NG900 TA, ajossa (toistaiseksi)
Re: NG900 TA, moottoriremontti
Congratulazioni!
Re: NG900 TA, ajossa (toistaiseksi)
Reilu viikko mennyt, nesteet vaikuttaisi pysyvän sisällä tai ainakaan isoja vuotoja ei tuntuisi olevan ja muutenkin remontti on ilmeisen onnistunut.
Vasemmalle kampeamiselle ja vapinalle en tee ainakaan ennen talvirenkaiden vaihtoa mitään ja SIDistä puuttuva rivi saa puuttuakin toistaiseksi.
Viikonloppuna tuli käytyä turussa, f-19 ei vastannut puhelimeen niin jäi ng sitten näkemättä
(lähinnä)Valitusta nyt kun on tullut ajettua vähän tuolla: penkissä on säälittävän lyhyt istuinosa, ACC haluaa lämmitellä turhan innokkaasti takalasia ja peilejä, turhat merkkivalot mittaristossa (valot&cruise) ottaa päähän ja tavaratilaa lukuunottamatta laitos on säälittävän kokoinen sisältä. Valot sentään on hyvät.
Laatikko toimii ihan fiksusti sikäli että käyttää isoa vaihdetta tasavauhdissa, perävälitys vaan saisi olla pitempi, lisäksi pienikin kaasun painallus johtaa heti öljynlämmitystalkoisiin ja edes sen säälittävän 230Nm hyödyntämisen voi unohtaa kun reilumpi painallus aiheuttaa hillitöntä kierrättämistä..
Kulutus on myös hävytöntä jos sidiin on uskominen, äärimmäisen taloudellisesti ajaen ~130km maantietä ilman kylmäkäynnistystä oli 7,8 ja sekalaisessa menee yli 10 (ohjekirja taisi luvata tuolle maantiellä 8,6 ja kaupungissa jotain yli 16 että kai tuo sitten on normaalia)
Vasemmalle kampeamiselle ja vapinalle en tee ainakaan ennen talvirenkaiden vaihtoa mitään ja SIDistä puuttuva rivi saa puuttuakin toistaiseksi.
Viikonloppuna tuli käytyä turussa, f-19 ei vastannut puhelimeen niin jäi ng sitten näkemättä

(lähinnä)Valitusta nyt kun on tullut ajettua vähän tuolla: penkissä on säälittävän lyhyt istuinosa, ACC haluaa lämmitellä turhan innokkaasti takalasia ja peilejä, turhat merkkivalot mittaristossa (valot&cruise) ottaa päähän ja tavaratilaa lukuunottamatta laitos on säälittävän kokoinen sisältä. Valot sentään on hyvät.
Laatikko toimii ihan fiksusti sikäli että käyttää isoa vaihdetta tasavauhdissa, perävälitys vaan saisi olla pitempi, lisäksi pienikin kaasun painallus johtaa heti öljynlämmitystalkoisiin ja edes sen säälittävän 230Nm hyödyntämisen voi unohtaa kun reilumpi painallus aiheuttaa hillitöntä kierrättämistä..
Kulutus on myös hävytöntä jos sidiin on uskominen, äärimmäisen taloudellisesti ajaen ~130km maantietä ilman kylmäkäynnistystä oli 7,8 ja sekalaisessa menee yli 10 (ohjekirja taisi luvata tuolle maantiellä 8,6 ja kaupungissa jotain yli 16 että kai tuo sitten on normaalia)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, ajossa (toistaiseksi)
no on se hyvä kun joku jaksaa harrastaa 'vectra'-saabiakin. pohjalevyhän näissä on kaiketi sama kuin opeleissa, mutta muuten vielä enimmäkseen saabia tai joitakin yksittäisiä juttuja voi olla geeämmältä jo tuossakin vissiin kai?
onneksi olkoon onnistuneesta raadon kunnostuksesta.
onneksi olkoon onnistuneesta raadon kunnostuksesta.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Re: NG900 TA, ajossa (toistaiseksi)
Radion vaihto aiheutti hellasäröä kun en huomannut että joku älykääpiö oli kääntänyt auton johtosarjasta jatkuvan +12 ja virtalukolta tulevan ristiin, edellisen kenwoodin kanssa ei aiheuttanut ongelmia mutta kun nyt oli sellainen LG jossa ei ollut radion perässä johtosarjaa vaan auton sarja tuli suoraan kiinni. Luonnollisesti johdot oli käännetty jatkoliittimillä joten piti katkoa ne ja laittaa sellaiset liittimet että tarvittaessa saa johdot takaisin ristiin ilman työkaluja..
Kyllä tuolla akselistot ja ohjaus on GM, eli opel vectra samoin tuo automaatti.
Kyllä tuolla akselistot ja ohjaus on GM, eli opel vectra samoin tuo automaatti.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, ajossa (toistaiseksi)
Kone ei ole vieläkään hajonnut..
CE-valo on pari kertaa syttynyt ja herjannut lambdaa joten putsailin imuilman lämpöanturia.
Takaluukun kaasujousetkin tuli vaihdettua sopivasti ennen pakkasia, lämpimälläkin kun jaksoivat juuri ja juuri pitää luukun ylhäällä.
Kulutus näyttäisi asettuneen sidin mukaan 9-10 välille vaimon ajossa, sen kanssa nyt pystyy elämään mutta ketuttaa sikäli että vastaavalla tonnarilla menisi ihan sama vaikka laatikko on sukupolvea vanhempi ja auto isompi. Tankkauksista laskettuna ei heittoa sidissä ainakaan paljoa ole.
Ai niin, vapina ja vasemmalle kampeaminen vähenivät lähes olemattomiin talvirenkailla (hkpl4), pitää ilmeisesti tasapainotella kesäpyöriä uudelleen ja jos lompakko kestää vaihtaa kiinalaisia "renkaita" kunnollisiin.
Kaveri oli löytänyt kätköistään kaiuttimia mutta jäivät toistaiseksi asentamatta kun eivät mene heittämällä paikalleen.
CE-valo on pari kertaa syttynyt ja herjannut lambdaa joten putsailin imuilman lämpöanturia.
Takaluukun kaasujousetkin tuli vaihdettua sopivasti ennen pakkasia, lämpimälläkin kun jaksoivat juuri ja juuri pitää luukun ylhäällä.
Kulutus näyttäisi asettuneen sidin mukaan 9-10 välille vaimon ajossa, sen kanssa nyt pystyy elämään mutta ketuttaa sikäli että vastaavalla tonnarilla menisi ihan sama vaikka laatikko on sukupolvea vanhempi ja auto isompi. Tankkauksista laskettuna ei heittoa sidissä ainakaan paljoa ole.
Ai niin, vapina ja vasemmalle kampeaminen vähenivät lähes olemattomiin talvirenkailla (hkpl4), pitää ilmeisesti tasapainotella kesäpyöriä uudelleen ja jos lompakko kestää vaihtaa kiinalaisia "renkaita" kunnollisiin.
Kaveri oli löytänyt kätköistään kaiuttimia mutta jäivät toistaiseksi asentamatta kun eivät mene heittämällä paikalleen.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.