylipainekytkimen toimivan :) Rauhallisesti W-letku irti ajellen ahdot normaalin maksimin tienoilla pysyi seokset edelleen normialueella, ainakin siihen asti että yksi coolerin letku pomppasi irti :oops: Noh, letkuliitosten kirrailulla ei ollut juurikaan vaikutusta toimintaan. Sehän ei haittaa jos vehje muuten toimii, mutta APC:n spedeilyn tms. takia jää max ahdot puuttumaan. Ahdothan saa kyllä kaivettua vaikka bleedillä, jos ei muu auta.

Näin tällä erää, odotellaan taas jännityksellä mitä seuraavan kylmästartin jälkeen tapahtuu. Oy Veikkaus Ab:n kertoimet nykimiselle ja ryykeltämiselle ei ole kovin korkeat :|
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 900T8A vm. 1984 (update 12.05., se siitä sitten tällä erää)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

V.J.S kirjoitti: Näin tällä erää, odotellaan taas jännityksellä mitä seuraavan kylmästartin jälkeen tapahtuu. Oy Veikkaus Ab:n kertoimet nykimiselle ja ryykeltämiselle ei ole kovin korkeat :|
Ja näin kaikki nykimisen ja ryykeltämisen puolesta veikanneet mars kioskille voittoja lunastamaan.

Urheasti aamulla taas työmatkaa kokeilemaan, käynnistyi nanosekunnissa avaimen kääntämisestä, pirssin kääntäminen pihalla nokka menosuuntaan meni ongelmitta, laskin pihatien alamäen alas (moottorijarrutuksella) ja johan alkoi julmettu nykiminen pätkiminen ja röpötys. Siihen sammui eikä lähtenyt käyntiin, joten hinaamalla pommi takas tontille pois Paippisten Bulevardia tukkimasta (Hallitus oli tyytyväinen kun sai herätä puol kuudelta hinaushommiin...). Henk.koht. arvaukseni on, että toi helvetin katiska kasteli tulpat. Bensapumppu surisi ihan normaalisti ja painemittari näytti sitä mitä aina ennenkin. Eli ei toimi kylmänä, kun lämpösenä säätää kulkupuolen kohdilleen.

Vaan nyt loppui motivaatio ton kanssa tappelemiseen lopullisesti. Tai siis ainakin reiluksi vuodeksi. Parkkeeraan ton paskan (jos sattuu enää käyntiin lähtemään) ladon taakse ja pistän pressut päälle. Siellä saa Saab yhtyä happeen siihen asti että palaillaan Etelän turneelta joskus ens kesänä. Pitää sitten käydä sieltä kukkamultakeon, joka joskus oli saappi, keskeltä poimimassa talteen hyötyosat, kuten kuulerit yms thyyninkiosat. Eli se siitä sitten, 2009 kesällä jatketaan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 900T8A vm. 1984 (update 16.05., pitkäaikaisvarastointimode)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tänään potkin pommin taas käyntiin ajaakseni sen näreikköön maatumaan.
Ja kyllä, tulpat oli aivan pikimustat, löysin varaston nurkista varaosiksi joskus ostetut NGKBP06ES:t, laitoin paikoilleen ja starttasin ilman kk-suutinta. Saman tien liekkeihin, pysyi käynnissä kaasulla, mutta tyhjäkäynnille jos yritti, niin samantien meinasi tukehtua. Käänsin n. 1,5 kierrosta ( :!: ) soossiruuvia laihemmalle ennen kuin alkoi käymään tyhjäkäyntiä kylmänä. Kävi tyhjää myös lämpimänä, mutta en jaksanu lähteä isommalle tielle kokeilemaan, että kuinka pahasti olisi pätkinyt vedossa. Että näin...joutaa happanemaan minun puolesta vuoden päivät tuolla ladon takana.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin