900i Jokkis Saab (Myydään,vaihtokin käy)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja a9000 »

teitkö itse kaaret tai jos ostit niin paljonko maksoi? se on kai suurinpiirtein ainoa pakollinen muutos normiajokkiin verrattuna, sellanen joka vaatii varsinaista "osaamista".
[/quote]
Joo juurikin näin itsekkin saan harrastaa halvalla :saab:[/quote]
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja arska79 »

a9000 kirjoitti:teitkö itse kaaret tai jos ostit niin paljonko maksoi? se on kai suurinpiirtein ainoa pakollinen muutos normiajokkiin verrattuna, sellanen joka vaatii varsinaista "osaamista".


Itse ostin suoraa turvakaariputkea ja tuttu taittoi ja hitsasi ne paikoilleen.En muita yhtään paljonko maksoi.


Niih joo tuossa mun saabissa on sprinttisäännön mukaiset kaaret :)
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

a9000 kirjoitti:Niin kai sillä vakioautollakin pärjää - paras ajaa varmasti! :)
Ei pärjää, mutta kyllä harrastaa voi.
a9000 kirjoitti:teitkö itse kaaret tai jos ostit niin paljonko maksoi? se on kai suurinpiirtein ainoa pakollinen muutos normiajokkiin verrattuna, sellanen joka vaatii varsinaista "osaamista".
Niin kornilta kun se monista oikeista kilpa-ajajista kuullostaa, niin on jokkisautot täysverisiä kilpa-autoja verrattuna normiajokkeihin. Niin ja itse projektikin näyttää hyvältä. Hyvin dokumentoitu, niin tietää sitten varmasti mitä ostaa. :wink: :lol:
#2277
Kisälli
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 12:28

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja Kisälli »

Juu kyllä se nii on,mut hauskaahan voi pitää :D http://www.kajakkiracing.com/ (uutise/kemora)
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja arska79 »

Tänään tuli pestyä vaihdelaatikko niin ulkoa kuin sisältä,vaihdan tuohon 4-vaihteisen laatikon paikoilleen.Lukko pitää vielä hitsata.Ensiövälitys tulee kuitenkin olemaan se 30/30hampainen.

Kantta odotellessa. :saab:
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja arska79 »

Joo ei siellä vakioautolla oikein helposti menesty,mutta harrastukseen mukaan pääsee helposti.
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja a9000 »

onko sulla siinä satkun vai 99:n laatikko? pitikö 30/30 ensiötä varten jatkaa tai lyhentää ensiöketjua? siihen kuulisin mielelläni vinkkejä, on ollut ajatuksena tehdä omasta og900:sta kiihdyttelyvehjettä, ja siihen tarkotukseen ensiömuutos olis tervetullut.

ja sit vielä yks mieleen tullut kysmys tuosta jokkispuolesta: salliiko säännöt kipinänvahvistimien käyttämisen? vaikka en mä tiedä olisko siitä mitään hyötyä mutta jotain sellasiakin on olemassa... kun turboo ei saa laittaa niin jotainhan sitä pitää sitten keksiä :)
arska79 kirjoitti:Tänään tuli pestyä vaihdelaatikko niin ulkoa kuin sisältä,vaihdan tuohon 4-vaihteisen laatikon paikoilleen.Lukko pitää vielä hitsata.Ensiövälitys tulee kuitenkin olemaan se 30/30hampainen.

Kantta odotellessa. :saab:
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

a9000 kirjoitti: on ollut ajatuksena tehdä omasta og900:sta kiihdyttelyvehjettä, ja siihen tarkotukseen ensiömuutos olis tervetullut.

Paskan aihion olet valinnut. Näyttäähän se hienolta kun tuning-skyline polttaa kumia videolla ennen lähtöä ja ampaisee menemään. OG:lla poltat toisella renkaalla kumia ja rikot laatikon. Pikkubudjetti-og on tehty mutkatielle tai moottoritielle, ei stripille. Jos tahdot tehdä og:sta kiihdytysauton, muuta se taka-/4-vetoiseksi kunnon laatikon kanssa tai laita rahaa kunnolla vahvistettuun vaihdelaatikkoon. Jos olet liikkellä pikkubudjetilla, unohda koko juttu. Anteeksi kyynisyyteni, mutta näitä ketjuja löytyy miljoona, aihio ja foorumi vain vaihtelevat. Toisessa ketjussa kysyit, uskaltaako paljon ajettua og:ta virittää, et ilmeisesti siis ole valmistautunut uuden koneen tekemiseen ja vakavaan virittämiseen. 900aero.comista löydät apc-modin jonka jälkeen voit keskittyä joojoiluun kuten monet muutkin ennen sinua. Jos virität, VIRITÄ.! jos tahdot stripille, opiskele virittäminen ja VIRITÄ + hoida voimansiirto kuntoon. Anteeksi, mutta enskan vaihdosta kysely ei juurikaan herätä luottamusta projektia kohtaan.

Nopeita Saabeja ON olemassa, tiedän sen. Niiden omistajat vaan eivät yleensä kysele foorumilta asioista vaan tekevät ne. Saab ei ole loppupeleissä mitenkään erikoinen auto, kone virittyy ja toimii ihan samojen fysiikan lakien alaisena kuin muutkin moottorit.

Suomesta löytyy niin monta tehokasta takavetoa ettet halpisrenkailla sudituilla paskoilla ajoillasi herätä minkäänlaista huomiota. Pikkubudjetilla liikkeellä olevan kannattaa joko vaihtaa autoa tai keskittyä moottoritiekisailuun tai radan ajamiseen.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja arska79 »

En muista enään kumman laatikko siellä on,30/30 rattaisiin piti ketjua lyhentää.
Lukko hitsataan.



a9000 kirjoitti:onko sulla siinä satkun vai 99:n laatikko? pitikö 30/30 ensiötä varten jatkaa tai lyhentää ensiöketjua? siihen kuulisin mielelläni vinkkejä, on ollut ajatuksena tehdä omasta og900:sta kiihdyttelyvehjettä, ja siihen tarkotukseen ensiömuutos olis tervetullut.

ja sit vielä yks mieleen tullut kysmys tuosta jokkispuolesta: salliiko säännöt kipinänvahvistimien käyttämisen? vaikka en mä tiedä olisko siitä mitään hyötyä mutta jotain sellasiakin on olemassa... kun turboo ei saa laittaa niin jotainhan sitä pitää sitten keksiä :)
arska79 kirjoitti:Tänään tuli pestyä vaihdelaatikko niin ulkoa kuin sisältä,vaihdan tuohon 4-vaihteisen laatikon paikoilleen.Lukko pitää vielä hitsata.Ensiövälitys tulee kuitenkin olemaan se 30/30hampainen.

Kantta odotellessa. :saab:
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Jokke A kirjoitti:Toisessa ketjussa kysyit, uskaltaako paljon ajettua og:ta virittää, et ilmeisesti siis ole valmistautunut uuden koneen tekemiseen ja vakavaan virittämiseen. 900aero.comista löydät apc-modin jonka jälkeen voit keskittyä joojoiluun kuten monet muutkin ennen sinua. Jos virität, VIRITÄ.! jos tahdot stripille, opiskele virittäminen ja VIRITÄ + hoida voimansiirto kuntoon. Anteeksi, mutta enskan vaihdosta kysely ei juurikaan herätä luottamusta projektia kohtaan.

Nopeita Saabeja ON olemassa, tiedän sen. Niiden omistajat vaan eivät yleensä kysele foorumilta asioista vaan tekevät ne. Saab ei ole loppupeleissä mitenkään erikoinen auto, kone virittyy ja toimii ihan samojen fysiikan lakien alaisena kuin muutkin moottorit.

Suomesta löytyy niin monta tehokasta takavetoa ettet halpisrenkailla sudituilla paskoilla ajoillasi herätä minkäänlaista huomiota. Pikkubudjetilla liikkeellä olevan kannattaa joko vaihtaa autoa tai keskittyä moottoritiekisailuun tai radan ajamiseen.
nimimikerkillä Gyl meilgi raumal oli simmone mut sit se telaus ku trompotin kork gu Borilaise tuliva ja veivässe jonnekki Turkku tai simmotti

Hei kuule Jokke,
1. kyse on kahdesta eri autosta, eli 385tkm ajetusta aerosta ja toisesta turbosatkusta joka ei ole perhekalleus (ja joka on levällään pajalla)
2. En ole pyytänyt sinulta luottamusta projektejani kohtaan, enkä sitä tarvitse
3. Onko tarpeellista mennä henkilökohtaisuuksiin? esimerkiksi viitaten kirjoittamaasi tekstiin: "Niiden omistajat vaan eivät yleensä kysele foorumilta asioista vaan tekevät ne." ja "halpisrenkailla sudituilla paskoilla ajoillasi"
4. En ole hakemassa huomiota toiminnalleni keneltäkään, harrastan omaksi ilokseni.
5. Entä sitten jos suomessa on monta tehokasta takavetoista autoa? Valitettavasti Saabit ovat etupäässä etuvetoisia. Ja juu, on niitäkin tehokkaita, ja nähty jopa kiihdytyssuoralla!
6. (halpisrenkailla sudituilla paskoilla ajoillasi) Mistä sinä tiedät esim. renkasvalintani, ja kuinka paskat tai hyvät renkaat kyseisessä autossa ovat? Tai kuinka huonot tai hyvät ovat ajotaitoni? Oletko esimerkiksi joskus unissasi ajanut minun housuissani? Vai mitä ihmettä... mul ei ny oike riitä ymmärrys. kyl maar mää sit vaa olennii kauhian tyhmä ku mää e tämmöttee assiaa ymmär.

Tyhjät ämpärit kolisevat parhaiten Jokke :) Ymmärtäisin reagointisi jotenkin jos jutun aiheena olisi Jokke's Saab - mutta ei - aiheena oli JOKKIS :saab:

vai pelkkäksä ettei sun olekka länsiranniko nopein saab? muute kui sää niin paska aihion valittis? eik löytyny mittän takavetost skailaini tai mittä?
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Sudittelulla tarkoitin lähinnä lukottomalla etuvetoisella pidon hakemista varttimaililla. Minua ei kiinnosta paskaakaan kenellä on minua nopeampi auto, itse ajelen -84 Corollalla, tehua on pellin alla vajaa 70 väsynyttä konia.

Anteeksi jos otit henkilökohtaisesti kirjoitukseni, ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi. Onnea länsirannikon, Suomen tai vaikka koko maailman nopeimman Turbo-Saabin rakenteluun.

Kysytäänpä vielä, että mitäköhän pirua tuo raumangiälinen mongerrus viestisi alussa tarkoitti? En ole niin kauaa Raumalla asunut että tuollaista ymmärtäisin. Lisäksi haluaisin vielä mainita, etten asu enää samassa paikassa missä kävit silloin joskus. Tämä ihan sen takia ettet häiritse viattomia ihmisiä jos päätätkin toteuttaa yksityisviestissäsi ehdottamat "talkoot".

Edit: Selvennettäköön vielä, että uneksin ihan muista asioista kuin housujesi sisällöstä.
Edit2: Skyline olisi kieltämättä hieno, oli sitten taka- tai nelivetoinen. Noh, pitää muistaa seuraavalla kerralla autoa ostaessa, tällä hetkellä on kuitenkin tyytyminen tuohon etuveto-corollaan.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja a9000 »

talkoot on sellainen kansanhuvin hyödykäs muoto johon yleensä kutsutaan, tai saattaahan ohikulkijakin talkoisiin osallistua, jos se herrasväelle sopii. esimerkiksi jokkis saabin oikomiseen saatetaan tarvita useampaakin lekaa, ja silloin talkooapu voi olla tarpeen. minulla ei ole tarkoitusta ryhtyä mihinkään toimenpiteisiin. en ymmärrä mitä tarkoitat viittauksellasi viattomuudesta yms. enkä muista koskaan tavanneeni sinua - eikä minulla ole aikomuskaan tavata sinua. jätä nyt tosiaan minut rauhaan ja horise itseksesi mitä horiset.

edit: jaa nyt taiskin selvitä mistä jokella kenkä puristaa. en ostanut jokelta apc-mokkulaa enkä pakoputken pätkää vaikka kyselin niiden perään... ja sitten tullaan tänne foorumille huutelemaan kaikenlaista. surullinen tapaus.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

a9000 kirjoitti: edit: jaa nyt taiskin selvitä mistä jokella kenkä puristaa. en ostanut jokelta apc-mokkulaa enkä pakoputken pätkää vaikka kyselin niiden perään... ja sitten tullaan tänne foorumille huutelemaan kaikenlaista. surullinen tapaus.
Selvä... Minultahan se mopo tässä lähti käsistä... :roll:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja SB90 »

a9000 Onnea projektii!
Viimeksi muokannut SB90, Pe Heinä 31, 2009 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja Suppari »

LOL
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin